Jézus az Emberiséghez

Ne feledjétek, a sátán, a test vágyai által ellenőrzi az embert, mint az élelmiszer, ruházat, szex, ingatlanok, autó, szabadság, luxusélet, zene, alkohol s híres személyek istenítése által.

Rásonysápberencs

2014. január 13. 10:08 - Andre Lowoa

Rásonysápberencs 566 lakosú község Szikszótól 14 kilométerre, északkeletre fekszik.


http://em.bloglog.hu/page/7/

komment

Rakacaszend

2014. január 12. 08:09 - Andre Lowoa

Rakacaszend 424 lakosú község Szendrőtől 18 kilométerre, északkeletre fekszik.
A református templom román kori, mai formáját egy 1820-ban végzett felújítás során nyerte el.



http://em.bloglog.hu/page/9/





Istenszülő oltalma-görög katolikus templom

A templom 1721-ben épült. 1824-ben teljes búcsúra kapott engedélyt XIII.Kelemen pápa. Az új templom 1922-ben épült föl.

komment

Debréte - Rakaca - Viszló

2014. január 12. 08:08 - Andre Lowoa

Debréte 32 lakosú község Szendrőtől 35 kilométerre, északkeletre fekszik.


Rakaca 892 lakosú község Szendrőtől 21 kilométerre, északkeletre fekszik.



Viszló 97 lakosú község Szendrőtől 30 kilométerre, északkeletre fekszik.



http://em.bloglog.hu/page/9/




DEBRÉTE Szent Kereszt felmagasztalása görög katolikus templom



RAKACA
Istenszülő elhunyta görög katolikus templom

A templom 1920-ban épült, Árva Pál tervei szerint.

Búcsújáróhelyről bővebben: http://www.bucsujaras.hu/rakaca/index.html



VISZLÓ
Urunk Mennybemenetele görög katolikus templom
komment

Bütös - Kány - Keresztéte - Krasznokvajda - Pamlény - Perecse - Szászfa

2014. január 11. 17:31 - Andre Lowoa

Büttös 257 lakosú község Szendrőtől 32 kilométerre, északkeletre fekszik.



Kány 86 lakosú határközség Encstől 24 kilométerre, északnyugatra fekszik.



Keresztéte 28 lakosú község Szendrőtől 30 kilométerre, északkeletre fekszik.



Krasznokvajda 508 lakosú község Encstől 23 kilométerre, északnyugatra fekszik.



Pamlény 54 lakosú község Szendrőtől 35 kilométerre, északkeletre fekszik.



Perecse 29 lakosú község Encstől 27 kilométerre, északnyugatra fekszik.



Szászfa 176 lakosú község Szendrőtől 31 kilométerre, északkeletre fekszik.


http://em.bloglog.hu/page/8/




BÜTTÖS Istenszülő öltönyének elhelyezése görög katolikus kápolna

A kápolna 1997-ben épült.



 KÁNY Istenszülő elszenderülése görög katolikus templom

A templom 1797-ben épült, késő barokk stílusban. Tornya 1807-ben épült. Anyakönyvek 1788-tól vannak vezetve.




 KERESZTÉTE Krisztus Király kápolna



Keresztelő Szent János születése görög katolikus kápolna

A kápolna 2000-ben épült.


KRASZNOKVAJDA
Szűz Mária Neve templom

A templom középkori eredetű, mai barokk stílusú alakját 1759-ben nyerte el.



 PAMLÉNY Szent Mihály főangyal templom


 PERECSE Krisztus Üdvözítő görög katolikus templom

A templom 1948-ban épült.




 SZÁSZFA Nagyboldogasszony-kápolna
komment

A "melegholokauszt" és Tel-Aviv

2014. január 11. 17:30 - Andre Lowoa

Pénteken felavatták Izrael első olyan emlékművét, amelyik a melegholokauszt "áldozatainak" állít emléket. Elérkezett tehát az az idő is, amikor az izraeli kormányzat a Tóra útmutatásaival teljesen ellentétes módon a buzik kivégzése helyett azokat mentegeti és ünnepli. Mózes törvénye ugyanis nagyon egyértelmű ebben a kérdésben: a homoszexualitásért kivégzés jár. Ez éppen olyan parancsolat, mint a ne lopj vagy a ne gyilkolj, vagyis minden olyan embernek, aki elfogadja az ószövetséget, teljesen egyértelmű kellene hogy legyen. Teljesen érthetetlen tehát, hogy ebből a törvényből hogy lehet ennek az ellenkezőjét kihozni? Akkor most ez csak a zsidók számára nem érthető vagy mi? Elég valószínű egyébként, mivel minden más normális ország visszaszorítja, üldözi, esetleg kivégzéssel jutalmazza a természetellenes fajtalankodást, buzulást, és egyéb elfajzásokat. A Tóra ismerete nélkül is. Egy normális embernek ezen nem is kell mit magyarázni.

Az iszlám alapját képező Korán is érdekesen kezeli a kérdést, mivel a szexuális elfajzásokat száz vagy nyolcvan korbácsütéssel lehet büntetni. Lehet azon vitatkozni, hogy pontosan milyen eszközzel lehet végrehajtani az ilyen ítéletet, de általánosságban elmondható, hogy a huszadik korbácsütésre a bőr heves vérzések közepette több helyen erőteljesen felszakad, a negyvenedikre a hús helyenként lefoszlik a csontokról, a hatvanadikra pedig elég valószínű, hogy a főbb ütőerek is átszakadnak, és a nyolcvanadikra még egy erőteljes testfelépítésű ember is többszörösen meghal.

Visszatérve a melegholokausztra: mivel napjainkban is elmondható, hogy Izrael zsidó lakosságának 90%-a buzi, teljesen egyértelmű, hogy siratják az övéiket. Az ő fejükkel gondolkodva az is teljesen nyilvánvaló, hogy a csak számukra tényként kezelt holokauszt minden áldozata buzeráns volt, tehát ők tulajdonképpen nem tizenötezer, hanem hatmillió buzira emlékeznek. Mivel a zsidó tudja, hogy a másik zsidó milyen, ez nem is lehet kérdéses. A nagy zsidó színészkedés a holokauszttal kapcsolatban mintha most őszinteségi rohammá változott volna. A bűnt divattá tenni akaró minden igyekezetük azért van, hogy szándékaik szerint egyszer majd minden bűnüket felfedhessék, de mégis áldozatként és követendő példaként tekintsen rájuk mindenki - elérve ezzel a képmutatás, a bűn és az Isten elleni lázadás végső kiteljesítését. Csakhogy a világ egészségesebbik, és egyre erősebbé váló fele nem kér sem a zsidókból, sem a képmutatásaikból, sem a bűneikből.

A zsidók pedig kerüljenek csak szerepzavarba. Járassák csak le a holokausztos halálkultuszukat, amennyire csak tudják. Mert a legtöbb ember számára a komédia ezen foka már gusztustalan és röhejes.

Tamási Attila

komment

Büntethető homoszexualitás? Jöhet a népszavazás

2014. január 11. 11:15 - Andre Lowoa

Vszevolod Csaplin, az orosz ortodox egyház egyik vezető tisztségviselője támogatja azt a javaslatot, hogy népszavazás döntsön a homoszexualitás büntethetőségének visszaállításáról – közölte pénteken az Izvesztyija című orosz napilap.

A szinódus társadalmi kapcsolatokkal foglalkozó apparátusának vezetője szerint fontos kérdést vetett fel egy, a szerzetesi szolgálattól ideiglenesen felmentett orosz médiasztár.

Ivan Ohlobisztin, aki évek óta az egyik legjobban fizetett orosz színész és egy mobiltelefonokat is forgalmazó nagy orosz cég kreatív igazgatója, január 7-én a Twitter közösségi weblapon nyílt levélben fordult Vlagyimir Putyin államfőhöz, és azt javasolta, hogy újra büntetőjogi kategória legyen a homoszexualitás. A férfi népszavazást kezdeményezett az ügyben.

Oroszországban és a volt Szovjetunióban 1934-től 1993-ig 5-8 év börtönt szabhattak ki azokra, akiket a büntető törvénykönyv 121. cikkelye alapján bűnösnek találtak a férfiak közötti szexuális kapcsolat létesítésében.
Nem hatékony a homoszexualitással szembeni védekezés

Ohlobisztin szerint a homoszexualitásnak a kiskorúak körében való népszerűsítését tiltó orosz törvény nem hatékony, mert „a homoszexuálisokat tömörítő, hivatalosan működő, nyilvántartásba vett közösségek megléte önmagában a másság reklámját jelenti”, ami a hívők érzelmeit sérti.
A katolikus egyház...
vezetője elutasítja a homoszexuális párok örökbefogadási jogát.

Ferenc pápa egyébként interjúkötetben beszél a homoszexuálisokkal kapcsolatos véleményéről, azok után, hogy a világsajtó felfújta a riói járaton mondott visszakérdését: „Ki vagyok én, hogy egy meleget megítéljek?”

Az ortodox egyház egyik fontos tisztségviselőjének számító Vszevolod Csaplin az Izvesztyijának azt mondta, vitán felül áll, hogy ezt a kérdést érdemes társadalmi vitára bocsájtani. „A lakosság többségének, és nem valamiféle külső erőknek kell eldönteniük, mi minősül büntethetőnek, és mi nem. (...) Meggyőződésem, hogy az ilyen szexuális kapcsolatokat teljesen ki kell zárni társadalmunk életéből” – mondta.

Az Izvesztyija cikke szerint annak ellenére, hogy Ohlobisztin blogjáról eltávolították a Putyinnak címzett levelet, az Onlinepetition.ru oldalon aláírásgyűjtés kezdődött népszavazási kezdeményezésének támogatására.

Erre válaszul az orosz LGBT-közösség (magyarul LMBT: leszbikusok, melegek, biszexuálisok és transzneműek) a Change.org című honlapon követelték az orosz színész eltávolítását munkahelyéről, a vele szerződésben álló világhírű számítástechnikai céget pedig arra szólították fel, hogy vizsgálja felül együttműködését orosz partnerével.
Analfabéta kezelés

Igor Kocsetkov, az oroszországi LGBT-hálózat vezetője jogi analfabetizmusnak és erkölcstelennek nevezte a homoszexualitás kérdésének ilyen kezelését. Emlékeztetett arra, hogy a szovjet időszakban 250 ezer ember ártatlanul szenvedett az őket büntető jogszabály miatt. Szerinte a büntethetőség visszaállításáról szóló népszavazás felérne azzal, ha Németországban azt javasolnák, hogy újra állítsák fel a koncentrációs táborokat.
MNO
komment

Abaújlak - Gadna

2014. január 11. 07:47 - Andre Lowoa

Abaújlak 99 lakosú község Encstől északnyugatra, 21 kilométerre fekszik.


Gadna 244 lakosú község Encstől 24 kilométerre, északnyugatra fekszik.




http://em.bloglog.hu/page/7/





Istenszülő görög katolikus templom


 ABAÚJLAK Szanticskai Szent István király-kápolna



GADNA
Szentlélek görög katolikus templom

A településen görög katolikus paróchia a 14. században létesülhetett. A 17. században már nyoma van görög katolikus papoknak, sőt a régi parókia is ekkor épült. A parókia 1816-ig a munkácsi püspökség joghatósága alá tartozott. Anyakönyvek 1788-tól maradtak fenn. A jelenlegi templom 1816-ban épült, a hagyomány szerint ez már a harmadik. A régi templomok a Konoplyanki dűlőn, majd a mai iskola területén épülhettek. A templom 26 méter hosszú, 15 méter széles, magassága 9 méter, kőből és téglából épült. A toronyban három harang lakik. A templom festése és képállványa 1908-ban készült.
komment

Felsővadász

2014. január 11. 07:47 - Andre Lowoa

Felsővadász 536 lakosú község, Edelénytől északkeletre, 24 kilométerre fekszik.
A római katolikus temploma gótikus stílusban épült, homlokzati toronnyal és a nyolcszög három oldalával záródó szentéllyel. Főkapuja vasalt. Egy őzbőrből készült miseruha II. Rákóczi Ferenc ajándéka.
A volt Rákóczi-kastély a dombtetőn álló reneszánsz stílusú épület XVI. századi alapfalakkal. Később, 1850-1860 között romantikus stílusban teljesen átalakították. Egyemeletes, földszinti dongaboltozatos szobájában született és halt meg Rákóczi Zsigmond erdélyi fejedelem.


http://em.bloglog.hu/page/7/




Istenszülő születése görög katolikus templom

A templomot 1864. szeptember 8-án szentelték fel, az Istenszülő születésének tiszteletére . Az előző régi fatemplom toronykeresztjét a szentély fölött helyezték el. 1885-ban egy szép és majdnem teljesen épp ikonosztázzal gazdagodott a templom. Az ikonosztáz csúcsán lévő kereszt alatt ószláv nyelven az alábbi idézet olvasható : „ A te kereszted előtt leborulunk Urunk és a te szent föltámadásodat dicsőítjük”.



 Szent József templom

Barokk templom a XVIII. századból. Kronogramma a kapu fölött 1863-ból.
komment

Kupa

2014. január 11. 07:46 - Andre Lowoa

Kupa 180 lakosú község, Szikszótól 13 kilométerre, északra fekszik a Cserhát közepén. Mezőgazdasági tájmúzeuma megtekinthető.


http://em.bloglog.hu/page/7/




 Jézus Szíve kápolna


 Görög katolikus misézőhely

A települést 1279-ben említi először oklevél. A falu neve már akkor is Kupa volt. A török hódoltság idején a falut többször is feldúlták, lakossága 2 tucatra csökkent.
Római katolikus temploma 1719-ben épült a mai református templom helyén állt, majd helyére református templomot építettek. Hangácsi Judit úrnő 1873-ban kelt végrendeletében a községnek adományozott egy épületet azzal a kikötéssel, hogy abban katolikus iskolát kell fenntartani.
Az iskola épületében vannak ma a szertartások.
komment

Homrogd - Monaj

2014. január 11. 07:46 - Andre Lowoa

Homrogd 1004 lakosú község Szikszótól 11 kilométerre, északra fekszik.


Monaj 299 lakosú község Szikszótól 14 kilométerre, északra fekszik.




http://em.bloglog.hu/page/7/





Krisztus Teste és Vére templom

A templomot 2011. október 22-én szentelték fel.




 HOMROGD Magyarok Nagyasszonya-görög katolikus templom

Az első templom története 1779-ig nyúlik vissza, amikor az Abaújszolnokról vásárolt fatemplomot felszentelték. A jelenlegi templomot 1827-ben kezdték építeni, Lánczy József földbirtokos támogatásával, akinek síremléke a templom közepén található. A templomot 1832-ben szentelték fel. A templom klasszicista stílusban épült. A művészien megmunkált, felújított, több száz éves ikonosztáz a régi fatemplomból származik. A templomot 1934-1938 között a templomot kibővítették. 1947-ben a háború okozta károk miatt újjáépítették a templomot.

A templom mellett kápolna van.



 MONAJ Páduai Szent Antal-templom

A templom 1935-ben épült, a korábbi elbontott kápolna anyagából.
komment

Alsóvadász

2014. január 11. 07:46 - Andre Lowoa

Alsóvadász 1535 lakosú község Szikszótól 6 kilométerre, északra fekszik. A környékén már az őskorban is éltek emberek. Ezt bizonyítja az 1970-es években megtalált kőbalta. Mely, jelenleg a miskolci Herman Ottó Múzeumban tekinthető meg. Az ásatások tanulsága szerint a környék azóta mindig éltek emberek itt. Erre enged következtetni az a tény, hogy néhányan még ma is köztünk vannak. A Honfoglalás után az Aba nemzetség szállásterülete volt. A falu alapítása is erre az időre tehető (XI. század). Ekkor még a mai Alsóvadász ebben a formában nem létezett. Az Árpád-korban itt három falu volt: Alsóvadász, Jánosd és Vízvölgy. Vizvölgy (Wyzwelg) tiszavirág életű település volt. Az Árpád-kor végén már nem létezett. Alsóvadász és Nyomár között feküdt. Létezéséről csak korabeli dokumentumok tanúskodnak, az emlékezetben már nem él az emléke. Feltehetően a tatárjárás során pusztult el. Területét 1329-ben Vadász és Jánosd birtokosai osztották fel egymás között. Jánosd (Janustelky) egészen 1906-ig különálló település volt. Ekkor egyesült Alsóvadásszal. Az egykori különállóság még ma is észrevehető. Első említése 1280-ból való. Az elnevezése valószínűleg a tulajdonosának nevéből adódhatott. Azóta rövid időszakoktól eltekintve lakott volt. Jánosd 1280-ban elnéptelenedett. De az elnéptelenedés nem tartott hosszú ideig. Ezt bizonyítja egy dézsmáról szóló feljegyzés 1317-bol. Alsóvadászt 1317-ben említik először. Nevét Vadaz alakban írják. A vadász olyan foglalkozást jelentő helynév, amely a benne lakó királyi szolgálónép tevékenységét jelölte. Alsóvadász lakói az Árpád-korban királyi vadászok voltak. 1329-ben Miklósfalva néven említik az a oklevelek községet (Wadaz alio nomine Michlosfalwa). Ennek az az oka, hogy a király Lorinc fia Miklós zólyomi ispánnak adta. 1332 - 35-ben Felsovadásztól való megkülönböztetése céljából Inferiori Vadaz illetve Alvadaz néven említik. Alsóvadász és Jánosd környékének 1317-es leírásában szerepel Aszaló (Azalo) és Dicháza (Dydych) is, mint szomszédos település. A falu határában folyó patakot Szikszópataknak (Zylzovpathaka) írja. A patak völgyében és Gadnán átvivő közútnak elágazása volt Nyomár felé. 1403-ban Zsigmond király a Perényi család tagjának, Péternek adományozta Vadászt és Jánosdot. 1427-ben összeírást tartottak. Az összeírás során 64 portát jegyeztek fel. Egy - egy portán három - négy családfő (homines) lakott. Alsóvadász Szikszó után a környék második legnépesebb települése volt. A török hódoltság 1558-ban érte el a falut. A törökök több kisebb várat elfoglaltak a környéken. Elfoglalták a felsővadászi kastélyt is. Később a királyi Magyarország békét kötött a törökkel és Alsóvadász az ország három részre szakadása idején annak része lett. Portyázó török csapatok többször dúlták fel Abaúj területét. 1575 és 1582 között Felső-Magyarországon 188 katonai közbelépést jegyeztek fel. 1588 október 8-án a budai pasa parancsára Kara Ali bég csapatai büntetőportyát tartottak Szikszó ellen. A bég a mezővárosra Sajószentpéter felől tört rá. A Szikszóiak a fallal megerősített templomba menekültek, de az ágyúkkal felfegyverzett törökök ellen nem sokáig tudták volna magukat tartani. Rákóczi Zsigmond egri főkapitány időben kapott jelentést a támadásról és intézkedett Szikszó felmentése érdekében. A felmentő seregek Kassáról, Göncről, Szendrőről és Tokajból jöttek. A csapatok Alsóvadászon találkoztak. A mintegy 2300 fos sereget maga Rákóczi Zsigmond vezette. A hosszas, öldöklő csatában több, mint 2000 török esett el, de sok magyar és német vitéz is a harctéren maradt. A török katonákat az Alsóvadász felé vezető út és a Vadász-patak közé temették. A néphit szerint az itt emelkedő mesterséges domb az elesett török harcosokból épült fel. Ezért is a neve: Törökhalom. A környező megyék sorra behódoltak a töröknek. Abaúj sem kerülhette el sorsát. Több helység vállalta az elbujdosás a pusztítás után a hódolás helyett. Alsóvadász lakói viszont viszonylagos háborítatlanságukat kemény adófizetéssel vásárolták meg. Az egri töröknek adóztak. A XVI. század végére a török megszállás véget ért. 1699-re újjáépítették a romokban fekvő templomot. A török hódoltság után a község a Sherédy, majd a Békény család birtoka volt. A XVI. század végére a Rákócziak kezébe került. Az O birtokuk volt 1712-ig. A Rákóczi szabadságharc során Alsóvadász elpusztult. 1720-ban a gróf Csáky család újratelepítette. Alsóvadász és Jánosd együttes lakossága 1782-ben 998 fő volt. A faluban számos bírtok nélküli nemes élt, akik vagy földet béreltek az uradalomtól, vagy annak majorságában dolgoztak. A zsellérek sem voltak egészen nincstelenek, mert a környező szőlőhegyeken jó kereseti lehetőséghez jutottak az 1774-es urbárium szerint. A XIX. század reformeszméi Alsóvadászra is eljutottak a református egyházon keresztül. A egyház óvoda építéséhez kezdett és emelte iskolájának színvonalát. Az 1848/49-es szabadságharc idején Alsóvadászról is nemzetőrök és honvédek álltak be Kossuth Lajos seregébe. A XIX. században a falu lakossága folyamatosan gyarapodott. 1851-ben 1153 református, 80 római katolikus, 220 görög katolikus és 42 zsidó élt. Összesen 1295 fő. 1869-ben 1570-en, 1900-ban pedig 1745-en éltek itt. 1906-ban Alsóvadász és Jánosd egyesült. Ekkor alakult ki a mai Alsóvadász. A két Világháborúnak Alsóvadászon is sok áldozata volt. Az I. Világháborúban 27 alsóvadászi katona esett el, a II Világháborúban 24 katona halt meg. 1919-ben a Tanácsköztársaság megdöntésekor a cseh csapatok egészen Alsóvadászig jöttek, de harcok nem folytak a faluban. Az 1950-es években, Rákosi idején több családot telepítettek ki Budapestrol Alsóvadászra. Köztük volt Bethlen András gróf az egykori miniszterelnök fia. Az első TSZ szervezése idején I-es és III-as csoportok alakultak ki. 1961-ben azonban a Termelő Szövetkezet szervezését a teljes kényszer jegyében hajtották végre. Alsóvadász lakosságának egy része a TSZ-ben dolgozott a másik része Miskolcon dolgozott ingázóként.


http://em.bloglog.hu/page/7/





 Magyarok Nagyasszonya templom

A templomot 1994. októberében szentelte fel Dr. Seregély István érsek. Két évvel később készült el a harangláb.
komment

Abaújszolnok - Nyésta - Selyeb

2014. január 11. 07:43 - Andre Lowoa

Abaújszolnok 151 lakosú község Encstől északnyugatra, 21 kilométerre fekszik.



Nyésta 70 lakosú község Encstől 25 kilométerre, nyugatra fekszik.



Selyeb 482 lakosú község Szikszótól 19 kilométerre, északra fekszik.


http://em.bloglog.hu/page/7/



 ABAÚJSZOLNOK Keresztelő János fejvétele-görög katolikus templom



 NYÉSTA Gyümölcsoltó Boldogasszony-templom


SELYEB
Szent Péter és Pál főapostolok-görög katolikus templom

1973-ban külföldi adományból és a hívek áldozatos munkájából épült fel a templom. A templom építésében sokat fáradozott az akkori parókus, a boldogemlékű Kovaliczky György esperes úr. Az ikonosztáz 1994-ben diófából készült, melyet kézzel faragtak meg erdélyi fafaragó mesterek. Az ikonosztáz képeit Kárpáti László ikonfestő festette.
komment

Elmebeteg zsidók toboroznak a mozivásznon

2014. január 10. 13:25 - Andre Lowoa

Kevin Smith zsidó rendezésében készülő perverz filmalkotás kerül a mozikba. Már az alaptörténet beteges és pokolravaló, miszerint a megőrült Jézus ellen összefog az emberiség a sátánnal, hogy végleg félreállítsák Isten fiát. A filmben Jézus mindent elpusztítani akaró őrültnek van ábrázolva, míg az ördög kedves, humanista szerzet. Említett rendezőnk korábban is "megajándékozta" a filmnézőket eszement, torz lelkivilágával, elég csak a Stop Shop nevű, káromkodásokat és elferdüléseket dicsőítő "alkotását" említeni. Sajnos ezt egyfajta kultusz-filmként tartják számon. Az ízig-vérig zsidó rendező az alacsony költségvetésű produkciók híve, amiből persze maximális hasznot húz. Úgy tűnik ez a botrányos figura nyugodtan gúnyt űzhet a keresztény értékekből és Jézus Krisztusból, senki nem bojkottálja tevékenységét. Biztosak vagyunk abban is, hogy filmtermékei a szabadkőműves háttérhatalom parancsára vagy legalábbis beleegyezésével és támogatásával készülnek. Ez Amerika, a sátánisták paradicsoma.

Dunai István

komment

Amiért szükséges az ima a gyermekekért - két eset

2014. január 10. 13:05 - Andre Lowoa

Két eset: Minden felelőst felmentettek a szentmiklósi gyerekkínzás ügyében, illetve már a második gyerek lett öngyilkos egy szakiskolában...
1. eset: Minden felelőst felmentettek a szentmiklósi gyerekkínzás ügyében
Éveken keresztül se a védőnő, se a gyerekorvos, se az óvoda, se az iskola, se a gyerekjóléti szolgálat nem vette észre, hogy szüleik rendszeresen szexuálisan bántalmazzák a három szigetszentmiklósi kisgyereket. Csak az elhanyagoltságuknak köszönhették, hogy végülis nevelőszülőkhöz kerültek, és brutális szüleiknek egy darabig még a láthatási joga is megmaradt. Ezt hozta ki a kormányhivatal által indított vizsgálat, amely a gyermekvédelmi jelzőrendszer működésére irányult. Senkivel szemben nem javasolták fegyelmi indítását.
A botrányt a Blikk cikke robbantotta ki tavaly november 26-án. A vádiratra hivatkozó cikkben megírták, hogy egy házaspár éveken át kínozta, rendszeresen megerőszakolta és verte három kiskorú gyerekét. A gyerekekkel a vád szerint fekáliát és patkányt etettek.
A legidősebb fiú 2000-ben, húga 2002-ben, öccse 2003-ban született. A vádiratban az Index információi szerint az szerepel, hogy a bántalmazás azóta tartott, „mióta csak az eszüket tudták”. Csak 2012 januárjában kerültek el brutális szüleiktől.
Az ügyben rögtön felvetődött a gyermekvédelmi rendszer szereplőinek a felelőssége, az a kérdés, hogy történhetett meg, hogy éveken át senki nem lépett hatékonyan közbe, nem védték meg a gyerekeket brutális szüleiktől.
A botrány első napja azzal telt, hogy mindenki hárított, november 27-én azonban közölte a Pest Megyei Kormányhivatal, hogy elrendelte: a Szociális és Gyámhivatal indítson vizsgálatot az ügyben. A gyermekvédelmi jelzőrendszer működésének vizsgálatát el is kezdték november 28-án, írta az Index megkeresésére szerdán a kormányhivatal. A vizsgálat lefolytatására 30 napjuk volt
A vizsgálat jogi hátterét egy 2006-os kormányrendelet adta, ez sorolja fel a szociális és gyámhivatal feladatait. Ezek között szerepel, hogy a hivatal „a gyermekvédelmi jelzőrendszer elégtelen működése esetén megteszi” a gyermekvédelmi törvény két bizonyos pontjában megadott intézkedéseket.
Az egyik ilyen pont a fegyelmi felelősségre vonásról szól. Azt mondja ki, hogy ha a jelzőrendszer valamelyik tagja (a felsorolás szerint például védőnő, háziorvos, gyermekorvos, családsegítő szolgálat, óvoda, iskola, rendőrség) jelzési vagy együttműködési kötelezettségének nem tesz eleget, a gyámhatóság – jelzésre vagy hivatalból – értesíti a fegyelmi jogkör gyakorlóját, és javaslatot tesz arra, hogy induljon fegyelmi az érintettel szemben. A másik pont azt rendeli el, hogy a gyámhatóság  ezzel egyidejűleg egyeztető megbeszélést tart, és a gyermekjóléti szolgálatnál kezdeményezi esetmegbeszélés megtartását.
A vizsgálat eredményéről ezt közölte a kormányhivatal:
A médiában korábban megjelent információkkal ellentétben, a vizsgálat szerint a gyermekekkel kapcsolatban álló védőnő, gyermekorvos, óvoda, iskola, illetve a gyermekjóléti szolgálat nem észlelte a gyermekek szexuális bántalmazását, ilyen jelzés sem szóban, sem írásban nem történt.  Nevelőszülőhöz való kerülésüknek oka nem a bántalmazó szülői magatartás, hanem rendkívüli elhanyagoltságuk volt. Az átmeneti nevelésbe vétel iránti eljárás során a gyermekeket pszichológus is megvizsgálta, de akkor sem tárt fel szexuális bántalmazásra utaló gyanút. A gyermekek már több mint fél éve nevelkedtek nevelőszülőnél, amikor újabb pszichológiai vizsgálat során szexuális abúzus gyanúja felmerült. A Városi Gyámhivatalnak a nevelőszülői hálózat jelezte a pszichológiai vizsgálatban feltárt gyanút, amely jelzésre a Szigetszentmiklósi Városi Gyámhivatal haladéktalanul büntetőfeljelentést tett, valamint a szülők kapcsolattartási jogát megszüntette a gyermekekkel.
Amikor visszakérdeztünk, hogy ezek szerint tehát a vizsgálat:
- semmilyen mulasztást nem állapított meg,
- semmilyen hibát nem azonosított, és ebből kifolyólag
- semmilyen változtatás (személyi felelősségre vonás, új gyakorlat kialakítása) szükségességének kimondását sem alapozta meg,
a kormányhivatal sajtófőnöke a kormány gyermekvédelmi intézkedéseiről írt általánosságban, azzal, hogy „a Szigetszentmiklóson történt szörnyűséges események” megerősítik ezek szükségességét.
Megjegyezte, hogy a „közigazgatás reformja a gyermekvédelmi rendszert elsőként érintette”. Példaként azt hozta fel, hogy 2013. január 1-jétől a járási gyámhivatalok létrejöttével megszűnt a jegyző és a gyámhivatal közötti ügyek áttétele, és lehetővé vált a gyorsabb és hatékonyabb ügyintézés. A kormányhivatal válaszközleménye megjegyezte, hogy az ő vizsgálatuk „a jelzőrendszer egy szeletére terjedhetett csak ki, további vizsgálatokra a hivatal nem volt jogosult”. November 27-én belső vizsgálatokat ígért az Index kérdésére a szigetszentmiklósi önkormányzat is. Az önkormányzat sajtómunkatársa, Vajna-Sallai Adrienn azon a napon az Indexnek az írta:
„A szükséges belső vizsgálatok el lesznek végezve. Az ügyet kivizsgáljuk, és mint minden alkalommal, így most is megtesszük a megfelelő intézkedéseket.” (Janecskó Kata - index)

2. eset: Csicskáztatás miatt ugrott le a 17 éves diák
Társai folyamatos kegyetlenkedése miatt akart öngyilkos lenni az a 17 éves fiú, aki kedd reggel a székesfehérvári Árpád Szakképző Iskola aulájában vetette le magát a legfelső emeletről, írja a Blikk. A diák a fehérvári kórház intenzív osztályán fekszik, egyelőre kómában van.
Az iskola diákjai közül a legtöbben arról beszélnek, hogy  a fiú ezért akart végezni magával, mert az iskola egyik bandája folyamatosan zaklatta. Állandóan csicskáztatták, megütötték, nemegyszer az is előfordult, hogy arcon köpték.
A kórházban fekvő fiú bátyja a Blikknek azt mondta: tudták, hogy többen szekálják öccsét, de ő sosem panaszkodott otthon. A báty szerint hiába kérték, hogy szóljon, ha segítségre van szüksége, nem mondott semmit, sőt az eset előtti este még vidáman elviccelődtek édesanyjával. A fiú szerint öccse önszántából nem ugrott volna, lehet, hogy kényszerítették vagy valahogy rávették.
A diákok közül többen nem mentek iskolába. Volt, akivel pszichológus is beszélgetett. Néhány diák ugyanis látta, amint a fiú leveti magát az emeletről és fejjel az aula kövére zuhan. Többen látták társuk vérben fekvő testét. A 17 éves fiút többször újra kellett éleszteni.
Az Árpád Szakképző Iskola egy másik tanulója karácsony előtt pár nappal lett öngyilkos. Egy társával együtt a vonat elé ugrott, őt már nem tudták megmenteni.



Ima a gyermekek védelméért

Drága Istenünk kérünk, védj meg minden gyermeket az egész világon a fizikai és lelki bántalmazásoktól!
Küldd el a Szentlelked minden magányos és kétségbeesett gyermekre, hogy tudják nincsenek egyedül, és hogy Rád mindig számíthatnak. Angyalaid segítségével oltalmazd a veszélyben lévő gyermekeket. Ébreszd fel a szeretetet az emberek szívében, az árva gyermekek megsegítésére.
Imádkozunk minden olyan felnőttért, akik ilyen gyermekek közelében vannak, hogy Szentlelked segítségével jót cselekedjenek.
Kérünk Téged most Jézus Krisztus nevében, hogy hatalmas erőddel állítsd le a gyermekekre zúduló csapásokat, és ébressz szeretet az emberek szívében!
Drága Szűzanyánk kérjük hathatós segítségedet és közbenjárásodat minden gyermek védelmében! Ámen.
*
Kérünk Téged Istenünk, hárítsd el a pedofília, az erőszak, a prostituálás veszedelmét a gyermekektől és minden kiszolgáltatott embertől! Leplezd le e gonoszságok művelőit, különítsd el őket, hogy soha többé semmilyen kárt ne okozzanak a senkinek!

http://www.szeretetfoldje.hu/index.php/cikkek-irasok/5233-amiert-szuekseges-az-ima-a-gyermekekert-ket-eset
komment

Szikszó - 2013-07-04 07:07 csütörtök

2014. január 09. 15:45 - Andre Lowoa

Szikszó 6010 lakosú város a 3-as főközlekedési út és a valamikor megépülő M30-as autópálya, valamint a 90-es/Hidasnémeti- Miskolc vasútvonal mentén a Hernád völgyében fekszik. Noha a város első írásos említése csak a XIII.-XIV. század fordulójának időszakából származik, a régészeti kutatások kimutatták, hogy Szikszó és vidéke már nagyon korán benépesedett. Nem messze a központtól, a Vadász-patak völgyében két honfoglalás-kori sírt tártak fel, de a jelenlegi református templom helyén végzett ásatások is azt bizonyítják, hogy az már a XII. század előtt is temetkezési hely volt. Első írásos említése 1280-ra tehető, ekkor ugyanis IV. László itt keltez három oklevelet, a következőkkel zárva sorait: Dátum in Zekzou, feria tertia proxima post dominicam judika MCCLXXX. Újabban egyes történészek arra a következtetésre jutottak, hogy a fenti dokumentumban megjelölt hely nem a mai Szikszó helyén álló településre vonatkozik, így ők az első írásos említést 1307-re teszik, amikor is Károly Róbert adott ki “in Zykzo” oklevelet. Bármelyik is legyen a helyes, az biztos, hogy a város már több mint 700 éves történetre tekinthet vissza, és több mint egy évszázados kitérő után, 1989-től ismét városi rangja van. A környék már a honfoglalástól kezdve az Abák birtokának számított, ezt valószínűleg Szent István is megerősítette. Írásos forrásokból is ismert első tulajdonosa Marhard, Abaújvári ispán volt. Később 1308-ban az ő fia, Mihály mester már Zekzow-inak nevezi magát. Marhard, fiai, valamint az ő örököseik az Árpád-ház kihalása után is megőrzik birtokaikat, a XIV. századra a több ágra szakadt família Szikszai ágának jut a birtok. A család 1391-ben kihal, így hatalmas birtokaik mind a királyra szállnak, Zsigmond pedig feleségének, Máriának juttatja azokat. Nagy változást jelent ez a város életében, ugyanis a királynő szívén viselte új szerzeményének sorsát, és több kiváltságot juttat lakóinak: 1391-től engedélyezte az építkezésekhez a szabad fahordást a Feketeerdőből; később az adó egy részét engedi el. Valószínűleg ebben az időben gyorsult fel az új, gótikus templom építése, amelyet a korábbi helyén, részben annak kőanyagának felhasználásával emeltek, és amely tulajdonképpen ma is látható, bár, mivel több alkalommal is tűzvész pusztított benne, az épületet többször újjáépítették. Mária halála után Zsigmondra száll Szikszó, majd tőle, kisebb nagyobb kerülőkkel, a Perényi család megalapítójára, Simon fia Péter székelyispánra. A Perényiek a XVIII. századig a vidék legnagyobb birtokosai maradnak, bár az egyes birtokrészeket többször elzálogosítják, és perek sorát vívják tulajdonjogi viták miatt. De az 1700-as évekre a Perényiek csillaga is lehanyatlott, tőlük az Esterházyak és a Csákyak szerezték meg Szikszó területeinek jelentős részét, majd utóbb az Esterházy rész is a Csákyaknak jutott. Az utolsó szikszói nagybirtokosok a Hunyadyak voltak, id. gróf Hunyady Lászlóné végrendeletében egy szeretetotthon létrehozására felajánlotta a Bethánia kastélyát, a parkot, szántókat és egy szőlőt is. 1945 márciusában, amikor megalakult a földosztó bizottság, a kiosztott 2248 kataszteri hold földből 1028 holdat gróf Hunyady Lászlótól sajátítottak ki. Egy 1317-es, Tamás, Esztergomi érsek által kiadott, peres ügyet rendező oklevélben a helység, mint tizedfizető hely szerepel, majd az 1332-35-ös pápai tizedjegyzékből az is kiderül, hogy Szikszón három pap fizetett adót, ami azt valószínűsíti, hogy már akkor is legalább két templom állt a vidéken. Fejlődéséhez elsősorban kedvező fekvése járulhatott hozzá: itt vezetett az út a Magyar Királyság déli részei felől Kassára és Krakkóba, Lengyelországba. Ennek az útvonalnak különösen az 1335-es visegrádi hármas királytalálkozót követően nőtt meg a jelentősége. 1351-ben még csak “villa Zykzou”-ként emlegeti (vagyis mint falvat, faluközösséget), de 1392, amikor Mária királynőhöz kerül, már a “civitatem nostram Zykzow”, vagyis a királyi város megnevezést használják. Ekkoriban már saját kiadványai, esküdtjei és bírója van, valamint vámszedési joggal is rendelkezik. Nagy jelentőségű az 1387-ből származó forrás, amelyben Szikszai Miklós mester templomépítés céljából híd verését engedélyezi a Hernádon. Ez volt a kezdő lépés a szikszói gótikus templom megépítésének jó 100 éves történetében. Egyes források szerint a két templom mellett még egy apácakolostor is állt itt Zsigmond király idején, de erről semmi konkrétat nem tudunk. A XV. században végig városként említik, kezdetben civitasként, később csak oppidumként, megemlítik híres vásárját, azt, hogy út- és vásárvámot szedett, 1472-ből a Bársonyoson lévő malmáról, 1495-ből sókamarájáról olvashatunk. Mezővárosi rangját az is bizonyítja, hogy adóját nem portaként, hanem egy összegben fizette. Különösen sokat találkozhatunk a korabeli dokumentumokban a szikszói szőlőkkel, ami arra vall, hogy már akkor jelentős borvidéknek számított: szőlőbirtoka van a kassai Szent Erzsébet egyháznak (1382-es forrás), a diósgyőri pálosoknak (1406), a lehnici karthauzi kolostornak (1406, 08, 14), Perényi Péternek (1408), a kassai (1408) és szikszói plébánosnak (1406, 14), és persze a város polgárainak is (1406, 08, 14). 1517-ből van arról adatunk, hogy a városban tanító működött, a szikszói plébános gyakran tölti be a forrói esperesi tisztséget is, Bereck plébános pedig helyi fegyvereseket vezetett a Dózsa-féle parasztfelkelésben. A reformáció szelei Szikszót is elérik, amikor Perényi Gábor 1538-ban áttér a lutheránus hitre, a város polgárai is követik, első újhitű prédikátornak Benczédi Székely Istvánt hívják meg. 1562-ben viszont már kálvinista hitre térnek a lakósok, méghozzá a Perényi család akarata ellenére. 1568-ban generális gyűlést tartottak Szikszón a református prédikátorok, és elrendelték, hogy az úrvacsorát ostya helyett közönséges kenyérrel kell kiszolgáltatni. Mivel a teljes népesség áttért, a gótikus templom is a reformátusoké lett, és - jó néhány, a visszaszerzésére tett kísérlet ellenére - azóta is a református egyházé. A mohácsi csatvesztés után a török előrenyomulása egyre jobban éreztette hatását, 1558 október 13-án a füleki bég felégette a várost, majd 1566-ban, ‘67-ben, ‘73-ban és ‘77 fosztogattak a török csapatok, ‘77-ben az éppen istentiszteleten lévő lakósság védekezett, és a templomot sikerült megvédenie. Valószínűleg ezek után, talán 1580-ban építettek védőfalat a templom köré, így vált az erődítménnyé, amelynek különösen Eger eleste (1596) után nőtt meg a jelentősége. 1641-ben 1000 lovast rendeltek ide, 1644-ben pedig 500 német katonát talált itt I. Rákóczi György. Mindenképpen szót kell ejtenünk Rákóczi Zsigmond Szikszó határában vívott győztes csatáiról: először 1577-ben, mint szendrői várkapitány ugrasztotta meg a várost fenyegető törököt, majd 1588-ban, immár egri parancsnokként aratott fényes, nyugodtan mondhatjuk, hogy európai hírű győzelmet. Az erdélyi fejedelmek többször is megfordultak a vidéken, 1679-ben pedig a Thököly vezette magyar csapatok győzedelmeskedtek a labancok felett - a győztes csatának dühödt mészárlás lett a vége, ahol 709 császári katona vesztette életét. Budapesten, a Hősök terén, Thököly alakja alatt dombormű örökíti meg a szikszói csatát. Mivel a polgárok 1703-ban Rákóczihoz csatlakoztak, Rabutin császári generális teljesen felégette a várost 1706-ban, ekkor tűnt el végleg az a bűntető kard, amellyel addig a halálos ítéleteket hajtották végre. A XVIII. század a lassú gyarapodás időszaka, 1715-ben a pozsonyi országgyűlés szikszót harmincad helynek nevezi ki; 1780-ra épül fel az új katolikus templom, a kereskedelem jelentősége miatt megnövekedett zsidó lakósság pedig 1808-ban vehette birtokába az új zsinagógát. 1848 harcai természetesen ismét nem kerülték el a települést, a Mészáros Lázár hadügyminiszter által vezetett magyar honvédek 1848 december 28-29-án itt vívták meg csatájukat Schlick császári csapataival. Nem kétséges, hogy a győzelemmel végződő csata a legjelentősebb volt a ‘48-as felvidéki ütközetek között. 1852 hozta a város történetének legnagyobb csapását. Május 18-án a község déli részészén, egy kemencéből kipattanó szikra lángra gyújtotta a házat, de hamarosan az egész település lángban állt: 472 háza porig égett. Kunsch József, Pestre szakadt szikszói ügyvéd óriási erőfeszítéseinek köszönhetően könyv jelent meg, Szikszói Enyhlapok címmel, amelyben számtalan jelentős író, költő művét jelentették meg, és amelynek célja a szikszói újjáépítés anyagi támogatása volt. Az újjáépítés jól haladt, városias utcák épültek, de a nagy terheket már nem bírták a polgárok, és 1866-ban kérelmezték a város nagyközséggé való visszaminősítését. Trianon újabb fordulatot hozott Szikszó életében, ugyanis Kassa elcsatolásával a csonka Abaúj-Torna vármegye székhelyévé lépett elő. Ekkor rendezik az utcákat, a közvilágítást, járásbíróság, iskolák, kórház, lakótelep) épül, és több műemléket is avatnak. 1938-ban, az első bécsi döntéssel Kassa ismét Magyarországhoz kerül, így 1938-45 között csak járási székhely Szikszó, majd 1945-től 1950-ig ismét megyeszékhely, végül 1961-ig járási központ. 1989-től ismét városi rangra emelkedett.


http://em.bloglog.hu/page/7/
komment

Ördögüző tréningeket indít Vatikán(Közben pedig emlékszetek a világító 4 napig ott lévő szoborra Mdj

2014. január 09. 15:45 - Andre Lowoa

Az olasz és a spanyol katolikus egyház egyre több papot oktat ördögűzésre az okkultizmus felerősödése miatt, írja az Independent.
A milánói egyházmegye nemrég kinevezett hét új ördögűzőt, Szardíniából három papot küldtek Rómába egy ördögűző tréningre, hogy gyógyítani tudják sátánista vagy fekete mágiát alkalmazó híveiket. A spanyol katolikusok nyolc pappal neveztek a képzésre, mert egy tanulmány szerint az országban korábban sosem látott szintre emelkedett az ördög által megszállt hívők száma.
Az egyház szerint azért is szükséges a hivatalos képzés, mert egyre több az önjelölt ördögűző, akik furcsa és korábban betiltott praktikákat alkalmaznak.
Francesco Bamonte, az olaszországi Nemzetközi Ördögűzők Egyletének elnöke azt nyilatkozta egy olasz napilapnak, hogy az egyházmegyékben egyszerűen nincs elég ördögűzőjük a rengeteg megszállott emberek gyógyítására, akiket azért szállt meg az ördög, mert túl sokat foglalkoztak okkultizmussal.
A Katolikus Enciklopédia egyébként úgy definiálja az ördögűzést, mint
a démonok és a gonosz szellemek kihajtása személyekből, helyekről, vagy dolgokból, amelyeket megfertőzött a rosszindulat.


(Index)
komment

Borsodszirák

2014. január 09. 15:43 - Andre Lowoa

Borsodszirák 1187 lakosú község a 94-es/Tornanádaska-Miskolc/ vasútvonal mentén, Edelénytől 4 kilométerre, délre fekszik.

http://em.bloglog.hu/page/9/





 Nagyboldogasszony templom

A templomot Gróf Eszterházy Károly püspök, földesúr építtette a püspöki bevételek terhére.Az építési terveket Fellner Jakab készítette 1777-ben.Az 1778-1780 között épült késő barokk stílusú katolikus plébánia-ház 2+2+2 tengelyes timpanonos középrésszel és nagy manzard tetővel cseh süveges mennyezettel készült.A copf főoltár Halblechner Vencel egri szobrásztól, az oltárkép /Mária mennybe menetele/ Johann Zirklertől származik 1785-ből. A főoltár aranyozására Mandik Ferenc egri aranyozó vállalkozott, 1785-ben. A templom orgonáját 1889-ben Müller József rimaszombati orgonaművész készítette. A templombelső berendezése közül a főoltár, a szószék, a keresztelőkút, a padok, a sekrestye-szekrény, a körmeneti kereszt copf stílusban készült.
komment
süti beállítások módosítása
Mobil