Jézus az Emberiséghez

Ne feledjétek, a sátán, a test vágyai által ellenőrzi az embert, mint az élelmiszer, ruházat, szex, ingatlanok, autó, szabadság, luxusélet, zene, alkohol s híres személyek istenítése által.

Amit az Erdély-i hűséges katolikusoknak figyelmébe ajánlok!!!

2013. december 27. 18:37 - Andre Lowoa

Az Igazsággal kapcsolatosan, hogy ne engedjék magukat megtéveszteni, az egyházi szabadkőművesség egyre fokozódó alattomos, romboló tevékenységétől.

Első rész. a) Közé teszem azt a levelemet, amelyet eredetileg csak az illetékeseknek szántam és küldtem el, Ft. Püspök úrnak, Csíkszeredába, Asztrik atyának, mint a Mária Rádió igazgatójának és István atyának, Szőkefalvára, mivel Ő is különösen kapcsolódik a témához, mint a jelenési hely plébánosa.

„Dicsértessék az Úr Jézus Krisztus !!!

Ft. Püspök Úr, Kedves Atyák.

Lelkiismereti kötelességemnek tartom tájékoztatni Önöket azokról az eseményekről amelyekben én is tudatosan bekapcsolódtam az utóbbi hónapokban a környező falvakban, a kézdi-orbaiszék esperesi kerületeiben, majd Sepsiszentgyörgyön is. Pontosabban a múlt év (2012) Novemberétől, amikor Háromszéken tartjuk az „Örökös Szentségimádásokat”. Mint a MPM laikus ága, a Máriás Mozgalom tagjaiként kb. 12 éve, már az egész Kék könyv üzeneteit átelmélkedtük a hetenkénti Cönákulumok alkalmával, és 2012. 07. 17-vel ismét elölről kezdtük, de azóta heti két alkalommal tartunk Cönákulumot.

Hálából a Szentségi Jézus és a Szűzanya iránti tiszteletünk kifejezéseként bekapcsolódtunk a lehetőségeink szerint egyes helyiségek Szentségimádásaiba. Rövid beszélgetések, ismerkedések alkalmával amikor megkínáltak egy ebéddel vagy szünetet tartottunk, megemlítettük lelkiségi hovatartozásunkat is, szóba kerültek a magán-kinyilatkoztatások, a Gobbi atya általiak de az írországi is. Medjugorje, Szőkefalva persze, mert elég sokan voltak legalább egyszer ott. Ami megdöbbentett minket, hogy nagyon nagy tájékozatlanságot tapasztaltunk a legtöbb helyen, jó pár személyt a szőkefalvi zarándoklatok alkalmából ismertünk. A probléma az volt, hogy sokfajta irományhoz hozzájutottak aminek eredete kétes, mi a lehetőségeink szerint azzal segítettünk, hogy felhívtuk a figyelmet, ne foglalkozzanak kétes dolgokkal, lehetőleg ki-ki saját lelkiségét kövesse, de akik nyitottak az üzenetek elfogadására, vigyázzanak, mert tévútra juthatnak.

Mi a Kék könyvből tudunk bizonyos kinyilatkoztatásokról, pl. az egyházi szabadkőművességről (a szárazföldi vadállat, amely a bárányéhoz hasonló szarvat visel, Jel 13, 11.), a Szentmise eltörléséről, (elvétetik a mindennapi áldozat, helyét a pusztító utálatosság veszi át), a második eljövetelről, az azt megelőző Antikrisztus megjelenéséről, a nagy megpróbáltatásról, stb., de ezekről csak szűk körben és olyan személyekkel beszélgettünk, akik valamennyire konyítottak hozzá. Ezek a Szentírásban is megtalálhatóak.

Az írországi üzeneteket először xeroxban kaptam valakitől, (D. I.), elolvastam és kész, nem volt meglepő, már tudtam miről szól, nem foglalkoztam velük. A fordulópontot az idézte elő amikor nyomtatásban megküldte egyik ismerősöm a 7. kiadást (J. T.), megkért olvassam el, mert számára fontos, hogy eligazodjon, mivel tudta mi mint a Máriás Mozgalom tagjai, és én mivel az évenkénti lelkigyakorlatokon Leányfalun, ezek a témák terítéken voltak, - mi a véleményem? Akkor még Selymes atya a Medjugorje a nagy kegyelmek ideje című műsora ment a Mária Rádióban. Két nap átolvasgattam, egyes részeket, mondatokat alá is húzogattam, a véleményem az volt, hogy tartalma részletesebb mint a Kék könyvben leírtak, nem tűnik farcs dolognak. Tovább nem is foglalkoztam vele, de vigyázat mert nem akárkinek való, kell alapismeret, azaz teljes Szentírás, valamint Katekizmus, de felnőtt fejjel, nem gyerekes ismeretek alapján, aki nyitott (annak ajánlani lehet), másra nem kell rátukmálni, (ezért konfliktusba is kerültem D. I.-val)

Megjelent az I. Kötet, terjesztették akik bekapcsolódtak, én a II. Kötet terjesztésébe kapcsolódtam be egyes helyiségekben, de a fenti elvek alapján. Még időközben a Szent Arc a kis füzetecskével és az Élő Isten Pecsétje, valamint egy rendes iskolás füzet nagyságú szórólap a Nagy Figyelmeztetés kb. 18 pontban ismertetést terjesztettem tájékoztatásként.

Megjegyzem, a helyi plébánosnak szóltam mindig, és sehol dugiban nem tevékenykedtem, hisz legtöbb helyen már személyesen is ismertek, még amikor az esztelneki Ferences zárdában voltam majdnem egy évet, mint Isten útját kereső konvertita.

A problémák az új évvel kezdődtek, amikor a hó I. Péntek éjszakai virrasztás alkalmával a Krisztus Királyból közvetített élő Mária Rádió adásában támadni kezdték az üzenetek hitelességét. Jó páran összezavarodtak, minket nem érintettek (az érveik), aki elfogadja – elfogadja, aki elutasítja, saját ügye, nem kötelező elfogadni.

Bejelentkeztem a Pro Vita Hominis műsorába, az élő adásba Január 11-én, Abortusz témával, mivel mi (Kovászna megye) vezetünk állítólag országos szinten. A témát az Igazság könyve 2. kötet 76, 77 oldaláról, egyes mondatok, részek teljes idézésével olvastam be, nem tettem hozzá egyetlen szót, sőt maga a dr. Néni is ezt választotta, arra az esetre, ha én nem érek oda a megfelelő időben. Döbbenten de örömmel is a Szentlélek működésének tulajdonítottuk az egybe esést.

Az előadás bevezetőjében azért tértem ki a lelkiségünkre, valamint a magán-kinyilatkoztatásokra, mert szükségesnek tartottam alá támasztani azt, amit mondtam. Egy hétre rá feleségem tanúságtétellel fejezte be az általunk felvállalt témát.

Meglepetésünkre több telefonhívást kaptunk, sőt indítványokat is, hogy nekünk kellene találkozni egymással, megosztani lelki tapasztalatainkat. Erre nem számítottunk, de ha Istentől jön, próbáljuk összehozni az Imatalálkozót (nem gyűlést). Mivel Sepsiszentgyörgy környékiek voltunk a többségben, itten próbálkoztunk, a Krisztus Király kiesett, mivel onnan jön az elutasítás, a Szt. Józsefben Lajos atya tartózkodik, a Szt. Gellért foglalt hittan óra miatt, Zita dr. Nénitől próbáltunk tanácsot kérni, közben félre értés is becsúszott, de így ajánlotta a Pro Vita Hominis székházat.

Két atyát is meghívtam, akiket nyitottaknak gondoltam, meg is ígérték, de végül nem jöttek el. Sajnáljuk, mert legalább ők tanúsíthatnák miért, és hogyan találkoztunk. Reményen felüli létszám 32-33-an voltunk, páran csalódtak, de a többség nagyon jól, sőt egymást kiegészítve hálásak voltunk a Jó Istennek ezen ajándékáért. A végkicsengés, ki-ki saját lelkiségében de a magán-kinyilatkoztatásokat elfogadva haladjunk a teljesebb keresztény élet útján. Az Imahadjárat imáit mindenki saját belátása szerint végzi, a végén jött az indítvány, akkor egy hónap múlva még találkozzunk.

Selymes atya újabb műsora nagy segítségünkre volt, mert nagyon kevés pap foglalkozik ilyen témával érdemben. Sokkal többen könnyelműen nyilatkoznak.

És jött Dr. Sávai János professzor úr fergeteges kirohanása, a következményeivel!

Elmentem személyesen elbeszélgetni velük (a Krisztus Király plébánián) S. J. , Dávid György plébános és Bajcsy Tibort már régtől ismerjük egymást. Sajnos, akik startból elutasítják a jelenéseket (magán-kinyilatkoztatásokat), nincs mit (és kivel) tárgyalni. Tibortól annyit kérdeztem, miért nem kérdezte meg az Oltáriszentségben jelenlévő Urat nyelveken és értelmezze, aki érti, Tőle származik-e az Igazság könyve, (miért) nehéz elfogadnia azt, hogy Isten másoknak is tud adni lelki adományokat, tetszése szerint.

Sávai úr dr.-i és habilitációja arra a szakterületre érvényes, amelyre szól, de ide én NEM fogadom el, ez dühítette fel, na meg az, hogy meg mertem kérdőjelezni a Nagyfigyelmeztetéssel kapcsolatos hivatalos leközlést. (a Magyar Kurír, Keresztény élet, és a Vasárnap). Hogy pocsék, méltatlan egy ilyen horderejű esemény kezeléséhez, beleértve Sz. János püspök, K. Mihály és P Attila teológiai professzor urakat is, legalább elolvasták volna egyetlen egyszer a Kék könyvet. Megértem, erre nem volt idejük!. A papokhoz szólt elsősorban, papon keresztül adatott, még most sem késő kézbe venni. Megvádol eretnekséggel, sajnos kibújik a szög a zsákból. Az egyházi szabadkőművesség szálai elérték vidékünket is! A környezetünkben meghirdetett szabadkőműves előadásról írnak a helyi lapok és a pásztorainkat nem érdeklik a következmények! (kérdésemre azt a választ kaptam, nem tudtak róla, sőt még a szabadkőművességről sincs fogalmuk – hiszi a piszi).

Nagy kár, hogy főegyházmegyénkben nem került esperesi kerületenként 2-3 pap, akik hetente egyszer a Szűzanya kedvére, tiszteletére Cönákulumra össze gyűltek volna egymásnál, vagy a híveikkel legalább, mert akkor most Selymes atyának nem egyedül kellene ezt az egyenlőtlen harcot megvívnia.

A beszélgetésünket rögzítettem akkor, ha óhajtják elküldöm, félreértés elkerülése végett teljes nyíltsággal őszintén nyilatkoztam ottan is, Önöknek is, mivel felelősségteljes feladatot, megbízatást látnak el, de ezt kifele nem terjesztem, csak figyelve arra, ki-mit tud megemészteni, a többit majd a maga idejében mindenki akinek szeme van és lát is, megbizonyosodik. Sajnos missziónk (minél több testvérünket előkészíteni a második eljövetelre, és az azt megelőző eseményekre), ezután még nehezebb lesz, a konkolyhintés miatt.

Ami az imatalálkozóinkat, előadásokat illeti biztosíthatom Önöket Isten és a Szűzanya segítségével soha nem törekszünk az (hiteles) Anyaszentegyház ellen szervezkedni, hogy most nehéz diléma elé kényszerülünk, a M Mozgalmunk 2. kötelezettsége – egységben maradni a Szentatyával és a vele egyesült hierarhiával – érvényben marad, ameddig az események ki fognak bontakozni, és a paradigma váltás meg nem nyilvánul. Beigazolódik, hogy a külső struktúra megmaradt, de a lényeget átkozmetikázták. Egy Világegyházat elnöklő (ellen) „pápát, aki az Antikrisztus szekértolója nem fogunk szolgálni”, még ha külsőségeiben nagyon szeretett teljesnek, elbűvölőnek, sokak által körül rajongják. Már a jelei kezdenek mutatkozni, nagyon figyelmes a szegények, elesettek, peremre szorultak iránt, de az Egyház igazi nagy problémája, a hitehagyás, az erkölcsi fertő, az elvilágiasodás stb. Megoldódik önmagától?

Őszinte tisztelettel Zakariás Imre a MM háromszéki felelőse. Áve Mária.

(megbízatásomat Dr. Erdős Mátyás atya személyes levele által kaptam 2002. 08. 15. keltezéssel, fénymásolatát ha szükséges elküldhetem)”.

b) Közzé teszem a püspök úr válaszát.

„Kedves Imre!

Szomorúan vettem tudomásul, hogy Ön is azok közé tartozik, akik a Nagyfigyelmeztetés nyomán a most megválasztott Szentatya ellen kampányt folytatnak. Ezzel kapcsolatban a következőkre szeretném felhívni figyelmét:

A Máriás Mozgalom amit Gobbi atya indított el, az egészen más valami, (mint) amit a Nagy figyelmeztetés foglal magában. A Gobbi mozgalmában a hivatalos egyház nem talált olyan kifogásolhatni valót, ami miatt letilthatta volna. A Nagyfigyelmeztetésekben azonban nagyon sok megtévesztő, kétes, az egyháztanítással össze nem egyeztethető dolgot találtak a teológusok. Éppen ezért, aki ezeket a megtévesztő, kétes, az egységet romboló eszméket vallja és azokhoz ragaszkodik, az önmagát zárja ki egyházunk közösségéből. Ezért állítottuk döntés elé a Mária Rádiót is, hogy katolikus rádió akar-e lenni, vagy téves eszmék terjesztője. Bölcsen dönteni tudott és beszüntette Selymes atya adásait, aki elkötelezettje lett a Nagyfigyelmeztetés terjesztésének. Önöket is erre kérjük, hogy hagyjanak fel a Nagy figyelmeztetés terjesztésével, különben a papjainknak meghagytuk, hogy az ilyen emberektől, tagadják meg a szentségek használatát.

Bízom jobb belátásában és imádkozom azért, hogy a Szűzanya, akit tisztelnek, megmentse az eltévelygéstől.

Tamás József

Püspök”

c) A „tabuknak” vége, minden feltárul lépésről, lépésre!!!

Tisztelt püspök úr, kedves atyák, egyházi és világi előjáróink! Az események alakulása, akár egyházi, akár világi állapotát nézzük, személyes vagy közösségi- nemzeti, globális, vonatkozását tekintve, úgy alakulnak, hogy kénytelenek vagyunk a dolgok és történések mélyére, hátterére, okaira is figyelni, akik erre még képesek vagyunk, a kegyelem által, mert a többséget sikeresen lezüllesztették az események, körülmények, haszonélvezői, téveszmék hirdetői. SAJNOS CSALÓDTUNK ÖNÖKBEN!, egyesekben, nagyon, - akik csak a saját, személyes érvényesülését, karrierjét, jólétét, kényelmét, hatalmát, elismertetését, és szűk körük érdekeit hajszolták - másokban kisebb mértékben. Nincs akinek nyilvánosan gratulálni lehetne, hogy szembe úszik a modern hitetlen-, pogány világ sodrásával, áradatával. Csak XVI. Benedek emeritusz pápánk, de ez még nem nyilvánvaló sokak számára! Aki nem ismeri fel, hogy a végső idők nagy hitehagyásának idejében élünk, az események majd felébresztik, Csipkerózsika álmából. Az „elpártolás” már nyilvánvaló, a Hamis Egyház már jó ideje párhuzamosan jelen van világunkban, vezetője, a Hamis Próféta is színre lépett. Az Igaz Egyházat fokozatosan megbénította, leszorította a pályáról. A Kék könyvükben erre elégséges tájékoztató, eligazító üzenet található, akinek fontos, ellenőrizze. A folyamat pikantériája, hogy erre senki nem is gondolt, nem számított. Kétezer év tapasztalata, tanulsága sem volt elég arra, hogy beismerjük, Istenünk tervei, gondolatai, útjai, mindig, minden kor tudósainak, mestereinek, bölcseinek, doktorainak, farizeusainak sakk-matt-ott ad!!!

Nem mindenkinek adatott meg, hogy az idők jeleit felismerje, és értelmezze – helyesen – csak az Igaz Egyháznak, és azon tagjainak, akik erre bizonyos feltételeknek megfelelnek, de szó sincs predesztinációról, eleve elrendelésről. Inkább az alapelv – sokan vannak a meghívottak, de kevesen a választottak – vagy a meghívásunk, hogy - szenteljük magunkat Szűzanyánk Szeplőtelen Szívének! Hogyan történik a meghívás? Vagy Cönákulum által, részt veszek, vagy eljut hozzám a Kék könyv és elkezdem végezni a Cönákulumot. Tehát a lényeg, a belső készség, a válaszomon múlik IGEN, vagy NEM. Ezt próbálja minden formába közölni velünk jelenéseiben a Szűzanya. Ha megtartjátok, elfogadjátok, és élitek üzeneteimet, megmentelek. Különben elvesztek. Hogyan nyilatkozik az apostol azokról, akik kint rekednek, mert az ajtó bezárul? Nekik nem vált javukra a tanítás, igehirdetés, és hozzátehetjük nyugodt lelkiismerettel, a magán-kinyilatkoztatások üzenetei sem, mert nem csatlakoztak azokhoz, akik hittel befogadták, tetté, életé váltották.

A Hamis Egyház és hamis prófétákat követők számára az utolsó lehetőség a Nagyfigyelmeztetés lesz, de a kockázat óriási, ezért ismétli szüntelen a Szűzanya aggódó felszólítással: a sürgős megtérést, még előtte, mert sokaknak túl késő lesz, lovat hegy alatt abrakolni. Edzés nélkül, nincs kondíció, nincs célba éréskor babér, csak zárt ajtó!

A hamis prófétákról eligazításul, csak annyit, Ők az egyházon belüli farkasok, báránybőrben, reverendában, a csúcstól le végig megtalálhatóak, de felismerhetőek, gyümölcseikről, tanításaikról, nyakatekert, csavaros, kétértelmű, zavaros mondataikról, melyben keverik az igazságot a hazugsággal, de racionálisan, észérvekkel, szeretet, irgalom, jóság, tisztelet, stb. Az Egyház védelmezőinek tüntetik fel magukat. Tulajdonképpen ők az egyházi szabadkőművesek!

d) Az IGAZSÁG ŐRE, a jó Pásztor, Tanítása és Példája, világító JEL !!!

Idézek P. Szőke János MÁRTON ÁRON című könyvéből. Görög Katolikus Püspöki Hivatal Nyíregyháza, 1990 – hátulsó lapján első lelki vezetőm sorai: Szeretettel Imrének Ivó t. 1990 VII 28. Korunkra, jelenünkre hatványozottan érvényesek!

„Ma is van(nak) körünkön belül titkos és nyílt csoportosulások, érdekösszefogások, öncélú vállalkozások, öncélúvá tompult osztályok ezerfelé rángatják az amúgyis laza nemzeti lelkületet... mert értelmiségi osztályunk a meddő politikai szólamokon túl most sem jutott! (254. o.)

A nép is olyan, mint a gyermek: tettekből ért! Az apostolokat várja, akik nem dicsőséget keresnek, hanem munkát vállalnak, nemcsak belőle élni, hanem érette dolgozni is tudnak!

Nekünk a falusi bírótól az országgyűlési képviselőig, a bábasszonytól az orvosprofesszorig, a foltozó vargától a nagy gyárosig, a falusi tanítótól a püspökig, minden poszton a legkiválóbb és felelősségüknek tudatában levő emberekre van szűkségünk. Aki a közösségből él, a közösségnek is munkával és felelősséggel tartozik. (258. o.)

Új év küszöbén – beszéde a gyulafehérvári székesegyházban 1947. január 1-én

Rosszak az idők, mert rosszak az emberek” – mondotta a Szentatya egyik minapi beszédében. „Az embereknek kell megjavulniuk, hogy jóra forduljanak az idők”.

A bajok oka, nem a külső körülményekben van, hanem az emberi lélekben!

Az ember döntötte ki a társadalmi élet tartóoszlopait és magára a házat. De hogy jutottunk ide? Az ember gondolkozását ki vagy mi befolyásolta és változtatta meg annyira, hogy botorul, vak Sámson módjára ontsa a saját házát? Ki a felelős?

A folyamat századokkal ezelőtt indult és több irányból ásta alá az élet alapjait. (az Isten hitet és parancsait) A kialakult szerencsétlen helyzetért és gyászos következményeiért pedig a modern írástudók, törvényhozók és farizeusok a felelősük!!!

Az írástudók árulása

Felelős az a természettudományos irányzat, mely elég lelkiismeretlen és komolytalan volt, hogy kétes értékű tudományos feltevések, ún. Hipotézisek alapján az ember isteni származását (teremtését), tagadásba vegye. Az igazi nagy tudósok alázattal térdeltek le Isten nyomai előtt, melyeket a természet nyitott könyvében mindenütt felfedeztek. A sarlatánok azonban meghamisították a nagyok gondolatait, a meghamisított gondolatokat katedrákról és népszerűsítő füzetekkel kidobták a tömeg közé, s ezzel a méreggel az Istenhez vezető legfinomabb hajszálgyökereket rothasztották el.

Felelős az a bölcselet és pedagógia, mely a kereszténység egyik legnagyobb hittételét, az eredeti bűn létezését letagadta. Több mint kétszáz éve tartja magát – ellentétben a keresztény tanítással – egy olyan felfogás, hogy az ember rossz hajlamok nélkül, jónak születik – (sajnos a mondatok: „Így születtünk, Isten determinált a jóra, a szépre, az igazra, .... tartós, maradandó, tiszta örömöt az embernek csak a jó dolgok tudnak okozni. A rosszaságnak, a gyűlöletnek van vége, és ez a halál, a pusztulás, és utána nincs tovább. ...miért is keresnék más utakat, ha a szolidaritás, a szeretet, a bizalom útja maradéktalanul betöltheti szívünket, életünket örömmel, boldogsággal itt, ezen a földön, és ráadás-képen feljogosít az örök boldogság reményére is ? Ezek a mondatrészeket Erdély leghíresebb emberének tollából származnak, egyetlen cikkéből! Azt nem állítom, hogy írója egyházi szabadkőműves, de azt igen, hogy teológiai tanárai között egy pár az volt. Igazolja a Tanítvány megnyilatkozása – a gyümölcs, hogy fertőzött, szennyezett, génkezelt - különben honnan szívta magába? Székely Hírmondó 2013. 04. 04.) – s ha elromlik, ennek a kedvezőtlen körülmények, az úgynevezett környezet az oka. Hiába mondott ellene ennek a feltevésnek maga az élet, hiába cáfolta nagy bűnökkel és gaztettekkel a mindennapi tapasztalat, felelőtlen társadalom tudósok és nevelők még hangosabban hirdették az ellenkezőjét, s a nyárspolgár, akinek a napi bűnözés úgyis kényelmetlenül nyomta a lelkiismeretét, szívesen elhitte a színes hazugságot, hogy a bűneit áttolhassa a körülményekre.

Felelős az az irodalom, mely az említett tudományok szólamait és féligazságait lefordította a tömegek nyelvére, s könnyed, regényes és elbeszélő formában tovább adta, és a könnyelműséget és felelőtlenséget széles körök életfelfogásává tette.

Felelős az a művészet, amely – követve az irodalmat – szakított az óriási elődök nagy hagyományaival, s a kereszténység természetfölötti tényeinek és időtlen gondolatainak – a művészet egyetlen méltó tárgyának – a megfogása helyett ereje legjavát és hatalmas tömegnevelő lehetőségeit a testiség, s a bűnös és kicsinyes és szellemtelen polgári élet ábrázolására pazarolta. (mára ehhez csatlakozott a Tv és filmipar pornótól sci-fi határokat nem ismerő szennytenger áradatávalt).

Felelősök az államok, melyek – szintén engedve annak a korszellemnek, melyet a tudomány, bölcselet, irodalom és művészet szuggeráltak – törvényeikkel egymásután lazították meg a legnagyobb erkölcsi kötelékeket. A felvilágosultság és a helytelenül értelmezett szabadság nevében egymás után szabadították fel az állhatatlan házasokat a házasság felbontására, a lelkiismeretlen szülőt a gyermek elhagyására, az erőset a gyenge elnyomására, a gazdagot a szegény kihasználására, a többségi népet a kisebbségi nép, a többségi állampolgárt a kisebbségi állampolgár, egyik fajt a másik faj, sőt: egyik vallást a másik vallás üldözésére.

Felelős az a képmutató társadalom, mely az államok keresztény és erkölcs ellenes törvényeit megtapsolta és elfogadta. Kereszténynek mondta (vallja, gondolja) magát, vasár- és ünnepnapokon kegyes arcot öltött, hithűségével a kaporból és mentából tizedet fizető farizeus módján kérkedett. De élete a valóságban pogány élet volt: (és az ma is) templom után és a hét többi napjain nyugodtan elkövette a maga kis és nagy bűneit, megcsinálta a maga uzsora-üzleteit, elhelyezte a rágalmazó megjegyzéseit: (KDM platform, karrierista bársonyszékben beleragadt bajnokai RMDSz) szalonjaiban és kaszinóiban (értsd: szabadkőműves páholyaiban) vitatta, a házaséletről vallott felfogásával, szórakozásaival, szabados életmódjával és felelőtlen közéleti szereplésével (ide-oda loccsanásával, erdeink letarolásával) megtagadta a (katolikus) keresztény elveket.

Megalkuvók papi ruhában (mai nevük „egyházi szabadkőművesség”)

És végül – de nem utolsó sorban – felelősek azok a vallások és azok az egyháziak, akik a mindenkori hatalom előtt szolgalelkűen meghajoltak, ma ennek, holnap az ellentétes irányzatnak az uszályába kapaszkodtak, az igazság és a nagy erkölcsi törvények védelméről gyáván lemondtak, a hatalom törvénytelenségeinél asszisztáltak: akik a korszellemmel mindig kiegyeztek ötven százalékra, a maguk hűtlen és elvtelen magatartásának az igazolására pedig olyan mentségeket találtak ki, hogy az igazságban és erkölcsbe vetett hitet, és az erkölcsi tekintély hitelét a hűséges és jó szándékú hívek lelkében is megölték. (az EU normák és törvények erre szolgálnak!)

Ezeknek a szellemi és erkölcsi árulásoknak, ennek a nagy aposztáziának – (hitehagyásnak) – a következménye a mai ember tragédiája. (a holnap vérfürdőjét – Szf. 4. titok, b. - nyomorát, kétségbeesését, összeomlását eredményezi) Amilyen mértékben fordult el Istentől és törvényeitől (az ember) olyan mértékben tompult el a lelkiismerete. Az ellentmondások és következetlenségek úgy megzavarták az erkölcsi érzékét, hogy már nem tesz, és maholnap nem is tud különbséget tenni a jó és a rossz, az igaz és a hamis, a megengedett és a meg nem engedett, a tisztességes és a tisztességtelen, a becsületes és a becstelen cselekedetek: az erény és a bűn között! (ez a lagymatag papok, illetékesek mulasztásainak következménye, a „sors iróniája” , hogy ezt már a csúcsról is hirdeti éppen Roma püspöke, persze egyiket sem emlegeti).

Eltűnt a jog és az igazság tisztelete, és eltűnt a szeretet. Helyettük az erőszak, az önzés és hazugság vette át az uralmat a társadalmi élet fölött. Ami nem megy csellel, hazugsággal vagy megtévesztéssel, azt megveszik pénzzel vagy kikényszerítik erőszakkal. (újabban már drónról indított rakétával, pl. politikai ellenfél kiiktatása, Ausztria – Paul Walker színész autóbalesete – „vörös iszap lavina” NATO rakétával). Lelkiismeret furdalások, erkölcsi gátlások nem feszélyezik sem a kicsinyeket, sem a nagyokat.

Az élet ítélete

Az élet nem sokat törődik a politikusok, még a tudósok (híres teológusok, professzorok, doktorok stb.) fecsegésével sem! (következik egy beszúrás az Erdélyi Iskola 1935/36 – Az elnémult harangok üzenete 259. o.)

„Az élet azonban nem tűri sem a struccpolitikát, sem a szemtelen kihívást! Szaporán sorakozó tényekkel veri velünk szembe, mint letagadhatatlan valóságot, hogy a földi élet acélbordázatát földöntúlról származó erkölcsi törvények alkotják. Az erkölcsi törvények, melyeket szeretünk elvont tanításoknak felfogni és a vallás zárt területére utalni, (magánügy!!!), kézzelfogható életünkben olyan szerepet töltenek be, mint az építészet törvényei az építésben, vagy a gyökérből kiinduló nedvkeringés a növény életében: meg lehet ugyan tagadni, de akkor az élet elszáradásával, alkotásaink összeomlásával is kell számolnunk.”

(az utóbbi évtizedek egyre szaporodó jelenések üzenetei, aggódó, sürgető, kérő, de figyelmeztető, ritkábban fenyegető tartalma éppen erre akar rádöbbenteni minél több embert, hogy az emberiség elérkezett a kritikus határhoz, azok akik a lehető leghamarabb meg nem térnek, amikor az események kibontakoznak, és beigazolódnak a próféciák, el fognak veszni, vagyis azt kockáztatják, hogy a Pokolba fognak kerülni!).

Vagy... vagy...

Isten időnként alkalmat ad, hogy az emberi életnek és az Isten által megállapított rendnek, a látható és a láthatatlan világnak az összefüggését a saját szemeinkkel lássuk, szinte kézzel kitapintsunk. A most élő nemzedékeknek megadatott ez az alkalom!

(ez a megállapítás MOST és RÁNK jobban vonatkozik, mint bármely előttünk lévő nemzedékekre, mert a bőrünkön tapasztaljuk hová vezet egy Istentől és törvényeitől elfordult világ állapota, útja, úgy keleten, mint nyugaton – a káoszba, kilátástalanságba, gátlástalanságba, önzésbe, a vége a kétségbeesés, a pusztulás, pontosabban önmegsemmisítés – második halál! – vajon amikor az Emberfia visszatér, talál-e hitet a Földön? De nem mindenki számára, Ninive népe megmenekült, mert hitt Jónás szavának, még annak ellenére is, hogy amit hirdetett „Szentencia”-ként hangzott el, Noé idejében vagy Sodoma és Gomora esetében, csak Noé és családja, Lót és családja, de útközben a feleség elbukott, ehhez hasonlót kockáztatnak azok is, akik halogatják megtérésüket, vagy azt gondolják, jó úton járnak, és nincs szükségük semmire, mert jó GPS-szel rendelkeznek. Ha igen, akkor OK Marana Tha! ).

Ma a fájó élet ezer hangon sikoltozza az apostol kérdéseit: „Mi része van az Igazságnak, a Gonoszsággal? Vagy mi társulása a Világosságnak a Sötétséggel? Vagy mi egyessége Krisztusnak, Béliállal? Vagy mi része a Hívőnek a Hitetlennel?

(Csak annyi, mint XVI. Benedek emeritus pápánknak, Ferenc ellenpápához - a tisztaságnak a tisztátalansághoz, az életszentségre törekvő Isten törvényeihez igazodó és a bűn mocsarába hempergő törvénytipró embernek, SEMI! Két Úrnak szolgálni NEM LEHET! A Világnak is imponálni, Krisztusnak is, nem megy, az előbbiben úgy lubickol, mint hal a vízben, az utóbbi mesterkélt alakoskodás, Júdás-csók!).

Az események feltárták a nagy hazugságok és ellentmondások összes veszélyeit! Mi még kérdezni is alig merjük, hogy mi következhet, ha ennek a nemzedéknek sem lesz elég bátorsága elválasztani a Világosságot a Sötétségtől, az Igazságot a Hazugságtól, Krisztus (és az Egyházunk) ügyét a Béliál ügyétől? (amely a Hamis Próféta és az Antikrisztus ügye).

Új élet: igazságban és szeretetben

„Az embereknek kell megjavulniuk, hogy jóra forduljanak az idők” – ez az idők parancsa, és ez számunkra az újévi feladat! Elpogányodtunk! Hűtlenek lettünk az Igazsághoz, s igazságtalanságokat kell elszenvednünk minden nap! Önző, könyörtelen emberekkel van nap-nap után dolgunk! Komolyan kell tehát vennünk és szó szerint meg kell tartanunk mindazt, amit Isten egyszülött fia kihirdetett és az Anyaszentegyház az Ő nevében Tanít! A hétköznapok jelentéktelen feladataiban is az igazságot és a szeretetet kell érvényre juttatnunk.

Vagyis: újból keresztényeknek kell lennünk, ízig-vérig! , hogy emberekké nemesedjünk, a földön emberi életet élhessünk, (lelkiéletet, a lélek uralmát, a testiség fölött, ahogy az apostol hirdeti, fojtsátok el tagjaitokban ami földies), és Isten áldására méltók legyünk!

(Csak lélekben, gondolkodásmódunkban és tetteinkben megújulva a „Tízparancsolat” útján tudunk felkészülni az előttünk álló keresztényüldözés antikrisztusi borzalmain átvezető úton elérni a Szeretet civilizációjának honában, Új Ég, Új Föld, Második Paradicsom ígéretében!)

Ezekkel a gondolatokkal kívánok Tisztelendő Testvéreimnek, kedves Híveimnek és minden embertársamnak az Úr Jézus Nevében, Boldog új esztendőt!” (Márton Áron pp.)

Befejezésül pár mondatot idézek Kék könyvünk 1995. június 28. üzenetéből – Valdragone - Lelkigyakorlatok Cenákulum formájában Európa, Amerika, Afrika, Ázsia és Óceánia 20 püspökével és 300 papjával - az évi nagytalálkozón.

„Ebben a ti időtökben Nekem szükségem van Papjaim imájára a Világ megmentéséhez! Látjátok, hogy a nyomorúság és a kétségbeesés milyen mélységébe zuhant ez az emberiség, amely teljesen eltávolodott az Istentől!

Magától most már nem tud felemelkedni, hacsak egy nagy Irgalom nem vezeti el az üdvösségre. Ezt az Irgalmas Úr megteheti Általatok, Püspökök és Papok által!!!”

Mi igyekszünk megérteni, papjaink is emberek, sőt jobban célpontjai a Gonosz támadásainak, mint mi, a tényekkel nem vádaskodni akarunk, csak rávilágítani, Urunk a langyosokat, kétfelé sántikálókat, áruló Júdásokat kiköpi, és persze, akkor velük együtt minket is, ha azok maradunk! Mindannyian nagyon elcsigázottak, kimerültek, belefáradtak vagyunk a jelen korunk terhei, zűrzavarai alatt, alig-alig tudunk vánszorogni, eligazodni, a tiszta vízért, egyértelmű, hiteles tanításért epedünk. Nem vagyunk lázadók, mily készséggel, örömmel engedelmeskednénk kelkivezetőinknek, ha lenne, de sajnos korunkra is érvényes Szalézi Szent Ferenc megjegyzése, nem mindenki alkalmas kelkivezetőnek, jó kelkivezetőt nehéz találni, így morzsákat csipegetünk, lelki naplókból, a Szentek életéből, ki ahogy tud. Igaz, az Úr és a Szűzanya a legjobb kelkivezetők, de nagy nehéz megoldás, számunkra. Elegünk van a moslékból, a mézes-mázos szólamokból, szlogenekből, félmegoldásokból, féligazságokból!

Mert: „A pap ajkának kell ugyanis a tudást őriznie, és az Ő szájából várják a tanítást, mert a SEREGEK URÁNAK KÖVETE!!!” (Mal 2. 7.)

Abban a reményben, hogy Nagy Püspökünk, püspökké szentelésének 75. évfodulójára öröksége kiállta, és ezután is ki fogja állni az idők viharainak vad, dühödt ostromát, kívánok:

Kegyelemteljes, Áldott, Békés Új esztendőt, a honlapot fenntartó, működtető, olvasó minden kedves Testvérünknek. Szeretettel Imre Áve Mária!

http://www.uzenetek.eu/news/amit-az-erdely-i-huseges-katolikusoknak-figyelmebe-ajanlok-/

komment

Ateisták karácsonya

2013. december 27. 12:32 - Andre Lowoa

Új fronton folytatódik a karácsony körüli kultúrharc. Amerikai ateisták saját vallási szimbólumokat állítanak a köztereken a jászolok és a menórák mellé. Az ateista jelképek megrongálóit kisebbség elleni uszítással vádolják.

Tévedtek, akik azt hitték, hogy már nem lehet újabb frontot nyitni az ünnepi szimbólumok körüli évtizedes kultúrharcban.

Amerikai ateista szervezetek már korábban is szerveztek decemberre polgárpukkasztó karácsonyellenes performanszokat. Idén viszont új stratégiát választottak. Úgy tűnik, újabban nem az állam és az egyház elválasztására, hanem az ateisták kisebbségi jogaira hivatkoznak. A Szabadság a Vallástól Alapítvány egy chicagói bevásárlóközpont előtt két és félméteres 'A' betűt állított a betlehemi jászol és a menóra közé, hogy az ateista kisebbség se érezze kirekesztve magát, ha már a civilek által állított vallási jelképeket nem lehet kitiltani a közterekről.

Az ateista alapítvány New Jerseyben is kampányba kezdett. Miután Pitman város vezetését nem lehetett rávenni, hogy vétesse le a keresztény üzenetű karácsonyi köztéri hirdetéseket, a római Szaturnáliára hivatkozó szatirikus plakátot ragasztottak ki. December közepén vandálok gázolajjal öntötték le és meg akarták gyújtani a plakátot. Az ateista szervezet ügyvédje szerint a tetteseknek nem csak garázdaságért kell felelniük. Szerinte az ateista kisebbség jelképének meggyalázása kimeríti a gyűlölet-bűncselekmény fogalmát, továbbá megsérti a világnézeti kisebbség szólásszabadsághoz való jogát.

(metazin)

komment

Mise közben, félmeztelenül tüntettek a kölni dómban

2013. december 26. 15:57 - Andre Lowoa

Proteszt 2013. 12. 26


Félmeztelenül tüntetett a Femen nevű nemzetközi feminista csoport egy aktivistája szerdán a katolikus egyház ellen a kölni dómban mise közben.
A 20 éves aktivista, Josephine Witt az első sorban ülve kivárta, hogy elteljen a karácsonyi délelőtti mise első néhány perce, majd ledobta magáról a kabátját és felső ruháját, és felugrott az oltárra. Felsőtestén az I am God (én vagyok az isten) felirat volt olvasható.
Az aktivistát a dóm őrsége lefogta és elvezette. A rendőrség a mise végéig őrizetben tartotta. Feljelentést tettek ellene a vallásgyakorlás akadályozása miatt.



Josephine Witt az ukrán eredetű és párizsi központú Femen ismert aktivistája. Júniusban Tunéziában két francia társával együtt felfüggesztett büntetésre ítélték a jó erkölcs és a közszemérem megsértéséért, miután félmeztelenül tüntettek egy fogva tartott tunéziai Femen-aktivitsa támogatására. Kölni akciójával a katolikus egyház hatalmi monopóliuma ellen kívánt tiltakozni - számolt be a Spiegel online.

(MTI, Die Welt)
komment

Aranyosi Ervin: Ne kövesd…

2013. december 26. 15:46 - Andre Lowoa

- Nem érek rá, mert dolgoznom kell,
hogy majd, mindened meg legyen!
Ezt mondod drága gyermekednek,
s alig látsz túl a gondhegyen.
Játékot adsz, hogy békén hagyjon,
reá, magára nincs időd.
Nem ismered, csak pótolgatod,
a holmikat, amit kinőtt.

Csodálkozol, ha egy napon majd,
te is csak kinőtt gönc leszel?
A probléma, hogy nem is látod,
hogy ezért mindent megteszel.
Magadból kéne többet adnod,
s nem sajnálni rá az időt!
Mert majd keres új példaképet,
aki képes vezetni Őt.

Tudom, hogy más is ezt csinálja,
hogy erről szól az életünk.
S ha kérdezik, elpanaszoljuk,
hogy ez a sors jutott nekünk.
Rabszolgaként a pénzre hajtunk,
s már nem kergetünk álmokat.
Múltunkon sírunk és a szívünk
a jövőnk miatt fáj sokat.

Személytelen, de drága tárgyak
mutatják meg, hogy mennyit érsz.
Időd már régen nincs szeretni,
s minden új naptól, újra félsz.
Kapcsolatod a külvilággal,
újság, Tévé, a média,
s hiszed a jelen rossz meséjét:
Celeb lehet a nép fia.

Másoktól való saját véleményed,
sajtóból tudod, mit kell mondanod.
Vegyszeres étked, (s beteg véredényed),
reklámok súgják, mit kell hordanod.
Alacsony bérért lopják el idődet,
a gyermekedre ezért nem marad.
Lelked sajdul a sok-sok hazugságtól,
S embernek sem érzed néha már magad.

Mit tudsz hát adni kedves gyermekednek?
- Kit becsaptak, milyen példát mutat?
Érzed-e még, hogy vannak kik szeretnek?
Az útvesztődből látsz még kiutat?
Jó lenne végre ébredni a fényre,
szervezni sok szép közös programot.
Elbeszélgetni, játszani, mesélni,
példát mutatni úgy, hogy ott vagyok.

El kell hinnünk, hogy jóra fordul minden,
ha változunk, a világ változik!
Előre megírt, bűnös sorsunk nincsen!
Csak cél, remény, s mindent megváltó hit.
Tedd hát meg végre azt az első lépést,
gyermekedért és saját magadért.
Mert boldogulni születtél a Földre,
legyél te az, aki jó útra tért.

komment

Női istenség és a feminista démon

2013. december 26. 15:45 - Andre Lowoa

Hosszú, múltbéli utazást kezdhetünk az emberiség történelmében, kultúrájának fejlődésében, ha bizonyítékok után kutatunk a témát illetően. Érdekes vizsgálni az ősi örökösödési törvényeket, melyek az anyai alapokon álló családi állapotot igazolják. Megfigyelhető mindez az etruszkoknál, a núbiaiaknál, líbiaiaknál és az ibériaiaknál is. Tacitus fennmaradt hagyatékában is találunk ezzel kapcsolatosan megerősítő írásokat. Az északi népek Odin fölé helyezik az Urd forrásnál, a Yggdrasil gyökerénél élő sors istennőit, a nornákat. Ismert az egyiptomiaknál az Isis-kultusz, de azok a mitikus formák is, melyekre Byron Kainban céloz, árnyalt képben, de az ősi, női istenséget jelenítik meg. A nyílt vagy burkolt ábrázolási formákat hosszasan sorolhatnánk, de ezek forrásai minden érdeklődő számára rendelkezésre állnak.

Hídfő.net | A női istenségA nornák...

Az anyaközpontú berendezkedések működőképességét és létjogosultságát vitatni nem lehet. A termékenység felmagasztalása, a faj fenntartásának szempontjából mind-mind ősi időktől belénk van kódolva. Olyan időkben, amikor a nők szerepüknél és rendeltetésüknél fogva harmóniában éltek és létezésüket a rend szelleme oltotta manifesztumba. Jó néhány magasrendű kultúrát pokolba taszított a harmónia felbomlása és az egyensúly elvesztése, ez különösképpen Egyiptomra igaz, a felsoroltak közül, de számos példa rendelkezésünkre áll. A romboló erők hatása, szerepvesztés, szabályszegés, eltévelyedés, rebellió összessége megalkotta a nő alatti nőt, a feminista démont. A nő pokolba taszításának stációja, önnön rendeltetésének elvesztéséből indul és folytatódik a purgatórium tüzén egészen a totális megsemmisülésig.

Hídfő.net | A feminista démon...és a jelenleg egyik legfelkapottabb sátánista feminista zenekar, a Pussy Riot. A különbség nyilvánvaló.

A középkori boszorkányperek témája érdekes lehet ebből a szempontból, hiszen akár egyházi, akár világi elbírálás alá került a perbe fogott, a rend megőrzése és eltévelyedés tiltása volt a cél. Már abban az időben látható a sátáni erők geopolitikai elrendeződése, ami napjainkra nem lehet vita tárgya. 

A témánál maradva, a korai időkből ismert istennők lecserélődtek groteszk, torz sucubusokká, démonokká, melyek lázadása a rendeltetés, ezen belül az anyaság szentsége, a család belső egysége ellen irányulnak és a nemiség öntörvénye, gátlásoktól mentes kultusza pedig a hajtóerejük. Mára javarészt ők vannak túlsúlyban. Karrieréhség, gyermektelenség, pénzközpontúság, de mindenekelőtt a láthatóan megzavart elme ámokfutása. Mert látható a zavar, egyfajta skizofrén tünetekkel járó állapot. Miért van ez? A válasz erre teljesen egyértelmű. A hazug haladó világ, élvezetek hajszolása, testi örömök előtérbe helyezése és az örökletes, génhibás jelleg határozza meg a jelenkori problémákat. Szexuális forradalomnak nevezzük a legkegyetlenebb fordulópontot, ami állatokká tette a nőket. Generációs dogmákat, esetenként tabukat döntött le a közösség kárára, mert nemet mondott a nagybetűs "életre", a jövőre. A vallás kohéziós szerepét felváltotta az "Élj a mának!" gyűlöletes hazugsága. Mivel a fentebb említett inkvizíciós ítélkezések akkoriban még ki tudták tagadni a megrontottakat, jelenünk elért egy olyan kritikus szintet, hogy a normalitást tagadja ki a bűnös szellem, többsége lévén, a számok és irányító erejük által. Mert elhitették velük, hogy így élhetnek teljes életet, ha felvállalják önnön magukat és nem kell menekülniük a rend elől. Némelyikükben viaskodnak még pozitívumok a hazugság erejével, de többnyire könnyebb a sötét ösvényt követniük, így nem kérdés számukra a választás.

A forradalom lezajlott,a gonoszság többségi hatalma mára megkérdőjelezhetetlenné vált, anakronizmusnak minősülő kiállásunk a rend mellett nem jut el a betegekhez. A feminista démon szedi áldozatait, lételeme a gyűlölet, a rombolás, a káosz. Pusztításának kétségbevonhatatlan bizonyítékaival nap mint nap szembesülünk. Ugyanakkor a kevesen maradtak harcos jogán kötelességünknek érezzük a háború megindítását. Háborút hirdetünk a még megmaradt értékekért, örökségünkért. Az eltévelyedettekért és a megalázottakért is, akik még nem látják be a hadjárat fontosságát vagy kételkednek kimenetelében. Visszaállítani a nőt és ezáltal az emberi értékeket a helyes pályájukra. Az igazság kardja levágja a forradalmat és az árulókat.

Emeljük fel szíveinket és készüljünk arra a tusára, ahol a feminizmus démonát vágjuk ezerfelé!

Balassa Viktor

komment

Karácsony, lovagság, hűség

2013. december 26. 15:45 - Andre Lowoa

A XXI. század világában – noha a benne uralomra jutott erők a szellemi és erkölcsi értékeken nyugvó gondolkozás megrongálásában járnak élen – még mindig megjelennek olyan személyek, csoportok és körök, melyek nem adják át magukat a lefelé sodrás erőinek. Agresszív értelem- és értékellenesség ide vagy oda, a remény sugarai még napjainkban is mindig előbújnak az arra érdemesek számára, akiket nem rontott meg a kapitalista „demokrácia” és annak minden velejárója.

Karácsony idején még az Igazság pártján állónak is érdemes önmagának feltenni azt a kérdést, hogy az adott évben valóban a lehető legmagasabb szinten érvényesítette-e életében azokat az elveket, melyekért küzdeni hivatott, vagy hogy a magasabb értékekért megfelelő súlyú áldozatokat hozott-e. Mondanunk sem kell, egy pillanatra sem téveszthető szem elől, hogy az egyéni és a közösségi önfeláldozás képes csak felfelé vinni, a kapitalista értéktelenségből kivezetni.

Egyéni érdekeimet – miként minden komoly rend esetében – a közösség jeleníti meg. A külvilágot megmérgező erők uralmát csak ezen az elven lehet megtörni, hiszen a kapitalista rémuralom az egyéni önzésre épít. Fényért és igazságért küzdő közösségnek tagjává válni kizárólag abban az esetben lehet, ha megértem a hősi életszemlélet lényegét, azt, hogy – miként a Fény gyermeke, Jézus Krisztus – bármikor áldozatául eshetek az antikrisztusi erők vérszomjának. Aki fél, abban még nem lángolt fel az igazi szeretet. Győrkös István írta, hogy „a szeretet nem egy cukormázas édelgés, mely az anyagi világ jóérzést és kellemes élményeket nyújtó lehetőségeinek a megkívánása, vagy megélése, hanem a lélek és a szív vonzalma a szellemi világ és a teremtett világ igazságai, tisztasága és szépsége felé.”

Az Igazság örök, időfeletti valóság, ugyanúgy, ahogy az érte való harc is. Minden századnak megvoltak azok a személyiségei, csoportjai, körei, vagy rendjei, amelyek az Igazságért harcoltak. Amiket ma lovagrendnek hívnak, többnyire nagyon távol állnak attól a szellemiségtől, melyet például a középkor lovagrendjei képviseltek. A lovagiasság mint eszmény mára – a belső tartalmak rovására – a külsőlegességek felsorakoztatására rendezkedett be. Van ugyan jelentősége bizonyos humanitárius funkcióknak, de a belső tartalmakat – külvilági tevékenységük során – már nem jelenítik meg a névleges lovagrendek. Nem maradtak hűek az eszményeikhez, vagy már nem is tudták, hogy melyek voltak az eredeti eszmények, esetleg bizonyos eszmények külsőlegességeinek hangsúlyozására szorítkoztak. Eddig jutottak el.

Egy lovagrend hierarchiája – szervezeti rendje – nem bír a hűségnél fontosabb szellemi építőelemmel. Amennyiben képesek vagyunk megfelelően magasra és magasról tekinteni, felismerjük, hogy az anyagi világ ellentétei feloldódnak a szellemiség erejével. Elporlad, köddé válik minden megosztó tényező, minden illúzió. Hűségeskü tételével – melyet végső soron Istennek teszünk – egyfajta keresztelés, beavatás történik meg. Az Igazságra való, teljesen legitim vágyakozás ilyenkor utat tör magának, olyan utat, mely a különféle kapitalista „demokráciákat” és az egyéb szánalmas, mániákus rendszereket felülírja. Aki a hűség útját járja, többet él egy életnél, magasabbat él meg, tudniillik a szellemiség világának belső tartópillérei az antikrisztus világába kényszerített ember hétköznapi életének tartópilléreivé válnak. Karácsony ünnepe csak akkor ér valamit, ha az év minden napján, nem kizárólag megváltónk születésének napján hűségesek vagyunk Istenhez, vérségi és bajtársi, szellemi vagy erkölcsi alapú közösségeinkhez.



http://www.hidfo.net/2013/12/26/karacsony-lovagsag-huseg-0

komment

A Szeretet ünnepén – Saját kutyája mentette meg a nőt, – az életére törő késes támadótól

2013. december 26. 15:44 - Andre Lowoa

214884_131225-karacsony-keseles-no-kutya-olvasoi-foto-600

Levelünkhöz mellékelünk két fotót: egyiken édesanyám sérülései láthatóak, a másikon pedig az „életmentő” kutyánk.”

- Éjféli szentmise, majd késelés a kapuban -

…”Az, hogy manapság előfordulhat, hogy karácsony estéjén, a nyílt utcán, a saját otthonunk kapujában, valaki odatoppanhat elénk, és szó nélkül mellkason szúr, – ez az olyan józan gondolkodású embereknek, mint mi, egész egyszerűen felfoghatatlan…”

SzRTI: Miközben Szent Karácsony éjjelén a felkent keresztény papok a szeretetről prédikálnak, – addig a templomokon kívül más a helyzet.

A “szeressük egymást” érzéstől elbódított emberek aztán odakinn az utcán, – mely már kezd egy vadonhoz hasonlítani, ahol a szeretettel csordultig telt emberek, – könnyen a bűnözők prédájává válnak.

És értetlenül néznek körbe, – hogy eshetnek meg ilyen aljasságok Szent Karácsony éjszakáján?

Ha az a kutya nem lett volna, – a gyilok újra győzedelmeskedik. – A Szeretet ünnepén.

- Szenteste késeltek meg egy nőt Pécsett, a saját kapujában -

“Az éjféli miséről hazaérve, saját kapujában késelt meg egy pécsi nőt egy fiatal férfi, akit a hölgy kutyája kergetett el végül – írja fotókkal kiegészített, alább olvasható levelében olvasónk.” – írta a Bama.hu

„Tisztelt szerkesztőség!

Egy megdöbbentő esetre szeretném felhívni a szerkesztőség figyelmét, melyet még e sorok leírásakor sem sikerült feldolgoznunk.

2013. december 24-ről 25-re virradó éjszaka Pécsett, a rácvárosi templomban tartott éjféli szentmiséről hazafelé, azaz a Mohácsi úti otthonába igyekvő édesanyámat súlyos támadás érte a nyílt utcán.

Édesanyámat a saját háza kapujában „lepte meg” egy – őt már percek óta követő – fiatal férfi. Miközben édesanyám kinyitotta az utca felőli kaput, az őt követő támadó váratlanul elébe került, és szó nélkül egy késsel a mellkasa fölé szúrt, majd pedig több kisebb és nagyobb vágást ejtett rajta, a karján és a vállán.

Édesanyám lélekjelenlétének köszönhetően – aki hangosan kiabálva szólította az udvarban tartózkodó kutyáját, – a már nyitott kapun a kutya a támadóra vetette magát, a földre lökte, és valószínűleg a ruháját és a karját megtépte.

Az otthon tartózkodó lánytestvérem a kiáltásokat hallva elindult a házból a kapu felé, de mire odaért, a támadónak sikerült kiszabadulnia a kutya „szorításából” és elfutott a szomszédos mellékutcák irányába.

A helyszínre a bejelentéstől számítva pár perc alatt kiérkező rendőrök több autóval átfésülték a környék utcáit, de a támadónak nem akadtak a nyomára. Édesanyámat a kiérkező mentő kórházba szállította, ahol a mellkasa felett ejtett sérülés miatt azonnali műtétre került sor.

Fizikai állapota kielégítő, arról viszont elképzelésünk sincsen, hogy ő és a család mikorra lesz képes a történteket lelkileg feldolgozni. Egyrészt azt, hogy vélhetően centiken és másodperceken, és a házőrző eb éberségén múlt, hogy a történteknek nem lett tragikus(abb) következménye.

Másrészt azt, hogy manapság előfordulhat, hogy karácsony estéjén, a nyílt utcán, a saját otthonunk kapujában, valaki odatoppanhat elénk, és szó nélkül mellkason szúr. Ez az olyan józan gondolkodású embereknek, mint mi, egész egyszerűen felfoghatatlan.

E levéllel szándékunk csak annyi volt, hogy ráirányítsuk a figyelmet egy megdöbbentő esetre, mely velünk történt a napokban, de bárkivel és bármikor – nem csak a hétköznapokban, de akár a szeretet ünnepe alkalmával is – előfordulhat.

Levelünkhöz mellékelünk két fotót: egyiken édesanyám sérülései láthatóak, a másikon pedig az „életmentő” kutyánk.”

***

Az esettel kapcsolatban tájékoztatást kértünk a Baranyai Rendőr-főkapitányságtól is, és a következő választ kaptuk:

A sértett tett bejelentést a Baranya Megyei Rendőr-főkapitányság ügyeletére 2013. december 25-én 1 óra 20 perc körüli időben, hogy egy férfi mohácsi úti otthona előtt minden előzmény nélkül megtámadta, majd elmenekült a helyszínről. A hölgyet a mentő kórházba szállította, aki a támadás következtében könnyű sérüléseket szenvedett.

A Pécsi Rendőrkapitányság súlyos testi sértés kísérlet elkövetésének gyanúja miatt indított büntetőeljárást ismeretlen tettes ellen.

A nyomozás érdekeire tekintettel további adatot nem áll módunkban közölni.

Bama.hu – Szabad Riport

komment

Molnár V. József - Karácsony

2013. december 26. 09:32 - Andre Lowoa

A volt faluban minden esztendőben karácsony éjfélén Krisztus újra megszületett. „Meghallották a hírt az erdőben a vadak! A fák az erdőben egymásnak hajladoztak, köszöngettek, még ami görbe fa volt az erdőben, az is kinyújtotta a derekát, mert megszületett a Kisjézus… Hogy a csillagok milyen szépek voltak!” – mondta Gari Margit mezőkövesdi parasztasszony Fél Edit néprajzkutatónak a régi karácsonyokra emlékezve.

„A hajdanvolt ember hitte, hogy a Mindenség valamennyi teremtménye Isten akaratából létezik, s velük, általuk is üzen az Úr. Üzen a késő őszön haldokló Nappal, s a halálra készülő mezővel, fákkal, a kora téli, Karácsonyt előző fagyos-fehér tisztulattal; és az ember is tette dolgát, alkata, s szerepe szerint együtt a többi létezővel. Miután szeptember végén Úr Szent Mihály megmérte tetteit – farsangolt Katalinig.

Énekes lármás kedvvel tobzódott; zavartas, űzte teste vágyát – közben csak a Mindenszentek, s a Halottak napja intette csöndre… András muzsikát záró napja után az éjszaka, a szorongató sötétség nagyon hosszúra nyúlik, de Isten fehér abroszt terít a tájra, tiszta, illatos gyolcsát adja a hónak; s a régi ember lelkét beletakargatta. Miképpen megóvta a hó az őszön sarjadt alig-életű vetést, aképpen óvta a vágytalanná tisztult embereket is; és őrizte őket minden hajnalon az adventi áhitat. Jóval napkelte előtt gyerekek csengették végig a falut, s a templomba ment mindenki, aki csak járni tudott. Az „aranyosmiséken” az ő leheletük tette meleggé a kőhideg templomot, mint a hajdani Karácsony éjen Betlehemben a barmok lehelete az istállót, amelynek jászlában a testet-lelket pusztító sötétség kellős közepén világra született Jézusban a Mindent teremtő és igazító Isten. A templom meleg csöndjében várták meg a napfölkeltét. Szent Miklós napján maskarás gyóntató menet járta a tollfosztókat és a fonóházakat. Gyóntatták a legények a lányokat, s akiben pirosan égett még a test öröme, azt aléltra táncoltatták a maskara-ördögök, kezük közül angyalnak öltözött szabadította ki a „vágytalant”.

Lucakor cserépbe búzát vetettek. Némely faluban az asszonyok nyála táplálta a földet, amelyben a Karácsonyt előző legsötétebb tizenkét napon megfogant az élet, sarjadni kezdett a búza. A búza, amely minden nyáron magába rejti a Napot („mag, mag, búzamag, benne aluszik a Nap” – kántálták a hajdani gyerekek), és Jézus képét hordja. Az aratásra készülő nyári határban, „Isten terített asztalán”, július 2-án, Sarlós Boldogasszony napján az érett búzatáblákban az első három vágást a templomban megáldott sarlóval, asszony végezte, s kötötte kévébe a sárarany csudát, s öltöztette szalaggal, virággal „Jézusát” – e Jézus kévét Karácsony éjszaka kibontották: a karácsonyi asztal alatt belőle készítettek Jézusnak ágyat. Fény-Krisztus ágyát, lelkük Megváltót váró szalmaágyát a minden hajnali áhitattal együtt, betlehemesek és a karácsonyböjti kántálók igazították. Jézus szobájukban, bennük született meg minden Karácsonyon. „Begyütt Jézus a házamba, házam közepibe’ megálla” – imádkozták éjféli mise után a karácsonyi asztal körül, amely alatt a megszületett kisded szalmája fénylett, s amelynek advent csöndjében szőtt ünnepi abroszán, a kék szalaggal ékesített lucabúza közepén gyertya égett…

A régiek Karácsony napján „megénekelték” a rokonokat: házról-házra jártak családostól; énekkel köszöntek be a kapu előtt az érkezők, s énekkel tártak ajtót a fogadók. A haragosokat is meglátogatták sorra – bocsánatot kért a sértő és megbocsátott a sértett. Amire ember gyönge, gyarló azt ilyenkor tette Jézus bennük – s hálával mindenki csak Neki tartozott.”

komment

Kedves Angyalok! - Csángómagyar gyerekecske karácsonyi levele

2013. december 26. 09:30 - Andre Lowoa

Kérd Hangosan Karácsonynak alkalmából:

"Kérem az Istent, hogy segítse meg a magyarságot és minden tőlünk elszakadt népcsoportunkat, hogy újra egységbe szerveződhessünk! Adjon a nemzetünknek az Isten minden szépet és jót, mindent amire szükségünk van! Óvjon meg minket minden rossztól, ártó szándéktól! Mindörökre! Ámen!"
 
A Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségének szakmai és anyagi ellenőrzése alatt működő, moldvai magyar oktatási programban, jelen pillanatban 2190 gyerek tanulja iskolában, vagy délutáni foglalkozások keretében a magyar anyanyelvet. 43 oktató és pedagógus neveli őket arra, hogy anyókáik nyelvét megtanulják, a néprajzkutatók által felgyűjtött folklórkincseket visszatanulják, kellő önbizalommal felvértezve merjék vállalni moldvai csángómagyar hovatartozásukat.
 
 
Ma érdekes kérdést szögeztek nekem apró tanítványaim: ha magyarul írják meg az angyaloknak szánt levelüket, akkor is megkapják a karácsonyi ajándékot? Természetesen, feleltem, de az a legbiztosabb, ha le is rajzolják, habár az angyalok számára ismeretlen a nemzeti hovatartozás kérdése, ők csak a jó és a kevésbé jó gyerekek között tesznek különbséget, így nyugodtan kitehetik az ablakba már ma estétől a levelüket. Mindenki érdeme szerint fog a karácsonyi ajándékozásban részesülni.
Hazatérve azon gondolkodtam, hogy felnőttként, a lészpedi gyerekek tanító bácsijaként, a moldvai magyar oktatási program koordonátoraként, felelősségem és kötelességem kicsit besegíteni azon folyamatba, hogy az angyaloknak szánt leveleik célba érjenek.
Az ők nevükben írok. Azoknak a moldvai csángómagyar gyerekeknek a nevében, akik magyar szentes énekekkel, magyar betlehemessel és magyarul fölzengő karácsonyi énekekkel készülnek a Szeretet Ünnepére. Ők azok, akiknél a magyar nyelv birtoklása fordítottan arányos a szociális helyzetükkel, ez az a hely, ahol a legszegényebb családok őrzik a magyar nyelv legrégebbi, ma is élő dialektusát.
Évtizedek óta nem írtam már a Mikulásnak vagy az Angyalnak. Felnőttként nem is értek hozzá, ezért másolom ide egyik tanítványom „írását”, hogy angyalokra találjon.
 
Szeretettel,
 
Márton Attila
lészpedi tanító bácsi,
a moldvai magyar oktatási program koordinátora
 
Drága Angyal!
Magam csángó gyermekecske vajok. Megreménykedni akaram, hogy ebben az esztendőben is kapok karácsonyra valami szép dolgot. Nem semmi baj, ha leánkás holmi lesz a csomagban, akko jó lesz a tesvéreimnek. Az se baj, ha emberes vagy asszonyos dogok lesznek benne, mert azokot odaadom édesapámnak vaj édesanyámnak. Nekik is Karácsony lesz! Ha bubáknak való játékokot küldesz, akko várni fogom lesz, még egy tesvérem szülessen. Mind egy kicsi Jézus. Őt es erőst fogom szeretni!
Dicsertessék Jézuskának szent neve! Szeretettel, Józsika”
komment

Karácsonyi történet

2013. december 26. 09:29 - Andre Lowoa

A múlt század elején történt. Magányos férfi utazott le egy vidéki kisvárosba. Barátai hívták, hogy ne töltse egyedül a Szentestét. Az utolsó vonattal érkezett. Már erősen szürkült, alig járt valaki az utcákon. Az egyik kirakat előtt észrevett egy kopott ruhás kisfiút. Nagy, vágyódó szemei egy kis betlehemre szegeződtek. A férfi megszólította: „Ezt szeretnéd megvenni?” A fiú bólintott, de nem vette le szemeit a kirakatról. „Nem is lehet drága” – folytatta a férfi. A kisfiú kihúzta kezét a zsebéből, tíz krajcáros csillogott benne. „Ezt az előbb találtam, de ezért nem adnak semmit.” A férfi elkérte a pénzt, s a fény felé tartotta. „Hallod-e, ez nem közönséges pénz, bizonyára az angyalok ejtették el.”

A gyerek csodálkozva nézett a férfira. „Gyere, menjünk be az üzletbe” – és megfogta a hideg kis kezét. Bent már senki sem volt, csak az idős kereskedő. Udvarias mosollyal szólt: „Éppen zárni készülök.” A férfi hunyorított a szemével: „Akkor a legjobbkor jöttünk. Kis barátom egy rendkívüli pénzt talált. Az angyalok vesztették el. Azt veheti rajta, amit csak akar.” Ezzel ismét ráhunyorított a kereskedőre, és az megértette. Kezébe vette, megvizsgálta a pénzt. Aztán sugárzó arccal mondta: „Micsoda szerencse, te aztán jó fiú lehetsz. Válaszd ki hát, amit szeretnél.”

A gyerek először a kereskedőre, azután az ismeretlen férfira nézett. Mindkettő tekintetéből biztatást olvasott ki. Erre rámutatott a kirakatban csillogó betlehemre: „Ezt szeretném.” A kereskedő szépen becsomagolta, szaloncukrot is adott hozzá. A gyermek boldogan hagyta el a boltot.

Az ismeretlen férfi ekkor elővette pénztárcáját, s fizetni akart. „Szó sincs róla, uram, szólt a kereskedő. Ma este nekem is karácsonyom van. Az a Jézus, Akit ma ünnepelünk, figyelmeztetett bennünket: Amit egynek tesztek a legkisebbek közül, azt nekem teszitek.”

A két férfi egymás szemébe nézett és kezet szorított. Mindketten tudták, hogy ebben a pillanatban született meg a szívükben a kis Jézus.



Karácsonyi üdvözlőlapok: http://www.jacquielawson.com/cards/christmas
komment

A legtekintélyesebb melegmagazin az év emberének választotta a hamis profétát

2013. december 25. 17:55 - Andre Lowoa

Ahogy a Time magazin, úgy a The Advocate címlapján is Ferenc pápa szerepel a borítón. Az 1967-es alapítású, tekintélyes amerikai kéthavi melegmagazin őt választotta ugyanis 2013. emberének.

Az Advocate címlapjaAz Advocate címlapja

Pedig ez az év az amerikai melegjogi ügyvédek éve is volt, hiszen rengeteg államban akarták engedélyezni, illetve betiltani a melegházasság intézményét az Egyesül Államokban, írja az Advocate a döntés körülményeiről.

A legesélyebbnek Edie Windsort tartották, aki a Time magazin listáján 3. helyen végzett. Ő volt az, aki sikerrel támadta meg a szövetségi szinten hatályban lévő, a melegházasságot tiltó házasságvédelmi törvényt (DOMA), a Legfelsőbb Bíróság viszont keresete alapján megsemmisítette azt.

Az argentin püspökre kis túlzással egy mondata miatt esett az Advocate választása. Amikor Ferenc Brazíliából Rómába repült, egy, a melegházasság intézményét firtató újságírói kérdésre azt felelte:

Ha egy meleg Istent keresi, ki vagyok én, hogy megítéljem őt?

Ferenc elődeihez, Ratzinger bíboroshoz (XVI. Benedek) és II. János Pál pápához képest is progresszívebbnek bizonyult a kérdésben. Jóllehet püspökként még Argentínában ellenezte az egyház által szentesített házasságot az azonos neműek között, de jelezte, hogy a polgári házasságot “mint két rossz közül a kisebbiket” el kellene fogadnia az egyháznak.

Aztán következett ez a mondat, ami alapján ugyan a modern fogalmak szerint még mindig nem számít melegpárti egyházfőnek, de sokkal messzebb ment, mint elődei tették, fogalmaz az Advocate. (The Advocate
komment

2013. december 25. 15:15 - Andre Lowoa

Mint tudjuk, Bergoglio se korábban, se most, se az átváltoztatáskor, se a Legméltóságosabb Oltáriszentség előtt nem hajt térdet.

„És az Ige testté lett és miköztünk lakozék!” tisztelettel letérdel, hogy megköszönje, hogy az emberekért emberré lettem, mindannyiszor jóságosan lehajolok hozzá, és szívem mélyéből felajánlom érte mennyei Atyámnak szent emberségem minden gyümölcsét és érdemét, hogy e lélek örök boldogságát megkétszerezze.«


Egy kis izelítő abból, amikor ki-kitekintgetünk, próbáljuk elmondani, de olyan sok fátyol van előttünk, s nem is akarjuk felismerni, hogy azon fátylakat saját magunk és testvéreink tették elibénk, s az már akkor lényegtelen lesz, hogy közvetve vagy közvetetten...

12013. december 25. szerda, 14:52
Andre
S ki foglalja el a 666-os széket az Európai Parlamentben, jövőben erre is választ kapunk, de addig egyre jobban nőni fog a megtévesztettek száma. Nagyon sok írás bizonyítja ami a szemünk előtt zajlik le, de valamiképpen nem akarunk a függöny mögé nézni. Nem akarunk odanézni, mivel akkor felsejlik az, hogy a teremtménynek több tiszteletet adunk, mint Abbánknak. Annyi és annyi figyelmeztetést kapunk, de valami oknál fogva nem akarjuk meglátni azt, aki ott van szemünk előtt. Velünk vándorol, csak őrá kellene tekintenünk, csak őrá kellene figyelnünk, de nekünk valami oknál fogva, a megtévesztés miatt nem kell, csak ne legyen késő amikor itthagyjuk a küzdő egyházat...
22013. december 25. szerda, 16:31
Marika
"Sohasem volt még ilyen népszerű egy pápa"! Talán azért nem, mert eddig egyik sem akart ennyire a világnak megfelelni! Nézzünk már a függöny mögé!!!Hiába a sok figyelmeztetés, könnyebb azokat félresöpörni, mint bűneinkkel szembesíteni magunkat!
32013. december 25. szerda, 17:12
Gunyits László és János Keresztelő szerint
A Mennyei Atyát értem így, Abba, Atyám.
Úgy tudom, Jézus ajkáról hangzott el, amikor a kereszten kínzatva halála közeledett.
Olyan ez nekem, mint amikor Jézust felismerve önkéntelen alázatban mondta az asszony, Rabbóni.
42013. december 25. szerda, 18:01
mari
Ne azt nézzük, hogy Ferenc pápa szavai hogyan hatnak a népszerűségére, hanem azt, hogy amit mond, azt „Jézus szájából veszi ki „ vagy sem. Itt van a lényeg! Tanítása, (népszerűsége) megtéréseket is hozhat. Nem gondoljátok? Makacsul ragaszkodjunk, ahhoz, hogy amíg a tanítás jó, és imádkozunk érte (hogy így maradjon) és ne a lelki üdvéért, mert az azt jelenti hogy lemondtunk róla – szóval ha kitartó imával csatlakozunk a SZENTLÉLEK munkájához, a pokol kapui nem fognak erőt venni egyházunkon.
52013. december 25. szerda, 19:34
maruti
Ferenc pápa felmentett a befolyásos vatikáni Püspöki Kongregáció tagjai közül egy konzervatív amerikai bíborost, aki hosszú ideje bírálja az abortuszt és az azonos neműek házasságát – közölte kedden a The New York Times (NYT) című amerikai napilap.

http://bonumtv.hu/news/vatikan/ferenc-papa-felmentett-egy-konzervativ-biborost-egy-befolyasos-vatikani-bizottsagbol-5352
BonumTV
december 18.
62013. december 25. szerda, 19:42
sipi
Kedves Testvérek!
Első megjegyzésem: kéretik a hírt rendesen elolvasni, abban ugyanis az is szerepel, hogy II. János Pál pápa népszerűsége is volt 84% - és akkor mennyire örültünk ennek! Most Ferenc pápé magas - ennek miért is ne lehetne örülni?
Második, fontosabb megjegyzésem: A Ferenc pápáról szóló híreket nem azért teszem fel, hogy újra és újra arról szóljanak a kommentek, hogy ő most hamis próféta, hamis pápa vagy sem. Mint már kértem, legyetek szívesek ezt a témát itt hanyagolni. Az ilyen értelmű hozzászólásokat törölni fogom.
Megértéseteket kérve, szeretettel: Gyula
72013. december 26. csütörtök, 00:40
Nikodémus
Mottó: »Urunk ugyan megtiltja, hogy azért mondjunk ítéletet, hogy elátkozzunk valakit (Mt 7,1: „Ne ítélkezzetek, hogy fölöttetek se ítélkezzenek”), mert egyedül Isten az Ő mindentudásában ismer minden körülményt, mely szükséges egy csalatkozhatatlan ítélet meghozására. Ugyanakkor ezzel egyidőben azt megparancsolja Urunk, hogy értékeljünk mindent, alkossunk ítéletet mindenről, hogy különbséget tudjunk tenni az igaz pásztorok és a béresek, illetve a juhok és a báránybőrbe bújt farkasok között (Mt 7,15: „Óvakodjatok a hamis prófétáktól! Báránybőrben jönnek hozzátok, de belül ragadozó farkasok”)

„A katolikus egyházban kritikus hangnak lenni, nagy kihívás. Személyes nehézségek elé állít, a saját munka állandó megkérdőjelezését követeli, és csakis teljes függetlenséggel lehetséges. Hivatalos egyházi keretek között elképzelhetetlen."

II. János Pál hosszú évek alatt lett népszerű, Ferenc pápa még 1 éve sincs az Egyház élén. Nem értem, nem látom, mi az ,ami miatt ilyen rövid idő alatt ennyire népszerű lett? Még olyan sokat "nem tett le az asztalra", mint pl. XVI. Benedek vagy II. János Pál.


--------------------------------------------------------------------------------
82013. december 26. csütörtök, 07:25
barna
A bizalmat az emberek irányába könnyű elveszíteni és sokkal nehezebb visszaszerezni. Társadalmunk tagjai, azok, akik az "egyházon kívül élik" életüket, hatványozottan érzékenyek és kritikusak minden olyan megnyilvánulásra, amely hiteltelenségünk irányába mutat. A múltban vagy jelenben született bűneink, sebeink sok esetben előítéleteket szülnek, sokszor olyan vélekedéseket következményként, amelyek messze állnak a valóságtól. Bezárkóztunk az egyházunk falai közé, eltávolodtunk az emberektől, kívülről tekintve sokszor úgy tűnik, egyházunk, azok tagjai közül sokan nem úgy éljük életünket, ahogyan azt Jézus esetében innen-onnan megismerhették mások. Azok, akik nem keresztény hívők, sokan tisztelik Jézust, de sokan nem tisztelik az egyházat (hogy miért?, tekintsünk vissza részint Szent Ferenc megtérésére és életére). Hitelességi deficittel rendelkezünk az emberek szemében.

Igazságtalan világunkban sok olyan kiéhezett ember van, akik kimondatlanul is éhesek Jézus igazságaira, nagyon sok olyan ember van, akik kiváncsiak Jézusra, akkor is, ha hangosan erről nem beszélnek és mégis ....

"A hit tehát hallásból fakad, a hallás pedig Krisztus tanításából."

Ha az emberek nem lépnek templomaink falai közé, ha az emberek nem lépnek hozzánk közelebb, akkor nekünk kell közelebb lépnünk hozzájuk, így átadva Jézus szavait. Ha sikerül elérnünk, hogy szavaink mellett tetteink is Jézusról meséljenek, akkor hitelességi deficitünk is csökkeni fog. Minél inkább közelebb húzódunk Jézushoz megnyilvánulásaink által, annál inkább csökkenni fog ezen hiány, annál nagyobb lesz a bizalom irányunkba, annál közelebb tudjuk vinni Jézust az emberekhez. Így működött ez más Jézus követőknél is, úgy Szent Ferencnél, mint Szent Antalnál vagy éppen Teréz anyánál ... nem működik ez másként a mában sem.

Kívánom, hogy origónknak mindenkoron a Szentírás Jézusát tekintsük.
92013. december 26. csütörtök, 09:25
barnan
"Régi történet szól arról, hogy két szerzetes csodás ígéretet talált egy pergamen lapon. E szerint a világ ezer útjának végén van egy ajtó, ahol összeér a menny és a föld. Aki ezen az ajtón bekopogtat, az előtt megnyílik, s küszöbén átlépve meglátja az Istent.

A két szerzetes hosszú szabadságot kért. Elhagyták a kolostort, s útnak indultak, hogy megkeressék azt az ajtót. Bejárták a világ ezer útját. Találkoztak ezer kísértéssel, tengernyi szenvedésen vergődtek át. Megöregedtek és elfáradtak ugyan, de Isten közeli látásának vágya fiatalos tűzzel vitte őket egyre tovább.

Egy napon célhoz értek. Ott volt az ajtó, ahogy a régi írás ígérte. Ott a küszöb, s azon túl... - majd Isten. A várva várt pillanat itt volt, az ajtó megnyílt, szemüket behunyták, úgy lépték át meghatottan a küszöböt.
Amikor kinyílt ismét szemük - kolostorukban találták magukat. Ugyanott, ahonnan sok évvel azelőtt csodavárón elindultak. Asztalukon a nyitott Szentírás feküdt, kint megszólalt a harang reggeli imára és a napi munkára..."
102013. december 26. csütörtök, 09:40
sipi
Kedves Nikodémus!
Azt írod, hogy Ferenc pápa még "sokat nem tett le az asztalra"... hát az az ötven év, amit eddig eltöltött Isten szolgálatában? Valahogy mégiscsak eljutott a pápaságig... szerintem te meg én együtt véve se töltöttünk ennyi időt Istennel. (De ha te igen, elnézést kérek.)
Aztán meg, egy ember minden mozdulatát kritizálni (ha van rajta sapka azért, ha nincs azért - ismered a viccet), az még nem kritikus szemlélet, hanem kötözködés...
Kérlek benneteket, találjunk vissza a szeretet és megértés nyelvéhez és csak akkor kritizáljunk (én is szoktam, a honlapon van ilyen írás bőven), ha annak valóban komoly oka és értelme van.
Gyula


http://szeretetfoldje.hu/index.php/hirek-esemenyek/34-hirek-esemenyek/5109-sohasem-volt-meg-ilyen-nepszer-egy-papa
komment

A hamis proféta Ferenc pápa kirúgott egy konzervatív bíborost

2013. december 25. 15:12 - Andre Lowoa

Az abortusz- és melegházasság-ellenes amerikai papot a Püspöki Kongregációból küldte el a pápa, aki állítólag "jó püspököket akar, függetlenül attól, hogy konzervatívak vagy liberálisak-e".

Ferenc pápa felmentett a befolyásos vatikáni Püspöki Kongregáció tagjai közül egy konzervatív amerikai bíborost, aki hosszú ideje bírálja az abortuszt és az azonos neműek házasságát - közölte kedden a The New York Times (NYT) című amerikai napilap.

A római katolikus egyházzal foglalkozó szakértők szerint a pápa hétfői döntése egyfajta jelzés: a Vatikán kész szembemenni az egyház eddigi szerkezetével is annak érdekében, hogy a katolikus közösség minél befogadóbb lehessen.

A pápa "azt mondja, hogy nem kell konzervatívnak lenni ahhoz, hogy püspök válhasson valakiből" - mondta Alberto Melloni, egy liberális katolikus kutatóintézet, az olasz XXIII. János pápa Alapítvány igazgatója, és hozzátette: "Jó püspököket akar, függetlenül attól, hogy konzervatívak vagy liberálisak-e".

Burkoltan bírálta a pápa megnyilatkozásait

 

A hivatalából felmentett Raymond L. Burke bíboros 2008-ban érkezett a Vatikánba, előtte pedig érsekként szolgálta az egyesült államokbeli St. Louis katolikus közösségét. Múlt héten az amerikai főpap burkoltan bírálta Ferenc pápa álláspontját, miszerint az egyháznak kevesebbet kellene foglalkoznia az abortusszal és az azonos neműek házasságával. Burke bíboros az EWTN katolikus televíziós csatornának adott interjúban úgy vélekedett, hogy ezekről a témákról "sosem beszélhetünk eleget".

A NYT szerint márciusi megválasztása óta Ferenc pápa arra törekszik, hogy befogadóbbá tegye az egyházat, és átszervezze, valamint tüzetesen átvizsgálja az egyházat irányító római kúriát.

Burke bíboros továbbra is Vatikán legmagasabb kánonjogi bíróságának egyik elöljárója, elemzők azonban úgy vélik, hogy leváltása a Püspöki Kongregáció tagjainak sorából jelentősen csökkenteni fogja befolyását.

"A Püspöki Kongregáció az egyik legfontosabb szerv a Vatikánban. Ők döntenek arról, hogy - bárhol a világon - kit nevezzenek ki püspökké" - magyarázta Thomas J. Reese jezsuita tiszteletes.

Burke bíboros helyére az egyházfő a washingtoni Donald Würl bíborost választotta, aki az egyház mérsékeltebb irányvonalát képviseli.

A főpapi hivatalokkal kapcsolatosan nem ez volt az egyetlen változás. Ferenc pápa korábban elmozdította Justin Rigali bíborost, korábbi philadelphiai érseket a Püspöki Kongregációból, aki sokak szerint régóta nagy befolyással bírt az amerikai papi hierarchia kialakítására. Ugyanakkor megerősítette a mérsékelt William J. Levada bíboros kinevezését a befolyásos vatikáni bizottságba.

Az amerikai napilap írásában arra is utalt, hogy a személycserék nem jelentik automatikusan a liberális oldal erősödését. Ferenc pápa nemrég kinevezte például a melegházasságot kifejezetten ellenző Salvatore J. Cordileonét San Fransisco érsekévé, valamint megerősítette a szintén inkább a konzervatív tábort erősítő Leonard Blair kinevezését is Hartford érsekévé.

MTI

komment

Bergoglio szerint Mária ezt gondolta: „Hazugságok! Becsaptak engem!”

2013. december 25. 15:11 - Andre Lowoa

A Santa Marta vendégházban celebrált reggeli nyilvános mise prédikációjában Ferenc pápa [?] december 20-án a Boldogságos Szűz Máriát a hallgatás ikonjaként állította be, aki Isten titkát magában hordozza. Máriának a Kálvárián mutatott viselkedéséről azonban teljesen új gondolatokat fogalmazott meg. Átformálja ezzel a máriás teológiát? Máriát nem a Megváltásban résztvevőnek, hanem lázadónak nevezi? Vagy mindent egyben és mindenkinek mindent, ahogy ez a világnak ma különösen tetszik.

Szó szerint ezt mondta Ferenc:

»Az Evangélium nem mond nekünk semmit: hogy vajon mondott-e valamit vagy sem…. Nem mondott semmit, de a szívében – milyen sokat mondott az Úrnak! „De akkor te azt mondtad nekem, hogy nagy lesz. Te azt mondtad nekem, hogy atyjának, Dávidnak trónját adod neki, hogy Jákob háza fölött örökre uralkodni fog. És most ott látom őt!” Isten Anyja emberi volt! És talán kedve lett volna ezt mondani: „Hazugságok! Becsaptak engem!” II. János Pál mondta ezt, amikor minden hónapban Isten Anyjáról beszélt. Ő azonban a csenddel, ami beárnyékolja a titkot, amit ő nem értett meg, és ezzel a csenddel megengedte, hogy ez a titok nőjön és a reményben virágot hajthasson.«

[Mielőtt tovább fordítom G. Nardi szövegét, itt meg kell állnom: Bergoglionak ezek a mondatai valami akkora otrombaságot, pogány hitetlenséget fejeznek ki, ami a legkonokabb ateistának a kereszténységről alkotott nézetein is túltesz. Emlékszem, amikor egy zsinati vezető katolikus egy híres „katolikus” könyvet mutatott nekem és abban két képet a gyermek Jézusról: az egyiken Mária pisiltette, a másikon verte. „Ha egyszer emberré lett, akkor ez természetes, és nem kell megütközni rajta”, mondta nekem a kirakat-katolikus. Az újegyháznak fogalma sincs Isten kegyelméről, a kegyelmi állapotról, melyben Mária – és természetesen Jézus – volt születésüktől fogva. Egyszerűen a fogalommal, és amit e fogalom takar nincsenek tisztában, jobban mondva, még elképzelésük sincs róla.]

Ferenc pápa [?] prédikációjának fent idézett szakaszát a Radio Vatikan olasz szerkesztősége nyilvánosságra hozta. A német szerkesztőség ugyan – mint minden nap – erről a prédikációról is tudósított, de a kérdéses részt kihagyta.

Ferenc merész [?] kijelentései két kérdést vetnek fel. Az első kérdés így hangzik: II. János Pál melyik beszédében vagy írásában adott a Boldogságos Szűz szájába ilyen szavakat? – Kutatás és egy kolléga segítsége a lengyel pápa Redemptoris Mater kezdetű enciklikájához vezetett. Csakhogy amit Ferenc mond, az nem felel meg annak, ami ebben az enciklikában áll. Mind a tartalomban, mind a nyelvben megdöbbentő a különbség. [A kérdéses idézetet a www.katolikus.hu honlapról veszem át:]

»18. Ez az áldás akkor kapta meg teljes jelentését, amikor Mária fia keresztje alatt állott. [Vö. Jn 19,25] A zsinat hangsúlyozza, „ez nem történt isteni akarat nélkül”: „Meggyötört szíve eggyéforrt a szenvedésben Egyszülöttjével, akinek áldozatához anyai érzelmeivel csatlakozott, szeretetből beleegyezve a tőle született áldozati bárány leölésébe”; ezzel Mária a „Fiával való egybetartozását hűségesen vállalta egészen a keresztfáig”:[LG 58.] az egybetartozást, a hit által, azzal a hittel, amellyel képes volt a híradás pillanatában az angyal kinyilatkoztatását elfogadni. Ő akkor megértette, amit mondtak neki: „Fiad nagy lesz... Az Úr Isten neki adja atyjának, Dávidnak trónját és uralkodni fog Jákob házán örökké, s országának nem lesz vége”.[Lk 1,32-33]
     És íme, a kereszt alatt állva – emberi szemmel nézve – Mária maga a tanúja ezen szavak teljes meghiúsulásának. Az ő fia meghal ezen a fán, mint egy bűnös. „Megvetett volt, utolsó az emberek között, a fájdalmak férfia ...: megvetett, akit bizony nem becsültünk sokra..., akire lesújtott az Isten”.[Vö. Iz 53,3-5] Milyen nagy, milyen hősies így a „hit engedelmessége”, melyet Mária tanúsított „Isten felfoghatatlan akarata” előtt. Hogyan adta át magát minden fenntartás nélkül, miközben „értelmével és akaratával teljesen meghódolt”[DV 5.] annak, akinek „útjai kifürkészhetetlenek”![Róm 11,33] És milyen hatalmas ugyanakkor a kegyelem műve az ő lelkében, milyen átható a Szentlélek világossága és ereje őbenne.
     E hit által fonódott össze Mária Krisztussal a „kiüresítésben”. Mert Jézus Krisztus „mint Isten az Istennel való egyenlőséget nem tartotta olyan dolognak, amelyhez föltétlenül ragaszkodnia kell, hanem szolgai alakot öltött, kiüresítette magát, és hasonló lett az emberekhez”; pontosan itt, a Kálvárián „megalázta magát és engedelmeskedett mindhalálig, mégpedig a kereszthaláláig”.[Vö. Fil 2,6-8] És a kereszt lábánál lett részesévé Mária, a hit által, a kiüresítés eme misztériumának. Ez talán az emberiség történetében a hit legmélyebb „kenószisza” (kiüresítése): Mária a hit által részesedik fia halálában – a megváltó halálban. Az elmenekült tanítványok hitével szemben ez megvilágosított hit volt. A Golgotán, a kereszten Jézus egyszer s mindenkorra igazolta, hogy „az ellentmondás jele” lesz, ahogyan Simeon ezt már előre megjövendölte. Ekkor teljesedett be az is, amit Máriának mondott: „a te lelkedet is tőr járja át”![Lk 2,35]«

Látható, hogy II. János Pál fejtegetéseinek semmi kapcsolata nincs azzal, amit Ferenc neki tulajdonít. Mária hitét II. János Pál „hősiesnek” és „megvilágosodottnak” nevezi, szemben a tanítványok hitével. Az enciklikában Szűz Mária és Istenanya legkisebb kétségére sincs semmilyen utalás.

A második kérdés a Kinyilatkoztatás és a teológia nagyobb összefüggését érinti. Mely teológiai érvekre támaszkodik Ferenc, hogy egy ilyen – köteles visszafogottsággal nevezzük mi – „féktelen” ítéletet mondjon a Boldogságos, legtisztább Szűz Máriáról? A legjobb szándékkal is csak azt mondhatjuk, fogalmunk sincs róla.

Ha valóban Isten Anyja mondta vagy gondolta volna őket, akkor ezt éppenséggel szentségtörőnek kellene tartanunk. Ez azonban teljességgel lehetetlen, és tökéletesen ellene mond az Egyház Máriáról szóló tanításának. Azoknak a kétségeknek és kérdéseknek, melyeket Ferenc Mária szájába ad, se a Kinyilatkoztatásban, se az egyházi tradícióban, se az egyházatyáknál nyoma sincs. Akkor honnan jönnek? Nem felelnek meg a Szentírásnak és az egyházi tanításnak, hanem csak Jorge Mario Bergoglio gondolatainak. Ugyanis Bergoglio többször utalt már rá, hogy meggyőződése, hogy a hitnek, hogy autentikus legyen, a kétséget magában kell foglalnia.
     Bergoglio 33 évesen, pappászentelése előtt leírt „személyes hitvallása” kifejezésre juttatja ezt a megbízhatóság és kétség közötti kapcsolatot. Az 1969-es cetlinek Bergoglio „creodo”-jával egy fiók mélyén kellene rejtőznie, de a mai pápa [?] többször odaadta másoknak, és még néhány évvel ezelőtt is azt mondta, hogy ma is úgy írná, ahogy annak idején leírta.

A jezsuitáknak szeptember 19-én adott interjújában ezt mondta:
»Igen, eme minden dologban való Isten-keresésnél és -találásnál mindig megmarad a bizonytalanságnak egy területe. Ennek így kell lennie. Ha valaki azt állítja, hogy teljes bizonyossággal találkozott Istennel, és a bizonytalanságnak az árnyéka sem környékezte meg, akkor ott valami nem stimmel. Számomra ez egy fontos kulcsa a vallomásnak. Ha valakinek mindenre megvan a válasza, akkor az bizonyíték arra, hogy Isten nincs vele. Ez azt jelenti, hogy ő hamis próféta, aki a vallást a maga hasznára használja ki. Isten népének nagy vezetői, mint Mózes, mindig hagytak magukban helyet a kétségnek. Az Úrnak kell helyet hagyni, nem a bizonyosságnak. Alázatosnak kell lenni. Minden fontos döntésnél van bizonytalanság, ami nyitott a lelki vigasztalás által elnyert megerősítés számára.«

[Egyszerűen hihetetlen! Bergoglionak fogalma sincs arról, hogy mi az a katolicizmus? E mondatai tömör bizonyítékát adják annak, hogy szerinte – meg a modernizmus szerint – a hit „tapasztalat” dolga. A modernizmusnak ez a legsúlyosabb eretneksége, ezért ítélte el ezt minden pápa a zsinat előtt. – lásd a PASCENDI DOMINICI GREGIS enciklikát, melyben egy egész fejezet (I. rész 2. fejezet): „Az egyéni tapasztalás mint a vallási bizonyosság forrása” című, foglalkozik e tan elvetésével! Ezt az enciklikát visszavonta valaha egy pápa. Mert ha nem, itt a bizonyíték, hogy Bergoglio tanítása eretnekség!
     Ha valóban a tapasztalat lenne a vallási bizonyosság forrás, akkor természetesen minden állna, amit Bergoglio mond, De a katolicizmus: Isten szavában való feltétlen bizalom, Isten szavának feltétel nélküli elfogadása! Egy katolikusnak kötelessége hinni mindazt, amit az Egyház Isten szavaként, tanításaként eléje tár! Ha kétség támadja meg, az lelki és nem ismeretbeli kétség! Óriási különbség! A kétség persze, hogy olykor megtámadja az embert, de ennek semmi köze a katolikus tanításhoz!]

Ferenc az október 30-i audienciáján is beszélt a kételyről, amit ő maga is átélt: „Közülünk ki nem – mindenki, mindenki – élt át bizonytalankodást, összekavarodást, sőt kételyt a hit útján? Mindenki! Mindenki átélte ezt, én is. Ez része hitéletünknek. Mindez nem meglepő, hiszen emberek vagyunk, gyengeséggel és korlátokkal. Ne ijedjetek meg. Mindannyiunknak vannak gyengéi és korlátai.” [Ez az ember mindenkit olyan ostobának és vallásilag analfabétának néz, mint amilyen ő maga.]

De milyen összefüggésben állnak ezek a személyes tapasztalatokból levezetett általánosítások, melyek ránk igazak lehetnek, azzal, amit az isteni Kinyilatkoztatás, a Szentírás és az egyházi tanítás Isten Anyjáról mond? A malaszttal teljes Istenszülő, az új Éva, a szeplőtelenül fogantatott, a bűntelen, a szeplő nélküli szűz. Hogyan passzol kétség, sőt Isten elleni lázadás Máriához, aki a Magnifikat szerzője, és akiről az egyházi himnuszok énekelnek?

[Bergoglio olyan, mint Luther, aki a „torony-élményéből”, azaz az árnyékszéken eltöltött idejéből alkotta meg egész vallását, kötelező érvénnyel rávetítve az egész emberiségre saját zabolátlan és durva természetének gyengeségeit. Lásd a honlap: AZ „ÉN” A HITBEN LUTHER MÁRTONNÁL című dolgozatát.]

(forrás: www.katholisches.info – 2013. december 21.)
komment

Ózd - 2013-07-03 17:48 szerda, 2013-07-04 06:33-34 csütörtök

2013. december 25. 09:25 - Andre Lowoa

Ózd 38407 lakosú borsod-hegyháti város, a 25-ös főközlekedési út és a 92-es/Ózd-Bánréve-Miskolc/ vasútvonal mentén fekszik.
A Városi Múzeum eredetileg az 1846 óta működő vasgyár emlékeinek megőrzésére jött létre. MA már helytörténeti, régészeti és iskolatörténeti gyűjteménye van.
A szentsimoni római katolikus templom román kori stílusban épült a XII. században, gótikus átépítéssel. A templombelső nevezetességei, a hajó északi falán Kálvária és Szent György-freskó, 1423-ból, a diadalív bal sarkában Madonna Jézussal és Józseffel. Csavartoszlopos szószékét evangélistaszobrok díszítik. A festett karzata 1750-ből való. A 24 táblából álló famennyezetét 1650-ben Lévay István és Komáromy István készítette, ez a legkorábbi emlékünk a mai Magyarországon.


http://em.bloglog.hu/page/7/
komment

Sajószöged

2013. december 25. 09:24 - Andre Lowoa

Sajószöged 2326 lakosú község a 35-ös főközlekedési út és a 89-es/Tiszapalkonya Erőmű-Tiszaújváros-Miskolc/ vasútvonal mentén, Tiszaújvárostól 5 kilométerre, északnyugatra fekszik.

http://em.bloglog.hu/page/6/




Istenszülő születése görög katolikus templom



 Szent Mihály főangyal templom
komment

Hejőkeresztúr

2013. december 25. 09:24 - Andre Lowoa

Hejőkeresztúr 1122 lakosú község a 88-as/Mezőcsát-Miskolc/ és 89-es/Tiszapalkonya-Erőmű-Tiszaújváros-Miskolc/ vasútvonalak mentén, Emődtől 11 kilométerre, keletre fekszik.

http://em.bloglog.hu/page/6/





 Munkás Szent József templom

A sajóládi pálosok perjele 1729. február 28-án kiadott telepítési szerződés alapján görög szertartású katolikus ruténeket hozott be a kisszámú katolikus hívő mellé, templomépítésre telket adott nekik, ahol a görög katolikusok hamarosan felépítették kis fatemplomukat, majd 1757-ben a római katolikusok közreműködésével szilárd anyagból újat építettek. Amikor Eszterházy püspök 1767-ben a helyszínen járt, a közte, az akkori görög katolikus pap, meg a munkácsi püspök között létrejött megegyezés alapján az új görög katolikus templom jobb oldalán egy latin szertartás szerint felszentelt oltárt is elhelyeztek, ahol az emődi plébános, meg a pálosrendi papok évtizedeken át miséztek. A közös templomhasználat 1806-ban szűnt meg.
Az új római katolikus templom 1996-ban épült. A templomot 1996. augusztus 18-án szentelte fel Dr. Márfi Gyula akkori egri segédpüspök.




 Urunk Mennybemenetele görög katolikus templom



komment
süti beállítások módosítása
Mobil