Jézus az Emberiséghez

Ne feledjétek, a sátán, a test vágyai által ellenőrzi az embert, mint az élelmiszer, ruházat, szex, ingatlanok, autó, szabadság, luxusélet, zene, alkohol s híres személyek istenítése által.

Frei Tamás: Templomkocsma tanulságokkal

2013. június 22. 13:28 - Andre Lowoa

Lát az ember ilyesmit fotón, tévében, de amikor először „élő egyenesben” is megtapasztalja, az azért furcsa érzés, be kell vallanom.
Templomkocsma tanulságokkal

Az Angliában lakóháznak eladott templomok története, kiegészülve a könyvtárrá alakuló vagy éppen áruházként működtetett katedrálisokkal Európa-szerte, érdekes fordulatot vett az elmúlt hétvégén. Dublinban, Írország fővárosában besétáltam ugyanis egy kocsmatemplomba. A helyi közösség már nem adott össze annyi pénzt, amennyi az épület fenntartásához kellett volna, ezért az egyház piacra dobta az évszázados épületet.

Lett belőle remek kocsma, ültünk az egyik gótikus oszlop tövében, és irigykedtünk azokra, akiknek fent, a karzaton jutott hely, az orgona mellett. Az a történet járt a fejemben, amelyet a közelmúltban olvastam szlovák szomszédaink európai kálváriájáról. Pozsonyban ugyanis egyeurós emlékérmét szerettek volna kibocsátani a kereszténység szlovák földre érkezésének 1150. évfordulója alkalmából. Az unió brüsszeli központja viszont arra kérte a szlovák nemzeti bankot, hogy Szent Cirill és Metód portréjáról vegyék le a glóriát, és a nyakukban se lógjon kereszt, mert Európában ez sokak vallásos vagy „vallástalan” meggyőződését sértheti. A kereszt!

Az otthoni lapokban nem sokat olvasok erről a konfliktusról, pedig Magyarország miniszterelnöke maga is sokszor szóvá teszi, hogy mintha a nyugati országok túlzásba vinnék a keresztény meggyőződés kituszkolását a közéletből és a politikából. Hogy régen nem így volt. Hogy ez iránytévesztés. Értékrendválság. És hasonlók.

Az érmének átvitt értelemben persze több oldala van. A francia kormány például azért tiltakozik a szlovák érme ellen (hiszen előbb-utóbb párizsi boltokban is felbukkanna), mert Európa leggyorsabban növekvő vallásának, az iszlám jelképeinek a háttérbe szorítása kevésbé sikerülhet, ha közben a kereszténység is „nyomul”. Mindenféle érmékkel és glóriákkal.

Furcsa világban élünk, az biztos. Angliában például, ahol szintén vannak már
kocsmává alakított templomok, többen hisznek a földönkívüliekben, mint Istenben. A legnagyobb vallás manapság a vallásnélküliség, az ateizmus. A keresztény hívők száma csak Kelet-Európa felé haladva növekszik, a Nyugat ez ügyben valóban „válságban” van. Bár a kocsmájukban üldögélve a dubliniakat ez láthatóan nem zavarja, sőt, inkább sikernek tartják. Hogy végre idáig jutottak!
A keresztény hívők számát tekintve az összeurópai statisztikát a volt szocialista országok javítják fel. Lengyelország, a szlovákok, a románok, és persze mi magyarok is, amennyiben igazat mondunk a kérdezőbiztosnak. És tényleg annyi hívő él Magyarországon, mint amennyien ezt magukról manapság állítják.

Az Európai Unió vallásos érzületének lassú eltűnését talán semmi sem szimbolizálja jobban, mint az európai kék zászlóban található 12 csillag. Az 1955-ben eredendően még keresztény jelképrendszerre utaló 12 csillag (Szűz Mária koronáján volt ennyi) az unió mai alkotmányában pusztán csak „az egység, az európai szolidaritás és harmónia jelképe”. Szűz Máriáról, vallásról, kereszténységről már réges-rég szó sincs.
http://www.metropol.hu/itthon/cikk/1053596-templomkocsma-tanulsagokkal
komment

2013. június 9. Guadalupe Szűzanya kép könnyezése

2013. június 21. 22:09 - Andre Lowoa

"2013. június 9-én Jézus Krisztus üzenete után déltájban a guadalupei Szent Szűz egyik 40x60 cm-es másolatán olajkönnyek jelentek meg, melyek különleges illatot árasztottak.

A következő napon ez a jelenség megismétlődött, de ez alkalommal a jó illatú olaj Jézus kezeiből és mellkasából folyt ki, ezzel mély értelmű jelét adva minden gyermekére kiterjedő áldásának.

Az esemény másnap is megismétlődött a Béke Királynőjének egy képén, amely Krisztus oldalánál feküdt és a harmadik napon egy kb. 1 m magas gyönyörű Krisztus szoborból ugyancsak hasonló olaj folyt ki oldalsebéből.

 

2013. június 19-én Jézus Krisztus a következő üzenetet adta:

Én, mint a szeretet koldusa, megáldom híveimet nyitott oldalsebemből, megkenlek benneteket szeretetem olajával, hogy ne féljetek és biztosak lehessetek abban, amit veletek közlök; szeretetből közlöm mindezt, nem pedig azért, hogy féljetek, mert lángoló Szívvel vágyom arra, hogy megmentsem azokat, akik idővel Hozzám jönnek és akikről tudom, hogy szeretnek Engem, habár még nem ismernek el Engem.

HÍVLAK BENNETEKET, JÖJJETEK HALADÉKTALANUL VISSZA HOZZÁM.

GONDOLJATOK ARRA, HOGY AZ IDŐ MÁR NEM IDŐ ÉS A PILLANAT MÁR NEM PILLANAT TÖBBÉ."

http://www.revelacionesmarianas.com/videos.htm

komment

Családfa gyógyítás - Szabadulás a büntető Istenképtől

2013. június 21. 18:58 - Andre Lowoa

Már egy hete imában hordoztam a Családfa- gyógyító alkalmat. De mi egy hét ahhoz képest, hogy saját életemben felkutassam őseimet. Évszázadok. Mire eljött a nap, megöregedtem és meggörnyedtem az elfelejtett, könnyek és szabadulás nélkül maradt bűnök alatt. A "Ki is vagyok én valójában" kérdés súlyt kapott, Isteni nehezéket. Nagy út visszanézni, de még nagyobb bátorság egy kis lépést megtenni a templomig.
Délután elmentem mise előtt a dicsőítésre.

Szorongó, görcsös ember vagyok, hova máshova menekülhetnék? Támaszra vágytam, a templom illatára, a falak biztonságára, az Isteni jelenlétre. Súlyos láncokat húztam végig a padban, a végük már kopott volt, rozsdás, de mindegyik mérge elevenen hatott. Bőrömön, kezemen, arcomon, lelkemen hordozom őseim képét, számot kellett hát adnom magamban a negatív lelki- és szellemi örökségeimmel. Ének közben Isten hatalmas szeretete rámutatott arra a kiindulási pontomra, ami összeroppantani látszott engem: "Előtted azonban semmi sem marad büntetlen, mert megtorlod az apák gonoszságát gyermekeiken, unokáikon, harmadik és negyedik nemzedékükön!" (Kiv. 34,7) - ez a büntető Istenkép és negatív énkép élt bennem rokonaim életén át bennem. Mindezek következtében sokszor feleslegesen hordozott bűntudat- és elégedetlenségérzés bélyegét sütötte rám. Szüleim, nagyszüleim istenképére irányulva Isten leleplezte a generációkon keresztül továbbadódott büntető, megbetegítő istenképet. Ez volt ott konkrétan az a csodálatos megtapasztalás, aminek fényében ezt írom: a kegyelem nem az ember fáradozásához társul (természetesen szükséges a fáradozás), hanem képessé teszi az embert az üdvösség felé vezető első lépésre, és ez minden további lépés feltétele, sőt a kegyelem maga az üdvösség. Megmutatta számomra, hogy ne csupán önmagam elítélése, az önmegvetés legyen jelen a bűnbánattartásban, a rokonok megbánatlan bűneinek sokaságában, hanem Isten jóságának fényében lássam magam reálisan, mégis elfogadottan. Valaki egy képet látott imában, és szíven talált. A láncait hordozó ember, aki így érkezett a templomba. Erre kaptam választ az ige folytatásában: "Ha kegyelmet találtam színed előtt, Uram, kérlek, járj velünk! Bár keménynyakú ez a nép, bocsásd meg gonoszságainkat és bűneinket, és fogadj tulajdonoddá minket!" (Kiv. 34,9)
Megkönnyebbülés volt hallani az imákban a bűnök, félelmek, vétkek sorát, amiket Isten a megigazulásnál elenged, és amit valóban meg is szüntet elszakító hatalmánál fogva.
A papírra vetett lelki sebeket Isten elé vihettem, s cserébe egy igét kaptam, reményt: "Napnyugta után hozzátartozóik elvitték hozzá a különféle bajokban szenvedő betegeket. egyenként rájuk tette kezét, s meggyógyította őket." (Lk 4, 40).
Mise végén az Ámen százak szájából szólt. Istenem, köszönöm, hogy nem vagyok egyedül.

E.

http://www.szentimreplebania.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=386:csaladfa-gyogyitas-szabadulas-a-buentet-istenkeptl&catid=104:qerints-meg-engemq-tanusagtetelek&Itemid=242





Részlet Varga László: A szentségimádás című füzetéből:

Többek kérésére megfogalmaztam néhány gondolatot abból a tapasztalatból, amit nekem jelent a szentségimádás, és szeretettel adom közre az eukarisztia évében azoknak, akik már gyakorolják ezt, vagy vágyakoznak az Élet forrása után.

"1986 nyarán fedeztem fel a szentségimádást és tettem napi gyakorlattá papi életemben. Felismertem, hogy ez nem egy, a sok jámborsági gyakorlat közül, nem egy újabb lelki program, amit el kell végezni, nem biztos recept és módszer a lelki- pásztorkodás gyümölcsözővé tételéhez, hanem ez maga az Élet. Személyes és bensőséges kapcsolat azzal, aki annyira szeretett, hogy meghalt értem, és odaadta magát nekem.

Először csak egyedül végeztem. Teljes csendben, eszköztelenül. Szerettem volna találkozni azzal, akitől addigra már rengeteg ajándékot kaptam, és aki mérhetetlenül több minden ajándéknál.

Hónapokon át alig vártam, hogy leteljen az az egy óra, amit odaígértem neki. Semmi béke, semmi vigasztalás, semmi látványos gyümölcs nem termett, sőt napról napra nehezebb volt kitartani, mert szívem minden sötétsége felszínre tört. Fél évbe telt, amikor végre béke lett s „csendesen és váratlanul átölelt az Isten”.

Első plébánosi helyemen megértettem, hogy nem egyedül kell végeznem, hanem közösséggel. Minden hónap harmadik hétvégéjén csendes napot tartottunk zsolozsmával, böjttel és szentségimádással. Számtalan gyümölcsöt termett azoknak az életében, akik eljöttek.

Kaposváron, 1993. augusztus 4-e óta végezzük szép csendben. Először csak az erre a célra kialakított kápolnában, majd 1998. január 4-től egész nap, nyilvánosan, mindenki számára nyitott lehetőségként a Szent Imre templomban. Több mint hetven testvérem évek óta, hétről hétre hűségesen válaszol Isten szeretetére, visszaadva neki egy órát, az Ő tulajdonából. Szolgál kitartóan másokért, a közösségért, a városért.

Közös tapasztalatunkká vált, amit Kalkuttai Boldog Teréz anya így fogalmazott meg:

„Isten a szív csendjében beszél. Isten a csend barátja, és nekünk hallgatnunk kell őt, mert nem a mi szavaink számítanak, hanem az, amit ő mond nekünk, és amit ő rajtunk keresztül mond.” "

***

Laci Atya levele szentségimádást végző testvéreinknek.

Kedves Testvérem!

Hálásan köszönöm, hogy meghallottad és elfogadtad a hívást a Szentségimádásra templomunkban. A csoport védőszentjének az arsi plébánost, Vianney Szent Jánost és Szent Filoménát választottam. Mindketten nagy segítői szolgálatunknak.

SZENTSÉGIMÁDÁSRA HÍVLAK! Azaz,

SZERETETVÁLASZRA! Ő állandó Jelenlét – mi itt tanuljuk a jelenlétet, ezzel is válaszolva a szeretetére. Adj időt, teret és lehetőséget Istennek a veled való találkozásra. Szemléld szeretettel a Titkot, az Oltáriszentségben köztünk maradó Jézus titkát, amit soha ki nem sajátíthatsz, de befogadhatsz.

SZOLGÁLATRA! Másokért, az Egyház, az egész Test, a Közösséged és a családod javára. Aki térdel, az egyben áldás mások, a közösség számára. Vidd az Úr elé szeretteidet, ellenségeidet, testvéreidet és ügyeiket, közbenjárva értük Nála!

ASZKÉZISRE! Lemondás a jóról, egy nagyobb jó kedvéért. Menni mindent elintézhetnél, megoldhatnál ez alatt az idő alatt… Mégis, belépni Isten nyugalmának a helyére, a szív békéjébe, a benső ima csendjébe, mindennél nagyobb jó, ami hosszútávon termi meg gyümölcseit, a hűségben való kitartás által.

Ebben az órában, amit vállaltál, törekedj a belső csendre. A külső valószínűleg nem lesz teljesen biztosítva, de ne veszítsd el a kedvedet. Először a szívedet próbáld meg lecsendesíteni és ne a másik embert. Ebben az órában ne végezz hangos imát!

Gyakorlati tennivalók:

Amelyik órára beiratkoztál, az a te időd, azzal te rendelkezel. Amennyiben nem alkalmas, rosszul választottál, próbálj cserélni egy jobbra!

Amikor közbejön valami, amit előre nem tudhattál, próbálj beszervezni magad helyett mást, aki erre alkalmas. Szolgálótársaid neveit és időbeosztását a templomi faliújságon olvashatod.

Próbálj meg személyesen megismerkedni azzal, akit váltasz és azzal, aki téged fog váltani.

Érkezz pontosan!!! Inkább pár perccel előbb, mint később!!! A késéseddel romokba tudod dönteni az előtted lévő szívének békéjét.

Fontos, hogy amennyiben rajtad múlik, ne hagyd őrizetlenül az Oltáriszentséget és a templomot. Ha rendbontást tapasztalsz, próbálj tapintatosan megoldást találni, és a plébánián mindenképp jelezd!

Kérem hasznos javaslataidat, türelmedet, szeretettel teli megértésedet a többiek iránt és irántam!

Köszönettel:

Laci atya

komment

Halálos adagú gyógyszert írhatnának fel a quebeci orvosok

2013. június 21. 18:56 - Andre Lowoa

Halálos adagú gyógyszer felírását engedélyezné az orvosoknak egy quebeci törvénytervezet.

Veronique Hivon, a kanadai szövetségi állam egészségügyi minisztere június 12-én nyújtotta be törvényjavaslatát az orvosilag támogatott öngyilkosságról. A kezdeményezés szerint az orvos felírhatna halálos adagú gyógyszert azon mentálisan beszámítható állapotban lévő betegeknek, akik beleegyezésüket előtte többször megerősítették írásban. A kérést két másik orvosnak is jóvá kellene hagynia – írja a CNA.

A kanadai szövetségi kormány azonban leszögezte, hogy felülvizsgálja a quebeci törvénykezést, ha szükséges, mivel az eutanázia és a támogatott öngyilkosság a kanadai jogba ütközik. A kanadai parlament többsége nemrég vetette el a szövetségi jog ezen passzusainak módosítását.

Egy katolikus életvédő szervezet leszögezte: a javaslat a gyilkolás jogát adná meg az orvosoknak, az egyetlen méltóságteli megoldás az ilyen esetekre nem ez, hanem a palliatív ellátás.

Magyar Kurír
komment

ELISMERÉS A HAMIS PRÓFÉTÁNAK MINDEN RÉSZRŐL

2013. június 21. 14:28 - Andre Lowoa

Külföldi lapok és közvélemény kutatások alapján a pápa száz napos működését igen elismerően nyugtázták. Minket, innen Magyarországról legjobban az izgatna, hogy a pápa vajon mit fog lépni a csángóknak és a fölvidéki magyaroknak járó magyar püspökök ügyében. Jellemző a képmutató hazai netes katolikus sajtóra, hogy ezt a kérdést mélyen és módszeresen elhallgatják! Micsoda magyarellenes társaság ez! A hazai hírekben elhallgatták, hogy a pápa a közeli napokban fogadta Maduró venezuelai elnököt is, az ottani kormányoldal képe szerint. Mivel a pápa állandóan olaszul beszél és nyilatkozik, nagyon valószínű, hogy ez alkalommal spanyolul beszéltek...  Tovább érdekel majd bennünket, hogy a pápa a vatikáni Kúriát hogyan fogja rendbe rakni és mikor?


http://amagyaroldal.hu/hirek/content/j%C3%B3-bizony%C3%ADtv%C3%A1nyt-kapott-p%C3%A1pa
komment

Katolikus honlapok elleni támadások

2013. június 20. 19:58 - Andre Lowoa

Mára megint valakik elérhetetlenné tették a honlapunk adminisztrációs felületét, így mostanáig nem tudtam új cikkeket feltenni. (Új honlapot kell valószínűleg készíttetnük - ami idő, pénz, stb.) Nem egyedi eset a miénk, ennek illusztrálására teszem fel az alábbi írást:


"2010. augusztusában Amerikából kaptam egy levelet a következő szöveggel:
»Az internetet egyre erősebben cenzúrázzák, és az egyre ellenségesebben szemben áll a katolikus morális tanításokkal. Például az USA könyvtárakban máris megakasztják a katolikus publikációk kézbesítését (például a RemnantOnline és más anti-abortusz és családot támogató honlapokat). A baloldali sajtó egyre gyakrabban írja le a katolikus forrásokat, mint „cyber gyűlölet”.
Nem szabad megengednünk, hogy az interneten keresztül elpusztítsák a katolikus sajtót. Gondolom, hogy a német nyelvterületen is vannak hasonló előrejelzések. Üdvözlettel X.Y.«
--------------------------------------------------------------------------------

A kedves levélküldő kérdésemre el is magyarázta egy internetes cenzúra technikai lehetőségeit. Bár elvileg teljesen lehetségesnek tartottam egy ilyen veszélyt, nemigen foglalkoztam vele.
Csak akkor jutott eszembe ez a több mint két évvel ezelőtt érkezett figyelmeztetés, amikor a napokban Rómából nem tudtam elérni a www.kath.net honlapot. Amikor itthonról újra meg tudtam nyitni, a következő cikket találtam rajta:

A Kath.net segítséget kér
(forrás: www.kath.net – 2013. március 1.)
Linz-Róma(!)
A kath.netet kívülről ért váratlan támadások jelenleg nagyon sok plusz munkát okoznak, amivel jelentős többletköltségek járnak, sokkal több, mint amit a 2013-as évre beterveztünk. Ezért kérjük az olvasók nagyvonalú pénzbeli segítségét.


--------------------------------------------------------------------------------

Ezután a www.katholisches.info-t nyitottam meg, ahol ez a cikk fogadott:

Támadások a Katholisches honlapra
(forrás: www.katholisches.info – 2013. március 1.)
Tíz nap óta egyre erőteljesebben próbálják kívülről megtámadni a szerverünket. Ezért van olykor zavar a honlapon. A problémát megoldottuk, egy olyan programot raktunk fel, mely a megbízhatatlan jelentkezéseket blokkolja. … [Itt jön egy technikai magyarázat.] Jelenleg másodpercenként 870 (!) IP-címet blokkol a szerver."

Így van ez, van miért imádkozni, és persze cselekedni... - sipos


http://szeretetfoldje.hu/index.php/munkanaplo/3861-katolikus-honlapok-elleni-tamadasok
komment

Verebek, méhek és a Bölcs Vezér

2013. június 20. 08:33 - Andre Lowoa

Érdekes bölcs történet arról, hogy mi történik, ha a természet rendjébe beavatkozunk.

 

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy ember, aki mindenki másnál okosabb volt. Történt, hogy ez az ember egy hatalmas birodalom élére került, mert mások is ugyanezt gondolták róla, ezért vakon követték. Tanácsait megfogadták, ítéleteit elfogadták, haragjától féltek. Egy napon aztán, amikor ez az okos vezér a szántóföldeken sétált, azt látta, hogy a verebek ezrei lakmároznak a búzakalászokból, mely az ő népének termett. Mennyivel gazdagabb lenne népem, ha nem lennének ezek az átkozott verebek - gondolta. Napokig töprengett, hogyan segíthetne népén, hogyan űzhetné el ezeket a kártevőket birodalmából. Mivel mindenkinél okosabb volt, úgy döntött kiküldi népét a szántóföldekre, rétekre, erdőkbe, dombok, hegyek közé, folyó és patakpartokra. Kezükbe dobot, sípot és rossz fazekat ad, hogy azt addig üssék, míg az összes madár holtan le nem potyog az égből. Napokon, heteken keresztül tartott a zenebona, nem maradt madár az égen, tetemeik elborították az országot. A termést nem fosztogatták többé. Örült a nép és örült a bölcs vezér.


Teltek-múltak a napok és az ország minden szegletéből jelentették, hogy egyre több a sáska, cserebogár, és egyéb kártevő rovar. Már nem a madarak, hanem ezek a teremtmények rabolták el a termést a birodalom népétől. Letarolt szántók, gyümölcsösök romjai meredtek az égnek, amerre ezek a fosztogató siserehadak elvonultak. A bölcs vezér gondolkodóba esett. Ha nem lennének ezek az átkozott bogarak, népem gazdagabb lehetne bárkinél e földkerekségen. Napokon át gondolkodott, míg rájött a megoldásra. Gyáraiban vegyszereket kezdtek gyártani, ezeket népe boldogan vitte ki a szántóföldre. Heteken át nem csináltak mást, csak permeteztek, szórták a rovarirtót a földeken. Egy hónap elteltével néma csend borult a birodalomra, a madárcsicsergés után a rovarok zümmögése is megszűnt. Mindenki boldog volt, áldották a vezért a bölcsességéért. Már biztosak voltak benne, hogy elérkezett a földi paradicsom, a jólét, a fejlődés és a gazdagság.
Elmúlt egy év és újra panasztól volt hangos az ország. Meddőek voltak a gyümölcsfák, nem termett a zöldség, elkezdtek fogyni a virágok. - Hogyan lehet ez? - kérdezte a Bölcs Vezér. - Elpusztultak a kártevőkkel együtt a méhek is, nincs már aki beporozza a birodalom virágait, gyümölcsfáit! - hangzott a válasz a főldművesektől. Napokon át gondolkodott a Bölcs Vezér, törte a fejét, hogyan segíthetné népét ki ebből a bajból. Álmatlan éjszakákon át csak gondolkodott, tervezett és mérlegelt. Ha megszüntetjük a permetezést visszajönnet a kártevők, ha visszajönnek a kártevők népem elszegényedik! Nincs más lehetőség a népemnek ezentúl maguknak kell beporozniuk a fákat! - és így is lett. Azóta Kínában minden tavasszal gyűjtik az emberek a virágport, tasakokba adagolják és elszállítják a birodalom legtávolabbi szegletébe. Virágzáskor kirajzik a nép, apró ecsetekkel, melyet virágporba mártanak és kezdetét veszi a beporzás. És ez így megy évről-évre, tavaszról-tavaszra. A madárcsicsergéstől és bogárzúgástól megfosztott országban a földművesek azóta is szegények.

Itt a vége, fuss el véle. Aki nem hiszi járjon utána vagy nézze meg ezt a filmet!

 

 

http://monarchista.blogspot.hu/2013/06/verebek-mehek-es-bolcs-vezer.html

komment

2013. június 19. 22:51 - Andre Lowoa

Az Istentiszteleti és Szentségi Kongregáció dekrétuma „Szent József, a Szent Szűz Jegyese” fohász betoldásáról a szentmise szövegébe



Június 19-én az Istentiszteleti és Szentségi Kongregáció dekrétumot adott közre, mely elrendeli, hogy a római hivatalos misekönyv 2. 3. és 4. eucharisztikus imádságában az „Isten Anyja, a Boldogságos Szűz Mária” rész után említsék meg a „Szent József, az ő Jegyese” betoldást. A dekrétum szövege a következő:
Dekrétum
A názáreti Szent József, a Jézusról való atyai gondoskodás által, az Úr családjának a fejeként, gazdagon betöltötte küldetését az üdvösség rendje által kapott kegyelem révén, és teljesen belesimulva az emberi üdvösség kezdetének titkaiba, példaképe lett azon közös, emberi és egyszerű erényeknek, melyek szükségesek ahhoz, hogy az emberek Krisztus becsületes és hiteles követői legyenek.

Ezen erények által, az igaz József, aki szeretettel vette gondjaiba az Isten Anyját és örömteli elkötelezettséggel szentelte magát Jézus Krisztus nevelésének, és aki az Atyaisten legdrágább kincseinek őrzője lett, századokon át megszakítás nélkül élvezte - a misztikus test az Egyház támaszaként - Isten népének tiszteletét.

A katolikus Egyházban a hívek szakadatlanul, mindig kimutatták a Szent József iránti tiszteletüket, ünnepélyesen és állandóan tisztelték őt Isten Anyja tisztaságos Jegyeseként és az egész Egyház mennyei Patrónusaként, odáig menően, hogy Boldog XXIII. János pápa a II. Vatikáni Zsinat során elrendelte: nevét foglalják bele az ősi római kánonba. XVI. Benedek pápa jóindulatúan összegyűjtötte és jóváhagyta a számos helyről érkező áhitatos írásbeli kérelmeket, amiket most Ferenc pápa megerősített, úgy tekintve a szentek közösségének a teljességére, mint akik egykor velünk együtt zarándokok voltak a világban, most pedig Krisztushoz vezetnek bennünket és vele egyesítenek.

Mindezeket szem előtt tartva, a Ferenc pápa által nyert felhatalmazás jegyében készségesen elrendeli, hogy Szent József, a Boldogságos Szűz Mária Jegyesének a nevét mostantól fogva vegyék bele a római misekönyv harmadik hivatalos kiadásának - Missale Romanum, editio typica tertia - a II. III. és IV. eucharisztikus imádságába, ahogy itt következik: A második eucharisztikus imádságban «
ut cum beáta Dei Genetríce Vírgine María, cum beáto Ioseph, eius Sponso, beátis Apóstolis
»; a harmadik eucharisztikus imádságban: «
cum beatíssima Vírgine, Dei Genetríce María, cum beáto Ioseph, eius Sponso, cum beátis Apóstolis
»; a negyedik eucharisztikus imádságban: «
cum beáta Vírgine, Dei Genetríce, María, cum beáto Ioseph, eius Sponso, cum Apóstolis
». Ami a latin nyelven megfogalmazott szövegeket illeti, azok ebben a formában hivatalosak. Maga a Kongregáció készíti el majd az legelterjedtebb nyugati nyelvekre történő fordítást, míg a többi nyelvekre fordítást, az érvényben lévő szabály szerint, az illetékes Püspöki Konferenciák készítik elő, amit az Apostoli Szék erősít meg ennek a Kongregációnak a közreműködésével. Mindaz, ami ezzel ellentétes, érvénytelen.

Az Istentiszteleti és Szentségi Kongregációtól, 2013. május elsején, Szent József, a munkás napján: Antonio Cañizares Llovera bíboros prefektus és Arthur Roche érsek titkár.

(vl)


komment

Meghiúsult az abortusz szélsőséges liberalizációja New Yorkban

2013. június 19. 22:49 - Andre Lowoa

Meghiúsult a New York-i kormányzó terve az abortusz lehetőségének kiterjesztésére.

A magát egyébként katolikusnak valló Andrew Cuomo kormányzó tízpontos női egyenlőségi programja segítségével terjesztette volna ki a művi abortusz lehetőségét az Egyesült Államok szövetségi államában – írja a CNA.

Az állami szenátus azonban leszavazta a kezdeményezést. A testületben a négytagú Independent Democratic Coalitionnek van együttműködési megállapodása a republikánus pártiakkal, amelynek értelmében az állami működés segítése miatt támogatják egymás javaslatait. A republikánusok vezetője, Dean Skelos életpárti álláspontjáról ismert, és közölte, hogy nem hajlandó megszavazni a kezdeményezést, így az Independent Democratic Coalition vezetője, Jeff Klein is arra jutott, hogy mivel nem tudnak megállapodást elérni a témában, ezért nem szavazzák meg azt.

Cuomo kezdeményezése „alapvető jognak” nyilvánította volna az abortuszt, és nemcsak orvosoknak, hanem más egészségügyi dolgozóknak is lehetővé tette volna abortuszműtét végrehajtását. Nem lett volna szükség kiskorúak esetében szülői jóváhagyásra, és a 24 heten túli terhességeket is meg lehetett volna szakítani, ha az anya élete vagy egészsége veszélybe kerül. Ha mindez megvalósult volna, akkor New York állam lett volna a kései terhességek megszakítását vállaló orvosok paradicsoma.

New York államban az egyik legmagasabb az abortuszok aránya az Egyesült Államokban – a terhességek 40 százaléka végződik így, ami csaknem kétszerese az amerikai átlagnak.

A kormányzó a megállapodás felrúgásával vádolja a republikánusokat. Cuomo egyébként a 2016-os elnökválasztás egyik jelöltje lehet. Az abortuszhoz való „jog” kiterjesztésére vonatkozó javaslatát New York állam katolikus püspöki kara következetesen ellenezte. 


Magyar Kurír

komment

Eutanázia gyerekeknek – a belga parlament hamarosan szavaz a kérdésben

2013. június 19. 22:45 - Andre Lowoa

A belga parlament által hamarosan szavazásra kerülő törvényjavaslat lehetővé tenné a gyerekek számára, hogy eldöntsék, kérnek-e eutanáziát (orvosi segédletettel végrehajtott „kegyes halált”).

A jelenlegi belga törvények 18 éves kor felett már lehetővé teszik ezt, de amióta a GMO-k, rovarölőszerek és káros oltások terjedése egyre nagyobb számban okoznak autizmust, több nemzet is próbál „megoldást” találni arra, hogy mihez kezdjen a maradandó károsodást szenvedett gyerekekkel.

Úgy tűnik egyesek szerint a halál a megoldás, azonban a hatályos törvények alapján ez gyilkosságnak számít. Az új törvény lehetővé tenné az orvosok számára, hogy eldöntsék, hogy egy gyerek, függetlenül a korától (igen, akár ötéves korban), „hozzájárulhat-e” saját kegyes halálához a szülő beleegyezése nélkül.

A „kegyes halál” törvényjavaslatot a szocialista párt terjesztette elő. Az AFP híre szerint „a javaslat kiterjesztené a törvényt a kiskorúakra is, amennyiben képesek tudatos döntést hozni vagy gyógyíthatatlan betegségben szenvednek, illetve amennyiben szenvedésükön nem lehet segíteni.”

„Philippe Mahoux, szocialista képviselő, aki a törvénymódosítás kidolgozásában segített, elmondta, hogy volt már olyan eset, amikor egy fiatal ’képes volt dönteni saját jövőjéről,’” írja az AFP.

Tehát egy hatéves túl fiatal ahhoz, hogy sört igyon vagy autót vezessen, de elég idős ahhoz, hogy saját, az állam által kivitelezett haláláról döntsön, főleg, ha túl nagy tehernek tekintik.

A törvény támogatói szerint a javaslat „fordulópontot jelent a gyerekek jogai szempontjából, akik a törvény elfogadása esetén lehetőséget kapnák, hogy a halált válasszák, bár autót vezetni, házasodni vagy alkoholt fogyasztani 18 éves koruk előtt még nincs joguk,” írja az IBtimes.com.

A törvényjavaslat az Alzheimer-kórban szenvedők számára is lehetővé tenné az eutanáziát

A javaslat az Alzheimer-kórban szenvedőkre is kiterjesztené a törvényt.

„A képviselők arról is döntenének, hogy a kegyes-halál lehetőségét az Alzheimer-kórban szenvedőkre is kiterjesszék-e,” mondta a szocialista képviselő.

Az eutanázia tűnik a legkényelmesebb módszernek az állam számára, hogy megszabaduljon azoktól az állampolgároktól, akikről nem akar gondoskodni. Ahelyett, hogy felvilágosítanák az embereket, miként kerülhetik el a betegséget, egyszerűen elfogadnak egy törvényt, ami lehetővé teszi megölésüket, és ezt „könyörületes orvoslásnak” keresztelik.

Sajnos minden esély megvan arra, hogy ilyen és hasonló törvénymódosítások más országokban is előterjesztésre kerüljenek és persze a kegyes-halálban részesíthetők listáját idővel bizonyára kiterjesztik majd az értelmi fogyatékosokra és ki tudja még kikre.

A globális állam magasabb sebességbe kapcsolt a népességcsökkentés terén, és sajnos a legtöbb ember észre sem veszi, hogy mi történik.

Forrás: Naturalnews.com



Gyermekeket ölni, hogy a szülők ne szenvedjenek

Ez az indoklás az embertelenség rémisztő jele: a szülők szenvedése ok lehet a „súlyos rendellenességet” mutató gyermekek megölésére. Az értékek a feje tetejére állnak: egy ártatlan emberi lényt – anélkül, hogy kifejezhetné a halál iránti vágyát – megölhetnek azért, mert léte érzelmileg fájdalmat jelent másoknak.

Kétezer év elteltével megismétlődhet a gyerekmészárlás. Durván hangzik? Nem mondanánk a Belgiumból és Hollandiából érkező hírek hallatán, amelyeknek nem sok köze van az etikához, annál több viszont az eugenetikához. A múlt héten a belga parlamentben arról a vitatott javaslatról tárgyaltak, amely az eutanáziát kiterjesztené a 18 év alattiakra is. A szomszédos hollandok sem akartak lemaradni. A groningeni protokoll erős talaján – amely már 2004 óta engedélyezi az újszülött-eutanáziát –, a holland orvosokat képviselő Royal Dutch Medical Association (Knmg) kidolgozott egy szöveget (Orvosi döntések a súlyos rendellenességet mutató újszülöttek életével kapcsolatban), amelyben kifejtik, miért elfogadható és olykor miért szükséges a gyermek-eutanázia, írja a SIR.

Ebben a meglepő dokumentumban az orvosi egyesület azt is megfogalmazza, milyen irányvonalakat kövessenek a gyógyíthatatlan betegséggel rendelkező kis betegek esetében. A javaslatok között szerepel az eutanázia alkalmazása is azzal a céllal, hogy megrövidítsék a gyermekek és családjuk szenvedését. A felhozott érv objektíven abszurd: a szülők szenvedése ok lehet a gyermek megölésére. Megerősítik például, hogy etikailag lehetséges az izomlazító halálos injekció beadása, „amikor hosszantartó nehézlégzés áll fenn, kitolódik az elkerülhetetlen halál ideje, és ez a szülők jó felkészítése ellenére is súlyos szenvedést okoz nekik”. A gyötrelem nem tolerálható, jobb megölni valakit, mint szenvedést okozni.

De fennáll a kérdés: kiről beszélünk? Ki a mondat alanya?
Alapvető fontosságú megértenünk, micsoda fordulatot vesznek az értékek ebben az állításban. Egy ártatlan emberi lényt – anélkül, hogy kifejezhetné a halál iránti vágyát – megölhetnek azért, mert léte érzelmileg fájdalmat jelent másoknak. Dr. Eduard Verhagen, az említett dokumentum és a groningeni protokoll egyik szerzője az egyik fontos holland napilapnak, a Volkskrantnak kifejtette, miért releváns a szülők szenvedése: „Ezek a gyerekek szürkék és hidegek, elkékül a szájuk, és pár percenként hirtelen nagyon mélyet lélegeznek. Nagyon nehéz látni ezt a szülőknek, és ez az állapot órákig, olykor napokig is elhúzódhat.” Az orvosok feladata az, hogy megkíméljék a szülőket, hogy gyermeküket ilyen nehézségek között lássák meghalni – magyarázza az orvos. Ez egy jó palliatív kezelés részét jelenti.

Nem azért, mert mindig mi akarjuk feltenni az i-re a pontot, de hosszú évek tanulmányai és orvosi gyakorlata megmutatták, hogy a palliatív kezelések egész mást jelentenek. Vannak felnőttek, akik indokoltnak tartják, hogy olyan emberek életéről vagy haláláról döntsenek, akik nem tudják kifejezni egyet nem értésüket. Ma a súlyosan fogyatékos gyermekekről beszélnek, holnap szóba jöhetnek az agykárosult tizenévesek, holnapután a neurodegeneratív betegségekben szenvedő idős emberek. A jól ismert csúszós lejtő elmélet mintha ma már nem lenne megfelelő. Csúszós lejtő helyett itt sokkal inkább valami meredek szikla előtt állunk, amely nagyon emlékeztet a tarpéji sziklára (az ókori Rómában innen taszították a mélybe az elítélteket).

Magyar Kurír (lt)


komment

A rasszista magyarokon kívül a katolikus egyházat üti a Stuttgarti Opera botrányelőadása

2013. június 19. 14:33 - Andre Lowoa

Az eddig kiszivárgott részleteknél erősebb a „rasszista magyar szál” a Stuttgarti Opera botránydarabjában, noha a gárdisták által péppé vert cigányok képe semmi ahhoz képest, amit a katolikus egyház kap Andrea Moses előadásától - tudtuk meg egy helyi néző beszámolójából. Berlioz Faust elkárhozása (Fausts Verdammnis) című műve körül kialakult ügyből azonban Ódor László kulturális követ szerint hazánk még profitálhat is.

https://www.youtube.com/watch?v=2PIBRzXdexI

„Annak dacára, hogy a színek eredetileg Páriszban játszódnak, az előadásban a magyar jelenlét sokkal áthatóbb, mint a hírekből és a kiszovárgott videós jelenetből gondolni lehet” – újságolta a Heti Válasz Online-nak egy magyar néző, aki azóta látta a darabot, hogy abból téma lett a hazai online sajtóban. (Ld. Cigányverő gárdistákkal sokkolják a német operakedvelőket c. cikkünket!) Beszámolójából kiderül, hogy a Magyar Gárda ruházata nemcsak a darab legelején, hanem többször is, vezérjegyként jelenik meg a színen. „Egyszer vetítés formájában a magyar táj szép képeit felváltják a rettenet, gyilkolás, vér, emberi arcokra taposó csizmák, a félelem és a megfélemlítés képei” – ecseteli forrásunk.

Nem említik, hogy ez Magyarország

A Fausts Verdammnis jeleneteiben azonban a magyar ábrázolást egyszer sem értelmezik, fejtik meg; vagyis egyetlen kimondott szótőnyi utalás sincs arra, a színre vitt szörnyűségek Magyarországon történnek. Noha a jelek szerint a közönség soraiban elkéne a segítség: a kimondatlanság miatt a legtöbb néző nem is gondolja, hogy magyarokról van szó, magát a zászlónkat például nem ismerték fel. A szünetben gyűjtött tapasztalatok szerint többen francia trikolornak nézték a zászlónkat.

Forrásunk beszámolójából az is kiderül, hogy Andrea Moses darabja nem csak a magyarokkal bánt erős kézzel: a katolikus egyházat például ebben a szimbólum–utalás-rohamban még nagyobb megszégyenítés éri, amikor Mefisztó mint pápa jelenik meg az utolsó színen.

Jobbikkal kormányzó Fidesz?

„Óvatosságra intek mindenkit: tudjuk, hogy a művészeti szabadság hatalmas kapukat nyit ma Nyugat-Európában és pillanatok alatt ránk süthetik a cenzoroknak járó bélyeget, ha annak módosítását, netán műsorról való levételét követeljük” – mondja lapunknak Ódor László, a Stuttgarti Magyar Kultúrintézet igazgatója, aki szerint a darab a hamis ábrázolásokkal és súlyos inszinuációval együtt is kétségtelenül komoly mű. „Ez a darab a stuttgarti Operában önmagában, az önmaga láttatási keretében magas szintű termék” – hangsúlyozza Ódor, akinek a napokban lehetősége nyílt részt venni egy, a darabról szóló vitában is.

„Egy szűkebb körű beszélgetésben, amit a színház klubjában a rendezővel, a színészekkel és az intendánssal folytattunk, sikerült az egyes Magyarországot érintő témákról mélyebben beszélgetnünk. Tudjuk, hogy szándékkal vagy tudatlanságból rengeteg hamis információ terjed: ezek mind előkerültek este. Előkerült tehát például az a hamis állítás, hogy Magyarországon a Fidesz (»Orbán«) a Jobbikkal együtt kormányoz, önmagának csak 53 százaléka van. Ehhez képest megdöbbenve hallgatták a választás előtti időből örökölt többszintű eladósítottsági állapotunkat vagy az ellenzéki alternatívátlanság tényéről szóló adatokat” – ismertette lapuknak Ódor László.

Még használhat is

A Stuttgarti Magyar Kultúrintézet igazgatója elmesélte, hogy Andrea Moses rendező válaszában visszakozott a magyarokról szóló részek említésekor: „Azt mondta, ő nem a magyarok ellen akart cselekedni, hanem »a hatalom durva és kíméletlen megnyilvánulását« akarta ezekkel a jelenetekkel példázni. Ekkor én elmondtam, hogy egyértelműbb példázatokat is találhatott volna mind a régibb mind az újabb német eseményekben: NSU, törököket legyilkoló, valóban szélsőjobb bandák ügye stb.” – mondja a Heti Válasz Online-nak.

Ódor szerint azonban a mostani konfliktus akár hasznos is lehet, mivel segítségével a magyar intézet olyan kapcsolatba került az Operaház egész vezetésével, aminek rövidesen talán több területen is tapasztalni lehet majd az előnyeit.

http://hetivalasz.hu/vilag/nem-csak-a-magyarokat-utik-a-stuttgarti-opera-botranyeloadasaban-65142/


komment

Szodoma és Gomora, avagy Bécs hanyatlása... Másképpen mondva bécsi születésű az Antikrisztus?

2013. június 18. 13:17 - Andre Lowoa

A napokban ismét megrendezték meleg felvonulást, közismertebb nevén a buzik magamutagató istentelen orgiáját. Talán nem is kellene már ezzel foglalkozni, hiszen évről évre számos európai városban megrendezik ezt a förmedvényt, de mégis óhatatlanul megvilágítja, hogy az egykor szebb napokat is megért öreg kontinens milyen mélységekbe süllyedt.

Önmagában nem is lenne semmi probléma azzal, ha a buzik végig vonulnak, ha mellé a hazafiak megmutatják, hogy mi az isteni rend ebben a világban, akárcsak Moszkvában. Bécs azonban már oda süllyedt, hogy nem csak nincs ellenállás, hanem most már mintegy 150.000 ember vett részt rajta, és lassan már ott fognak tartani, hogy egyesek még a ruhát is mellőzni fogják. De a legvisszataszítóbb, hogy a menetben már volt családi kamion is, ahol gyerekek is részt vettek. Hiába a zsidóknak és a buziknak semmi sem szent. A felvonuláson több nagy cég is képviseltette magát, így például a zsidó tulajdonosú Microsoft is, vagy a bécsi tömegközlekedés és az osztrák vasút is. Ennek megfelelően minden tömegközlekedési eszköz szivárványos zászlóval közlekedett, ahogyan sok közintézményre is kitűzték.

Természetesen most is azért vonultak, hogy gyereket tudjanak örökbe fogadni, ha már nekik nem lehet. A cionista aknamunka gyümölcse lassan beérik, háborúk nélkül pusztul a fehér ember. Vagy legalizált abortusz miatt nem születik meg több millió gyermek, vagy pedig a buzi lét propagálása, hiszen annak sem lehet a gyümölcse gyermekáldás.

Szodoma és Gomora hasonló bűnök miatt pusztult el a kénköves és tüzes esőtől. Előbb, vagy utóbb Bécset, és a hozzá hasonló városokat is hasonló módon fogja az Úr eltörölni a Föld színéről.

Budapest is közöttük lesz?

Jakab Sándor
komment

Istenről, vallásról, életről, emberről.

2013. június 17. 19:04 - Andre Lowoa

Amit jó volna, ha a diákok tudnának a vallásos életről

religious-life[Mária Gabriella nővér cikkje]

Miközben felnőttem voltak feladatok, amelyeket édesanyám kért tőlem és rettegtem tőlük. Mondjuk a krumplipucolás. Először is, egy nagy ír családból származom, így elképzelheted azt a tömérdek számú krumplit, amelyre rendszeresen szükség volt. Másodsorban, azelőtt nőttem fel, mielőtt a teleshop forradalmasította a konyhai eszközöket, így amikor azt a 15000 krumplit pucoltam elkerülhetetlen volt, hogy olykor az ujjpercem bele ne kerüljön. (sajnálom azt a testvérem, aki azt a morzsát kapta…) Szükségtelen mondanom, hogy nem szerettem ezt a feladatot. Így képzelheted a meglepetést, amikor a szerzetesi hivatásomat ezen feladat alapján erősítették meg. Az Élet Nővérei szerzetesrendet látogattam meg, azt várván, hogy ez egy olyan hétvége lesz az, ahol kizárhatom a hivatást. Papíron, a napirend ezt tette volna. Túl korai kelés, szándékos csend, amikor nem alszok és ha elhiszed – mértéktelen krumpli pucolásával töltött órák, egy ipari konyhában. És mégis ott voltam, egy rozsdamentes pult fölött (csendben!), egy vágódeszkával, egy szemetes vödörrel és egy hámozó mellett, s a kegyelem sugara és a felülről jövő fény átjárta a kőszívem, s tudtam: ez a hely számomra. Mély béke töltött el, amely belülről fakadt fel egy mosollyá, amelyet nem tudtam letörölni az arcomról, akárhogy is próbáltam. Csak Isten képes ezt tenni.

Szeret meglepni bennünket. Sok oldala van a vallásos életnek, amelyet jó volna ha diákok tudnának. Vegyük mondjuk a hasfájós nevetéseket. Amikor elkezdtem tisztázni a szerzetesi hivatásom, azt gondoltam, hogy azok a napok már véget értek. Tévedtem. Az emberek még nevetnek, és még milyen sokat, a szerzetesi ruha ezen oldalán is. Vagy a desszert (még mindig szeretem); teljes erőbevetésű kosárlabda (lehetséges), spontán móka, mint az étkező tálcán való csúszkálás a hófödte domboldalról (kipipálva); jó beszélgetések (általánosak). Ezek a fajta dolgok nem igazán meglepetések. Ezek megkönnyebbülések.

Az igazi meglepetések engem arra a következtetésre juttattak, hogy a szerzetesi élet a legtitkoltabb dolog az Egyházban. Ezeknek Jézushoz van köze: milyen közel van, milyen igazi a szeretete, mennyire ismer és bízik benne, miként gondoskodik rólunk. Nincs nap, hogy ne hőkölnék vissza és csodálkoznék a káprázattól emlékezvén arra, hogy mi az életutam azóta. ,,Hogy kerültem ide? Ismerek sok nőt, aki szentebb, erényesebb, érdemesebb, mint én, aki még ha akarta is, nem kapta meg ezt a hivatást. Engem persze egyszer sem jelöltek azok sorába, akiket lehetségesnek tartottak apácának. És sosem voltam boldogabb, vagy jobban önmagam.

Jézus szeretete igaz. Nem csak egy elmélet, vagy egy messzi-messzi kívánság, amely a halál után valósul meg, hanem egy szeretet, amely itt van és most, és megállít utaimban. Személyes dolog, a szívembe adva. Jézus egy Személy egy Szívvel, amely még mindig dobog az Oltáriszentségben, egy akarattal, amely engem választ. Még ebben a pillanatban is nekem, értem adja Önmagát teljes egészében. Jézus ismer engem – a történetemet, reményeimet, vágyaimat, félelmeimet és korlátaimat. Néha váratlanul elkap gyengédségével; néha ragaszkodik ahhoz, hogy meglássak magamban valamit, amit inkább nem látnék. Szeretete nem a szeretet valamilyen földi értelmezésén alapul, hanem az Igazságon. Komolyan vesz engem.

Itt egy másik meglepetés: ismervén a korlátaimat Jézus bízik bennem. Minden keresztelt embert felszentelnek – Istennek tesznek félre. A vallásos életnek szentelt emberek plusz kegyelmet kapnak, hogy ezt az életet még teljesebben élhessék – hogy elkezdjék élni most a dicsőítést, amelyet a mennyben mindannyian folytatunk. Egy vallásos ember minden cselekedete lehet dicsőítés – legyen az ima vagy a krumplipucolás, egy hitvesi egyesülésben vagyok Isten Bárányával és egyesülök az Atyának bemutatott saját áldozatával a Kereszten és az Eucharisztiában. Némely teológus a szerzetesi életet ,,élő liturgiának” nevezi. Váó. Jézus bízik abban, hogy csatlakozok az Atyának bemutatott áldozatához. És láttam időről időre – az Atya elfogadja ezt az áldozatot. Megadja a kegyelmeket azoknak, akikért imádkozunk; békét azoknak, akik velünk maradnak; gyógyulást és bátorságot azoknak, akiket szolgálunk. Jézus a szerzetesekre azokat bízza, akik fontosak számára: a tehetetleneket, a szegényeket, az összezavarodottakat, a magányosokat és a betegeket. A felszentelés küldetést jelent – ha hív, akkor küldeni is fog. Ha küld, nem küld üres kézzel.

És ez vezet el engem az utolsó meglepetésre: Isten mindig gondoskodik. Naponta leesik az állam a lelki gondoskodásától. Mindig azt adja, amire szükségem van, függetlenül attól, hogy mennyire nehéz a helyzet vagy milyen üresnek érzem magam. ,,Elég neked az én kegyelmem. Mert az erő a gyöngeségben nyilvánul meg a maga teljességében.” (2Kor 12:9) Néha velem dicsekszik, néha azokkal, akiket szolgálunk. Elég lenne egy lakást biztosítani és bútorzatot adományba kapni épp időben egy újdonsült anyukának, de az adomány az anyuka kedvenc ételével érkezik. (valamilyen idegen országból), mint valami aláírás. Megbízható.

Itt jön a legjobb rész. Minden, amiről írtam – mind a tied. Akár házas, egyedülálló vagy papság felé törekvő, a vallásos élet a tied. A célja Isten túlzó szeretetének azzal, hogy radikálisan embereket hív Magához, nem csak a saját szentségük érdekében van; az Egyház szentségének érdekében – a te szentségedért. Amit felfedezek Jézus szeretetével és hűségével kapcsolatban, amikor a világ természetes mankói nélkül élek azért van, hogy bátorságot adjon neked: Közel van hozzád, szeret téged, ismer téged, bízik benned és gondoskodni akar rólad. Ne félj! – többet érsz, mint sok fecske. (Mt 10:31)

sr-mary-gabrielMária Gabriella nővér New York

Mária Gabriella nővér a Sisters of Life tagja, amely New York alapú közössége felszentelt nőknek, akik elhivatottak az emberi élet szentségének védelmezése és növelése mellett. A nővéreknek New Yorkban, Connecticutban és Torontóban vannak missziói, melyeken keresztül hozzák az Élet Evangéliumának üzenetét, megmutatják az emberi szeretet szépségét és Krisztus irgalmát azoknak, akiket szolgálnak. A nővérek várandós szükséget szenvedő nőket segítenek, közülük némelyek a nővérekkel élnek; együtt vannak azokkal, akik az abortusz tapasztalataiból gyógyulnak és lelkigyakorlatokat tartanak minden nőnek és férfinak. Mária Gabriella nővér eredetileg Long Islandből származik és 1999 óta a rend tagja. Jelenleg a noviciátusok vezetőjeként dolgozik a közösségben.

komment

Berobbant az életembe a Szentlélek

2013. június 17. 19:04 - Andre Lowoa

...Elsőként kiderült a Szentírásról, hogy az nem betűk halmaza, nem elmélet, nem tudomány, hanem maga az élet, a Krisztusban és a Krisztussal való élet ajándéka. Számtalan olyan helyzet volt, amikor radikálisan, mondhatóan húsba vágóan tapasztalhattam meg életemben először a boldogmondások igazságát. Amikor szó szerint megpróbáltam megélni a lélekben való szegénység boldogságát, majd az irgalmasság boldogságát, Amikor mindezeket megéltem, Jézus első ajándéka a béke lett.

...Már évek óta karizmatikus örömben szolgáltam, miközben valami nagyon hiányzott. Én akkor ezt úgy fogalmaztam meg magamnak, hogy ismerem az ajándékokat, ismerem a karizmákat, használom az ajándékokat, de szeretnék találkozni az ajándékozóval. Ez volt a vágyam: szeretnék találkozni az Istennel.

Nem gondoltam, hogy ez valami misztikus élmény lesz, nem vágytam ilyenre, csak szerettem volna találkozni Vele személyesen. Így vezetett el a Szentlélek a csendbe, a csendes szentségimádásba, amit váratlanul fedeztem fel, miközben azt kerestem, mi a titka néhány közösség hatékonyságának.

Mindig azt a választ kaptam, hogy a csend, az oltáriszentség előtti semmittevés, amikor megengedem, hogy Ő munkálkodjon, dolgozzon bennem és én ebben csak asszisztálok, együttműködöm vele, melyben az ő munkája a döntő és nem az enyém.

Varga László kaposvári plébános
komment

Cselekedni egyházak!

2013. június 17. 09:06 - Andre Lowoa

Számomra nem kétséges, hogy magyar vagyok és keresztény, ezt mások előtt is mind szóval, mind pedig tettel megvallom.

De azért nem vagyok „bigott hívő”, van véleményem a magyar egyházakról. Ökumenikus szándék vezet, keresztény egyházakért való felelősség, legyenek azok evangélikusok, reformátusok vagy katolikusok. A felelősség lényege pedig, hogy ne csak történelmük, hanem jövőjük is legyen egyházainknak. Ezt a kritikai észrevételt a jobbítás szándékával teszem, és ezért osztom meg a nyilvánossággal.

A Biblia szavai legyenek igazak felettünk, hogy „...életünk legyen és bőségben legyen...”

De ma, mintha fordítottját tapasztalnánk Magyarországon.

Hívő emberként, teológiai végzettséggel, a Katolikus Egyház tagjaként nem tapasztalom mai Magyarországon, hogy egyházaink kiállnának az igazság mellett. Pedig lassan sem bőség, és sem élet... Napi száz családot fenyeget a kilakoltatás réme, de az igen tisztelt Magyar Katolikus Püspöki Konferencia még a szavát sem hallatja. Hol van a körlevél a családok mellett, akiket becsaptak, akiket becsaptak a korrupt kormányok, és pláne a még korruptabb bankok? Hol vannak az atyák és lelkészek? Őket miért nem lehet látni a lelkes önkéntesek oldalán, tiltakozni a kilakoltató bankok és államvédelmi hatóságként tevékenykedő rendőrök ellen. Talán ma hazánkban annak van igaza, akinek pénze van? De akkor hol a keresztény erkölcs és morál? Nem lehet etikáról beszélni emberi méltóság nélkül.

Családom fizeti az önkéntes egyházi hozzájárulást, adóm 1%-át rendszeresen egyházam javára ajánlom fel, de még nem tapasztaltam, hogy tényleg a magyar egyházak felső- és középvezetői igazán kiállnának népük mellett.

Amikor 1978. október 16-án, a lengyel származású II. János Pált megválasztották, első nyilvános beszédét így kezdte: „Ne féljetek....!” Itthon pedig azt érezhetjük, hogy Erdő bíborostól kezdve a többi érsekig és püspökig, mintha inukba szállt volna a bátorságuk. Talán Bajnai guruló forintjai, amit 2006-ban „pályázat útján”a volt esztergomi szeminárium felújítására adott, betömték volna a szájakat. A pénzt, a volt ferences diák, Kóka János „perselyezte”. De ma se bőség, és alig élet!

Nem elég azt szajkózni: „Boldogok a lelki szegények.”, mert szentírást olvasó és ismerő ember tudja, ez egészen mást jelent.

Az egyházias demagógia koránk le kellene járnia! Amikor a II. Vatikáni Zsinat (1962-1965) Rómában ülésezett, felszólalt egy holland zsinati atya, De Smedt püspök. S három kritikai észrevételt fogalmazott meg. Az egyház három hibája:

1./ Triumfalizmus (ami fölényes, gőgös magatartást jelent,

2./ Klerikalizmus, ami úgy jelenik meg, mintha az egyház csupán püspökből, és csupán papokból állna, nem pedig többségében világiakból.

3./ Juridizmus, amely az egyházjog felsőségét jelenti, az elitesedést az egyszerű emberek véleményével szemben.

Amikor 1996 nyarán a magyar püspökök Seregély István érsek vezetésével kiadták az igazságosabb és testvéribb világért címet viselő pásztorlevelet, körlevelet, ezt mindenki bátor lépésnek tekintette. Sajnos a szavakból azóta sem lettek tettek! Pedig már 1907-ben Prohászka Ottokár püspök is megmondta:

„A tett az édes, a szó mostoha gyermek.”

Nem csupán szavakra, látszatintézkedésekre, hanem valódi tettekre van szükség. Az egyházak segélyszervezetei álljanak ki a banki károsult családok mellett, segítsék mind erkölcsi, mind pedig jogi védelmüket. Tiltakozzanak az állam vezetőinél, a bankok hazai és külföldi urainál egyaránt.

A katolikus egyház mind nemzetközi szervezet a nemzetközi jog formáit is vegye igénybe.

Gömbös Gyula egykori miniszterelnökkel mondjuk ki: „ Magyar faji sajátosságokban gyökerező, keresztény erkölcsön és világnézeten fellépő nemzeti kultúrát akarunk.” Ezt a volt kormányfő 1932-ben fogalmazta meg, és vetette papírra 95 pontos Nemzeti Munkaterve 83. pontjaként.

Azért lett 95 cselekvési pont, mert Gömbös evangélikus keresztényként Luther Márton 1517-es reformátor tevékenységére akart utalni. Mert Gömbös Gyula is magyar volt, és keresztény.

A következő dolog, amit a hivatalos egyházi vezetők figyelmébe kell ajánlani, hogy végre tiltakozzanak a melegek budapesti felvonulásai ellen.

Nem tapasztaltam azt sem, hogy az egyházak elítélték volna a melegek szokásos felvonulását.

Pedig hitbéli alapból a biblia alapján joguk, sőt kötelességük lenne. Ami betegség, az nem lehet büszkeség, azt kezeltetni kell szakemberrel. Mert a homoszexualitás igen is betegség, amely orvosra, pszihiáterre, pszihológusra tartozik. Ha az egyház vezetői hallgatnak, az gyanús lehet. Mit akarnak ők is palástolni?! Mert aki sem jót sem rosszat nem mond, sem igent sem nemet, akkor langyos marad. A langyos egyházakat a biblia utolsó könyve a jelenések könyve szerint pedig kivetik az „örök tűzre”. Nem kéne a hivatalos egyházi személyeknek megijedni, és csupán parolázni az állami és kormányszervek előtt.

Kereszténynek kellene lenni, ahogyan egykor Prohászka Ottokár, Zadravecz István és Mindszenty József bíboros voltak. Ha aktualizáljuk a mai politikai életet, megjegyezhetjük azt is, hogy a ma regnáló Orbán-kormány a keresztény demokráciát, mint szép sallangot használja.

A keresztény párt emblémáját kitűzi választási plakátjain, hogy az 1 millió templomba járó szavazatát megszerezze. Kommunikáció az egész, nem keresztény elvekről, hanem üres lózungokról van csupán szó. Egy mesterségesen életben tartott és „reanimált” egyenlő újraélesztett minipárt, amely kisajátítja a keresztény jelzőt.

Elgondolkodtató dolog, hogy e párt parlamenti frakciójában hogyan fér meg egymás mellett két személy, dr Lukács Tamás és Pálfi István. Az egyik hívő ügyvéd, egyházi képviselőtestületi tag, sok éven keresztül az egri bazilikában. A másik a TV2 liberális szerkesztő-újságírója. 1997-ben a politika harcmezején egymással szemben álltak az úgynevezett dávodi ügyben. Amikor Pálfiék az abortusz mellett kardoskodtak a Tények stábjával, míg dr Lukács az élet védelmét hirdető katolikus bajai káplán KM ügyvédje volt a bíróságon.

Élet és halál, s ma mintha kibékültek volna. Az a párt, ahol ez lehetséges nem lehet keresztény és nem lehet magyar.

Cselekedni egyházak ! Igen még lehet, mert úgy érzem, ha elmarad a tett a hívek is elmaradnak.

A fiatalokat, de már a középkorúakat sem hatják meg a „szentes” szavak. Itt már nem a szavak, hanem a tettek beszélnek!


http://jovonk.info/2013/06/17/cselekedni-egyhazak

komment

uzenet.blogol.hu vagy uzenem.blogol.hu

2013. június 16. 21:13 - Andre Lowoa

NAGYON ELGONDOLKODTATÓ!

Figyelem! Állítólag Davosban a héten (2013. január 23-án) kezdődött Világgazdasági Fórum napirendjéről kiszivárgott hír szerint Medvegyev orosz miniszterelnök tájékoztatni fogja Obama elnököt, hogy eljött az ideje, hogy a Világ megtudja az igazságot a Földönkívüliekről, és ha az Egyesült Államok nem akar részt venni ennek bejelentésében, akkor a Kreml ezt megteszi saját maga. Hogy Medvegyev képes lesz-e meggyőzni az Obama rezsimet, hogy mondják el végre az igazságot az UFO-król és az idegenekről, nem tudhatjuk. Amit tudunk az az, hogy vagy az Egyesült Államokkal, vagy nélküle a Kreml biztosan el fogja kezdeni a folyamatot, mely feltárja az igazságot arról, amiről jó ideje tudjuk, hogy igaz.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=dCFzdBSJ-_U


Medvegyev nyíltan bevallotta, hogy kapcsolatot tartanak a Földön túlról érkezett népekkel.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oR5fFGqeTm4#at=170
komment

Emberi értékek

2013. június 15. 15:08 - Andre Lowoa

Aki egy kicsit is nyitott szemmel és füllel éli mindennapjait, észrevehette, hogy az elkeseredettek tábora növekszik, és egyre csak nő. Pontosan mi az elkeseredés oka?

Általánosságban ha megfigyeljük, nem más, mint anyagi elcsúszások, a banki hitelek felhalmozódása, lefoglalják a dupla pénzért megvásárolt autónkat, a karácsonyra behitelezett LCD tévénket, és még sok olyan haszontalan tárgyat, ami csak státusz szimbólum. Jobb életet remélünk, beilleszkedést egy magasabb társadalmi osztályba, vagy egy jobb partner megszerzése a fő életcél. Később mikor a bank mindent visz, marad a margarinos kenyér, cigaretta, ami fontos nagyon, hiszen anélkül nem hiszi el senki, hogy felnőttek vagyunk, és az igazi mellékhatás a végső elkeseredettség. Nagyon veszélyes állapot ez, mert ezután azt csinálhatnak velünk a tőkések, amit ők akarnak. A legrosszabb az egészben, hogy anélkül lettek marionett bábok polgártársaink, hogy valami igazán fontosat elveszítettek volna.

Semmit, aminek komoly értéke van nem veszítettek, hiszen állítom, még élnek családtagjaik, valahol még megvannak a gyermekkori barátok címei, látnak, hallanak, végtagjaik megvannak, bár sportolni az nem szokás, betegségek eddig elkerülték, és most értünk a felsorolásban oda, hogy foglalkozzunk egy kicsit az elkeseredettséggel. Legelső tünetek közzé tartozik, a lelki állapot romlása után, a fizikai leépülés, belsőszervi betegségek, depresszió, mindenhez negatív életellenes hozzáállás, a családtagokkal és közvetlen ismerőseinktől való eltávolodás, mindenki hibás a sors ilyen irányba való fordulása miatt, úgy érzi, mindenki csak őt akarja tönkre tenni. Aztán a végén jönnek az öngyilkosság gondolatai, vagy értelmetlen, majd én még megmutatom az utolsó erőmből oda vágok gondolatok.

De kinek? Tisztában van-e vele a betegünk, ki okozta neki ezt az életpályát? Mert választás mindig van, jó-rossz! Betegségükre a gyógyszer is ott van az orruk előtt, de belerúgnak annyira anyagiasak lettek. A hit, a jó Istenbe vetett hit, az egyetlen megoldás és gyógyír bajainkra, mert lehet egyszerűen, szegényen is nagyon boldog az ember fia.,

Igazi értékeket kell felmutatnunk életünkben, minta az Isten, Haza, Család, mely a szeretettről szól, és egybeforr. Hisz nem kell többet tenni egyikért sem, mind a három egyforma bánásmódot igényel, és ha ebben a hármasban megtaláljuk az egyensúlyt az életünk sínen lesz.

Ne kívánjunk többet felesleges magamutogatásért, mert a mai világunk csak erről szól:

„ Kinek látszol,csak az a nem mindegy, kinek játszol!” 

Hidvégi Szabolcs
komment

"Középutas" próbálkozás a brazil püspöki kar új Amoris Laetitia értelmezése

2013. június 14. 13:21 - Andre Lowoa

Újabb "színnel" bővült az a spektrum, ahogyan nemzeti püspöki karok Ferenc pápa Amoris Laetitia (AL) szinódus utáni apostoli buzdítását értelmezik.

Ismeretes, hogy a máltai, a német, és a belga püspöki karok az AL-t értelmező instrukcióikban (különböző fokozatokban ugyan, de végeredményben) a házasságon kívül és a házasságtörésben együttélők saját lelkiismereti döntésének rendelték alá a szentségekhez engedésüket. A lengyel püspöki kar eközben az Egyház korábbi tanításának megfelelően úgy értelmezte az AL-t, hogy az újraházasodott elváltak közül a kizárólag a súlyos okból különválni nem tudó, egyúttal a szexuális élettől tartózkodó párok számára teszi lehetővé a szentségek vételét. Az AL értelmezésére a világ több püspöke is többféle instrukciót kiadott, amelyek között a hagyományos közel teljes tiltástól a házasságtörésben élők áldoztatására külön ünnepi szentmise megszervezéséig mindenféle "árnyalat" szerepelt.

Az első, egyben legszélsőségesebb püspökkari választ az AL-re a háromfős máltai püspöki kar adta: ők -- megfeledkezve Isten segítő kegyelméről, amelyet minden katolikus hisz és vall -- arra hivatkoztak, hogy a párok testvérként való együttélése "emberileg lehetetlen", és ezzel egyenesen szükségtelen feltételnek ítélték az önmegtartóztató életmód folytatását az ilyen párok áldoztathatóságához. A német püspökök, hangsúlyozva a párok lelkiismereti döntése tiszteletben tartásának kötelezettségét, az egyedi elbírálást a plébánosokra bízták, azzal, hogy csak azok a párok részesülhetnek így szentáldozásban, akik a helyzetükért nem "súlyosan vétkesek" [akármit is jelentsen ez - a szerk.]. A belga püspöki kar szintén plébánosi "kíséréssel" szintén szabad döntést hagyott az újraházasodott pároknak abban, hogy szentáldozáshoz járulnak-e, jótékonyan figyelmeztetve azonban őket Szent Pál szavaival, hogy méltatlanul azért ezt ők se tegyék [ismét: akármit is jelentsen náluk ez - a szerk.].

Az Egyház tanítása a kérdésben az AL-ig világos és egyértelmű, a jóváhagyott pásztori gyakorlat pedig egységes volt. Mivel mind a házasságon kívüli, mind a házasságtörő együttélést az Egyház (Krisztus kinyilatkoztatásával összhangban) a belső természete szerint -- azaz a körülményektől és szándéktól függetlenül -- bűnösnek ismerte el, csak az abból való kilépés szándéka mellett, és legfeljebb a különválást külső kényszerből halogató, a házasfeleket megillető szexuális érintkezéstől tartózkodó (azaz "testvérként és nővérként" együttélő) pároknak tette lehetővé a szentségekhez járulást. Az Egyház egyúttal elvárta a pásztoroktól azt is, hogy még az e feltételeknek megfelelő szentségkiszolgáltatásokban is kerüljék a botrányokozást - azaz annak még látszatát is, hogy az Anyaszentegyház bűnös cselekedeteket és életállapotokat jóváhagy.

A Hittani Kongregáció frissen menesztett prefektusa, Gerhard Müller bíboros az AL-nek az Egyház hagyománnyal összhangban lévő értelmezését hangsúlyozta a menesztése előtt, és azóta is folyamatosan. Az AL kijelentéseinek zavarosságát, és a nyomában a liberális püspökök által eszkalált zűrzavart látva az Egyház négy bíborosa tisztázást kért Ferenc pápától, amelyre a Szentatya, többek és többszöri kérés ellenére, máig válaszolni, a bíborosokkal pedig -- immár kétségtelen tudatossággal -- szóba állni sem volt hajlandó. A négy bíboros egyike, Carlo Caffara, az AL-válságot a Ferenc pápának írt legutóbbi levelében így foglalta össze: "[A] helyzet az - milyen fájdalmas ezt látni! - hogy ami bűn Lengyelországban, az jó Németországban, és ami tilos a philadelphiai érsekség területén, az megengedett Máltán."

Az AL gyakorlatba ültetéséhez az elmúlt héten ezúttal a brazil püspöki kar adott ki hivatalos instrukciót. Az instrukció tartalma a püspökök április 26-án és május 5-én tartott rendes találkozóin állt össze.

A brazil püspökök útmutatója egyfajta "középutat" látszik követni a teljes tanításbeli hagyományhoz világosan ragaszkodó lengyel püspökök, és az újító német és belga püspöki kar között. A püspöki kar dokumentuma több lényeges ponton (értelmezés és az Egyház korábbi tanításának nyílt megerősítése nélkül) visszhangozza csupán az AL sokféleképpen értelmezett, hiányos és kétértelmű szavait; helyenként pedig saját maga is ilyen szabados, újító nyelvezetet használ. Miközben azonban a (liberális) Crux katolikus magazin már a tudósításuk címében is azt hangsúlyozza, hogy a brazil püspökök "nyitva hagyták az újraházasodott elváltak áldoztatásának lehetőségét", a leírt részletekből már inkább tűnik úgy, hogy ez a lehetőség csak a hagyományos tanításnak megfelelő esetekre "maradt nyitva".

A brazil püspökök is azt (az AL-vitában többféle kontextusban is előkerült) kijelentést hangsúlyozzák, hogy a buzdítás összhangban van az Egyház eddigi tanításával. Mint írják, az AL "nincs szakadásban" a korábbi tanítással, hanem annak további kifejtését jelenti.

"Semmi sem áll jobban az Amoris Laetitia 8. fejezetének tartalmával szemben, mint az a gondolat, hogy erkölcsi relativizmust vagy egyenesen szituációs etikát képviselne. Épp ellenkezőleg: megerősíti a tanítást a házasság felbonthatatlanságáról, és a házasságtörés belsőleg bűnös voltáról." - írja a püspöki kar a dokumentum 39. bekezdésében [a kiemelés tőlünk - KV].

A dokumentum a pásztorokat az egyedi esetek vizsgálatára hívja fel, "megtalálva a megfelelő utat rá, hogy segítsék a hívek lelkiismeretének formálását". A pásztorok a "megkülönböztetés folyamatán" hat pontot követve kell, hogy végigvezessék az "irreguláris" együttélésben lévő párokat: megtérés a Krisztussal való "személyes találkozáson" keresztül [ez zavaros protestáns érzelmi szóhasználat; mi, katolikusok, a mi Urunkkal az Egyházban találkozunk misztikusan, és az Oltáriszentségben "személyesen" - KV]; kísérés az erkölcsi és lelki növekedésben [ez is újító szóhasználat; az Egyház növekedésre "tanít" és "vezet", nem "kísér" a növekedésben - KV]; az egyedi helyzetük megértése és átgondolása; az első házasság érvénytelenségét kimondani [kizárólagosan - KV] jogosult egyházi eljárás esetleges megindítása; a szükséges feltételek és enyhítő körülmények számbavétele; a szexuális önmegtartóztatás.

A brazil püspökök nem mondják ki nyíltan, hogy az újraházasodott elváltak egyes esetekben szentáldozáshoz járulhatnak. Ehelyett azt írják, hogy a megkülönböztetési folyamat "nem szimplán visszatérést jelent a szentségi élethez, mivel az nem mindig lehetséges". A dokumentum 45. bekezdésében azonban azt írják: "Vannak olyan korlátozott esetek, ahol az együttélés megszakítatlanságára felmentő körülmények vannak, mint amilyen például a gyermekek léte, vagy bizonyos erkölcsi körülmények, amik csökkenthetik vagy akár semmissé is tehetik az erkölcsi felelősséget, és a törvénytelen cselekedetek felróhatóságát." [A bűnös együttélési forma fenntartásában nem pusztán a közös (pl. akár nagykorú és különélő) gyermekek léte, hanem a közös gyermekek károsodásának reális veszélye jelent enyhítő külső kényszert, ami ugyanakkor nem ment fel az önmegtartóztató életvitel erkölcsi kötelezettsége alól. Ez a külső kényszer is csak a párkapcsolat megszakításának elmaradására jelent enyhítő vagy felmentő körülményt, de nem a megvalósult házasságon kívüli paráznaság vagy házasságtörés tényére, ami mindkettő szándéktól és körülményektől függetlenül menthetetlenül (ti. belső természeténél fogva) bűnös. - KV]

A dokumentum ilyen, erkölcsi felelősséget csökkentő tényezőkért az AL 301. és 303. pontjait idézi, ami azonban ugyanúgy semmiféle konkrétumot nem tartalmaz arról, mik lehetnek ezek, miközben azt a tévesen [a "belsőleg bűnös" erkölcsi kategória igazságával, objektivitásával, és sajátosságaival szemben - KV] értelmezhető és idézhető kijelentést teszi, hogy "többé nem lehet egyszerűen azt mondani, hogy mindazok, akik valamilyen 'irreguláris' élethelyzetben vannak, halálos bűn állapotában élnek, és meg vannak fosztva a megszentelő kegyelemtől." Az AL e kijelentése és ezen pontjai pontosan azok közé tartoznak, amelyek tisztázását a négy "dubia" bíboros és sokan mások is kérték.

Az "irreguláris" együttélési formák közül az újraházasodott elváltak helyzetével explicite a püspökkari dokumentum 46. bekezdése foglalkozik, ami a szexuális önmegtartóztatásról azt írja: "A szexuális önmegtartóztatás gyakorlata a második együttélésben lévő párok számára nem elhagyható. Ilyen pároknál a gyóntató irgalmasságot gyakorolhat az esetenkénti elbukással szemben."

Egyéb források híján a beszámolónk a brazil püspöki kar instrukciójáról lényegében egyedül a Crux magazin tudósítására támaszkodik. Ha a dokumentumról más forrásból több is kiderül, vagy rá más érdemi reakció érkezik, igyekszünk majd arról is tájékoztatást adni. - KV

komment

2013. június 14. 06:37 - Andre Lowoa

Pió atya koporsóját megnyitották és épen maradt a teste.

Kihantolták a legnépszerűbb olasz szentnek tartott Pio atya negyven éve eltemetett testét, hogy falujának templomában közszemlére tegyék ki. Az exhumálásra vasárnap éjjel került sor Domenico Dambosio püspök jelenlétében. A vatikáni megbízott kijelentette, hogy Pio atya teste jó állapotban van, "a kezén olyanok a körmök, mintha most manikűrözték volna".

San Giovanni Rotondo, ahol a ferences szerzetes, Pio atya élt 1968-ban bekövetkezett haláláig, hosszú ideje az egyik leglátogatottabb zarándokhely Olaszországban.

A Puglia déli részén fekvő helységben felravatalozott szent maradványai előtt április közepétől róhatják le a tiszteletüket a hívők. Korábbi híradások szerint a testet szeptember 23-án, halálának 40. évfordulóján viszik majd át San Giovanni új templomába.

"Magyarország egy olyan kalitka, amelyből egyszer még egy gyönyörű madár fog kirepülni. Sok szenvedés vár még rájuk, de egész Európában páratlan dicsőségben lesz részük. Irigylem a magyarokat, mert általuk nagy boldogság árad majd az emberiségre. Kevés nemzetnek van olyan nagyhatalmu őrangyala, mint a magyaroknak és bizony helyes lenne erősebben kérniük hathatós oltalmát országukra!"
(Pio atya)

Tel.: 06/ 70-625-7031 daskalos.szellemikozpont@gmail.com
komment

Csak annyi az álmom, hogy éljek - interjú egy pánikbeteggel

2013. június 14. 06:37 - Andre Lowoa

András 22 éves, érettségi óta küzd pánikbetegségével, folyamatos szorongása és depressziója miatt az elmúlt négy évben csak pár hónapot tudott dolgozni. Szorongása eleinte csak az autóvezetésre korlátozódott, aztán a boltokba is képtelen volt bemenni, és végül egy évre bezárkózott a szobájába. Szüleivel egyáltalán nem tartja a kapcsolatot, az elmúlt négy hónapban sokkal jobban van, újra vezet, vásárol és képes kávézni a barátaival.

Mi egy tipikus, mindennapi helyzet, amit egy súlyos szorongással küzdő embernek meg kell élnie?

András: Egy csomó olyan szituáció van az életben, amiről az emberek nem tudják, nekünk miért nehéz, miért viselkedünk másként. Például egy boltban. Ha rosszul leszek egy ruhaboltban, bevonulok egy sarokba, összehúzódom, kutatni kezdek a táskámban, mert innom kell vagy nyugtatót keresek, a biztonsági őrben biztosan az merül fel, hogy eltettem valamit. Feszült is vagyok ilyenkor, és ez tovább erősíti azt a képet, hogy lopok.

Ilyenkor hirtelen jön egy érzés, hogy végem van, szétmegyek belülről, annyi erőm sincs, hogy odébb tegyek egy fűszálat, és érzem, hogy vége. Rosszul vagyok. Az lenne a jó, ha képben lennének az emberek, és nem kellene ezt az egészet szégyellni. Hogy a szorongásos betegek képesek legyenek szégyenérzet nélkül útnak indulni, hogy ne kelljen rettegni, hogy mit szólnak. A szorongásos betegek nagyon tudnak félni.

Hogyan kezdődött a betegséged?

Pánikbetegség a diagnózisom, de szerintem generalizált szorongásom van. A pánikbetegségnek az a lényege, hogy rohamokban rosszullétek jelentkeznek, de két roham között az alany jól van. Nálam úgy kezdődött, hogy utaztam haza Kaposvárra, és az autópályán, vezetés közben kaptam egy pánikrohamot. Az M1/M7 szakaszon, elsötétült a kép, kapkodtam a levegőt, azt hittem, hogy szívinfarktusom van. Fogalmam sem volt, mi történik velem, egyáltalán nem uraltam a testemet, olyan érzés volt, mintha háromszázzal verne a szívem. Valahogy kijutottam a leállósávba, ott tértem magamhoz. Órákig ültem, aztán felhívtam egy barátomat, hogy segítsen rajtam. Üldögéltünk ott, és aztán egyszer csak úgy éreztem magam, mintha mi sem történt volna, és mentem tovább.

A következő ilyen roham pár napra az első után érkezett, és abban már benne is maradtam. Három napig ki sem tudtam jönni a szobámból. Aztán az egész valahogy lassan beférkőzött az egész életembe. Az elején a szorongás csak a vezetéshez és az autópályához tapadt. Vonattal például tudtam közlekedni. A villamost viszont nem bírtam, szó szerint volt olyan, hogy leájultam róla.

A családod hogy tudott segíteni neked, amikor kialakult a betegséged?

Senkivel nem tartom a kapcsolatot. Dióhéjban az történt, hogy 2003-ban elváltak a szüleim, és anyámnak lett 2006-ban egy párkapcsolata egy külföldről éppen hogy hazaköltöző férfival. Előtte a szüleim soha nem veszekedtek, soha nem verekedtek, de nem kommunikáltak egymással, és amennyire tudom, nem is szexeltek. Nem volt köztük semmit. Anyám azért ment hozzá apámhoz, mert terhes lett velem. Tinédzserként nem volt igazán jó a kapcsolatom az anyámmal, arra korlátozódott, hogy adjon enni, adjon zsebpénzt, ne jöjjön be a szobámba és hagyjon békén. Amikor lett ez a párkapcsolata, átmenetileg jobb lett a viszonyunk, de aztán teljesen behülyítette ez az új férfi. Anyám labilis személyiség, ez a férfi pedig pénz nélkül érkezett haza, és először albérletben lakott, aztán hozzánk költözött, és nekem mennem kellett.

De miért? Zavartad édesanyád új barátját? Vagy téged zavart ez a helyzet?

Mindenkit zavart ez a helyzet. Ráadásul anyám akkoriban teljesen kifordult önmagából. Mindig úgy nézett ki, mintha ki lenne sírva a szeme, antidepresszánsokon élt. És abban a szituációban találtam magam – és ezt nem szeretném ennél jobban részletezni –, hogy nevelőintézetbe akart engem küldeni. Végül a nagymamám mentette meg az életemet, anyám anyja, magához vett.

Ennek az egésznek egyébként nagyon múltbéli okai vannak. Nem várt gyerek vagyok, anyám nagyon nem akart engem, véletlenül lettem. El akart vetetni, csak a nagyanyám megmondta neki, hogy ha elvetet, akkor nem kap lakást. Tulajdonképpen én egy lakás vagyok. A valamit valamiért tipikus esete.

Amikor megszülettem, állítólag anyám még mutatott felém örömöt, de alapvetően gyűlölt. Ki is fejtette, hogy el akart vetetni, hogy púp vagyok. A húgomat akarta, lányt is akart, ő tervezett is volt. Hozzá ragaszkodik is. Ötéves voltam, amikor a nagymamám nyugdíjba ment, és azonnal hozzá költöztem. Fizikailag nem mentem messzire, ötszáz méterre laktunk anyáméktól. De hihetetlen emlékeim vannak arról, hogy amikor nagyanyám külföldre ment, mennyire gyűlöltem otthon lenni.

16 éves korod óta nincs kapcsolatod a szüleiddel?

Apámmal már 13 éves koromban megszakadt. De őt soha nem is szerettem, ezért nem is viselt meg az, hogy elment. Anyukám hiányzott. Ma már nem, de sokáig hiányzott. És ez biztos, hogy hozzájárult ahhoz, hogy most ilyen vagyok.

Az autópályás pánikrohamod után hogy alakult a betegséged?

Először csak autózni nem tudtam, de aztán valahogy mindenre rátapadt és beszűkítette az életteremet. Eleinte még mertem vonatozni, de aztán már azt sem, aztán már rosszul lettem a bevásárlóközpontokban is, a metróban, mindenhol.

Rosszul lettél, és akkor soha többé nem mentél ezeknek a helyeknek a közelébe?

Dehogynem, még hosszú ideig próbálkoztam. Nem adja fel egy könnyen az ember. Az elején még friss voltam, nem hatalmasodott el rajtam ez az egész, és a létező összes gyógymódot kipróbáltam, hogy hátha jobban leszek. Legalább egymillió forintot költöttem.

Először kineziológushoz mentem. Ott a bennem élő gyereket kellett megnyugtatnom, de végig a huszonkét ezer forinton járt az eszem, amit fizetnem kellett. Aztán kicsit jobban lettem, mert Kaposváron egy barátom cukrászdájában elkezdtem dolgozni, de amikor annak a munkának vége lett, megint rosszabbul lettem. És ha az ember visszaesik egy betegségbe, akkor eleinte keményen harcol ellene, minden megpróbál. Mentem pszichológushoz tízezerért, aztán neurofeedback terápiára. Ez egy olyan eljárás volt, hogy a fejemre tettek diódákat, és az agyhullámaimat figyelték. Ha valaki beteg, akkor mindent megtesz, akár hitelt is felvesz a gyógyulás érdekében, minden hülyeséget elhisz.

A cukrászaton kívül mivel foglalkoztál az érettségid óta eltelt négy évben?

Nem dolgoztam, nagymamám támogatott. 2012-ben egy egész évig olyan állapotban voltam, hogy a lakásból sem tudtam kijönni. Nem tudtam egyedül fürdeni sem, összeomlottam. Az evésen és iváson, vécézésen kívül nem nagyon voltam képes semmire. Szédültem, hányingerem volt, fizikai rosszulléteim voltak, és közben rettegtem, hogy meghalok, de kórházba viszont nem akartam menni.

Amiről most beszélsz, az az elmúlt négy év története. Ez idő alatt tudatában voltál annak, hogy beteg vagy?

Végig azt gondoltam, hogy ez olyasmi, amit le lehet küzdeni, csak most éppen az idegeim egy kicsit felmondták a szolgálatot.

És most mit gondolsz?

Azt, hogy ez nem egy betegség, bár hívhatjuk annak, de alapvetően hajlam és a körülmények kérdése.

Mindenesetre, ha valaki meglát engem az utcán, és épp remegek, mint egy nyárfalevél, akkor azt hiszi, nem vagyok normális, hogy biztos most szalajtottak a zárt osztályról. Holott én és a hozzám hasonlók soha nem bántanánk magunkat, másokat se, rettegünk a zárt osztálytól is. Eszembe sem jut, hogy öngyilkos legyek, annyit szeretnék csak, hogy jobban legyek. Csak annyi az álmom, hogy éljek. Hogy kimehessek az utcára, hogy beülhessek valahová egy kávéra, vagy vegyek egy pólót egy boltban. Nagyon szeretném kipróbálni az új metrót például, de mostanában erre még nem lesz lehetőségem.

Körül tudod írni pontosan, hogy mit érzel, hogy mitől félsz, amikor úgy alakul, hogy fel kellene szállnod egy villamosra vagy a metróra?

Nem úgy kell elképzelni, hogy valami konkrét dologtól félek. Semmi nem fut át ilyenkor az agyamon. Például ráállok a mozgólépcsőre, jön egy reflex, és kész. Nincsenek gondolatok, nincs konkrét félelmem, mégis megtörténik. Régebben még segített, ha ilyenkor kiszaladtam a szabadtérre, de ha súlyosabb a helyzet, akkor már nem segít.

Az utóbbi hónapokban jobban vagy. Hogy jöttél ki a súlyos szorongásból?

Most az elmúlt négy hónapban jobban vagyok. Sokat vagyok a barátaimmal. Négy hónapja élek megint, próbálok mindent megélni. Újra vezetek, egyedül vagyok otthon, el tudok menni otthonról, kávézókba, a Városligetbe. Feljöttem Budapestre, mert a pszichiáterem javasolta, hogy költözzek közel az Ébredések Alapítványhoz, ahol ő dolgozik. Hetente két-háromszor beszélgettünk, végül antidepresszánsokat is szedtem.

Addig próbálkoztunk a gyógyszerekkel, ameddig találtunk olyat, ami nekem a leginkább megfelelő. Ezzel párhuzamban elkezdtem magam dolgozni az ügyön, gyűjtöttem magam köré embereket, és tudtam, hogy van egy orvosom, akiben megbízhatok, tudtam, hogy nem fog hülyére gyógyszerezni. Empátiával és tisztelettel van felém. Nála nem kell félni.

Az interjú András pszichiáterének tudomásával és támogatásával készült.

(Munk Veronika, index)

komment

Tüntetést szervez Kolozsvárra a református egyház

2013. június 13. 05:45 - Andre Lowoa

A hívek élő láncával kívánja körbevenni vasárnap délután a kolozsvári alsóvárosi református templomot a református egyház, hogy ekképpen tiltakozzon a templom mögé, a műemléképület közvetlen szomszédságába tervezett sportkomplexum megépítése ellen.

Az Erdélyi Református Egyházkerület honlapján közzétett felhívást a "Kétágú templom" lelkészei és gondnoka mellett Kató Béla, az egyházkerület püspöke is aláírta. Nyilatkozatban biztosította támogatásáról a tiltakozókat Tőkés László, az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács (EMNT) elnöke és Toró T. Tibor, az Erdélyi Magyar Néppárt (EMNP) elnöke.

Adorjáni László, a két tornya alapján kétágúként emlegetett műemléktemplom lelkésze az MTI-nek elmondta, azért szervezték a tiltakozó akciót, mert úgy látják, hogy az elkezdett építkezés veszélyezteti a templomot. A lelkész felidézte: a Kolozs Megyei Tanfelügyelőség és a Viitorul Sportklub olyan, közel félhektáros telekre építi a sportkomplexumát, amelyet 1964-ben egy kikényszerített adománylevéllel vett el az állam a református egyháztól. Az egyház 1989 után peres úton próbálta visszaszerezni korábbi tulajdonát, a pert azonban jogerősen elvesztette.

A református gyülekezet ezek után hozzájárult ahhoz, hogy a templom mögötti területen egy méretében és funkcionalitásában a templomhoz illő épületet építsenek, de úgy vélik, hogy az elkezdett építkezés minden szempontból meghaladja azokat a kereteket, amelyhez korábban hozzájárulásukat adták.


Adorjáni László elmondta: a templom kereszthajójától mintegy tíz méterre épülő modern sportcsarnok mintegy húsz méteres magasságig, a műemléktemplom ereszéig emelkedik majd a magasba. Ennél is aggasztóbbnak tartják azonban, hogy az építkezés során nem vezették el a területen lévő források vizét, így a beavatkozás a templom épségét is veszélyezteti.

A lelkész tájékoztatása szerint a vasárnap délutáni megmozduláson Kató Béla püspök beszéde után a történelmi magyar egyházak és a román egyházak képviselői is közös imát mondanak.

alfahir.hu
komment
süti beállítások módosítása
Mobil