Jézus az Emberiséghez

Ne feledjétek, a sátán, a test vágyai által ellenőrzi az embert, mint az élelmiszer, ruházat, szex, ingatlanok, autó, szabadság, luxusélet, zene, alkohol s híres személyek istenítése által.

2013. július 17. TE LESZEL MÛVEIM JELE

2013. július 17. 08:19 - Andre Lowoa

TE LESZEL MÛVEIM JELE


1987. október 18.

Leányom, megfogod a kezem és folytatod mûveimet?

Igen Uram, sohasem akarom elengedni a kezed.

Vassula, azt akarom, hogy világos legyen számodra mindaz, amirõl az elõbb beszéltem. Azt mondtam, hogy megjövendölöm a bekövetkezõ eseményeket, nehogy kétséges legyen, hogy tõlem valók.

Jézus, nem azt mondtad, hogy az egyedüli jel, amelyet adsz, én vagyok?

De igen, azt mondtam, hogy te leszel mûveim jele. Tervemet már jóval születésed elõtt kigondoltam. Virágom, maradj nyitott, hogy rád hullathassam igazságosságom harmatát. Töltekezz erényeimmel! Azt akarom, hogy tökéletes légy! Azt akarom, hogy virágom kiviruljon, hogy teljék el tökéletességemmel! Azt akarom, hogy virágom isteni mirhám illatát árassza szét! Nézz rám Vassula1 , minden óhajom beteljesül. Áldoznál-e még többet rám idõdbõl, Vassula?

Az én idõm a Tied, Érted élek.

Töltsd meg hát lámpásodat - meríts belõlem!

Jézus, mit is mondhatnék? OLYAN sokat adsz nekem, bár semmit sem érdemlek. Szüntelenül csak adsz, és én semmi olyat nem ajánlhatok fel Neked viszonzásul, ami meg tudná közelíteni adományodat. Világosságot adsz, életre keltettél a halottak közül, meggyógyítottál, és kiárasztottad rám mûveidet.

Dicsõíts engem! Ki szabadított meg téged, Vassula?

Te voltál az, Uram! Mondhatok valamit?

Kedves, mondd!2

Istenem, irgalmad, szereteted és hatalmad tegye meg testvéreimmel is ugyanazt, amit velem… Szabadítsd meg õket!… Emeld Magadhoz, egyesítsd Magaddal õket, éreztesd velük szeretetedet, ahogy velem tetted. Örülnék, ha közelednének Hozzád a lelkek. Egyesíts minden keresztényt, és azokat, akik megtagadják Szent Anyánkat!

Vassula, akarsz-e áldozatot hozni?

Igen, Uram, ha így akarsz felhasználni.

Megmutatom, mit akarok tõled. Kedves, mindig belõlem meríts! Szeretlek, virágom.3

Ne feledd, hogy könnyedet késõbbre kell tartogatnod, amikor meghallod, hogy enyéim miként bánnak Édesanyámmal!

Ne engedd, hogy megtegyék!

Vassula, eljön az a nap, és már közel van, amikor Egyházam egy nyelvet beszél. De még e dicsõséges nap elõtt rettenetes felfordulás lesz, egyrészt az emberek hiúsága, bûne és hiányos szeretete miatt, másrészt azért, mert Testemet szétszakították. Hadd mondjam el újból, hogy meg fogom dicsõíteni és egyesíteni fogom Testemet. Virágom, a Szeretet egyesít mindnyájatokat. Ezt is írd le: maradj kicsiny, hogy egyedül az én tekintélyem érvényesüljön!4

Add tudtára mindenkinek, hogy kívánságaim rendíthetetlenek, és határozottabbak, mint valaha.

Milyen kívánságod Uram?5

Vassula, e szavakat akarom gyermekeim tudtára adni: “Én, az Úr megáldalak benneteket, jöjjetek hozzám!”

Uram, vezess hozzájuk, segíts terjesztenem szavaidat!

Vassula, támaszkodj rám, élj világosságomban és pihenj meg benne!


1 Jézusra tekintettem.
2 Isten úgy beszélt, mint egy türelmes apa.
3 Szemem könnyes lett.
4 Azt hiszem, hogy Jézus ezt mindenkire érti.
5 Jézus folytatta anélkül, hogy válaszolt volna.
komment

Tótkomlós

2013. július 16. 06:37 - Andre Lowoa

 Szent István király kápolna

Békés és Csongrád megye határán áll a valamikori Mezőkopáncs XII. századi román temploma, amit a XIII. században gótikus elemekkel bővítettek nyugati karzattal és bélletes kapuval.
Az Árpád-kori templomot a XIV-XV. századig használták, majd pusztulásnak indult. Fennmaradt romjához épült fel a neoromán rekonstrukció 1933-1935 között.


1998 júniusában leégett a tetőszerkezete, mely teljes egészében rekonstruálva lett.


 Szent István király templom

1893-ban alakul meg, mint Orosházához tartozó filia. 1900-ban épül meg az iskolakápolna. Mai temploma 1938-ban épül. Ekkor szervezik meg a plébániát. A plébánialak a következő évben épül föl.

komment

Gádoros-Nagyszénás

2013. július 16. 06:37 - Andre Lowoa

 GÁDOROS Kisboldogasszony templom

1842-ben kis templom épül. 1843-ban lelkészség lesz, 1860-ban plébánia rangot kap. A ma is látható templomot 1876-ban kezdték építeni. Felszentelésésre 1891-ben kerül sor. A templom külső, és belső tatarozása 1962-ben történik.



 NAGYSZÉNÁS Nagyboldogasszony templom

1552-ben még van plébánosa. 1890-ben házi kápolnája van, Szent Kereszt megtalálása tiszteletére. 1890-ig Orosháza filiája, ekkor lelkészség lesz. A mai templomot 1926-ban áldják meg. Ekkor épül a plébánialak is. 1949-ben plébániai rangot kap. 1957-ben a templom és a plébánia belső renoválása, 1976-ban a templom külső renoválása történik. 1996-ban oldallagos ellátásra Mindszenthez csatolják, majd 1997-ben ismét önálló lesz.




komment

Csorvás

2013. július 16. 06:37 - Andre Lowoa

 Nagy Szent Teréz templom

A plébánia már 1552-ben fennáll, majd elnéptelenedik. A XIX. században újra benépesül, és 1874-ben visszaállítják a lelkészséget. A templomot 1866-ban építik fel. A mai templomot 1900-ban áldják meg. Plébániai rangot kap 1912-ben. Az új szembemiséző oltárt 1974-ben szentelik fel. A templom teljes külső felújítása 1977-ben készül el.

komment

Prohászka Ottokár: Több békességet!

2013. július 16. 06:37 - Andre Lowoa

"A keleti egyház s a reformáció is a kereszténység alapján áll, ez adja jellegüket, s ez alapja Krisztushoz való tartozásnak, s épp ezért az egyházhoz való tartozásnak is.

Részt vesznek Krisztus áldásaiban, van evangéliumuk, vannak szentségeik, az orosz egyháztól pedig a szentség karizmáját sem tagadhatjuk el. Tudom, hogy vannak más kötelékek is, melyek Krisztus egyházának egységét jellemzik s eszközlik, ilyen elsősorban az egyházi tekintélynek való meghódolás, mert Krisztus akarata, hogy pásztorunk legyen, ki az ő helyén álljon s vezessen, aki pedig nem hódol a tekintélynek, abban nincs meg az a benső, éltető összeköttetés, mely a krisztusi élet teljes kifejlesztésére vezet, mindazonáltal bizonyos, hogy sok dogma is összeköt minket.

Ezt mind azért mondom, hogy ne taszítsunk el senkit, hanem testvérünkül nézzük, s törekedjünk, hogy közelebb jusson. Az anarchia s a közfegyelmezetlenség korszakában a keresztény hit, az egyház és a krisztusi szeretet vannak hivatva az emberiség vezetésére. Kell a szellemi érdekeknek is a szervezet, de a lelkeket a legmélyebb egységre a hitnek a lelke, a szeretet fűzi egybe.

Higgyünk úgy, hogy szeretni tudjunk-szeretni úgy, hogy vonzzunk. Ne legyen a szervezet korlátjává, hiszen a szellem a formán túl is árad, s az Isten kegyelme minden embernek adatik, adatik azoknak, kik egészen Krisztuséi- de azoknak is , kik még nem tartoznak hozzá úgy, mint kellene, hogy teljesen övéi legyenek.

Ha így megértjük az Isten gondolatait, s alkalmazkodunk hozzájuk, akkor az Isten dicsőségét szolgáló történelmi fejlődésben folyton új harmóniákra akadunk, s érezzük a jóakaratú embereknek szánt isteni békét."


(Prohászka Ottokár)

komment

Orosháza

2013. július 16. 06:37 - Andre Lowoa

 Jézus Szíve-templom

Oklevelekben 1461-ben tűnik fel. A középkori templomról az 1733-i Békés megyei összeírás jelzi, hogy csak romjai állnak. 1792-ben torony nélküli kis templom épül a Szent Kereszt felmagasztalásának tiszteletére. 1792-ben Szarvas filiája, ekkor alapítják a plébániát. 1832-ben nagyobb templomot építenek. A mai templomot 1922-ben áldják meg. 1968-ban belső festését, 1972-ben külső tatarozását végzik el. 1917-ben új plébánialak épül, és 1970 óta a régi plébánia helyén épült lakótömb elkülönített részében van.

A templom kriptájában nyugszik Széchényi Miklós nagyváradi püspök, aki tetemes összeggel járult hozzá a templom fölépítéséhez. A sírt fekete márványból készült fedőlap borítja. A sírkápolna hátsó részén három és fél méteres fekete márványkereszt áll, rajta fehér márványból, Krisztus művészi kivitelezésű szobra a Szent Szívvel. A síremléket Sieger Albin és Szőts Imre, a szép Krisztus-szobrot Horváth Adorján alkotta.


Kakasszéki kórházi misézőhely



Rákóczitelepi Magyarok Nagyasszonya kápolna

A kápolna 1946-ban épült, melyet 1967-ben és 1977-ben renoválnak.



Misézőhely Gyopárosfürdőn



Szentetornyai Szent László templom

Előzőleg Orosháza filiája, majd 1915-ben önálló lelkészség. A templom 1900-ban épült. 1964-ben külső, 1965-ben belső renoválását, 1974-ben toronytatarozását végzik el.

komment

Battonya-Dombegyház

2013. július 15. 18:51 - Andre Lowoa

Szent Miklós püspök Görög Katolikus templom


 BATTONYA Szentháromság templom

A középkorban templomos község. 1276-ban van róla említés. A török időkben lakossága meggyérül. 1715-től ismét magyar, majd 1751-től szerb családok telepednek be. A hívek lelki gondozását a makói plébánia, vagy a szegedi és aradi ferencesek látják el. 1770-től a tornyai plébánia filiája. 1810-ben szervezik meg a plébániát

A templomot 1814-es építése óta többször átalakították. Jelenlegi formáját az 1930-as években végrehajtott bővítéskor kapta. A templom háromszárnyú főoltárának képe Molnár C. Pál festőművész alkotása.
Az első, egytornyú templomot Szőts Imre budapesti és Pozsonyi László szegedi építészmérnökök tervei alapján 1934-1938 között építették át kéttornyú, neobarokk stílusú épületté. A környék legnagyobb templomának hossza 56, szélessége 13,5 méter, a tornyok 52 méter magasak.
Barta Ferenc iparművész ólomüveg ablakai Szent Gellért püspököt, Szent Imre herceget, Szent László királyt, az oldalhajóban jobbról Szűz Mária mennybemenetelét, balról Kapisztráni Szent János mellett a törökverő Hunyadi Jánost, Szent Istvánt, Szent Erzsébetet és Szent Margitot ábrázolják.
A majolikából készült stációképek Kovács Mária munkái, akárcsak a kereszthajóban lévő Szűz Mária- és Jézus Szíve-szobrok.
A mennyezeti freskókat Molnár C. Pál tervei alapján Marosváry György készítette.



 Szent István király templom

A középkorban virágzó falu van itt, de a török időkben elnéptelenedik. 1818-tól Dombegyház néven új falu fejlődése kezdődik. 1810-től Battonya filiája. 1857-ben kápolnát építenek Páduai Szent Antal tiszteletére. 1865-ben önálló lelkészség, majd 1885-ben plébánia lesz. Mai templomát 1885-ben áldják meg. A templom külső és belső renoválása 1974-77-ig tart.


 DOMBEGYHÁZ Szent Kornélia kápolna

A kápolnát dr. Bisztray Tamásné építtette az ún. „Kriptáj” kunhalom megcsonkított része előtt. Dombegyház községtől kb. 2 km-re fekszik a „Kriptáj” kunhalom, mely a Lonovics család temetkezési helye volt. A felépített kápolna emléket állít Hollóssy Kornéliának és mindenkinek, kik itt a közelben a kriptához tartozó temetőben lettek eltemetve. Gyulai Endre Szeged-csanád megye püspöke szentelte fel 1997. október 11-én. A kis kápolna fénypontja a szemet gyönyörködtető falfestmény, amelynek alkotója országunk leghíresebb seccofestője, Patay László.



 

komment

Mezőhegyes

2013. július 15. 18:50 - Andre Lowoa

 Szent György templom

Mezőhegyes említése először a XV. századi okmányokban fordul elő. 1566-ban előbb a török uralom, majd 1686-ban a tatárhordák mindent elpusztítanak. Később kincstári birtok.

Mezőhegyesen a katolikus egyházat II. József császár és király alapította 1785. július 1-vel. Előbb helyőrségi lelkészségként működött, közvetlenül a bécsi Tábori püspökség joghatósága alá tartozott és tábori lelkészek végezték a lelkipásztori munkát. Ezek sorában a legnevezetesebb Gonzeczky János volt, aki az 1848/49-es szabadságharcnak tett szolgálataiért hadbíróság elé állítottak és kivégeztek.
A mai templom 1844-46-ban épült klasszicista stílusban Handl Fenrdinánd tervei szerint. J
elenlegi berendezése körül néhány eredeti műtárgy (Pesky József Szent György főoltárképe) és számos kortárs képzőművész alkotása (Molnár C. Pál, Patay László, Udvardi Erzsébet) a kiemelkedő.
A lelkészek majd plébánosok lakásául szolgáló és hivatali helyiségként működő plébánia épületet 1867-ben építették romantikus stílusban. A tábori lelkészséget 1897-ben polgáriasították és az akkori Csanádi egyházmegyéhez csatolták. Vezetői ekkortól a plébánosok lettek A két világháború között az egyházközség lekipásztorai és hívei jelentős hitéleti, kulturális, szociális tevékenységet fejtettek ki, a legaktívabbak a különböző katolikus egyesületek voltak. A kommunista rendszerben a híveket megfélemlítették, és ezáltal eltávolították az egyháztól és a templomtól. A rendszerváltozás után nehezen indult, de ismét kezd meghatározóvá válni a hitélet mellett a kulturális és szociális tevékenység is.

komment

Többen hisznek az „összeesküvés elméleteknek”, mint a hivatalos verzióknak

2013. július 15. 18:50 - Andre Lowoa

Anton Wilhelm Tischbein festményén az 1782-es szabadkőműves konferenciának helyet adó Hanau-Wilhelmsbad spa látható.


A brit és amerikai pszichológusok és szociológusok bevonásával készült, nemrég megjelent tanulmány szerint az „összeesküvésekben hívő” emberek minden jel szerint „józanabb gondolkodásúak”, mint azok, akik a vitatott események hivatalos magyarázatát gondolják igaznak.

A beforeitsnews (és természetesen az időkjelei) olvasói számára ez valószínűleg kevésbé meglepő hír, bár az is igaz, hogy a személyes tapasztalatok sokszor ennek az ellenkezőjét mutatják. Akik a hivatalos propagandának hisznek, valószínűleg kitartanak az „őrület” mellett.

A tanulmányban bemutatott statisztikák szerint az események mögött összeesküvést látó emberek kétszer annyian vannak, mint az állami verziókat elfogadók. Úgy tűnik, egyre többen jönnek rá az eltitkolt igazságokra. Valószínűleg ezért is igyekszik a hatalom elhallgattatni minden alternatív hangot.

A brit-amerikai tanulmány azt is megállapította, hogy a fővonalas média által bemutatott sztereotípiákkal ellentétben, az „összeesküvés elméleteket” elfogadó emberek józanabbnak tűnnek, mint a hivatalos verziókban hívők.

A brit Kent Egyetem munkatársai, Michael J. Wood és Karen M. Douglas által „Mi van a 7-es épülettel? A Szeptember 11-i támadások körüli összeesküvés elméletek online párbeszédeinek vizsgálata” címen publikált szociológiai tanulmány összehasonlította az összeesküvésben hívő és az azt elvető hozzászólásokat a különböző hírportálokon.

A szerzők meglepve tapasztalták, hogy ma már gyakoribbak az összeesküvés párti, mint az azt ellenző hozzászólások. A 2174 megvizsgált hozzászólásból 1459-et összeesküvés pártinak, míg 715-öt a hagyományos magyarázatot elfogadónak értékeltek. Tehát a cikkekhez hozzászólók között kétszer annyian vannak azok, akik nem hiszik el a szeptember 11-i terrortámadáshoz vagy a Kennedy ellen elkövetett merénylethez hasonló események hivatalos magyarázatát, mint azok, akik igen.

A BeforeItsNews oldalán például néhány konkrét személy rendszeresen rendkívül ellenséges hozzászólásokat tesz közzé. Elképzelhető, hogy ennek kiváltója, hogy a többség nem fogadja el az általuk igaznak vélt nézeteket? A kutatás azt mutatja, hogy a hivatalos magyarázatokkal egyetértők rendkívül ellenséges módon próbálják meggyőzni „ellenfeleiket” nézeteikről.

A kutatók azt is megállapították, hogy az összeesküvéseket tagadók fanatikusan ragaszkodnak saját összeesküvés elméletükhöz: Szerintük 2001. szeptember 11-én 19 arab, akik közül egy sem volt gyakorlott pilóta, véghezvitte az évszázad bűntettét, egy, az afgán hegyekben bujkáló, dialízisre szoruló férfi irányításával. „Akik úgy gondolják, hogy szeptember 11 eseményei mögött egy állami összeesküvés húzódik, nem egy konkrét, rivális elméletet próbálnak bizonyítani, ami minden tekintetben magyarázatot ad a történésekre, csupán arra próbálnak rávilágítani, hogy a hivatalos magyarázat egy hazugság,” – írják a kutatók.

Hála az Internetnek, ma már (legalábbis egyelőre) a hivatalos magyarázatokban kételkedők sincsenek kizárva a nyilvános párbeszédekből. A CIA 44 éve használatban lévő taktikája, hogy a számára kedvezőtlen vitákat „összeesküvés elméletnek” bélyegezve nevetségessé tegye, kezdi elveszíteni hatékonyságát. Szakértői körökben és a portálokon közzétett hozzászólásokban az összeesküvés-párti hangok nemcsak számban, de racionalitásban is megelőzik az összeesküvést tagadó véleményeket.

Nem csoda, hogy az összeesküvést tagadók egyre inkább ellenséges és paranoid bolondoknak tűnnek.

http://idokjelei.hu/2013/07/tobben-hisznek-az-osszeeskuves-elmeleteknek-mint-a-hivatalos-verzioknak/

komment

Mezőkovácsháza

2013. július 15. 18:50 - Andre Lowoa

 Kisboldogasszony-templom

A török idők után lakatlan pusztaság. 1809-től újra betelepül. 1810-től Battonya filiája, majd 1833-ban önálló plébánia. Mai temploma 1878-79-ben épült, legjellemzőbb formái a neogótika jegyében fogantak.
1966-67-ben a templom nemes vakolatot kap, s a plébániát is tatarozzák.

Rövid ideig itt volt káplán a jeles szegedi népköltészeti gyűjtő, Kálmány Lajos 1852-1919

A templom külső homlokzata 2005-ben teljes felújítást kapott (korábbi években a vizes, salétromos falrészt kivül-belül lélegző vakolattal való ellátása után), bádogozási munkálatok, valamint teljes homlokzatfestés történt.

komment

Elek-Kétegyháza-Kevermes

2013. július 15. 08:02 - Andre Lowoa

ELEK Sarlós Boldogasszony-templom

Már a bronzkorszakban lakott hely. A török időkben elpusztul, betelepítése 1724-ben kezdődik. Egy ideig a gyulai plébánia filiája. 1734-ben megszervezik a plébániát. Első temploma kicsinek bizonyul, ezért 1796-ban új templomot építenek, amely barokk stílusú. 1818-ban restaurálják, majd 1904-ben kereszthajóval bővítik, 1934-ben szentelik fel. Tornya a karzat fölött ül, tetején jellegzetes barokk, hagymatagos toronysisak látható.
Az 1734-ben épült plébánia helyén 1830-ban új épületet emelnek. Mindkét épületet 1977-78-ban restaurálják.



 KÉTEGYHÁZA Szentháromság templom

A település egykori birtoskosa Andrássy Zsigmond barokk kastély (1742) és kápolnát építettett 1749-ben, mely 1858-ban leégett. Az 1858-as tűzvész után restaurálják. Jelenlegi formáját 1859-ben kapja. A mai látható neoreneszánsz kastélyt és kápolnát Ybl Miklós tervei szerint építették újjá és 1895-ben szentelték fel. Jelentős felújításokat végeznek 1951, 1971, és 1974-ben. Jelenleg oldallagosan ismét Elekhez tartozik.

A településen található a temetői kápolna a Szent Kereszt tiszteletére.


Kétegyháza Nagyközség 2012-ben volt 600 éves. Ennek emlékére készült a video.




 KEVERMES Kisboldogasszony templom

A középkor végén virágzó község. A török időkben elpusztul. 1815-ben újból betelepül. Kis imaházat építenek. 1835-ig Elek filiája, ekkor szervezik meg a plébániát. Ebben az évben építik fel az új templomot, amelyik később összedől. A mai templom 1848-ban épül fel az összedőlt helyén. 1836-ban, majd 1873-ban kolerajárvány pusztít. A templomot két ízben is renoválják, 1884-ben és 1935-ben.

komment

Sarkad

2013. július 15. 08:01 - Andre Lowoa

 Loyolai Szent Ignác templom

1836. június 16-án áldotta meg Fejes József gyulai plébános esperes az első templom alapkövét. A sarkadi római katolikus iskola 1833-ban épült, 2 szobából állott. Egyik szoba a tanító lakása, másik a tanterem volt. 1838-ban Sarkad város elöljárói értesítik a plébánost, hogy Vitkovics Eugén kántor az udvarába egy kutyakölyökért bemászott gyereket bottal úgy megvert, hogy az álla megsebesedett és rövid időre eszméletét is elvesztette. Kérik, hogy a kántort vonja felelősségre. Az első fennmaradt pecsétjének felirata "AD S: IGNAT: C 1838: SIG: ECCL: ROM: CAH: PAROCH: SARKAD". 1844-ben három kép van a templomban. Egyik Szűz Máriát, a másik Szent Jánost a harmadik Szent Ignácot ábrázolta. 3 harangja van a templomnak. A plébános azt írja a gyulai esperesnek, hogy 1829 előtt a sarkad környéki híveket Tamásdára és Illyére vitték az éppen ott tartózkodó szerzetesnek, hogy keresztelje meg őket. Így a keresztelés tényét csak tanúkkal tudják igazolni. 1845-ben 765 a katolikusok száma. A plébános engedélyt kért a püspöktől a templomnak léckerítéssel való körülkerítésére, mert az asszonyok a környékről a templom cementes falát lekaparva a port súrolásra használják
komment

Gyula

2013. július 15. 08:01 - Andre Lowoa

Gyulavári Szent Erzsébet kápolna

A plébániáról 1523-ban majd 1552-ben történik említés. Hosszú időn át Gyula filiája. Kápolnája 1933-ban épül, és 1950-ben kibővítik. A lelkészlakot 1942-ben veszik meg. A lelkészség alapítása 1942-ben történik.

komment

Gyula

2013. július 15. 08:01 - Andre Lowoa

 Nádi Boldogasszony templom

A belvárosi római katolikus templomot mai formájában 1775-ben kezdték építeni, Linck János Károly uradalmi építész tervei alapján, Harruckern Ferenc kegyúr jóvoltából, barokk stílusban klasszicizáló elemekkel. A templomot a Szeplőtelenül fogantatott Szent Szűz tiszteletére áldották meg 1777-ben, majd szentelték fel 1823-ban. Egyhajós, homlokzati toronnyal, félkörös záródású szentéllyel épült a templom. A hossza: 50 m, szélessége: 16 m, belmagassága: 15 m, toronymagassága: 43.5 m. Kétoldalt kisebb helyiségek csatlakoznak a hajóhoz, a toronynál, illetve a szentély mellett az oldalhomlokzat síkjából előreugranak. A torony melletti előreugró tömeg földszintjén, baloldalon egy kápolna, jobb oldalon a kórusfeljáró lépcsőháza nyílik homlokzati ajtóval, emeletén a kórus nagyobbításai, a szentély előtti emeletén oratóriumok vannak kiképezve. A főhomlokzat középtengelyében vakolt keretes bejárati ajtó, felette kosárív záródású ablak, szegmensíves szemöldökpárkány.

Kétoldalon posztamensen álló pilaszterek, mely felett oromzatos timpanon mezejében Harruckern- és Dirling-címer. A toronytörzs mellett két kis posztamensen egy-egy kőurna. A párnatagos toronysisak vörösrézzel fedett 1775-ös évszámmal föliratozva.
Pillérköteges, öt boltozatos belső tér. A pillérek között mellékoltárok. A padlóburkolat kelheimi lap, a padok copf stílusúak. Az ülőhelyek száma 400. A főoltár Hillebrandt tervei alapján készült. A rajta levő tabernákulum és faragványok készítője Berndt János gyulai mester. A főoltárkép 1778-ban készült, Maurer Hubert alkotása, a szeplőtelenül fogantatott Szűzanyát ábrázolja. A Szent Anna és Szent György, Szent Ferenc mellékoltárok képeit XVIII. századi ismeretlen mesterek alkotásai. A Szent József mellékoltár képét Ferracuti (dán) mester készítette 1781-ben. A Bécsben meghalt és eltemetett Harruckern Ferenc János síremléke 1777-ből a szentély előtt a templomhajó jobb oldali falában, Martin Schmidt bécsi szobrász alkotása.

A feliratait Migazzi püspök fogalmazta. A kegyurat, Harruckern Ferencet ábrázoló dombormű Martin Fischer bécsi szobrász műve. A templomhajó jobb oldali kapujának befalazásával készült el 1951-ben a Nádi Boldogasszony kegyoltár. Az oltárkép Máriát ábrázolja koronával. Borsa Antal győri festőművész alkotása.
A templom mennyezetét Patay László festőművész seccoi díszítik. A szentélyben Szűz Mária mennybevétele, Szent István fölajánlja a koronát a Boldogasszonynak. Szemben vele Szent László király alakja magasodik. A hajóban baloldalon A Hunyadi-nemzettség és a 150 éves török uralom c. falkép. Szemben vele Az aradi vértanúk és társaik emlékműve c. kép. A hajó középső boltszakaszának baloldalán lévő kép a török uralom tűzvésze elöl, a Boldogaszony kegyképét elrejtő ember alakja áll. Szemben vele A virágbúcsú örömteli körmenete c. kép látható

A harmadik boltozaton jobb oldalt A háború veszélye c. kép, baloldalon a Béke szimbóluma. Itt ábrázolta a művész többek között Apor Vilmos alakját is, aki a szegények plébánosaként ebben a templomban működött 25 évig. Harruckern síremlékével szemben a hajó bal oldali falán látható Wenckheim Ferenc emléktáblája. Előtte a keresztelő kút helyezkedik el. A templom hajójának bal oldali falán található a szószék az oldalsó bejárat előtt. A szentély két lépcsővel emelkedik a hajó fölé. A szentély íve alatt helyezkedik el a szembemiséző oltár és az ambó. A templom falán a magyar földész társulat és a gyulai iparosok szakmai közösségeinek zászlai találhatók. A baloldalon helyezkedik el hátul a Lorettó-i kápolna. Ebben van eltemetve Hidassy Jakab plébános aki 1798-ban halt meg. 1998-ban készült el a szentély jobb oldali falán, szemben a hívekkel, a Boldog Apor Vilmos oltár. Boldog Apor Vilmos képe Simon M. Veronika székesfehérvári művésznő alkotása. Az oltárt Lakatos Tibor készítette.
A kórus alatti részt a templom hajójától kovácsoltvas rács választja el. A templomot színes üvegablakok díszítik.
Harangjai: 1. harang alsó átmérője 138 cm, súlya 1499 kg. Hangja D. Jézus Szíve képpel. Felirata: DA PACEM DOMINE IN DIEBUS NOSTRIS, QIUA NON EST ALIUS, QUI PUGNET PRO NOBIS, NISI TU DEUS NOSTER. ÖNTŐMESTER SZLEZÁK LÁSZLÓ BPEST, 1924. Magyarul: Adj békét Uram napjainkban, mert nincs más, aki harcol érettünk, hacsak nem te, Istenünk.
2. Két kisharang együtt szerelve. Egyiknek alsó átmérője 46 cm, súlya 60 kg. Képe a kereszten függő Jézust Szent Ferenc átkarolja. Felirata: SZENT FERENC ATYÁNK, KÖNYÖRÖGJ ÉRETNK. ISTEN DICSŐSÉGÉRE, BÉKÉSGYULA, 1946. ÖNTŐMESTER SZLEZÁK LÁSZLÓ, BPEST, 1946. A lélekharang. Alsó átmérője 44 cm, súlya 50 kg. Szent József képpel. Felirata: SZENT JÓZSEF A HALDOKLÓK PÁRTFOGÓJA KÖNYÖRÖGJ ÉRETTÜNK! BOLDOGOK A HOLTAK, KIK AZ ÚRBAN HALTAK MEG. ÖNTÖTTÉK: GÓG JÁNOS ÉS NEJE GERGELY ÁGNES A GYULAI RÓM. KAT. EGYHÁZ RÉSZÉRE 1924-BEN. ÖNTŐMESTER SZLEZÁK LÁSZLÓ. BPEST, 1924.
A templom előtt található Boldog Apor Vilmos egészalakos bronzszobra, Bocskay Vince szovátai szobrászművész munkája.



 Szent József templom

A jelenlegi templomot Nuszbeck József gyulai építész tervei alapján ő maga építette 1863-1866 között. A templom a Józsefváros szívében az Apor Vilmos téren található. Az uralkodó stílusa a klasszicizmus, de találunk benne még késő barokk és már romantikus elemeket is. Az egyhajós templom déli oldalán álló torony homlokzatát erőteljes két-két, timpanonba záródó dór oszlop uralja, három ugyancsak klasszicista jellegű ablakkal. A párnatagos toronysisakot az 1905-i felújításkor fedték át vörösrézzel. A templom szentélyének két oldalán sekrestye, fölötte oratóriummal. A templom hossza 42 m, szélessége 16 m, belmagassága 13 m. Tornya 37.5 m.

A belső tér pillérköteges, négy boltozatos, csehsüveg boltozatos fedéssel, a szentélynél negyed gömb kupolával fedett. A toronytörzs a templomhajó felé kétszintes, íves nyílásos kiképzéssel, előre öntöttvas oszlopokon álló karzat, orgonával. Megvilágítását a hajóban 3-3, a szentélyben 2 félkörív-záródású ablakon át kapja. A színes üvegablakok 1924-ben készültek. A szentélyben az oltár felett ökörszem ablak. A templom padlózat kelheimi lapból készült. A főoltáron lévő Szent József-kép a gyulai születésű szegedi Hirt Antal alkotása. A fölötte lévő szobor a Szentháromságot ábrázolja. Baloldalon elöl található a Szent Vendel oltára. Mellette üvegszekrényben a prágai kis Jézus szobra. Mellette a Lourdes-i Szűz Anya szobor a kis Bernadettel. A jobb oldalon elöl van a Szent Flórián oltár. Mellette megismétlődik Szent Flórián alakja fa szoborban megmintázva, a másik oldalán az oltárnak pedig Szent Orbán szobra látható.

Baloldalon az oldalsó ajtó előtti falon helyezkedik el a szószék, hátoldalán Szent Márton képével. Az ajtó mellett pedig Szent József szobra. A szemközti oldalon Kis Szent Teréz szobra látható. A baloldalon hátul található a Szent Anna oltár. Egyik oldalán Szent Sebestyén, a másik oldalán Szent Antal szobrával. A szemközti oldalon a Szűz Mária oltár, egyik oldalán Kapisztrán Szent János szobra, a másik oldalon Szent Rókus szobra látható. A templom falán a német földész társulati és német iparosok közösségeinek zászlai vannak elhelyezve. Az előteret a templomtól Geiszt György gyulai kovácsmester által készített vasrács választja el. Az előtérből balra nyílik egy kápolna, melyben Szűz Mária szobra látható, a hagyomány szerint a betelepülő németek régi községükből hozták.

A szentély mennyezetén a Szentháromság képe látható, 1924-ben festette Ramold Lajos. A hajó első seccoját Patay László festette. Címe, Kétszázhatvan év hálája. 1984-ben készült. Többek között boldog Apor Vilmos volt gyulai plébánost is ábrázolja. A középső Székelyhidi Attila alkotása, Angyali üdvözlet a címe. Az utolsó mennyezetkép alkotója Marosvári György. Mária mennybevételét és Szent István fölajánlja a koronát Máriának, ábrázolja
Harangjai: 1. Szent Mihály, átmérője 85 cm. súlya 350 kg. Felirata: TÁRSAIMAT A HÁBORÚ ELSZAKÍTOTTA TŐLEM ÉS ÖT ÉVIG EGYEDÜL DICSŐÍTETTEM ÉRCSZAVAMMAL AZ ISTENT. A JÓZSEFVÁROSI HÍVEK KÖLTSÉGÉN ÁTÖNTÖTTE SZLEZÁK LÁSZLÓ HARANGÖNTŐ BUDAPESTEN 1922. SZENT MIHÁLY A HARCBAN VÉDELMEZŐNK VEZÉRELJ MINKET BÉKÉRE!
2. A Szent Vendel harang átmérője 75 cm, súlya 260 kg. Felirata: BÉKÉSGYULA 1922 A JÓZSEFVÁROSI HÍVEK KÖLTSÉGÉN ÖNTÖTTE SZLEZÁK LÁSZLÓ HARANGÖNTŐ BUDAPESTEN 1922. SZENT VENDEL FÖLDI JAVAINK VÉDŐJE KÖNYÖRÖGJ ÉRETÜNK! 3. A Lélekharang átmérője 40 cm, súlya 40 kg. Felirata: ÖNTÖTTE WALSER FERENC BUDAPESTEN 1886. JERTEK IMÁDKOZZUNK A MEGHOLT HÍVEKÉRT.

A templom jobb oldalán Nepomuki Szt. János szobra, baloldalon pedig Szűz Mária szobra látható szoborfülkében elhelyezve. A templom előtt márvány feszület áll.
A templom búcsúja március l9. Szt. József napjához közelebbi vasárnapon van.
A templom melletti Mária Kegytárgymúzeum udvarán a "málenykij robotra" elhurcolt németek emlékére emelt haranglábon, mely Schriffert Mihály alkotása, egy fölirat nélküli 30 cm alsó átmérőjű harang található.



 Szentháromság kápolna


Az 1738. évi pestisjárványt túlélt gyulaiak fogadalomból építették a kápolnát 1741-ben.1752-ben már kibővítik. Környékét 1772-1795-ig temetőnek használták. A kápolna mai alakját 1815-1817-ig nyerte le. A barokk mag klasszicista elemekkel lett bővítve. Ekkor épült a torony, a kórus és ekkor kapott orgonát és harangokat a tornyába. Hossza 21 m, szélessége 7 m, belmagassága 5 m. Toronymagassága 20 m. A szentháromságot ábrázoló főoltárkép 1839-ben készült. Az üvegszekrényben elhelyezett szép barokk Mária szobor a XVIII. századból való. 1930-ban a tetőzete leégett. Ekkor a zsindelyt cserépfedésre cserélték. Tornyában egy harang található. Átmérője 46 cm, súlya 60 kg. Felirata: IN HONOREM CRUCIFIXI 1907 FUDIT: ANTONIUS NOVOTNY IN TEMESVÁR N. 2708.
komment

Medgyesegyháza-Újkígyós

2013. július 14. 22:10 - Andre Lowoa

 MEDGYESEGYHÁZA Szent Mihály arkangyal templom

Régi település, 1488-ban van róla említés. A török időkben elpusztul. Betelepítése 1820 után kezdődik. Először Elek filiája, majd a kétegyházi plébánia látja el a hívek lelki gondozását. 1871-től Medgyesbodzás filiája. 1894-benönálló község lesz, Medgyespuszta helyett Medgyesegyháza néven. 1922-ben szervezik meg a lelkészséget, 1950-ben plébánia rangra emelik. Közben 1930-ban megveszik a plébánia épületét, amit 1880-ban építettek. 1938-ban a régi kis templomot lebontják, s helyére épül a mai. A templomot 1972-ben renoválták.



 ÚJKÍGYÓS Szűz Mária neve templom

A templom 1858-ban épült. A romantikus építészeti stílus jellegzetességeit mutatja. A maga idején korának legmodernebb egyházművészeti stílusában épült. Műemléki értéke kétségtelen. Czigler Antal a mestere.
A mennyezeti freskók az ún. nazarénus iskolai irányt tükrözik. Ismeretes, hogy a nazarénusok Rómában külön egyházművészeti közösséget alkottak a német Overbeck Johann Friedrich (1789-1869) és a magyar Szoldatits Ferenc (1820-1916) festõkkel az élen. Céljuknak a középkori egyházművészet, elsõsorban a quattrocento (Rafael, Boticelli, Philippe Lippi, Bellini) áhítatos, bensõséges, lírai szellemének, egyháziasságának feltámasztását tűzték ki. Szoldatitsnak ilyen alkotásai vannak Egerben (székesegyház), Budapest, Temesvár, Sz.halom templomaiban. (Éder: Mûvészeti lexikon.)
Kiss Alajos egri festõtanár Újkígyóson ezeket a hagyományokat követte. A freskók keretdíszei, emblémái szintén átlagon felüli ízlésrõl tanúskodnak. Esetleges restauráláskor feltétlenül megkímélendõk.
A fõoltárkép Fischer Károly gyulai festõnek, Munkácsy Mihály elsõ mesterének alkotása. A mellékoltárok szentképei is ihletett alkotások, ha nem is jelentékenyek. A Szent József-kép már sablonosabb. A szobrok nem ütik meg a templomi műalkotások színvonalát. A Wenckheim-címer a múltnak egyik megbecsülendõ darabja.
A külsõ fal Szent Ferenc és Vendel szobrai szegedi hagyományokra utalnak. (Alsóvárosi oltárok, alsótanyán Szt. Vendel kápolna is.)
A templomot 2008-2009 évben kívül-belül megújították.
komment

Mezőberény

2013. július 14. 22:10 - Andre Lowoa

 Szűz Mária Szent Neve és Szent József templom

A plébániáról az első oklevél 1347-ből való. 1552-ben is van róla említés. 1884-ben állítják vissza a lelkészséget és kápolnát építenek. A templomot 1886-ban építik. 1939-ben plébániai rangra emelik.

komment

Békés

2013. július 14. 22:07 - Andre Lowoa

 Szentháromság templom

A templom 1792-95 között épült copfstílusban. A templombelsőben a stációkat és a Krisztus megkeresztelése című képet Orlai Petrich Soma készítette. Főhomlokzatát timpanonos diadalív koronázza.

Berendezése egységesen copfstílusú. A templom mellett 1824-ből való kőkereszt áll, tömött vörös mészkőből.
komment

Békéscsaba-Doboz

2013. július 14. 22:06 - Andre Lowoa

BÉKÉSCSABA Gerlai Szeplőtelen Fogantatás templom

1234-ben és 1257-ben már említik a gerlai monostor apátját, az 1332-37-es években már csak plébánosról van szó. Temploma Szent Miklós tiszteletére volt szentelve. Az 1531-es okiratok arról tudósítanak, hogy ferences szerzetesek klastroma lett Gerla. 1537-ben visszarendelik innen a ferenceseket, így az ordinárius rendelkezése alá kerül, mint plébánia. 1685-ben a klastrom elpusztul. 1861-ben épül fel a kastély és kápolnája.

1861-ben gróf Wenckheim Károly építette a kápolnát. Kezdetben kapucinus szerzetesek látták el a szolgálatot. 1951-ben a kápolnában bevezették a villanyvilágítást. Hosszúsága 13 méter, szélessége 6 méter, toronymagassága 15 méter. A kápolna a kastélyba van beépítve, a tető fölött timpanon, benne toronyóra. A nyitott toronyban egy kb. 40 cm átmérőjű harang.
A szentély színes üvegablakán Szűz Mária mennybevétele látható, a bal oldalin Szent István fölajánlja a koronát Máriának, a jobb oldalin pedig Szent Károly alakja látható. A templombelső festése neogót stílusú. Fából készült neogót oltár tabernákulummal, mögötte, a sekrestye. Az oltár jobb oldalán Mária szobor, a baloldalon Jézus Szíve szobor 1905-ből. A kórus két vasoszlopon nyugszik. Jobbra hátul vörös márvány keresztelőkút fémborítással. Jobb oldalon hátul Szent Péter, vele szemben Szent Antal szobra. Balra nyílik a kórusfeljáró fából készült csigalépcsője.



 DOBOZ Szent Kereszt felmagasztalása templom

Már 1075-ben van róla említés. A török időkben elpusztul.
A templom alapjának kiásását 1897-ben kezdték el és elkészülte után 1902. június 7-én szentelték fel.

További információ itt:
http://www.ore.hu/doboz/doboz.htm

komment

Joseph Candel: Az Apokalipszis négy lovasa

2013. július 14. 22:05 - Andre Lowoa

Az Apokalipszis négy lovasa előkészíti a terepet a hamarosan bekövetkezendő eseményekre

Vajon miért vannak háborúk, és miért olyan egyenlőtlen a gazdasági eloszlás - vagyis miért van az, hogy néhány ember, vagy néhány nemzet gazdag, míg mások éheznek és meg vannak fosztva alapvető szükségleteiktől? A kormányok miért költenek milliárdokat háborúkra - melyek csak pusztulást és nyomorúságot okoznak -, míg a szegény országok továbbra is szenvednek?

Sokat tűnődtem azon, hogy miért ilyen a világ, hogy miért nincs benne több szeretet, béke, hogy miért nem fognak össze az emberek és a népek annak érdekében, hogy jobbá tegyék ezt a világot. A Bibliában találtam rá a válaszra; a Jelenések könyvének 6. fejezetétől kezdve, melyben az Apokalipszis négy lovasáról olvashatunk.

A Jelenések könyvének 6. fejezetében Jézus kinyitja a jövő könyvét, a prófécia könyvét, mely hét pecséttel van lezárva, és megmutatja János apostolnak a világ jövőjét attól az időtől fogva (i.sz. körülbelül 90-től) egészen az utolsó napokig (addig az ideig, melyben most élünk), és még az utána következőkig is.

A Jelenések könyvének másik elnevezése Apokalipszis, ami „jövővel kapcsolatos kinyilatkoztatást" jelent. Az Apokalipszis négy lovasa megjeleníti az igazságot a vallásról, háborúról, gazdaságról, és előkészíti a terepet a hamarosan bekövetkezendő eseményekre.

Az első pecsét

És láttam, amikor a Bárány feltörte a hét pecsét közül az elsőt, és hallottam, hogy a négy élőlény közül az egyik mennydörgéshez hasonló hangon szól: „Jöjj!" És láttam: íme, egy fehér ló, a rajta ülőnek íja volt, és korona adatott Neki, és győzelmesen vonult ki, hogy újra győzzön. (Jelenések könyve 6,1-2).

Az első lovas, aki koronát visel, győzelemre vonul ki, nyilvánvalóan Jézus. Mi történt akkoriban a világtörténelemben, i.sz. 90 körül? Jézus feltámadt, és elindult a lélekvilágból, hogy „legyőzze" a világot az Evangéliummal apostolai és a korai keresztények közreműködésével - és ők tényleg meghódították a hatalmas római birodalmat. Jézus szeretetről és Isten megbocsátásáról szóló üzenete erősebbnek bizonyult, mint az összes római légió együttvéve! Jézus az a hatalmas hódító, Aki a fehér lovon érkezik.

A Jelenések könyvének 19. fejezetében is találunk egy fehér lóról szóló leírást: „És íme egy fehér ló, és Aki rajta ül, annak neve Hű és Igaz. … Ez a név adatott Neki: az Isten Igéje" (Jelenések könyve 19,11.13).

János Evangéliuma 1,14-ből tudjuk, hogy „Isten Igéje" Jézus: „Az Ige testté lett, közöttünk lakott, és láttuk az Ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét, telve kegyelemmel és igazsággal."

És mennyei seregek követték Jézust, a feltámadt szentek, akik szintén fehér lovon ültek. Lejöttek az égből, hogy legyőzzék az Antikrisztus seregeit, és uralmuk alá vegyék a világot az armageddoni csata után (Jelenések könyve 19,14).

A második pecsét

Amikor feltörte a második pecsétet, hallottam, hogy a második élőlény szól: „Jöjj!" És kijött egy másik ló, egy tűzvörös, és a rajta ülőnek megadatott, hogy elvegye a békességet a földről, sőt hogy öldössék egymást az emberek; és nagy kard adatott neki. (Jelenések könyve 6,3-4.)

Mi veszi el „a békességet a földről"? - A háború! Ez a vörös ló a háborút jelképezi, és a hadi fegyvereket.

A lónak vörös színe van, és ez azért találó, mert jól képviseli, hogy a kegyetlen háborúk mennyi vért kiontanak. Ezekért a háborúkért nem Isten a felelős; ezek a büszkeségből, az előítéletekből, és az ember szívének kapzsiságából származnak. „Honnan vannak viszályok és harcok közöttetek? Nem a tagjaitokban dúló önző kívánságok okozzák-e ezeket?" (Jakab levele 4,1).

„Nagy kard" adatott a vörös ló lovasának. Ez valószínűleg a háborús fegyverek „fejlődésére" utal, illetve arra a sokkal nagyobb pusztításra, amit a háborúk végeztek, mióta ez a prófécia János korában adatott.

A harmadik pecsét

Amikor feltörte a harmadik pecsétet, hallottam, hogy a harmadik élőlény szól: „Jöjj!" És láttam: íme, egy fekete ló, a rajta ülőnek mérleg volt a kezében. És hallottam, hogy egy hang szól a négy élőlény között a középen: „Egy mérce búza egy dénár, és három mérce árpa egy dénár, de az olajat és a bort ne bántsd." (Jelenések könyve 6,5-6)

Az itt szereplő fekete lovas, melynek mérleg van a kezében, a gazdag kapitalistákat jelképezi, melyek a különböző nemzetek gazdaságának manipulálásával nagyban befolyásolják a világban fennálló viszonyokat. A Bibliában ezen kívül csak egyetlen olyan vers van, melyben valaki mérleget tart a kezében: „Kalmár lett, hamis mérleg van a kezében, szeret harácsolni." (Hóseás könyve 12,8)

Egy másik próféta, Ámósz is említést tett a kereskedőkről - akiket nevezhetünk az akkori gazdag kapitalistáknak, s akik szintén kifosztották a szegényeket, ahelyett hogy segítettek volna nekik: „gabonát árulhassunk, és a szombat, hogy gabonával kereskedjünk, kisebb vékával, nagyobb súlyokkal, és hamis mérleggel csalva … ti, akik a szegények vesztét kívánjátok, és ki akarjátok pusztítani az ország nyomorultjait." (Ámósz könyve 8,4-6)

A fekete ló pedig az éhínséget és szegénységet képviseli, melyet azok a gazdagok idéznek elő, akik nem hajlandók megosztani javaikat a szükségben élőkkel. Ez a ló nagymértékben felelős napjaink gazdasági helyzetéért. A Szentírásban az olaj és a bor mindig a bővelkedést vagy a luxust jelképezi. „Az olajat és a bort ne bántsd"; ez olyan helyzetre utal, melyben a gazdagság és luxus az éhínséggel és szegénységgel együtt van jelen - és a gazdagok és szegények közötti szakadék egyre csak növekszik.

A negyedik pecsét

Amikor feltörte a negyedik pecsétet, hallottam a negyedik élőlény hangját, amint így szól: „Jöjj!" És láttam: íme, egy fakó ló, a rajta ülőnek neve Halál, és a Pokol követte őt; és hatalom adatott nekik a föld negyedrészén, hogy öljenek karddal, éhínséggel és döghalállal, és a föld vadállatai által. (Jelenések könyve 6,7-8)

Az Apokalipszis negyedik és egyben utolsó lovasa maga a halál. És nem csak háború okozza ezt a halált, hanem vadállatok, járványok, éhínségek, és a pusztítás minden egyéb elképzelhető fajtája.

A halál persze mindig is létezett, ám napjainkra példátlan méreteket öltött az éhínségnek, természeti katasztrófáknak, az olyan új keletű járványoknak és vírusoknak köszönhetően, mint pl. az AIDS vagy az Ebola. Jézus is megmondta, hogy közvetlenül visszatérése  előtt „nemzet nemzet ellen, és ország ország ellen támad, éhínségek és földrengések lesznek mindenfelé." (Máté Evangéliuma 24,7)

Az ötödik pecsét

És amikor feltörte az ötödik pecsétet, láttam az oltár alatt azoknak a lelkét, akiket az Isten Igéjéért öltek meg, és azért a bizonyságtételért, amelyet megtartottak. És hatalmas hangon kiáltották: „Urunk, Aki szent és igaz vagy, meddig nem ítélsz, és meddig nem állsz bosszút a mi vérünkért azokon, akik a földön laknak?" Akkor fehér ruha adatott mindegyiküknek, és megmondatott nekik, hogy nyugodjanak még egy kis ideig, amíg teljes nem lesz azoknak a szolgatársaiknak és testvéreiknek a száma, akiket ugyanúgy megölnek, mint őket. (Jelenések könyve 6,9-11)

Először megjelenik a fehér ló, melynek lovasa üzenetet visz, és „győzedelmeskedik" sok lélek felett. Aztán a hitetlenek nyíltan visszautasítják ezt az üzenetet, szövetkeznek a másik három lovassal; a vörös, fekete és fakó ló lovasaival; mindez együtt üldöztetéssé rajzolódik ki, és azoknak a mártírhalálává, „akiket az Isten Igéjéért öltek meg." A történelemben mindig is így volt. Ezek a mártírok azonban kivételt képeznek, hiszen Jézus követői általában nem haltak mind mártírhalált, hanem életük során végezték az Úr munkáját.

A háború, a kapzsiság, és a halál - mindazok, amik a második, harmadik és negyedik pecsét felnyitása után megjelentek - szinte egyidősek magával a világgal, ám a Biblia itt is és máshol is úgy jellemzi őket, hogy e jelenés korszakát követően ezek az erők még nagyobb hatalomra tesznek szert.

Jézus ezt is megjövendölte híres végső időkről szóló beszédében, Máté Evangéliuma 24. fejezetében, és azt mondta, hogy a következő eseményekben fog betetőzni: „olyan nagy nyomorúság lesz akkor, amilyen nem volt a világ kezdete óta mostanáig, és nem is lesz soha. Ha nem rövidülnének meg azok a napok, nem menekülne meg egyetlen halandó sem, de a választottakért megrövidülnek azok a napok." (Máté Evangéliuma 24,21-22)

Más szóval Jézus tulajdonképpen azt mondta ezzel, hogy egy nap az emberiség olyan zsákutcába kerül majd, hogy ha Isten engedné, hogy mindez szabadon folytatódjon, akkor az emberiség megsemmisítené önmagát. Tehát mikor az emberiség eléri ezt a kritikus pontot, akkor, Jézus elmondása szerint, Isten közbelép és megállítja az emberiséget - mindezt pedig Jézus második eljövetelével éri majd el. Jézus visszatér majd, hogy megbüntesse a gonosztevőket, uralma alá vegye a világot, és felállítsa igazságos kormányát (Máté Evangéliuma 24,29-30; Ézsaiás könyve 9,6; Jeremiás könyve 23,5; Jelenések könyve 19,11-21).

Csak az elmúlt 50 vagy 60 évben érte el az emberiség azt a mértékű fejlődést, hogy ma már képes elpusztítani magát. A hadászat (a vörös ló) mostanra már atombombákkal, ballisztikus rakétákkal, kémiai és biológiai fegyverekkel, és egyéb halálos technológiával rendelkezik.

A gazdagok - fekete lovukon - felelősek az elmúlt évszázad nagyobb háborúiért. Vagyonokat harácsolnak össze, és visszaélnek a vagyoni helyzetükkel: mindez pedig újabb háborúval fenyeget. A gazdagok - a még nagyobb gazdagság könyörtelen hajszolásával - felelősek azért is, hogy már az egész földre kiterjed a környezetszennyezés. A környezetszennyezés a modern technológia mellékterméke.

Utánuk következik a negyedik lovas, fakó lovon - a halál, minden formájában.

Így jön tehát az Apokalipszis négy lovasa, egészen végig, amíg Jézus vissza nem tér, és Magával nem visz bennünket mennyei otthonunkba. Előbb azonban még ítéletet bocsát a pokol és a föld gonosztevőire. Aztán újból eljön - Isten szentjeivel együtt -, és elpusztítja az Antikrisztust és egész seregét az armageddoni csatában. Majd ezek után Isten megtisztítja a földet, és felállítja örökkévaló királyságát, melyben Jézus fog uralkodni.

Melyik lovat tesszük meg befutónak? A biztos befutóra fogadjunk - fogadjuk be Jézust már most! Akkor biztosan követői között leszünk majd, mikor egy nap a fehér lovon visszatér, hogy igazságot szolgáltasson. Jézus „az út, az igazság és az élet" (János Evangéliuma 14,6). Kövessük Őt, és „megismerjük az igazságot, és az igazság megszabadít minket." (János Evangéliuma 8,32)

http://vegsoidok.hu/vgsidk/az-apokalipszis-negy-lovasa
komment
süti beállítások módosítása
Mobil