http://em.bloglog.hu/page/6/

Tiszatarján 1486 lakosú község Mezőcsáttól 9 kilométerre, keletre fekszik.
http://em.bloglog.hu/page/8/
Hejőkürt 321 lakosú község az M3-as autópálya mellett Tiszaújvárostól 15 kilométerre, délnyugatra fekszik.
http://em.bloglog.hu/page/6/ Nepomuki Szent János templom
A templom 1819-ben épült, barokk stílusban.
2007-ben teljesen felújították.
Sajóörös 1142 lakosú község Tiszaújvárostól 5 kilométerre, északnyugatra fekszik.
http://em.bloglog.hu/page/6/
Gyümölcsoltó Boldogasszony templom
Nyisd ki a szíved
S tisztítsd a lelked.
Mert a boldogságod kulcsa;
A Szent fény mely vezérel.
Őrizd e fényt, kövesd az útját.
Lásd a csodát, melyet eléd tár.
Rögös az út, fájdalommal teli,
Mert a gonosz, végig utadat szegi.
Szent fény lovagjai kísérelnek Téged,
Üzenve azt, hogy sosem hagynak cserben.
P. Á.
Szír keresztények mártírhalált halt hozzátartozóik képeivel díszítik fel barlangi betlehemüket, melyet a több, mint ezer napja tartó krízis 120 ezer áldozatának tiszteletére állítottak.
A szír lakosság mintegy 10%-át kitevő keresztény vallásúak 55-60%-a ortodox hitű és az antiochiai ortodox egyház tagja, 15-20% pedig katolikus, szinte kizárólag keleti katolikus. A többi keresztény miafizita (Szír Ortodox Egyház és örmény apostoli ortodox egyház), illetve nesztoriánus, s más kevésbé jelentős keresztény felekezetek tagja. Szíria lakosságának egy része régebben keresztény, mint mi magyarok, hiszen ez a terület egyben a kereszténység egyik bölcsője is. A fegyverropogás sajnos elérte ezt a felekezetet is a szíriai harcok során, akik a terroristákkal szemben Asszad elnök mellé álltak és harcolnak a mai napig a kormányerők oldalán. Sajnos veszteségek érték már őket és sok szír keresztény lelte katonaként, vagy ártatlan civil áldozatként halálát az elfajuló konfliktusban.
Ennek ellenére próbálnak az ünnepek alatt ők is megemlékezni Jézusról és az ő születéséről, miközben ropognak a fegyverek. A születés barlangjában, ami az egyik szír keresztény kegyhely a betlehem mellett az elhunyt hősök képét tették ki az oda látogató hozzátartozók.
A gyerekeket pedig több helyen is elvitték a misére a templomba akkor is, ha lövöldöztek a közelben. Így van ez sajnos mostanában a szír keresztények háza táján. Ennek ellenére Boldog Karácsonyt kívánunk nekik és Jézus kísérje őket rögös útjukon továbbra is!
Ungvári Bertalan"Mennyből az angyal, eljött hozzátok, pásztorok, pásztorok..." - szoktuk dúdolni a gyermek Jézus születésére emlékezve a karácsonyi dalt, de vajon átérezzük-e mindennek a jelentését? A betlehemes játékban általában megjelenített angyalt a fehér ruha és a szárnyak jelképezik, mintegy utalva arra a képre, amelyet a köztudat az angyallal azonosít. No de nézzük meg minden szónak a jelentését, és hogy valójában milyen lehet, hogy valós képet alkothassunk a dal hátteréről. Hogyha egyszer valóban látja az ember a mennyei világot, vagy az angyalt, akkor legalább tudja, hogy mit is lát. Illetve hogy mit nem lát, ha lát valamit...
A mennyei vagy prófétai látomásról alapvetően azt kell tudni, hogy nem a fizikai érzékek csalódása, azaz nem hallucináció, nem egy levetített film, nem olyan mint egy drogos élmény. A bibliai látomás sokkal inkább a megértés egy magasabb foka, amelyet a szellemileg magasabb szinten élő ember láthat és értelmezhet. A mennyei látomás kísérő jelenségei a látó ember számára jól körülírhatóak, és a mennyei világ egy vagy több ismertetőjelét hordozzák magán. A mennyei világ az eredeti bibliai nyelveken elég jól le van írva: a tűz, füst, köd és sötétség kavargása a villámlás fényében; a lángok tengere, az arany felhők világa. Nyilvánvalóan az ebből az ismert világból való szavak csak utalhatnak a mennyei jelenségekre, ahogy megpróbáljuk azt valamihez hasonlítani, amit ismerünk. A mennyei világhoz közeledni olyan, mint közelebb kerülni magához Istenhez is, egy félelmetes, megsemmisítő és rettenetes érzés - olyan ez, mint akár az Ítélet Napja, amikor akár tetszik, akár nem, az ember közel kerül Istenhez, és nincs az anyagi világ káprázata, ami eltakarja őt előle. A hitetlen ember számára a szertefoszló világ és a mennyei világ közeledése, Isten jelenlétének a közeledése leírhatatlan borzalom lesz, amely elől nincs menekvés. Mindaz, amit tagadott, amiben kételkedett, ami ellen küzdött, ráront és körülfogja, és el nem ereszti többé. Az ismeretlen bizonyossággá válik, a tagadott világ megszégyeníti az embert. A hívő számára pedig a bizonyosság megnyugtató érzését jelenti, a hazaérkezést.
Bármit is lát valaki a mennyei világból, azt az emberi agy megpróbálja lefordítani arra, amit az ember már ismer. Ismert formák, alakok, jelenségek, de mindig csak annyi amennyit az ember értelmével és szellemével felfogni képes. Az angyal ebből a ragyogó, félelmetes, emberi fogalmakkal és ismert formákkal pontosan körül nem írható világból származik. Az angyal tudatosságának a jelenléte érezhető, és önmagában is félelmetes - ha viszont látható formában is megjelenik, akkor a mennyei világ leírásához hasonló maga a fénylő test is, amely látható. Fénylő, aranyló és a mennyei világhoz hasonlóan kavargó emberalak, szárnyak nélkül. Ezt próbálja az ember behelyettesíteni valamivel, ami a számára értelmezhető. Gyakori, hogy mivel tudatosan érzékeli, hogy nem egy emberről (férfiról) lát egy képet, ezért nőalakot vél felismerni (hiszen nem férfi), akihez azonnal a Szűz Mária képet társítja. És ez meg is magyarázza, hogy miért beszélnek állandóan Mária-jelenésekről, de angyalok jelenéséről sosem. Mert nem tudják miről van szó, és nem látják tisztán magát a jelenséget. Az angyal közelében valószínűleg látható a mennyei világ néhány részlete is, esetleg a háttérben több angyal a távolban.
Ennyit lehet elmondani a "mennyből az angyal" kifejezésről; és most pár szót a pásztorokról is.
A pásztor szó másodlagos ószövetségi jelentése egyszerűen a "rossz" (ember). A bűnös ember. Egyszerűen azért, mert a pusztában élő barompásztorok kerülték azt a tespedtséget, ami a városlakók sajátja volt, és a szüntelen megpróbáltatás a szabad ég alatt, a nyáj gondozása egyfajta igénytelenséget követelt meg. Gondozatlanságot, ápolatlanságot. Egyszerűen mások szemében rossznak tűntek, innen maga a szó is. A pásztor szó tehát nem csak a nyájak felügyelőit, átvitt értelemben a hívők közösségének gondozóit, de minden hívő és nem hívő embert is jelenti.
Tamási Attila
Várjuk azt a meghitt pillanatot, azt a hittel telt újabb évfordulót, amely hirdeti, hogy megérkezett a fény a sötétségbe.
Kemény Gábor
Kesznyéten 1858 lakosú község Tiszaújvárostól 7 kilométerre, észak-északnyugatra fekszik.
http://em.bloglog.hu/page/6/
Árpád-házi Szent Erzsébet templom
A templomot 2009. október 24-én szentelték fel.
Girincs 881 lakosú község Tiszaújvárostól 12 kilométerre, északnyugatra fekszik.
Kiscsécs 210 lakosú község Tiszaújvárostól 10 kilométerre, északnyugatra fekszik.
http://em.bloglog.hu/page/6/ GIRINCS Nagyboldogasszony templom
KISCSÉCS Szent Anna templom
A ma látható templomot 2009-ben szentelte fel Dr. Ternyák Csaba egri érsek.
Köröm 1249 lakosú község Tiszaújvárostól 14 kilométerre, északnyugatra fekszik.
http://em.bloglog.hu/page/8/ Kisboldogasszony templom
Sajóhídvég 1096 lakosú község Felsőzsolcától 19 kilométerre, délkeletre fekszik.
http://em.bloglog.hu/page/8/
Szent Jakab kápolna
A régi tejcsarnokot alakították át a kápolnává a 1990-es években.
Berzék 1033 lakosú Hernád-menti község Felsőzsolcától délkeletre, 12 kilométerre fekszik.
http://em.bloglog.hu/page/8/ Jézus Szíve Templom
Szentháromság görög katolikus templom
A templom 1933-ban épült.
Sajópetri 1488 lakosú Sajó-parti község Miskolctól 15 kilométerre, délkeletre fekszik.
Az új római katolikus templomát 1994-ben építették, a templomban Mindszenty bíboros szobra is látható.
http://em.bloglog.hu/page/8/ Rózsafüzér királynéja templom
Szent Mihály főangyal görög katolikus templom
Sajólád 2964 lakosú község Felsőzsolcától 9 kilométerre, dél-délkeletre fekszik.
http://em.bloglog.hu/page/8/
Szűz Mária látogatása templom
Alsózsolca 6047 lakosú város, Felsőzsolcától 3 kilométerre, délre fekszik.
http://em.bloglog.hu/page/8/
Csak akkor szakítható meg a terhesség, ha az életveszély fennáll, vagyis a magzati anomália „összeegyeztethetetlen az élettel”.
Reuters - Kevin Lamarque Ennek nyomán a javaslat mellett és ellen is tüntettek Madridban. Csak a nemi erőszak fennforgása vagy az anya életét veszélyeztető esetben engedélyezik majd a terhességmegszakítást. A korábbi szocialista kormány 2010-ben döntött úgy, hogy a várandós nő kezében van a döntés a terhesség első 14 hetében, ám Mariano Rajoy kabinetje most újra bűncselekménynek kívánja minősíteni az abortuszt.
A tervezetet még a törvényhozásnak is jóvá kell hagynia, ami akár hónapokig is eltarthat, ám a voksolás kimenetele aligha kérdéses, tekintettel a jobboldali Néppárt kellő parlamenti többségére. Alberto Ruiz-Gallardon igazságügyi miniszter azzal indokolta a változtatást, a visszatérést az 1985-ös törvény szelleméhez, hogy „a védelem elsődlegesen a gyengébbnek, tehát a megfogantnak, de még meg nem születettnek jár”, ám ez „mindig a nő érdekében” történik.
Az abortusz a jövőben csak két esetben nem minősül bűnténynek. Ha nemi erőszak következménye, akkor a 12. hétig hajtható végre a művi vetélés, ha pedig kiderül, hogy a terhesség „súlyos veszélyt jelent a terhes nő életére vagy fizikai és pszichikai egészségére”, akkor a 22. hétig. Újdonság, s ilyen értelemben még az 1985-ös törvényhez képest is szigorítás, hogy a magzat deformációja, sérülése önmagában nem indok az abortuszra. A 22. hetet követően csak akkor szakítható meg a terhesség, ha az előzőekben említett életveszély fennáll, azaz a magzati anomália „összeegyeztethetetlen az élettel”.
Az El País szerint bonyolult folyamat lesz az engedélyeztetés, a nőnek az abortusz végrehajtására felhatalmazott klinika orvosán kívül két másik orvos szakvéleményét is ki kell kérnie. S ha egyetértés van az említett súlyos veszélyről, akkor a terhes asszonynak még egy hétig „lelkiismereti vizsgálatot” kell tartania. Az ellenzéki szocialista párt „szégyennek” nevezte a tervezetet, amelynek következményeként a zugabortuszok halálesetekkel járhatnak majd. A többi ellenzéki párt is az új norma ellen foglalt állást.
Spanyolország autonóm közösségei közül Andalúzia, Baszkföld, Katalónia és Asztúria máris elutasította a tervezetet. A Néppárt illetékese a bírálatokra azzal válaszolt: nincs olyan nemzetközi szerződés, sem pedig egyezmény, amely jognak minősítené az abortuszt. A terhességmegszakításra felhatalmazott klinikák szövetsége szerint a törvény elfogadása esetén „gyakorlatilag lehetetlen lesz” abortuszt végrehajtani.
Az Európai Unió 28 tagországa közül 20-ban jog az abortusz, írja az El País. Így például Franciaországban, Németországban, Hollandiában és Olaszországban is a nő dönthet szabadon terhessége megszakításáról, általában a fogantatás utáni 12-14. hétig. A madridi konzervatív kormány mostani döntésével a kivétel az utóbbi időszakban, amennyiben nem liberalizál, hanem megszigorítja az abortusz engedélyezését.
Ezzel azokhoz az országokhoz – köztük Lengyelország, Ciprus – zárkózott vissza, ahol az abortusz alapvetően nem engedélyezett. Ám például Cipruson a terhesség 24. hetéig négy esetben – erőszak következtében fogantatás, a magzat deformációja, az asszony egészségének veszélyeztetése, sőt szociális megfontolásból is – kivételt tehetnek. Málta a konzervatív szélsőség, amennyiben az abortusz tilos, még a terhes nő életének veszélyeztetettsége sem jelent kivételt.
Írország a másik olyan ország, ahol leginkább korlátozzák a terhesség megszakítását, ám a közelmúltban kismérvű változtatást hagytak jóvá, miután az orvosok egy asszonytól megtagadták az abortusz végrehajtását, s a nő életét vesztette. Becslések szerint Írországból évente ötezer nő utazik főleg Angliába terhességmegszakításra, sokan mennek más államokba hasonló céllal Lengyelországból is. Vannak feltevések, hogy a magyar kormány is a spanyol kabinethez hasonló szigorítást tervez, de ilyesmivel még nem álltak elő a parlamentben.