Jézus az Emberiséghez

Ne feledjétek, a sátán, a test vágyai által ellenőrzi az embert, mint az élelmiszer, ruházat, szex, ingatlanok, autó, szabadság, luxusélet, zene, alkohol s híres személyek istenítése által.

Hejőbába

2013. december 25. 09:23 - Andre Lowoa

Hejőbába 1936 lakosú község a 88-as/Mezőcsát-Miskolc/ vasútvonal mentén, Mezőcsáttól 12 kilométerre, északkeletre fekszik.

http://em.bloglog.hu/page/6/




 Győzedelmes Szűz Mária templom
komment

Isten áldjon Kedves Barátom

2013. december 24. 16:43 - Andre Lowoa

Nyisd ki a szíved
S tisztítsd a lelked.
Mert a boldogságod kulcsa;
A Szent fény mely vezérel.
Őrizd e fényt, kövesd az útját.
Lásd a csodát, melyet eléd tár.

Rögös az út, fájdalommal teli,
Mert a gonosz, végig utadat szegi.
Szent fény lovagjai kísérelnek Téged,
Üzenve azt, hogy sosem hagynak cserben.

P. Á.

komment

Szír karácsony

2013. december 24. 16:43 - Andre Lowoa

Szír keresztények mártírhalált halt hozzátartozóik képeivel díszítik fel barlangi betlehemüket, melyet a több, mint ezer napja tartó krízis 120 ezer áldozatának tiszteletére állítottak.

Hídfő.net | Szír Karácsony

A sötétséget legyőzi a fény, mely mától minden nappal erősebb lesz. Mi magyarok veletek vagyunk szívvel és lélekkel!


http://www.hidfo.net/2013/12/24/szir-karacsony



A szír lakosság mintegy 10%-át kitevő keresztény vallásúak 55-60%-a ortodox hitű és az antiochiai ortodox egyház tagja, 15-20% pedig katolikus, szinte kizárólag keleti katolikus. A többi keresztény miafizita (Szír Ortodox Egyház és örmény apostoli ortodox egyház), illetve nesztoriánus, s más kevésbé jelentős keresztény felekezetek tagja. Szíria lakosságának egy része régebben keresztény, mint mi magyarok, hiszen ez a terület egyben a kereszténység egyik bölcsője is. A fegyverropogás sajnos elérte ezt a felekezetet is a szíriai harcok során, akik a terroristákkal szemben Asszad elnök mellé álltak és harcolnak a mai napig a kormányerők oldalán. Sajnos veszteségek érték már őket és sok szír keresztény lelte katonaként, vagy ártatlan civil áldozatként halálát az elfajuló konfliktusban.

Ennek ellenére próbálnak az ünnepek alatt ők is megemlékezni Jézusról és az ő születéséről, miközben ropognak a fegyverek. A születés barlangjában, ami az egyik szír keresztény kegyhely a betlehem mellett az elhunyt hősök képét tették ki az oda látogató hozzátartozók.

A gyerekeket pedig több helyen is elvitték a misére a templomba akkor is, ha lövöldöztek a közelben. Így van ez sajnos mostanában a szír keresztények háza táján. Ennek ellenére Boldog Karácsonyt kívánunk nekik és Jézus kísérje őket rögös útjukon továbbra is!

Ungvári Bertalan
komment

Mennyből az angyal...

2013. december 24. 16:41 - Andre Lowoa

"Mennyből az angyal, eljött hozzátok, pásztorok, pásztorok..." - szoktuk dúdolni a gyermek Jézus születésére emlékezve a karácsonyi dalt, de vajon átérezzük-e mindennek a jelentését? A betlehemes játékban általában megjelenített angyalt a fehér ruha és a szárnyak jelképezik, mintegy utalva arra a képre, amelyet a köztudat az angyallal azonosít. No de nézzük meg minden szónak a jelentését, és hogy valójában milyen lehet, hogy valós képet alkothassunk a dal hátteréről. Hogyha egyszer valóban látja az ember a mennyei világot, vagy az angyalt, akkor legalább tudja, hogy mit is lát. Illetve hogy mit nem lát, ha lát valamit...

A mennyei vagy prófétai látomásról alapvetően azt kell tudni, hogy nem a fizikai érzékek csalódása, azaz nem hallucináció, nem egy levetített film, nem olyan mint egy drogos élmény. A bibliai látomás sokkal inkább a megértés egy magasabb foka, amelyet a szellemileg magasabb szinten élő ember láthat és értelmezhet. A mennyei látomás kísérő jelenségei a látó ember számára jól körülírhatóak, és a mennyei világ egy vagy több ismertetőjelét hordozzák magán. A mennyei világ az eredeti bibliai nyelveken elég jól le van írva: a tűz, füst, köd és sötétség kavargása a villámlás fényében; a lángok tengere, az arany felhők világa. Nyilvánvalóan az ebből az ismert világból való szavak csak utalhatnak a mennyei jelenségekre, ahogy megpróbáljuk azt valamihez hasonlítani, amit ismerünk. A mennyei világhoz közeledni olyan, mint közelebb kerülni magához Istenhez is, egy félelmetes, megsemmisítő és rettenetes érzés - olyan ez, mint akár az Ítélet Napja, amikor akár tetszik, akár nem, az ember közel kerül Istenhez, és nincs az anyagi világ káprázata, ami eltakarja őt előle. A hitetlen ember számára a szertefoszló világ és a mennyei világ közeledése, Isten jelenlétének a közeledése leírhatatlan borzalom lesz, amely elől nincs menekvés. Mindaz, amit tagadott, amiben kételkedett, ami ellen küzdött, ráront és körülfogja, és el nem ereszti többé. Az ismeretlen bizonyossággá válik, a tagadott világ megszégyeníti az embert. A hívő számára pedig a bizonyosság megnyugtató érzését jelenti, a hazaérkezést.

Bármit is lát valaki a mennyei világból, azt az emberi agy megpróbálja lefordítani arra, amit az ember már ismer. Ismert formák, alakok, jelenségek, de mindig csak annyi amennyit az ember értelmével és szellemével felfogni képes. Az angyal ebből a ragyogó, félelmetes, emberi fogalmakkal és ismert formákkal pontosan körül nem írható világból származik. Az angyal tudatosságának a jelenléte érezhető, és önmagában is félelmetes - ha viszont látható formában is megjelenik, akkor a mennyei világ leírásához hasonló maga a fénylő test is, amely látható. Fénylő, aranyló és a mennyei világhoz hasonlóan kavargó emberalak, szárnyak nélkül. Ezt próbálja az ember behelyettesíteni valamivel, ami a számára értelmezhető. Gyakori, hogy mivel tudatosan érzékeli, hogy nem egy emberről (férfiról) lát egy képet, ezért nőalakot vél felismerni (hiszen nem férfi), akihez azonnal a Szűz Mária képet társítja. És ez meg is magyarázza, hogy miért beszélnek állandóan Mária-jelenésekről, de angyalok jelenéséről sosem. Mert nem tudják miről van szó, és nem látják tisztán magát a jelenséget. Az angyal közelében valószínűleg látható a mennyei világ néhány részlete is, esetleg a háttérben több angyal a távolban.

Ennyit lehet elmondani a "mennyből az angyal" kifejezésről; és most pár szót a pásztorokról is.

A pásztor szó másodlagos ószövetségi jelentése egyszerűen a "rossz" (ember). A bűnös ember. Egyszerűen azért, mert a pusztában élő barompásztorok kerülték azt a tespedtséget, ami a városlakók sajátja volt, és a szüntelen megpróbáltatás a szabad ég alatt, a nyáj gondozása egyfajta igénytelenséget követelt meg. Gondozatlanságot, ápolatlanságot. Egyszerűen mások szemében rossznak tűntek, innen maga a szó is. A pásztor szó tehát nem csak a nyájak felügyelőit, átvitt értelemben a hívők közösségének gondozóit, de minden hívő és nem hívő embert is jelenti.

Tamási Attila



Ilyenkor azonban egy kissé bugyuta, ámde annál nagyobb igazságot rejtő film egyik mondata jut eszembe, mikor a film női főszereplője Honolulu szigetén arról ábrándozik, hogy itt megtalálja a romantikát. Mire a félrészeg pilóta csak annyit mond: "Itt? Nincs itt semmi, ez csak egy sziget! Itt ugyan soha az életben nem talál romantikát, hacsak ide nem hozza!" Ebben a mondatban benne van a lényeg. A romantika, de éppúgy a hit, a szeretet, bensőséges családi hangulat nem eldugott falvakban van, nem a világ végén a kis búskomor mesékben, hanem itt van bennünk. Az, hogy a karácsony nyugodt, boldog és békés lesz-e, senki máson nem múlik, csak rajtunk, hogy mi tesz minket boldoggá. Azt érezzük-e, hogy ajándékok sokaságával kell "megvásárolni" a karácsonyi hangulatot, vagy azt, hogy elegendő ajándékot vettünk-e, és az elég lehet-e valaha is elég, vagy egyre több és nagyobb kell. Soha nem lehetünk elégedettek, mert kevés a hús, a süti, kevés az ajándék. Vagy mi magunk legyőzzük magunkban ezt a nyugati vásárlási hisztériából adódó elmebajt, és bebizonyítjuk a világnak, hogy nem kellenek a mesék, mi itt és most, ebben a világban is békés nyugodt karácsonyt ünnepelünk. Nem az áruházakba készülünk, hanem a kis Jézust várjuk. Mert a karácsony ünnepe, nem a szeretet ünnepe. Nem a béke ünnepe. A karácsony Jézus születésének ünnepe. Aki csak ajándékokat hajigál a másikhoz, mondván "nesze itt van örülj", vagy fogalma sincs kicsoda Jézus Krisztus, hát ők ne ünnepeljenek karácsonyt, és köszönjük, nem kell zsibvásárt csinálni abból, ami nekünk hívőknek szól, és nekünk ünnep. Csináljanak zsibvásárt a hanukából, és tömjék a maceszt magukba nyugodtan. Bármennyire szeretnék lealjasítani a karácsonyt, mi itt és most, akik őrizzük a tüzet ma és a jelenben, mi most is csendes, boldog karácsonyra készülünk.

Várjuk azt a meghitt pillanatot, azt a hittel telt újabb évfordulót, amely hirdeti, hogy megérkezett a fény a sötétségbe.

Kemény Gábor

komment

Kesznyéten

2013. december 23. 19:18 - Andre Lowoa

Kesznyéten 1858 lakosú község Tiszaújvárostól 7 kilométerre, észak-északnyugatra fekszik.


http://em.bloglog.hu/page/6/




Árpád-házi Szent Erzsébet templom

A templomot 2009. október 24-én szentelték fel.

A település központjában biztosított telket az építkezéshez az önkormányzat, és Kuklay Antal kanonok, körömi plébános szervezésében, belga építőipari szakközépiskolások önkéntes munkájával, továbbá a helyi hívek és az érsekség anyagi támogatásával készült el az új templom.
komment

Girincs - Kiscsécs

2013. december 23. 19:17 - Andre Lowoa

Girincs 881 lakosú község Tiszaújvárostól 12 kilométerre, északnyugatra fekszik.


Kiscsécs 210 lakosú község Tiszaújvárostól 10 kilométerre, északnyugatra fekszik.


http://em.bloglog.hu/page/6/




 GIRINCS Nagyboldogasszony templom



 KISCSÉCS Szent Anna templom

A ma látható templomot 2009-ben szentelte fel Dr. Ternyák Csaba egri érsek.




komment

Bőcs

2013. december 23. 19:16 - Andre Lowoa

Bőcs 2670 lakosú község a 80c-s/Sátoraljaújhely- Szerencs- Miskolc- Budapest/ vasútvonal mentén, Felsőzsolcától 14 kilométerre, délkeletre fekszik. A település a vadregényes Hernád-folyó két partján terül el. A Hernád és a Bársonyos találkozásánál kialakított szabadidőpark kellemes kikapcsolódást nyújthat.

http://em.bloglog.hu/page/8/


komment

Sajópetri

2013. december 23. 19:16 - Andre Lowoa

Sajópetri 1488 lakosú Sajó-parti község Miskolctól 15 kilométerre, délkeletre fekszik.
Az új római katolikus templomát 1994-ben építették, a templomban Mindszenty bíboros szobra is látható.



http://em.bloglog.hu/page/8/





 Rózsafüzér királynéja templom


Szent Mihály főangyal görög katolikus templom

komment

Engesztelés, kiengesztelődés, családfagyógyítás Szőkefalván

2013. december 23. 19:15 - Andre Lowoa

Zarándokhellyé vált a nagyjából Erdély közepén található Szőkefalva. Minden hónap 17-én vannak ott engesztelések. Decemberben engem kértek, hogy tartsak elmélkedéseket. Az egészről egy rövidített beszámoló olvasható a helyi Fénykirálynő Egyesület honlapján, hallgathatók az elhangzott előadások. A családfánk gyógyulásáért mondott imádság videoclipp formájában is látható.

 

http://fenykiralyno.org/

komment

A sérült magzat sem lehet ok az abortuszra

2013. december 23. 18:36 - Andre Lowoa

Spanyolország: Súlyosan korlátozza az abortuszt a konzervatív kormány

A spanyol néppárti kormány a Franco-diktatúra utáni demokratikus korszak legkonzervatívabb, leginkább korlátozó abortusztörvényének tervezetét fogadta el a hét végén.


Csak akkor szakítható meg a terhesség, ha az életveszély fennáll, vagyis a magzati anomália „összeegyeztethetetlen az élettel”.
Reuters - Kevin Lamarque
Ennek nyomán a javaslat mellett és ellen is tüntettek Madridban. Csak a nemi erőszak fennforgása vagy az anya életét veszélyeztető esetben engedélyezik majd a terhességmegszakítást. A korábbi szocialista kormány 2010-ben döntött úgy, hogy a várandós nő kezében van a döntés a terhesség első 14 hetében, ám Mariano Rajoy kabinetje most újra bűncselekménynek kívánja minősíteni az abortuszt.

A tervezetet még a törvényhozásnak is jóvá kell hagynia, ami akár hónapokig is eltarthat, ám a voksolás kimenetele aligha kérdéses, tekintettel a jobboldali Néppárt kellő parlamenti többségére. Alberto Ruiz-Gallardon igazságügyi miniszter azzal indokolta a változtatást, a visszatérést az 1985-ös törvény szelleméhez, hogy „a védelem elsődlegesen a gyengébbnek, tehát a megfogantnak, de még meg nem születettnek jár”, ám ez „mindig a nő érdekében” történik.

Az abortusz a jövőben csak két esetben nem minősül bűnténynek. Ha nemi erőszak következménye, akkor a 12. hétig hajtható végre a művi vetélés, ha pedig kiderül, hogy a terhesség „súlyos veszélyt jelent a terhes nő életére vagy fizikai és pszichikai egészségére”, akkor a 22. hétig. Újdonság, s ilyen értelemben még az 1985-ös törvényhez képest is szigorítás, hogy a magzat deformációja, sérülése önmagában nem indok az abortuszra. A 22. hetet követően csak akkor szakítható meg a terhesség, ha az előzőekben említett életveszély fennáll, azaz a magzati anomália „összeegyeztethetetlen az élettel”.

Az El País szerint bonyolult folyamat lesz az engedélyeztetés, a nőnek az abortusz végrehajtására felhatalmazott klinika orvosán kívül két másik orvos szakvéleményét is ki kell kérnie. S ha egyetértés van az említett súlyos veszélyről, akkor a terhes asszonynak még egy hétig „lelkiismereti vizsgálatot” kell tartania. Az ellenzéki szocialista párt „szégyennek” nevezte a tervezetet, amelynek következményeként a zugabortuszok halálesetekkel járhatnak majd. A többi ellenzéki párt is az új norma ellen foglalt állást.

Spanyolország autonóm közösségei közül Andalúzia, Baszkföld, Katalónia és Asztúria máris elutasította a tervezetet. A Néppárt illetékese a bírálatokra azzal válaszolt: nincs olyan nemzetközi szerződés, sem pedig egyezmény, amely jognak minősítené az abortuszt. A terhességmegszakításra felhatalmazott klinikák szövetsége szerint a törvény elfogadása esetén „gyakorlatilag lehetetlen lesz” abortuszt végrehajtani.

Nem egységes az EU gyakorlata

Az Európai Unió 28 tagországa közül 20-ban jog az abortusz, írja az El País. Így például Franciaországban, Németországban, Hollandiában és Olaszországban is a nő dönthet szabadon terhessége megszakításáról, általában a fogantatás utáni 12-14. hétig. A madridi konzervatív kormány mostani döntésével a kivétel az utóbbi időszakban, amennyiben nem liberalizál, hanem megszigorítja az abortusz engedélyezését.

Ezzel azokhoz az országokhoz – köztük Lengyelország, Ciprus – zárkózott vissza, ahol az abortusz alapvetően nem engedélyezett. Ám például Cipruson a terhesség 24. hetéig négy esetben – erőszak következtében fogantatás, a magzat deformációja, az asszony egészségének veszélyeztetése, sőt szociális megfontolásból is – kivételt tehetnek. Málta a konzervatív szélsőség, amennyiben az abortusz tilos, még a terhes nő életének veszélyeztetettsége sem jelent kivételt.

Írország a másik olyan ország, ahol leginkább korlátozzák a terhesség megszakítását, ám a közelmúltban kismérvű változtatást hagytak jóvá, miután az orvosok egy asszonytól megtagadták az abortusz végrehajtását, s a nő életét vesztette. Becslések szerint Írországból évente ötezer nő utazik főleg Angliába terhességmegszakításra, sokan mennek más államokba hasonló céllal Lengyelországból is. Vannak feltevések, hogy a magyar kormány is a spanyol kabinethez hasonló szigorítást tervez, de ilyesmivel még nem álltak elő a parlamentben.

Infó: A cikk eredeti változata a 2013.12.23-i Népszabadságban olvasható.



NOL


komment
süti beállítások módosítása
Mobil