Jézus az Emberiséghez

Ne feledjétek, a sátán, a test vágyai által ellenőrzi az embert, mint az élelmiszer, ruházat, szex, ingatlanok, autó, szabadság, luxusélet, zene, alkohol s híres személyek istenítése által.

“Mielőtt látható jelet kap az emberiség, három figyelmeztetés lesz a világban” Mirjana a rájuk bízott tíz titokról.

2017. augusztus 08. 08:42 - Andre Lowoa

 

2017. augusztus 8.
Az 1982. december 25-ei jelenés alkalmával Mirjana állítása szerint a Madonna bizalmasan közölte a tízedik, utolsó titkot, és elárulta neki a dátumokat, amelyeken a titkok megvalósulnak. A Szent Szűz kinyilatkoztatott Mirjanának néhány jövőbeli eseményt, részletesebben, mint az eddigi összes többi látnoknak. Emiatt számolok be e cikkben arról, amit Mirjana közölt egy 1983. november 5-i beszélgetés során. Összefoglaltam alapvető mondanivalóját – szószerinti idézés nélkül – annak, amit Mirjana mondott. Íme:

Mielőtt az emberiség látható jelet kap, három figyelmeztetés lesz a világban. A figyelmeztetések földi események lesznek. Mirjana mindháromnak szemtanúja lesz. Tíz nappal az isteni figyelmeztetések előtt Mirjana értesíteni fogja az általa kiválasztott papot. Mirjana tanúságtétele a figyelmeztetések megerősítése és a világ megtérésére való ösztönzés lesz.

A figyelmeztetések után látható jel jelenik meg a medjugorjei jelenések helyszínén, hogy az egész világ láthassa. Ez a jel tanúságtételként szolgál a jelenésekre és arra, hogy az emberek újra Istenhívők legyenek.

A kilencedik és a tízedik titok fontos. A világiak bűneinek következményeivel, azok büntetésével kapcsolatos. A büntetés elkerülhetetlen, mivel nem várhatjuk, hogy az egész világ megtér. A büntetést enyhíteni lehet imával és vezekléssel, de nem lehet elhagyni. Mirjana azt mondja, hogy a gonosz még mindig fenyegeti a világot, de a sok imának és a böjtnek köszönhetően elhárult az, amit a hetedik titok tartalmazott. Ezért bátorít Szűz Mária imára és böjtre: „Elfelejtettétek, hogy az imán és a böjtölésen keresztül elháríthatjátok a háborúkat és megtörhetitek a természeti törvények rendjét.”

Az első figyelmeztetést rövid idő után követi majd a többi. Így az embereknek lesz némi ideje a megtérésre.
Ez az időszak lesz a kegyelem és megtérés időszaka. Miután a látható jel feltűnik, az élő embereknek lesz némi ideje a megtérésre. Emiatt a Szent Szűz sürgős bűnbánatra és megbékélésre hív.

Az imádságra és bűnbánatra való felhívása azért van, hogy megakadályozza a gonosz erejét és a háborúkat, de a legfőképpen, hogy lelkeket mentsen.

Mirjana szerint a Szűzanya által megjósolt események már közel vannak. Ezen megtapasztalás alapján Mirjana azt hirdeti a világnak: „Térjetek meg, amilyen gyorsan csak lehet! Nyissátok meg szíveteket Istennek.”

“Ne haragudj, de tisztában kell legyél azzal, hogy a sátán létezik. Egy nap megjelent Isten trónusa előtt és engedélyt kért, hogy az Egyházat próbára tehesse. Isten egy évszázadig tartó engedélyt adott neki, hogy próbára tegye az Egyházat. Ez az évszázad az ördög hatalma alatt van, de amikorra a titkokat kinyilatkoztatják, hatalma megsemmisül. Még most is, hogy a hatalma kezd gyengülni, egyre agresszívabb lesz. Elpusztít házasságokat, családokat, viszályt okoz a papok között és ő felelős a gyötrelmekért és a gyilkosságért. Nektek böjttel és az imádsággal kell megvédenetek magatokat ezektől a dolgoktól, különösen a közösségi imával. Hordjatok szentelt dolgokat magatokkal! Helyezzétek ezeket el a házatokba és használjátok újra a szentelt vizet!”

Fordította: Tar Márta Flóra

Forrás: http://mysticpost.com/2017/08/before-the-visible-sign-is-given-to-mankind-there-will-be-three-warnings-to-the-world-mirjana-on-the-ten-secrets/

1982.december 25.:

 

komment

Pinkamindszent

2017. augusztus 08. 08:35 - Andre Lowoa

Pinkamindszent 162 lakosú község Körmendtől 13 kilométerre, északnyugatra fekszik. A Pinka mentén elhelyezkedő település első okleveles említése 1221-ből származik. Nevét már akkor létező templomának titulusáról kapta. A ma álló épület XVIII. századi, berendezése késő barokk.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/


Mindenszentek-templom



komment

Vasalja

2017. augusztus 08. 08:34 - Andre Lowoa

Vasalja 332 lakosú község Körmendtől 8 kilométerre, északnyugatra fekszik. A Pinka mentén elhelyezkedő település első okleveles említése 1418-ból származik.
Római katolikus templomának titulusa Szent István király. Erről az Árpád-kori eredetű templomról kapta nevét Pinkaszentkirály településrész.
A Kossuth u. 50. számú népi lakóház védett építészeti érték.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/


Szent István király-templom


2007. december szentmise keretében áldotta meg Dr. Veres András megyéspüspök a felújított templomot.



komment

Csákánydoroszló

2017. augusztus 08. 08:05 - Andre Lowoa

Csákánydoroszló 1751 lakosú község a 8-as főközlekedési út és a 21-es/Szentgotthárd-Szombathely/ vasútvonal mentén, Körmendtől 8 kilométerre, nyugatra fekszik. Nagycsákány mezőváros és Rábadoroszló egyesüléséből 1939-ben keletkezett. A falutól északra lévő nagy erdőségekben több őskori halomsírt ismerünk. Az elpusztult Magyarbüks falu felett a Várdombon állt a régi csákányi vár. Helye ma is megtekinthető. Mindkét eredeti település az Árpád-kor kezdeti századaiban keletkezett, noha okleveles említései csak későbbi időszakból maradtak fenn. Csákány 1248, Doroszló pedig 1471 óta adatolt. Az Újkorban, története a Batthyány család grófi ágáéval fonódott össze. Kanizsa török kézre kerülése után a család itteni kastélyát jelentős végvárrá építették ki. Nagycsákány katonáskodó lakói ekkor kapták „hajdúvárosi” kiváltságaikat. A háborús idők elmúltával a végvárat barokk kastéllyá alakították át, jelentős park tartozik hozzá.
Mai formájában 1765-ben épült a Nepomuki Szent János titulusú római katolikus templom.
A volt Batthyány-kastélyt jelentős végvárrá építették, a háborús idők elmúltával a végvárat barokk kastéllyá alakították át.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/


Nepomuki Szent János-templom


A templom 1765-ben épült, barokk stílusban. Építtetője Batthyány Imre gróf.


komment

Felsőmarác

2017. augusztus 08. 08:04 - Andre Lowoa

Felsőmarác 328 lakosú község Körmendtől délnyugatra, 13 kilométerre fekszik. Határában feltárt bronzkori leletek tanúsága szerint ősrégi lakóhely ez a település. Az első okleveles említése 1258-ból származik. Neve szláv személynévi eredetű. Határában az egykori Tótfalu-pusztán állt a Csányi család középkori kastélya, melyet a török korban végvárrá alakítottak. Helyén jelenleg egy kereszt látható.
Árpád-kori eredetű templomának titulusa: Szent Erzsébet.
A falu szomszédságában található a 92 hektáros Himfai parkerdő, mellette a 12 hektáros horgásztó vizét fodrozza a szél. A tó rendkívül gazdag csuka, ponty, keszeg és egyéb halfajokban.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/


Árpád-házi Szent Erzsébet-templom


A templom a XIII. században épült, majd többször átalakították. Először a Szentély-részét módosították, majd 1436-ban az épületet meghosszabbították.
A török pusztítás után a templomot a kálvinisták használták 1674-ig. A templomot elhanyagolták, nem renoválták, sem a helybeli földesurak és nemesek, sem a távollakó részbirtokosok nem voltak hajlandók anyagi támogatást nyújtani. A kisnemesek és a jobbágyok a török háborúk és az adóteher miatt képtelenek a templomot is rendbe hozatni, így az épület erősen romlásnak indult. A templomot 1733-ban újjáépítették. Külső falait megerősítették, belsejét átalakították. 1870-ben bővítették Nyugat felé, ekkor kapott tornyot a faharangláb helyett és így alakult ki mai formája.

komment

Daraboshegy-Halogy

2017. augusztus 08. 08:03 - Andre Lowoa

Daraboshegy 109 lakosú község Körmendtől 10 kilométerre, délre fekszik a Vasi-Hegyháton. A település neve középkori birtokosaitól, a nádasdi Darabos családtól származik.
Római katolikus templommal rendelkezik. Védett emléke a Fő utcán álló, 1866-ban készült fa harangláb.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/


Magyarok Nagyasszonya és Szent István király-templom






Halogy 301 lakosú község Körmendtől 9 kilométerre, dél-délnyugatra fekszik. A Vasi-Hegyhát szélén elhelyezkedő település első okleveles említése 1274-ből származik.
1896-ban épült neogótikus templomának titulusa: Őrangyalok.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/

Szent Őrangyalok-templom

komment

James Martin lelki békéje

2017. augusztus 07. 19:56 - Andre Lowoa

Az elöljárói támogatják, "hisztérikus" bírálóit "a saját komplex szexualitásuk" zavarja

Az új könyve miatt őt ért bírálatokra (köztük egy érsektől és egy püspöktől is kapottra) válaszolandó, üzenetsorozattal jelentkezett a Twitteren a Vatikán disszidens és LMBT-lobbista kommunikációs tanácsadója, a teológiai nonszenszeiről ismert jezsuita James Martin, aki a könyve reklámkampányában az "LMBT papok" "előbújását", a Katolikus Egyház Katekizmusának "LMBT-barát" átírását szorgalmazta, és arról értekezett, hogy a mennyben "LMBT szentek" fognak várni minket.

Üzenetsorozatában így ír:

Rengetegen jelentkeztek nálam, akik a támogatásukat fejezték ki, miután online támadások értek az LMBT katolikusokról írt új könyvem miatt.

Had mondjam tehát el: Jól és békességben vagyok. Miért? Először is, mert a bírálatok elkerülhetetlenek, még az erős bírálatok is. Ez történik bármely eszmecserében.

Másodszor, mert az emberek döntő többsége - személyesen vagy online - elismerését fejezte ki a könyvemért, gyakran rendkívül érzelmes módon.

Harmadszor, mert tudom, hogy az egyes hisztérikus reakciók olyan emberektől jönnek, akiket zavar a saját komplex szexualitásuk.

Negyedszer, mert a jezsuita elöljáróim, a jezsuita testvéreim, és számos bíboros és püspök támogatását bírom, nyíltan és privátban egyaránt.

Ötödször, ami a legfontosabb, hogy az imáim azt mondatják velem, hogy ez a helyes cselekedet, hogy ez fontos, és hogy ez az irgalmasság cselekedete.

Köszönöm tehát a támogatást, teljességgel békében vagyok. Folytatni fogom a próbálkozásaimat, hogy a magukat az egyházunk peremén érzőket segítsem.

Sötét irónia, hogy miközben Martin az LMBT-lobbikampányát - az imáira alapozva - "az irgalmasság cselekedetének" ítéli, az Egyház által az irgalmasság cselekedeteiként elismertek közé épp a tevékenységével gyökeres ellentétben álló "a bűnösöket jóra inteni, a tudatlanokat oktatni, a kételkedőknek jó tanácsot adni" cselekedetek tartoznak.

Ismeretes, hogy az "LMBT" emberek és családjaik hiteles egyházi szolgálatát a nemzetközi Courage International végzi, már 1980-as alapítása óta. A jezsuita James Martin szándékosan tesz és beszél úgy, mintha nem tudna róla, miközben az új könyve és a kapcsolódó médiaszereplései egy olyan, magát katolikusnak mondó LMBT-lobbiszervezet tudatos reklámja, amelyet a Vatikán (még a korábbi pápák alatt) és az Egyesült Államok püspöki konferenciája is többször elítélt.

Martin könyvével egyidőben egy másik könyv is megjelent, amely a homoszexualitásról szóló katolikus tanításról a megfelelő megközelítésben ír, és amelyet a saját neméhez vonzódó, de tisztaságban élő Daniel Mattson írt "Miért nem nevezem magamat melegnek?" ("Why I Don't Call Myself Gay") címmel. A könyv a jezsuita alapítású Ignatius Press kiadásában jelent meg, méltató előszavát az Istentiszteleti és Szentségi Kongregáció prefektusa, Robert Sarah bíboros írta, Philadelphia érseke, Charles Chaput pedig kifejezetten Martin könyve helyett ajánlotta a téma iránt érdeklődők figyelmébe.

http://katolikusvalasz.blog.hu/2017/08/07/james_martin_lelki_bekeje

komment

Hegyháthodász-Hegyhátsál-Katafa-Nádasd

2017. augusztus 07. 16:40 - Andre Lowoa

Hegyháthodász 184 lakosú község a 76-os főközlekedési út mellett Körmendtől 10 kilométerre, délkeletre fekszik. A település első okleveles említése 1221-ből származik. Nevét arról kapta, hogy lakói fejedelmi, királyi hódvadászok voltak. Határából régi halomsírokat ismerünk.
A szőlőhegyen XIX. század végi népi boronapince látható.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/


Ökumenikus Iskolakápolna








Hegyhátsál 177 lakosú község a 76-os főközlekedési út mentén Körmendtől 7 kilométerre, délkeletre fekszik. A Vasi-Hegyháton elhelyezkedő település első okleveles említése 1368-ből származik. A feudális korban kisnemesek lakták.
A híres természettudós premontrei szerzetes-tanár, Kuncz Adolf szülőhelye.
Látnivalója a Temető utca 7. számú népi műemlékegyüttes.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/

Jézus Szíve-iskolakápolna






Katafa 381 lakosú község a 76-os főközlekedési út mentén Körmendtől 5 kilométerre, délre fekszik. A Vasi-Hegyháton elhelyezkedő település első okleveles említése 1230-ból származik. Határában, a Várdombon római kori őrállomás helyszínét tárták fel, ahol aranypénzekből álló kincslelet került elő. Mellette húzódott az úgynevezett Borostyánkő-út.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/

Négy Szent Evangélista ökumenikus iskolakápolna






Nádasd 1347 lakosú község a 86-os főközlekedési út és a 22-es/Körmend-Zalalövő/ vasútvonal mentén, Körmendtől 6 kilométerre, délre fekszik. A Vasi-Hegyháton elhelyezkedő település első okleveles említése 1233-ból származik, de ennél sokkal korábban keletkezhetett. Róla kapta nevét a híres Nádasd-nemzetség, melyből a Nádasdy család is származott. Egykori kastélyuk elpusztult.
Római katolikus templomának titulusa: Szent Kereszt megtalálása. A falu határában vezetett a római Borostyánkő út. Látnivalója az Erzsébet királyné tiszteletére állított emlékkő.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/

 

Szent Kereszt felmagasztalása-templom

 

 

komment

Döbörhegy

2017. augusztus 07. 16:39 - Andre Lowoa

Döbörhegy 200 lakosú község Körmendtől 13 kilométerre, délkeletre fekszik. A Vasi-Hegyháton elhelyezkedő kis település első levéltári említése 1538-ból származik.
Római katolikus templomának titulusa: Magyarok Nagyasszonya.
Nevezetessége a Hegyháti Falugyűjtemény, mely népi használati eszközökből és szerszámokból áll.
Védett népi építészeti értékei a Gyertyánoshegyen és az Öreghegyen látható régi présházak.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/


Magyarok Nagyasszonya és Magyar Szentek-templom


A templomot 1992-ben szentelték fel.

komment

Döröske-Nagymizdó-Szarvaskend

2017. augusztus 07. 16:38 - Andre Lowoa

Döröske 116 lakosú község Körmendtől 12 kilométerre, délkeletre fekszik. A Vasi-Hegyhát peremén elhelyezkedő kis település első okleveles említése 1244-ből származik. Festői elhelyezkedésű, észak felé nagyon szép kilátás van a dombról.
A régi temetőben található román kori műemlék templomának titulusa: Szent Jakab apostol.
A Fő utca 6. számú telken Árpád-kori lakótorony helye látható.
A Bogrács-patak vizét mesterséges tóvá duzzasztották, fürdésre, horgászatra alkalmas

http://nyd.bloglog.hu/page/7/


Szent Jakab-templom


A templom román stílusban épült a XIII. században. Átalakították 1894-ben.






Nagymizdó 152 lakosú község Körmendtől 8 kilométerre, délkeletre fekszik. A Vasi Hegyháton elhelyezkedő település első okleveles említése 1277-ből származik. Neve arra utal, hogy lakói fejedelmi, királyi szolgálatban álló mézadók lehettek. A falu melletti várdombon őskori leletek kerültek elő.
1886-ban épült római katolikus templomának titulusa Szent Anna.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/


Szent Anna-templom





Szarvaskend 260 lakosú község Körmendtől 11 kilométerre, délkeletre fekszik. A Vasi-Hegyháton elhelyezkedő település első okleveles említése 1236-ból származik. Ennél jóval régebbi, neve a X. századi Kend vezér szállásának emlékét őrzi. Nemzetségének totemállata a szarvas volt.
Római katolikus templomának titulusa Sarlós Boldogasszony, mai formájában késő barokk.
A Sibrik-kúria állítólag középkori alapokra épült, mai formájában klasszicista stílusú.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/

Sarlós Boldogasszony-templom



komment

Magyarszecsőd-Molnaszecsőd

2017. augusztus 07. 16:37 - Andre Lowoa

Magyarszecsőd 481 lakosú község a 8-as főközlekedési út mentén, Körmendtől 4 kilométerre északkeletre fekszik. A Rába mentén elhelyezkedő település első okleveles említése 1406-ból származik. A faluból származik a szombathelyi múzeumfaluban látható 1780-ban készült fa harangláb.
A római katolikus templom a XIII. században épült, különös figyelmet érdemel a déli kapu, mely jellegzetesen román kialakítású. A feltárás során számos középkori épületdísz került elő. A hajófalon és a szentélyben található ornametikus falfestések a XVII.XVIII. század fordulóján készültek. A templom értékes berendezése a barokk oltár.
A római katolikus harangláb 1880 körül épített barokkos ihletésű népies építmény.
Agrártörténeti emlék a XIX. század elejéről származó hatalmas klasszicizáló késő barokk magtár.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/


Kisboldogasszony-templom









Molnaszecsőd 403 lakosú Rába-parti község a 8-as főközlekedési út mentén, Körmendtől 7 kilométerre, keletre fekszik.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/





komment

Az erkölcsi semlegesség mítosza

2017. augusztus 07. 16:36 - Andre Lowoa

Manapság annyi konfliktus fakad a relativista nézetekből, bár a konfliktusok résztvevői ezzel nem mindig vannak tisztában, hogy ideje itt is beszélni a jelenségről. Érintőlegesen nagyon sokszor felmerült már, de úgy gondoltam, hogy egy, vagy akár több önálló posztot is érdemel a téma.

A néhai Allan Bloom filozófia professzor szerintAllan Bloom, The Closing of the American Mind (New York: Simon and Schuster, 1987), 25. oldal a relativizmus nem csupán egy trend, hanem igazi forradalom és sok más forradalomhoz hasonlóan nem egy puskalövéssel, hanem egy elgondolással indult, suttogva haladva szájról szájra sok különböző helyzetben és környezetben. Az akadémia világából indult, de idővel a társadalom valamennyi rétegéhez eljutott. Terjedése annyira észrevétlen, hogy mára szinte kiirthatatlan részévé vált a közgondolkozásnak, és nemcsak az értelmiségi réteg kardoskodik mellette, de azok is, akik pontosan a relativista nézeteknek köszönhetően szinte képtelenné váltak az erkölcsi fogalmakat is magában foglaló értelmes párbeszédre vagy gondoldásra.  Az amerikai elme bezárulása című könyvében a professzor lerírja, hogy az egyetemeken széles körben elfogadott nézet, hogy az „igazság relatív”, ugyanakkor „a diákok képtelenek megvédeni álláspontjukat. Ez egy olyan nézet, amit egyszerűen beléjük neveltek.”Dennis Prager, “Just Another Two Days in the Decline of America,” The Prager Perspective, 1 January 1997, 1.

Vagy ahogy a Harvard Egyetem egyik diákja fogalmazta meg szomorúan:

„Napjaink szabadsága abban áll, hogy bármilyen értéknek szabadon odaszentelhetjük magunkat, azzal a feltétellel, hogy nem tartjuk igaznak.”Recorded in The Presbyterian Layman, July-August 1996, 8.

A téma persze rendkívül szerteágazó, így ebben a posztban csupán egyetlen, de fontos szegmensre szeretnék rávilágítani Francis J. Beckwith és Gregory Koukl segítségével. Ahogy a címből is kiderül, az erkölcsi semlegességről van szó.

A relativizmus egyik legmakacsabb feltevése egy erkölcsileg semlegesnek mondható álláspont létezése. Egy olyan állásponté, ami teljességgel elfogulatlan, és amiben nem létezik ítélkezés vagy a személyes nézeteknek a másikra „erőltetése”. Az álláspont hívei úgy gondolják, hogy ők semlegesek mások erkölcsi nézetei iránt. Ez lenne a tolerancia lényege, mondják.

Pedig az erkölcsi semlegesség egy mítosz. Nem létezik, az alábbi illusztrációból pedig kiderül, hogy miért.

Faye Wattleton, a Planned Parenthood korábbi elnöke „Önmeghatározás: az erkölcs” című írásában a következőket adta közzé:

„A legtöbb szülőhöz hasonlóan azt gondolom, hogy az egyik legnagyobb ajándék, amit a gyerekemnek adhatok, ha erkölcsi felelősségre tanítom. Az erkölcs átadása azonban nem jelenti azt, hogy ráerőltetem a saját erkölcsi értékeimet másokra, hanem azt, hogy megosztom a bölcsességet, megindokolom, hogy miért hiszek abban, amiben hiszek és hagyom, hogy mások ezt átgondolják és saját belátásuk szerint ítéljenek.

A szüleim erkölcsi értékei saját vallásos meggyőződésükből eredt, amit azonban igazi tolerancia hatott át és tett kimértté, aminek lényege mások nézeteinek tiszteletben tartása. Arra tanítottak, hogy értelmes emberek nézetei eltérhetnek erkölcsi kérdésekben, és mások alapvető tiszteletben tartása az erkölcsösség legnemesebb formája.

Egész karrieremet egy olyan világ megteremtésére szántam, amelyben Felicia lányom egy ilyen hagyatékot örökölhet. Remélem, hogy a szülőként feléje mutatott toleranciát és tiszteletet megerősítik számára a munkámmal összefüggő, látható tetteim: vagyis a harcom azért, hogy minden ember szabadon hozhassa meg erkölcsi döntéseit a gyerekvállalásról.

Hetvenöt évvel ezelőtt Margaret Sanger megalapította a Planned Parenthood-ot, hogy felszabadítsa az egyént „az elnyomás hatalmas gépezetétől”. Azt írta, hogy „Amerika férfiai és asszonyai azt követelik, … hogy saját maguk alakíthassák életüket és azt ne az egyház vagy az állam, hanem saját lelkiismeretük és ítélőképességük diktálja.”
Büszkén folytatom ezt a harcot, hogy megvédjem minden ember jogát saját hitéhez. Amikor mások rám, a lányomra vagy bárkire akarják erőltetni a nézeteiket, az nem erkölcs, hanem zsarnokság. Ez nem igazságos és nem amerikai.”

Elég meggyőző, nem? Öt bekezdésben nem is lehetne jobban vagy erőteljesebben megfogalmazni ezt a nézetet. Annyira értelmes, annyira ésszerű és toleráns! Csak egy baj van vele.

Wattleton arra a bizonyos semleges alapra szándékozta helyezni álláspontját. Arra az alapra, amire felállva megszűnik az erkölcsi ítélkezés. Csakhogy Wattleton nem semleges, ahogy az saját szavaiból világosan kiderül.

Cikkében azt állítja, hogy mindenkinek tisztelnie kellene mások nézeteit, majd rögtön utána arra utal, hogy minden az övével ellentétes nézet erkölcstelen, nem amerikai és zsarnoki. Ha én nem értek egyet vele abban, hogy minden nézet egyformán érvényes, akkor az én nézetem érvénytelen.

Az érvei saját magukat ássák alá.

Álláspontja ellentmond önmagának, hiszen a „tolerancia” nevében saját igazát akarja ráerőszakolni másokra: „mások alapvető tiszteletben tartása az erkölcsösség legnemesebb formája”, mondja. Vagyis az ő nézete mindenek felett áll.

A megvalósítás érdekében pedig egyenesen a törvény erejéhez fordul. Azt írja: „Egész karrieremet egy olyan világ megteremtésére szántam, amelyben a lányom Felicia, egy ilyen hagyatékot örökölhet.”

Milyen hagyatékot? Az ő nézeteit. Hogyan képzeli el a megvalósítást? Törvények beiktatásával. Wattleton olyan törvények beiktatására szánta a karrierjét, amik saját nézeteit juttatják érvényre.

A cikkben éppen az a legzavaróbb, hogy az író semlegesnek, pártatlannak és toleránsnak tartja magát, miközben nem az.

Egyetlen semleges pozíció létezik: a hallgatás. Amint kinyitjuk a szánkat, megfogalmazzuk a véleményünket vagy kifejtjük az álláspontunkat, többé nem állíthatjuk, hogy semlegesek vagyunk.

Az alábbi eset is jól szemlélteti, hogy miről van szó.

1994 májusában az amerikai kongresszus elfogadott egy törvényt, ami megtiltja, hogy bárki elzárja a bejárást egy abortusz klinikára.The Freedom of Access to Clinic Entrances Act (FACE). Passed in the Senate on 12 May 1994.

Pamela Maraldo, a Planned Parenthood akkori elnöke így üdvözölte a döntést:

„Ez a törvény megmutatja, hogy senki sem erőltetheti rá a nézeteit másokra.”

Az önellentmondás újabb tökéletes példája. Minden törvény valakinek a nézeteit erőlteti rá másokra. (És itt most nem arról van szó, hogy egy abortusz klinika bejáratának eltorlaszolása a tiltakozás helyes formája-e vagy sem.)

Az erkölcsi semlegesség egy erényes álláspontnak tűnik, pedig nem az, ráadásul kizárólag buktatói vannak. Manapság senki sem áll meg ott, hogy „megosztja a bölcsességet” megindokolja, hogy „miért hisz benne és hagyja, hogy mások ezt átgondolva saját belátásuk szerint ítéljenek” és ez így van rendjén, mert ha nem így lenne, a világon eluralkodna az anarchia.

Ehelyett erkölcsi érveléssel, nyilvános állásfoglalásokkal és törvények segítségével próbáljuk erősíteni az erényt és megfékezni a veszélyes és erkölcstelen viselkedést. Feltéve persze, hogy a relativizmus nem bénított meg bennünket erkölcsileg.


http://idokjelei.hu/2017/08/az-erkolcsi-semlegesseg-mitosza/

komment

2017. augusztus 6. JÖVENDÖLÉS OROSZORSZÁGRÓL

2017. augusztus 06. 08:08 - Andre Lowoa

1993. december 13.

Istenem, mindenható Uram, köss jobban magadhoz, köss engem örök szeretetedhez!

ÉN VAGYOK van veled, és sohasem foglak elhagyni . Hozzám vagy kötve… Hívtalak most, és te válaszoltál. Írd Vassulám: Nõvéred, Oroszország végül tisztelni fog engem, és egyszer majd szentnek fogják nevezni, mert én leszek Uralkodója. újból tisztaság fog benne élni… igen?

Uram, most a romlottság hatja át…

Gondoskodom róla, hogy lesüsse szemét…

Nem értem, Uram, mily módon fogod arra késztetni, hogy lesüsse szemét.

Megmondom, ha nem érted: Fenségem ragyogásában.1 Akkor eljövök és megpihenek a szívében…

Uram, õ még a bûn és a félelem sötétségében él.

Akik rossz irányt vettek, el fognak bukni. Tüzemmel fogom elpusztítani a fényûzõ erõket, és a büszke meg fog alázkodni. Fel akarom építeni házamat, és örökbe fogadom fiait és leányait, hogy tiszteljenek engem. Vassula, ne állj itt ilyen zavarban és értetlenül! Mondom neked, nõvéred, Oroszország lesz sok nemzet feje2 és végül megdicsõít engem. Gondosan figyelj és értsd meg:

Összegyûlnek pásztorai.


Mialatt máshol megtörik a szerzõdéseket, és mindenütt lázadás tör utat magának, az örök áldozat megszüntetésére,

Oroszország pásztorai összegyûlnek,

 

hogy helyreállítsák házamat, hódoljanak örök áldozatom elõtt, imádjanak és tiszteljenek engem. Amikor az utolsó napokban a nemzetek sorra elhajlanak és megromlanak, mert felállítják a vészthozó undokságot a szent helyen,

Oroszország pásztorai összegyûlnek,

 

hogy megszenteljék oltáraikat. És mialatt mások3 egy élettelen forma, az emberi ügyesség találmánya, egy lélektelen kép elõtt hódolnak,

Oroszország pásztorai összegyûlnek

 

engem dicsõítve, mert én, az Isten megvédem tisztaságát. És mialatt gonosz erõfeszítésekkel akarják megrövidíteni szócsöveim napjait, mivel õk e világ reménysége,

 

Oroszország pásztorai összegyûlnek,

 

hogy megvédjék Szent áldozatomat. Én pedig felállítom benne trónomat, és dicsõségemre összegyûjtöm azokat, akik Nevemet viselik.

Helyreállítom összetört oltáraikat, mert végül sokan, akik Nevem alatt élnek, csatlakoznak hozzá. És pásztorai egy kézzel és egy lélekkel fogják újból felállítani düledezõ házamat. Amit egykor meggörbítettek, azt ki fogják egyenesíteni. Díszes ruhákba fogom öltöztetni Oroszországot, irántam való buzgósága miatt. Számtalan nemzet élére állítom pásztorait. Belevéstem Oroszországba a felajánlás pecsétjét, hogy újból tömjént és békéltetõ illatot ajánljon fel nekem. Ezért fogom pásztorait csodákkal elárasztani.

“Oroszország, az én hûségem és szelídségem fog megszentelni téged. Oroszország, leányom, ismerj el teljesen, és esküvel ígérem neked, hogy felmagasztalom leszármazottaidat mint csillagokat, és szent ruhákat adok nekik. Ismerj el teljesen Oroszország, és megsemmisítem minden ellenfeledet. Ha teljesen elismersz, új csodákat teszek benned, hogy minden élõnek a Nap alatt bizonyítsam irgalmamat és szentségemet.”

Kész vagyok könyörületet mutatni iránta, és nem fogok késlekedni, ha lelkesen fogad. Nem késlekedem, mert meg akarom mutatni neki, hogy én, a Mindenható, félre tudom állítani a fennhéjázókat, és ketté tudom törni törvénytelenségük jogarát, de4 ha visszaél szabadságával, amelyet éppenhogy megkapott tõlem, és ha csak egyetlen pillanatra elûz lelkébõl, megengedem, hogy ellenség rohanja le… Ha Oroszország teljes szívvel vissza nem tér hozzám, és osztatlan szívvel el nem ismer mint Szabadítóját, olyan nagy és erõs ellenséget küldök rá és tõle a nemzetekre, amilyen még nem volt azelõtt, és azután sem lesz a késõi korokig. Az ég elfeketedik és megremeg, a csillagok elvesztik fényüket…

“Ma kész vagyok kárpótolni téged, Oroszország, azokért az évekért, amikor szenvedtél, és még meg tudlak menteni a lángokból, ha teljesen elismersz. A jót keresd, ne a rosszat! Talán elfelejtetted éhségedet és szárazságodat…?5 Visszaszorítottam a vörös sárkányt, és letörtem birodalma fényûzését. Megaláztam a büszkét, megnyitottam a börtönajtókat, és megmentettem foglyaidat. Megdöntöttem a vörös sárkány országát, amely beférkõzött méhedbe, azt, ami remegésbe hozta a Földet és pusztasággá tette országodat. Sorra megnyitottam templomaidat, hogy újból tiszteld Nevemet. Neveden szólítottalak azon a napon:

 

Oroszország6,


hogy örvendj és légy boldog, és hogy megünnepeld színeváltozásomat7 azonnal megváltoztattam képmásodat. Elnyomatásod nyomorúsága volt büntetésed a világ bûneiért. És most arra várok, hogy kegyes lehessek hozzád, Oroszország, mert végül meg fogsz dicsõíteni engem.

Mondom neked, míg mások rombolnak, te építeni fogsz, míg sokan elbuknak, a te pásztoraid felállnak, ha belém helyezed bizalmadat. És míg enyéim közül egyesek, akik egy asztalnál ülnek velem, gonoszul elárulnak engem, te leszel az, aki kinyújtod kezed, hogy megvédd Nevemet, az irántam való tiszteletet és áldozatomat. Ezzel fogsz megfizetni minden bûnödért. Akkor elõ fogsz lépni hûségesen, és meg fogod menteni bátyádat, aki az ördög zsákmánya lett. Életre fogod kelteni az Egyházat, eggyé fogod tenni, és igazságosság fog benne élni. Az igazságosság békét és örökké tartó biztonságot fog hozni. Boldog leszel, dicséreteket fogsz énekelni nekem. Gazdag leszel, mert Királyod az iránta tanúsított hûségedet százszorosan fogja megfizetni. És   ott, ahol megszegték a szerzõdéseket,
ott, ahol megvetették és megölték a prófétákat,
ott, ahol sok sértés és fenyegetés hangzott el,
nagy lármával az égig hatolva, kedvesem,
ott fog a ti pásztoraitok nemes hangja így kiáltani:

 

 

“Az Üdvösséget csak a szeretetben fogjátok megtalálni, ti, a Magasságbeli papjai és szolgái! A Békét csak a megbocsátásban fogjátok megtalálni, ti, az Atya tükörképének pásztorai! Az Egységet csak az összeházasodásban fogjátok megtalálni, ti, bátyjai a háromszorosan Szent Világosságnak, aki Egy a Háromban és Három az Egy Világosságban. Bárcsak méltóvá tenne Nevére minket Mindenható Urunk, az Ellenállhatatlan! Bárcsak megadná nekünk, hogy egyek legyünk az Õ Nevében! Örök Atya, hadd legyünk olyan tökéletesen egyek, hogy minden ember felismerje a világon, hogy Te voltál az, aki nekünk az áldozati Bárányt küldted, hogy megdicsõítsen téged és ismertté tegye Nevedet.”

 

Így fogod elpusztítani a megosztót, és helyreállítani, amit tönkretettek. Oroszország, a te szereped az, hogy tisztelj és dicsõíts engem! Még el kell jönnie az ünnepnapnak, de tõled függ, hogy mily módon jön el az a nap:

 

Ne akard,
hogy tûzzel fordítsalak magamhoz,
hanem a Béke kötelékeivel!

 

Vassula, engedd meg, hogy kezed által írjak. Tökéletlen vagy, mégis a te tökéletlenségedben fogom megdicsõíteni Nevemet, házamat és örökségemet. A Szeretet szeret téged és veled van életed minden percében. örvendj! Én, Jézus vagyok veled.

 

 


1 Megértettem, hogy tisztulás által, mert ha Isten felfedi magát és belevilágít egy lélekbe, olyan nagy lesz a különbség a fény és a lélekben lévõ sötétség között, hogy a lélek élénken látja tökéletlenségeit, és nagyon szenved.
2 Lelki értelemben.
3 A hitehagyottak.
4 Isten hangja itt hirtelen megtört és szomorúvá, nagyon komollyá vált. Engem mélyen elszomorított.
5 Lelki értelemben.
6 Szovjetunió helyett.
7 Az úr elõre megmondta egyik üzenetben, hogy meg fogja változtatni Oroszországot. A kommunizmus bukása az úr színeváltozásának ortodox ünnepére esett.

 

komment

Jézus szavai Little Pebble testvér által

2017. augusztus 05. 17:47 - Andre Lowoa

Ma egy Isten jelenlétét nagyon erősen éreztem, jobban mint szoktam. Isten hangját számtalanszor hallottam, de most a Szentlelket láttam galamb képében aki olyan magas volt,mint én. Mögöttem állt és szárnyait körém helyezte,mert hallottam a hangját,amely visszhangzott rajtam keresztül. Láttam előttem a Fehér Keresztet előttem és egy volt mögöttem, a Szentlélek mögött, s eközben egy nagy meleg fényesség lépett belém. A Szentlélek így szólt hozzám:
A Szentlélek szavai:"Fiam, írd! Vagyok aki Vagyok. Én vagyok a Kezdet és a Vég. Fiam, én ma azért jöttem hogy magamhoz vonzzam azon Gyermekeimet, akiknek bizalomra van szüksége, mert az Én Irgalmas Szeretetem és Kegyelmeim ellenére a Föld ma olyan rossz állapotban van amelyben még sose volt mióta a Bűn belépett a Világba.Gyermekeim elhagytak engem és tévútra mentek. Én a Szentlélek ,amiatt jöttem ma el hogy felébresszem az emberiség lelkiismeretét, mielőtt kiöntöm haragomat erre a megátalkodott Világra, mert az idő az emberiség számára nagyon rövid. Gyermekeim jöjjetek hozzám,a Ti lelketeknek szüksége van az én irgalmamra és megbocsátásomra.Ne féljetek közeledni hozzám mert én Szelíd és Alázatos Szívű vagyok! Én csak a jóságotokat és az örökkévaló üdvösségeteket keresem! Használjátok ki a Földi életetek utolsó perceit arra hogy jót cselekedtek.Fordítsátok tekintetetek rám aki szomjazza a ti szereteteteket. Én a szíveteket keresem és az az óhajom, hogy szerető szívekké váljatok, mivel közületek sokaknak kőből van a szíve.


A világ egy hajszálon függ mielőtt elszabadulna, mivel az emberek egy nagy csapás felé tartanak. A bűnök miatt egy Üstökös közelít a Földhöz, azért, hogy megtisztítsa a Földet amely jóval több rombolást fog hozni magával, mert az emberek úgy élnek, mintha nem is lenne holnap, kegyetlen bűnöket elkövetve,mind a 10 parancsolat ellen vétkezve. A legfőbb parancsolat elleni vétek ez:
Ne legyenek más Istenek rajtam kívül. Ne szolgálj hamis Isteneket. S melyek ezek a hamis istenek Gyermekeim? A pénz,hatalom az egoizmus, a bálványok. Az emberiség nagy részének ezek a gyengeségei. A Megváltó Jézus Krisztus szavai így hangzanak:
Szeresd Felebarátodat mint magadat. Drága Gyermekeim a Nagy Háború Északon és Keleten el fog szabadulni, ahol gyermekek milliói fognak meghalni. Az emberi büszkeség és ostobaság el fogja hozni mindezt. Gyermekeim! Imádkozzatok imádkozzatok, kérjétek az irgalmasságot testvéreitekre és azokra is akik eltávolodtak tőletek, és azokra is akik gyűlölnek és megvetnek benneteket, Minden gyermekemért a jókért, rosszakért egyaránt. A Szent Rózsafüzér, amit az én Szeplőtelen lányom Mária ( A Szűzanya) adott nektek az az egyedüli Szent fegyver, amely legyőzheti mindezt. Óh Izrael ,Izrael! Olvasd el azokat a szavakat amelyet évszázadokon keresztül neked adatattak a Próféták által. Dániel Próféta ideje itt van! Neked pusztasággá kell válnod azért, hogy visszatérj Jézus Krisztus az igazi Messiáshoz őt imádva. Földi Egyházamnak 2000 éven keresztül Prófétákat küldtem a pogányok közül, hogy felkészítsenek téged ezekre a napokra, hogy felkészítsék az Egyházat Jézus Krisztus Második eljövetelére. A Prófétákat a mai napig elítéled! Rájuk nem figyelsz!! Figyelmeztetve voltál azokkal a szavakkal amelyet Szent János evangélista írt a Jelenések könyvében, de te ezeket a jeleket még most sem ismered fel, még azokat se amelyeket tervezni készülnek, mert Jézus Krisztus Második eljövetele közel.


Az aki most Szent Péter Trónján ül, az nem tőlem van! Ő a bárány bőrébe bújt farkas, gyermekeimet félrevezeti! Az én Szent Jelenlétemet az Eucharisztiában számtalanszor megszentségtelenítették és kigúnyolták. Az Én gyermekein nem kapták meg méltóan az ő Istenük Szent Testét és Vérét. A Földön lévő Egyházam tanítását az Én Lelkemről megváltoztatták, azért, hogy megfeleljen mindazoknak akik nem az Apostoli Anyaszentegyház tagjai, s így elhozzák a hamis ökumenizmust. Az Isten szavát megváltoztatták és egy új értelmet adtak neki. Az Én gyermekeimnek nem tanítják a 10 parancsolatot, ők nem tanulnak a Pokolról a Tisztítótűzről és a Mennyről. Ők nem tanulnak a bűnről és arról, hogy lelküket szükséges megtisztítani a Gyónás Szentségében. Szolgáim, az Egyházon belüli tanítók nagyon kevés igazságot tanítanak meg arról, hogy Gyerekeimet rávezessék az Isteni Igazságok megértésére.Ők inkább világi problémákról prédikálnak.Földi Egyházam vezetői megengedték hogy a Sátán füstje belépjen és megengedték a Sátánnak és munkásainak, a Titkos társaságoknak, az Illuminatusoknak, a Szabadkőműveseknek és a Boszorkányoknak hogy átvegyék Isten Egyházát, és minden embert a Sátán és az Antikrisztus imádatára ösztönözzenek. Az Egyházat Jézus Krisztus alapította, amely most ketté fog hasadni azokéra, akik valóban imádnak engem, ők ki lesznek dobva, miközben a hamis emberi egyház fog maradni, mint egy üres kagyló. Új Keresztelő Szent Jánosok, Prófétáim, Látnokaim,halljátok meg hangomat AZ IDŐ MEGÉRETT A BETAKARÍTÁSHOZ!!! Gyermekeim imádkozzatok imádkozzatok,én a ti szerető Atyátok figyelni foglak benneteket. Össze foglak gyűjteni benneteket Királyságomba, a Béke Királyságába amely hamarosan eljön Jézus Krisztus a Messiás megérkezésével, az Ő Szent Édesanyjával, Máriával, az Angyalokkal és a Szentekkel együtt. Az Égen egy nagy jel lesz látható, amely azt fogja megmutatni az emberiségnek hogy a Nagy Megpróbáltatás ideje eljött,és az Új Korszak már nincs messze! Bátorság Gyermekeim én mindig veletek vagyok! Én Irgalmas lelkemet elküldöm a világra, az univerzumra. A HATODIK PECSÉT HAMAROSAN FEL LESZ TÖRVE, ÍGY AZ EMBER IGAZÁN TUDNI FOGJA, HOGY VAGYOK AKIK VAGYOK! Megáldalak mindnyájatokat az Atya a Fiú és a Szentlélek nevében.ámen.-". Little Pebble: A Szentlélek aztán azt mondta, hogy Ausztrália egy hatalmas büntetést fog kapni az ország igazságtalansága miatt.

http://littlepebble.org/2017/08/06/message-754-5-august-2017/

http://masodikeljovetel.hu/kereso?keys_1=%C3%BCst%C3%B6k%C3%B6s

komment

Bocsa József: Az engesztelés és Isten haragja

2017. augusztus 05. 16:44 - Andre Lowoa

Elhangzott Csilik János atya síremlékének a megáldásakor Nagyfaluban, a Szentháromság hegyen 2017. ugusztus 5-én.

 

Csilik atyával, Éva asszonnyal, a nagyfalui engesztelő közösséggel való kapcsolatom, ismeretségünk éppen 10 évre nyúlik vissza. Most idejövet felidéztük első jövetelünket busszal. A busz akkor még nem tudott feljönni a hegyre. A közvetlenül a hegyre vezető útnál tett le. Amíg beértünk, olyan eső kerekedett, hogy mindenki bőrig ázott. A hit első próbája az volt, hogy ki-ki el tudja-e engedni az aggodalmát. Ez nem ilyen kánikulában való zápor volt, amitől felüdül az ember, hanem tavaszi-koranyári időben. Végül senkinek nem lett semmi baja.

Akkor találkoztam először Éva asszonnyal. Szavát már csak nehezen értettem. És akkor találkoztam először Csilik atyával is. Így indult a kapcsolatunk. Tőlük kaptam az indíttatást, hogy vállaljam fel az engesztelés ügyét. Rajtuk keresztül indultak be a kiengesztelődési találkozók Magyarországon.

Amikor közvetítettem a Bíboros úr felé a vele való találkozóra való kérésüket, és már megvolt az időpont, akkor meghívtam őket Vácra is. A meghíváskor csak az a gondolat vezérelt, hogy akik Nagyfaluba járnak, ne kelljen annyit utazniuk, legyen lehetőség Éva asszonnyal, Csilik atyával, a nagyfalui közösséggel Magyarországon is találkozniuk

Mást, ennél nagyobb szabású dolgot terveztek az Égiek. Azóta is októberben mindig megrendezzük ezeket a kiengesztelődési találkozókat. Az első néhányon még Éva asszony is ott volt, az utolsón tavaly már Csilik atya sem volt ott - legalábbis testi mivoltában. A két évvel ezelőttin már úgy, hogy utolsó erejét összeszedte. Én az ő helyében már biztos nem vállalkoztam volna ilyen megerőltető útra olyan betegen.

Ő nemcsak hirdette, hanem élte is az engesztelést különösen ezzel az utolsó kegyetlen betegségével. Valami hasonlót élhetett át mint Fausztina nővér. Így olvashatjuk a naplójában: „Azt mondtam az Úrnak: ,,Jézusom, ma mindent a bűnösökért ajánlok fel. Igazságosságod csapása engem sújtson, és az irgalmasság tengere jusson a bűnös lelkeknek.– Az Úr meghallgatta kérésemet. Sok lélek megtért az Úrhoz, de én haldokoltam Isten igazságosságának a súlya alatt. Éreztem, hogy a felséges Isten haragjának vagyok a tárgya” (927). Nagyon nehéz volt Éva asszony és Csilik atya szenvedésének az utolsó szakasza. Testük megváltásaként érte őket a halál.

Most, hogy Csilik atya már nincs itt fizikai mivoltában közöttünk, rám hárult a feladat, hogy az engesztelőket felkaroljam, és az engesztelés ügyét előmozdítsam. Most fejeztem be egy könyv megírását, aminek a címe „Az engesztelő lelkiség”. Papok, teológiában is jártasok számára akarja az engesztelést úgy bemutatni, hogy ha valaki jószándékú és nem túl nagy a maga szemében, akkor tudjon mit kezdeni az engeszteléssel, tudja az elhelyezni a lelkiségi irányzatok között, az általános emberi és a teológiai gondolkodásban. A könyv egyik vezérigéje Jézus felfohászkodása az Atyához: „Áldalak téged, Atyám, mennynek és földnek Istene, hogy elrejtetted ezeket a bölcsek és okosak elől, de feltártad a kicsinyeknek. Igen, Atyám, így tetszett ez neked.

Az egyik, amibe beleütköznek sokan az engeszteléssel kapcsolatban, az éppen Isten haragja, amiről itt a Fusztina nővér idézetben szó van. Nem tudják elképzelni, képtelenségnek tartják, hogy a szerető Istenben harag lenne.

Emberi ésszel gondolkodva valóban botránynak számít Istennel kapcsolatban haragról beszélni. De emlékezhetünk rá, hogy a Szentírásban sok helyen van szó Isten haragjáról. Felhívtam egy Rómában szentírástudományi tanulmányokat végzett tanítványomat, és kérdeztem, hogy hogyan magyarázzák ezt a kérdést a szentírásmagyarázók. Azt ajánlotta, hogy nézzem meg a szakemberek körében alapműnek számító Biblikus Teológia Szótárt. Elég megdöbbentő volt számomra is, amit Isten haragjáról ír, ahogyan idézi mind az ószövetségi, mind az újszövetségi Szentírásban ezzel kapcsolatos helyeket. Ehhez kapcsolódóan megnéztem még azokat a helyeket is, ahol a Biblia az ember számára negatívnak tűnő jelzőt alkalmaz Istenre.

Eszerint a szótár szerint a Biblia ugyan elítéli az emberben a haragot, de tud szent haragról is. Megvolt ez például Mózesben, Illésben, de Jézusban is. Jézust nem ilyennek szokták láttatni a jámbor prédikációk, mint amiket vele kakpcsolatban ez a szótár idéz: „Jézusban előttünk áll Isten haragja. Indulatosan parancsol a Sátánnak (Mt 4,10; 16,23), keményen megfenyegeti a démonokat (Mk 1,25), szinte magán kívül van az emberek (Jn 8,44), és főleg a farizeusok (Mt 12,34) ördögi ravaszsága láttán, akik megölik a prófétákat (Mt 23,33), képmutatók (Mt 15,7). Mint Jahve, Jézus is haragra gerjed azok iránt, akik Isten ellen támadnak. Jézus megpirongatja az engedetleneket is (Mk 1,43; Mt 9,30), a kishitű tanítványokat (Mt 17,17). Mindenek fölött azokra haragszik meg, akik nem gyakorolnak irgalmasságot (Mk 3,5)... Végül Jézusban megnyilvánul a bíró hangja is: mint a lakoma házigazdája (Lk 14,21), mint a könyörtelen szolga ura (Mt 18,34), pusztulást jósol  a bűnüket meg nem bánó városoknak (Mt 11,20-21), kiűzi a kereskedőket a templomból (Mt 21,12-13), megátkozza a meddő fügefát (Mk 11,21). Az egész Bibliában ötször annyiszor van szó Isten haragjáról, mint az emberi haragról.”

Mindebből nem az következik, hogy utánoznunk kellene istent a haragban, mert az csak torz utánzat lehet. Nekünk inkább őrizkednünk kell a haragtól. Vagy ha haragszunk is úgy tegyük, ahogyan az a közmondásban van: „érted haragszom, nem ellened”! Nem szabad engednünk, hogy elszabaduljon bennünk a harag. Erről elég sok intést találunk a Bibliában, magánál Jézusnál is.

A Bibliában arról van szó, hogy a harag nem az ember dolga, hanem Istené. Pál apostol így fogalmazza ezt meg: „Ne szolgáltassatok magatoknak igazságot, hanem hagyjatok teret Isten haragjának, hiszen írva van: Enyém a bosszú, én majd megfizetek, mondja az Úr (Róm 12,19). A harag nem az ember dolga, hanem Istené.”

Milyen Isten haragja? „Két ’érzés’ küzd Istenben, a harag és az irgalmasság (vö. Iz 54,8 skk; Zsolt 30,6), és mindkettő  Istennek az emberhez való szenvedélyes ragaszkodását jelzi. De más-más módon: a harag az utolsó napon a pokolban találja meg kifejeződését; az irgalmas szeretet végleg az égben diadalmaskodik, idelenn pedig azokon a büntetéseken át, amelyek a bűnöst megtérésre hívják. Isten haragjának megnyilvánulásában nem embermódra viselkedik: ő ura szenvedélyének... Isten ’lassú a haragra’.. és irgalmassága mindig kész megnyilvánulni... Amikor Isten a maga idejében büntet, és nem a türelmetlenség hevében, ezzel kinyilvánítja az embernek, hogy milyen nevelő jellege van haragja büntetéseinek (Ám 4,6-11).

Az Újszövetségben is alapvető vonásként marad meg Isten haragja. Ha ki akarnánk küszöbölni belől e haragot és csak a ’jó Isten’ csalóka fogalmát megtartani, az Marcion eretnekségének a felújítása volna” – fogalmaz a szótár főszerkesztője.

Nekünk engesztelőknek az a dolgunk, hogy próbáljuk az embereket megkímélni Isten végső, rettenetes haragjától, amely a kárhozatba taszíthatja az embert. Azért imádkozzunk, hogy az emberek megtérjenek, és ne kelljen megtapasztalniuk ezt a rettenetes isteni haragot.

A büntetések, a fenyítések azért vannak az életünkben Isten részéről, hogy gátat vessen ennek a végső haragnak. Ha már szép szóból nem tanulunk, tanuljunk az ilyen büntetésekből, fenyítésekből. Az ilyen büntetések, fenyítések sorompók Isten végső haragjának elszabadulása előtt – fogalmaz a szótár.

A Biblia még más emberi szemmel nézve negatív jelzőkkel is illeti Istent. A haragó és a büntető jelző mellett a bosszúálló és féltékeny jelzőket is alkalmazza rá. A bosszúálló jelző pozitív tartalma, hogy az igazságtalanságot megtorolja, igazságot szolgáltat. Nem tűri el a végtelenségig az általa alkotott rend megsértését. Álljt parancsol, azt mondja: elég – de akkor, amikor Ő jónak tartaja, nem akkor, amikor mi szeretnénk. A harácsoló, értelmetlenül vagyont gyűjtő embernek azt mondja, hogy „te esztelen, te bolond, még az éjjel számon kérik lelkedet.” Senki sem kerülheti el az Ő ítéletét.

A féltékeny jelző pedig azt fejezi ki, hogy Ő féltékeny szeretettel szeret. Nem tűr el más szeretőt maga mellett, nem hagyja végletekig, hogy más isteneink legyenek, amelyek elfoglalják az Ő helyét az életünkben. De ezek a negatív jelzők is az Ő irántunk és minden ember iránt való szeretetéről szólnak.

 

Befejezésül pozitív módon szeretnék szólni Isten szeretetéről.

Mi nagyon bonyolultan tudunk szeretni. Isten viszont nagyon egyszerűen. A legegyszerűbben úgy képzelhetjük el Istent, hogy van egy atya, és van neki egy fia. Az atya szereti a fiút. A fiú szereti az atyát, de ez náluk nem két külön szeretet, hanem egy. Ugyanazzal a szeretettel szereti az Atya a Fiút, mint amivel a Fiú szereti az Atyát. Ez a szeretet egyúttal Isten természete, amelyet egyszerre három Isteni személy is birtokol. Amikor a második isteni személy, a Fiú megtesteült, emberi természetet vett magára, emberként is megéli az Atya és a Szentlélek iránti szeretetét. És Ő nemcsak abba a hús-vér testbe testesült bele, amely 33 évig ezen a földön élt, hanem beletestesült az Eucharisztiába is és beletestesült az Egyházba is. Az Atya és a Szentlélek iránti szeretetét a szentmisén, a szentségimádáson keresztül is megéli és az egyházon kereszül is, amely az ő misztikus teste.

Ő a megváltás művét, a mai emberek megváltását nem a mennyországból folytatja, hanem a szentmisén és az Oltáriszentségen keresztül, és rajtunk keresztül, akik az ő testének a tagjai vagyunk.

Az engesztelésnek az a lényege, hogy ha mi felindítjuk magunkban a szándékot, hogy egyesülni akarunk Jézussal, akkor Ő tud rajtunk keresztül szeretni, az embereket a kárhozattól megmenteni, és üdvözíteni. A felajánlásainkon, a szándékainkon keresztül történik mindez. Üdvözítő ereje, értéke van így minden cselekedetünknek, minden munkánknak, minden szenvedésünknek, de még a lélegzetvételünknek is. És különösen is nagy ereje és értéke van szentmiséinknek, és szentségimádásainknak. Állandó szeretet-párbeszédet folytathatunk Jézussal és Jézuson keresztül a Mennyei Atyával és a Szentlélekkel. Ha már Jézuson keresztül benne vagyunk ebben az egyetlen isteni szeretetben, ezt éljük, akkor, ezt megélhetjük a Szentháromság küönböző személyeinek a nézőpontjából is. És ezt fontos tudatosítanunk itt a Szentháromság hegyen. Tekinthetünk az Atya szemével is a Fiúra és a Szentlélekre. Átélhetjük az Atya gondviselő szeretetét, de Fia iránti részvétét, fájdalmát is. Tekinthetünk mindent a Szentlélek szemszögéből is: beteljesíthetjük mi is Jézus megváltói művét, ahogy Ő teszi, munkálhatjuk, mint Ő az egységet a világban, azokban a közösségekben, amelyekben élünk. Mintegy átjátszó antenna, adótorony lehetünk, akik tovább sugározzák a Szentháromság szeretetét azok felé az emberek felé, akik ott vannak az ő vételi körzetükben.

Mondjuk gyakran: szeretlek Jézus, Szeretlek Mennyei Atya, Szeretlek Szentlélek! És ennek a szeretetpárbeszédnek számtalan variációja lehet: Az Irgalmasság Rózsafüzér-, a Szeretetláng rózsafüzér fohászai, vagy az fohász, hogy „Jézus, Mária, József szeretlek, mentsétek meg a lelkeket”. De fontos, hogy mindezt ne csak gépiesen mondogassuk, hanem szeretetünkkel megtöltve. Ez a lényeg: engedjük, hogy az egyetlen isteni szeretete áradjon mindig rajtunk keresztül, amely bizony sokszor fájdalmas is lehet, mint amilyenek voltak Éva asszony és Csilik atya fájdalmai életük utolsó szakaszában, amikor a betegséggel, a halálos kórral küzdöttek. A legfontosabb, hogy mindent felajánljunk, hogy mindent Istennel egyesülten a lelkek megmentéséért tegyünk. Így vagyunk igazi engesztelők.

 

http://engesztelok.hu/magyarorszag-engesztelo-hivatasa/1243-az-engeszteles-es-isten-haragja

komment

Körmend-2013. augusztus 21. 16:47

2017. augusztus 04. 17:53 - Andre Lowoa

Körmend 12806 lakosú város a 8-as és 86-os főútvonalak találkozásánál fekszik, az Őrség székhelye a Rába partján. A helységet érinti a 21-es/Szentgotthárd-Szombathely/ és a 22-es/Zalalövő- Körmend/ vasútvonalak. A településről már IV. Béla is említést tesz kiváltságlevelében, megemlítve a várat és a templomot. Ez azt is bizonyítja, hogy a város a több őrségi településsel együtt a XI. században alakult ki. A történelem során sokszor cserélt gazdát, nem egyszer kegyetlen csaták dúltak a környéken. Mátyás király hadvezére kétszer is megütközött III. Frigyes német-római császár főúri seregeivel. A harcok váltakozó szerencsével jártak, ám végül a Hunyadiak győztek és az igazságos király hatalma megerősödött. Körmend megszenvedte a csatákat, némi nyugalomra akkor talált, amikor 1606-ban II. Rudolf a várat és a várost a Batthyány családnak adományozta. Ez volt az a jelentőségteljes pillanat, amely az elkövetkezendő mintegy háromszáz évre meghatározta a mezőváros fejlődését. Az óriási kiterjedésű Batthyány- Strattmann családi majorátus Körmenden rendezkedett be, vagyonukat a parasztság kizsákmányolásával gyarapították. A XIX. század elején számos lázadás tört ki, nevezetes az 1905-ös napszámos-sztrájk. Körmend mai arculata modern, a város vezetői azonban igyekeztek megőrizni a hagyományos környezetet is. A házak többnyire földszintesek, nagy kerttel, amelyekbe nyaranta színes virágok nyílnak, gyönyörűséget okozva a szemlélődőnek. A történelmi települést 1979-ben ismét várossá nyilvánítottak, s megkezdődhetett a minőségi változás. A környék falvaiból sokan találnak itt munkahelyre, a legvonzóbb a gyógyszer-, cipő, és bútorgyártás. Meghatározó erővé vált Körmend szerepe a vidéki kulturális életben is.
A nevezetes vár a középkorban épült, négy kerek saroktornyos kétemeletes kastély, amelyben a Batthyányak rendezkedtek be hosszú időre. Ma Vas megye legszebb és legnagyobb műemlék-együttese. Barokk és klasszicista stílusban építették át a századok során, különlegesen megkapó a homlokzat. A helyreállítások során értékes falfestményeket tártak fel. A négyszögletes, különleges akusztikájú várudvaron nyári estéken koncerteket rendeznek, amelyekre az ország határain túlról is érkeznek az előadóművészek és közönség. A várkastélyt 32 hektáros arborétum veszi körül. A természetvédelmi területé nyilvánított parkban értékes növényzet található, a hatalmas tölgyek, hársak és platánok közt is kiemelkedik a páratlan méretű szépséges tulipánfák. A látogató megpihenhet valamely óriásfa, például a több száz esztendős juharlevelű platánfa alatt. Érdemes romantikus csónakkirándulást tenni a tavon, élvezve a fények és az árnyékok játékát a vízen. Érdekes látnivalója a parknak Carolus Clusius németalföldi orvos-botanikus emlékoszlopa, aki a XVI. században a Batthyányak támogatásával kutatta a megye flóráját. A park hangsúlyos építészeti eleme a 15 méter magas obeliszk, amelyet 1810-ben Batthyány Fülöp állítatott. Tetejét a család címerállata, a pelikán díszíti. A sétautakat szoborcsoportok ékesítik, a Vertomnus et Pomona, azaz a Tavasz és a Nyár, s a Zephirus et Flóra, az Ősz és Tél, a déli és a keleti utak kereszteződésében áll.
Érdemes megtekinteni a 1731-ben barokk stílusban átépített, egyhajós római katolikus templomot, amelynek sokszögű szentélye ma is őrzi a XV. századi gótikus nyomokat. A XVIII. századi szószék és főoltár barokk alkotás.
Azt mondják, boldogok és szabadok a lakók abban a városban, amely folyóvíz partján áll. Igaz ez Körmendre vonatkoztatva is, a város két folyóval is büszkélkedhet, a Rábán és a Pinkán hét híd ível át.
A Rába partján található Nepomuki Szent János barokk szobra, nem messze pedig kellemes strandot alakítottak ki a folyó partján, ahol nemcsak a helybeliek múlatják el szívesen az időt. A vízre hajló fűzek árnyékában horgászok várják jó szerencséjüket rosszallóan tűrve csónakok és kajakok zavarását.
Nevezetes a városi Fúvózenekar, amelynek fellépéseit mindig nagy érdeklődés kíséri. Hírnévre tett szert a Béri Balog Ádámról elnevezett néptánc-együttes. A város vezetői úgy vélik, nemcsak érdemes, de kötelesség is a lakók fizikumával törődni. Megépítették a sportcsarnokot, ahol nemcsak az élsportolók találnak otthonra. Érdemes megemlíteni a körmendiek büszkeségét a kosárlabda-csapatokat, a meccsen harsány kiáltásokkal buzdítják kedvenceiket, nem hiába, hiszen már a csapat kétszer elnyerte a magyar bajnoki címet. Speciális „körmendi találmány” a strandkosárlabda. A Rába parton, döngölt, agyagos pályán kezdődött a ma már országos különlegességnek számító sport, amelyben évente rendeznek bajnokságot. A város körül hatalmas erdőség terül el, megszűrve a XX-XXI. század porát, illatos tiszta levegőt árasztva.

http://nyd.bloglog.hu/page/7/



komment

Ezen a fesztiválon végre férfiak nélkül szórakozhatnak a svéd lányok

2017. augusztus 04. 13:30 - Andre Lowoa

Európa-szerte ismertté vált a Bråvalla fesztivállal kapcsolatos botrány, melynek során a szervezők arra kényszerültek, hogy lemondják a következő évre tervezett fesztivált, a migránsok által elkövetett számos nemi erőszak miatt. Egy népszerű komikus javaslata alapján Svédországban tényleg megszerveznek egy férfimentes zenei fesztivált.

Eredetileg egy népszerű komikus, Emma Knyckare felvetése volt a “férfimentes” fesztiválok szervezése, miután kirobbant a Bråvalla zenei fesztivállal kapcsolatos botrány, és kiderült, hogy migránsok négy nemi erőszakot és huszonkét szexuális zaklatást követtek el a népszerű rendezvényen. A komikus akkor egy Twitter-bejegyzésében közölte; olyan fesztiválokat kellene szervezni, ahová férfiak nem léphetnek be, és ezt a gyakorlatilag egészen addig fenn kell tartani, ameddig “az erőszakoskodó férfiak meg nem tanulnak viselkedni”.

Úgy tűnik, a komikus felvetését sokan komolyan vették. Egy YouGov kutatás során kiderült, hogy a svéd nők 64%-a tapasztalt már valamilyen szexuális jellegű zaklatást fesztiválokon, így nem is csoda, hogy egy svéd lap végül arról számolt be; tényleg folyamatban van egy “férfimentes” fesztivál megrendezése. Az Aftonbaldet szerint Falkenbergben megrendezésre kerülhet egy ilyen fesztivál, és a Facebook-on intenzív viták kereszttüzébe került a kezdeményezés.

Egy énekes, Linnea Henriksson ráadásul a svéd lapnak nyilatkozva azt mondta, sokak számára vonzó lehet egy ilyen program; főként azok számára, akik egy ilyen rendezvényre egyszerű fesztivál-látogatóként akarnak menni, nem pedig az ismerkedés szándékkal érkező férfiak által nézegetett “felhozatal” részeként.

A 2018-ra tervezett Bråvalla zenei fesztivált azt követően mondták le a szervezők, hogy több áldozat is a rendőrséghez fordult, ami szerintük – bár a közleményben elítélték az erőszakot – “sértette a rendezvény hírnevét”. Így Svédországban most intenzív vita zajlik arról; megtehetik-e a szervezők, hogy egyszerűen minden férfit kitiltanak egy ehhez hasonló rendezvényről.

Ez a kezdeményezés sokak számára tényleg botrányos lehet: képzeljük el, mi lenne, ha Magyarországon migránsok által elkövetett nemi erőszak miatt mától fogva csak nők léphetnének be a Sziget Fesztiválra.

http://www.hidfo.ru/2017/08/ezen-a-fesztivalon-vegre-ferfiak-nelkul-szorakozhatnak-a-sved-lanyok/

komment

Heti Elmélkedő II.

2017. augusztus 04. 12:18 - Andre Lowoa

Liberális cenzúra – vagy valami más?

„Leveszi a gyerekek verésére buzdító könyvet a polcairól a Libri” – tette közé a hírt a közelmúltban egy közismerten liberális hátterű internetes portál. A rövid írás arról számolt be, hogy az egyik legnagyobb hazai könyvterjesztő nem hajlandó tovább árusítani az egyik keresztyén kiadó gondozásában megjelent – neves amerikai írónak és pszichológusnak – könyvét. Itt nem annyira a kiadó presztízsveszteségéről van szó – bár a bojkott a kiadó egyéb kiadványainak terjesztési mutatóit is jelentékenyen befolyásolja majd –, nem is egy keresztyén szakember munkásságát kérdőjelezi meg csupán. A cikk folytatásából gyorsan kiderül, hogy valójában két világszemlélet összeütközésének vagyunk szemtanúi.
A lavinát egy gyermek-pszichológusnő indította el, aki „miután ezt a könyvet meglátta, akkor döntött úgy, hogy sokáig titkolt történetével ki kell állnia a nyilvánosság elé”, azzal tudniillik, hogy gyermekkorában az apja őt rendszeresen verte. Amikor kezébe került a Fegyelmezz! Megéri című könyv, nagyon felháborodott. Különösen az keserítette el, hogy a szerző konkrét gyakorlati tanácsot ad ahhoz, hogy miként kell a gyerekeket „helyesen” verni.
A kiadványról – sejthetően a pszichológusnő révén – tudomást szerzett a magyar pszichológus-társadalom, aminek tagjai petíciót fogalmaztak meg: ebben a kiadót, illetve a forgalmazásában érintett könyvterjesztő hálózatot a könyv visszavonására kérték. Beadványukra a kiadó vezetője válaszolt, aki a Bibliára hivatkozva ezt írta: „aki szereti a gyermekét, megfenyíti, de sohasem bántalmazza, és nem okoz fizikai sérülést, hanem megfelelő szeretettel és önfegyelemmel neveli őt”.
A liberális bulvármédia természetesen azonnal reagált, itt azután a „felajzott hozzászólók újabb tömege” szórt átkot a szerzőre és a magyar kiadóra.
Napjainkban, amikor a különböző politikai, vallási és etikai kérdések egyre inkább megosztják a társadalmat, nem nehéz felfedezni azt a tendenciát, ami a valódi krisztusi értékeket célozza meg, és mindent pellengérre állít, mindent megkérdőjelez, ami a Szentíráshoz köthető. Különösen is aktuális és intő számunkra, amit Péter apostol mond:

„Józanok legyetek, vigyázzatok, mert a ti ellenségetek, az ördög, mint ordító oroszlán szertejár, keresve, hogy kit nyeljen el. Álljatok ellene, erősek lévén a hitben, tudva, hogy ugyanazok a szenvedések telnek be testvéreiteken a világban.” (1Pt 5,8-9).

Lomtalanítás


Néhány hete lomtalanítás volt a környékünkön. Jó alkalom ez arra, hogy megszabaduljunk a fölösleges tárgyaktól, felhalmozott kacatoktól. Amik régen értek még valamit, de ma már használhatatlanok, vagy csak szükségtelenek. A válogatást a padláson kezdtük. Szelektálás közben megrázó volt a Bibliában is vázolt valósággal szembesülnöm: kincseinket a rozsda és a moly emészti meg. Szinte az első darab, ami a kezembe került, a 30 évvel ezelőtt kinőtt kosztümöm volt. Évtizedekig őrizgettem, remélve, hogy valamikor tudom még viselni. Aztán el is feledkeztem róla, mára pedig az egészet megette a moly, egy tenyérnyi ép hely nem maradt rajta.
Egyszer minden földi kincsnek ez lesz a sorsa: elenyészik, elvásik, semmivé lesz. Pedig mennyi minden van/volt az életünkben, ami fontos számunkra! Amiért lángoltunk, ami után futottunk – mára pedig már vesztett értékéből.
Mielőtt a múlandóság fölötti szomorúság hatalmába kerített volna, megvidámított a gondolat, hogy vannak kincseink, amik nem múlnak el. Amit, az Úr végzett értünk, bennünk és általunk. Ezek mindörökre megmaradnak.


„Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol a rozsda és a moly megemészti, a tolvajok kiássák és ellopják, hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben, ahol sem a rozsda, sem a moly meg nem emészti, és a tolvajok sem ássák ki, és nem lopják el. Mert ahol a te kincsed van, ott van a szíved is.” (Mt 6,19-21)




Még egyszer foci


 

Noha nem tartozom a focirajongók táborába, a nemrég lezajlott Európa bajnokság egy-egy mérkőzésébe magam is belenéztem. A küzdelem izgalma mellett leginkább a játékosok sorsdöntő pillanatokban tanúsított magatartása érdekelt: a találatok, a fárasztó hosszabbítások, az igazságtalan bírói döntések, a félresikerült próbálkozások – ahogyan a siker örömét, vagy éppen a kudarcot, a kiesést fogadták.
Vajon mit érezhettek a számukra vesztes meccs lefújása után? Ha ki-ki a saját temperamentuma szerint élte is át – dühösen, sírva vagy csak reménytelenül a semmibe meredve –, egy érzés valamennyiükben közös lehetett: a tudat, hogy nincs tovább! Nincs több lehetőség, újabb hosszabbítás, nincs mód, a hibákból okulva még egy végső erőfeszítésre, a kihagyott helyzetek utólagos értékesítésére.
Egyszer mindenki számára lefújják majd élete meccsét, és sokaknak fájdalmas lesz a felismerés, hogy nincs, nem lesz több lehetőség a győzelemre. Ott lesz előttük az egész elrontott, eltékozlott élet, talán felrémlenek azok az üdvösségre vezető lehetőségek, amiket nem ragadtak meg, észre sem vettek, vagy csak egyszerűen nem tartottak fontosnak.
Nem akkor válunk győztessé, ha sikeresnek ítélhetjük saját pályafutásunkat, hanem csakis akkor, ha életünk egy pontján totális vereségünk tudatában megragadtuk az egyetlen győztes kezét: Jézus Krisztusét, aki Isten Fiaként kivívta a bűn és a halál feletti győzelmet. Győzelmében pedig nemcsak „a meccs végén”, de már földi életünk során is osztozhatunk.

„… az a győzelem, amely legyőzte a világot, a mi hitünk. Ki az, aki legyőzi a világot, ha nem az, aki hiszi, hogy Jézus az Isten Fia?” (1Jn 5,4-5)


MINT AZ ORRFÚJÁS


Amikor kislányunkat tanítottuk az orrfújásra, néhány jól sikerült próbálkozás után egyszer csak így szólt: „Apa, most úgy kifújom az orromat, hogy soha többet ne kelljen!”

Talán sokan tekintenek a megtérésre, a bűnbánatra, az Istenhez fordulásra hasonlóképpen: egyszer megtettem, és ettől kezdve nincs dolgom ezzel! Nem felejtkezünk-e el ilyenkor arról, hogy az ember szívének minden szándéka és gondolata szüntelenül csak gonosz (1Móz 6,5b)? Nem simulunk-e bele a mai kor felületes bűnszemlélésébe, ahelyett, hogy szembenéznénk azzal a ténnyel, hogy szívünk egy bálványgyár (Kálvin)?

Éppen ezért újra és újra vissza kell térnünk Istenhez, és bűnbánattal kell megalázkodnunk előtte – úgy, ahogyan kislányunknak is nagyon sokszor kell még kifújnia orrát élete hátralévő részében. Hetente, naponta, óránként, vagy „járvány” idején kétpercenként.

Ezért is figyeljünk jól a már hitre jutott Pál apostol felkiáltására (lásd: heti ige!).


Csapkovics Bertalan / Budapest

„Ó, én nyomorult ember! Ki szabadít meg engem e halálnak testéből? Hála az Istennek, a mi Urunk Jézus Krisztus!” (Rm 7,24-25a)

komment

Heti Elmélkedő

2017. augusztus 04. 12:17 - Andre Lowoa

"Adja meg néktek az ő dicsősége gazdagságáért, hogy hatalmasan megerősödjetek az ő Lelke által a belső emberben."
Efézus 3,16


A belső ember

A belső ember bennünk születik:
az Ige által szüli meg a Lélek,
lényében Krisztus vonásai élnek,
és tettekké lesz általa a hit.

ATYÁNK, ISTENÜNK!
Köszönjük, hogy újjászültél minket élő reménységre JÉZUS KRISZTUSNAK a halálból való feltámadása által. Kérünk, tápláld, erősítsd belső emberünket a SZENTLÉLEK által, hogy a megkörnyékező bűnt visszautasítva a MEGVÁLTÓ vonásait tükrözhessük. Tedd hitelessé bizonyságtételünket az emberek előtt, hisz ők is és az egész teremtett világ sóvárogva várja fiaidnak megjelenését!
Ámen.





Csodálkozz!
Írta: Benedek Csilla


Fültanúja voltam egy beszélgetésnek, ami az egyik fél kijelentésével végződött: Én már semmin se csodálkozom. A legtöbb ember ugyanis terhekkel a vállán, megszürkült élettel, földi dolgokra meredő tekintettel éli – sokszor csak vonszolja – életét, s ez a szürkeség megfosztja őt a csodák felismerésétől.

Pedig telve van a földi lét Isten csodáival, így az egyén életét is körülveszi ezek sokasága. Már az élet is nagy csoda, amit tetéz, ha valaki ép és egészséges. Bár ennek nem lehetünk mindig észlelői, de Istennek veszedelemtől megőrző, abból kimentő, lélegzetet elállító akciói, az imádságra (vagy anélkül) érkező megoldásai is ámulatra késztethetnének bennünket.

És akkor még nem is beszéltünk a legnagyobb csodáról, Isten egyszülött fiáról, Jézusról, aki eljött ebbe a látható világba, aki a bűn miatti kínhalált elvállalta helyettünk, akit ez a halál nem tudott fogságban tartani, mert Isten feltámasztotta, és most csodák sokaságával halmozza el azokat, akik élő hittel reménykednek segítségében.

„Keressétek az Urat és az ő erejét, keressétek arcát szüntelen! Emlékezzetek meg csodáiról, amelyeket cselekedett, jeleiről és szája ítéleteiről.” (Zsolt 105,5)




ÉPÍTSÜNK ATOMBUNKERT!

Mostanában azon gondolkodom, vajon eléggé felkészültünk-e azokra a nehéz eseményekre, amelyek következnek ránk. A kövér évek nyilvánvalóan mögöttünk vannak. Azt tanácsolom, építsünk magunknak „atombunkert"! Hová és hogyan?

– Telek: Atyánk szíve – az egyetlen biztonságos hely,

– cement: Isten iránti bizalmunk: "Atyám, nem értelek, de bízom benned!",

– homok és sóder: akaratunk átadása: "Ne úgy legyen, ahogy én akarom, hanem ahogyan te!",

– acélkeret: Isten ígéretei, amelyek a Bibliában sorakoznak,

– víz: könnyek, amelyeket saját bűneink, gyermekeink és népünk bűne miatt ejtünk (elegendő víz nélkül nem lesz tartós a beton!),

– munkaidő: a bibliaolvasás és az imádság ideje, ezenkívül az egész nap, valamint az álmatlan éjszakák.


(Forrás: Der schmale Weg 2011/3. szám – H. Risch)

„Aki a Felségesnek rejtekében lakozik, a Mindenhatónak árnyékában nyugszik az.” (Zsolt 91,1)




Hálaadás receptre

Egy régi történet szerint a már sok éve hívő asszony depressziós panaszával kereste fel az orvost. Elmondta, hogy kedvetlenül ébred, egész nap nyomott hangulatban jár-kel, így végzi a napi rutin feladatokat.
– Doktor úr, tudna segíteni rajtam? Talán adhatna valamilyen hangulatjavító gyógyszert!
– Kedves asszonyom, egyelőre nem adok gyógyszert. Reggelenként gondolja végig, mi mindent kapott már Istentől, ezekért öt percig adjon hálát! Egy hónap múlva jöjjön vissza, és számoljon be, hatott-e a gyógymód! – rendelkezett kedvesen az orvos.
Letelt az egy hónap, visszament az asszony a rendelőbe, és már az ajtóban megszólalt:
– Doktor úr, kevés az öt perc. Kérem, írjon föl többet!

„Mindennap áldalak téged, és dicsérem nevedet örökkön-örökké! (Zsolt 145,2)


IDŐSEK OTTHONA

Belépek az idősek otthonának ebédlőjébe. Az ott lakók éppen vacsoráznak. Nagy a csend, senki sem beszélget, némán esznek. Köszönök és mondom, hogy valakinek a vacsoráját szeretném felvinni a szobájába. Néma csend. Az egyik idős hölgy rámutat egy tálcára, amelyen elkészítve várakozik az esti menü, azután suttogva rámutat a cukorra és citromlére, hogy ízesítsem meg vele a teát. Amikor kijövök az ebédlőből, további jó étvágyat kívánok, de válasz nincs…!
Elgondolkodom, mi ez a nagy némaság? Nincs már az idős embereknek semmi mondanivalójuk egymás számára? Nincsenek kikívánkozó gondolataik? Az öregség passzívitást is jelent és befelé fordulást? Mindegyikük kicsi világa egy zárt ország, és már senkit sem akarnak oda beengedni?
Sok kérdést vetett fel bennem az ottani tapasztalat. Úgy gondolnám, hogy egy idős ember tele van élményekkel, bölcs meglátásokkal, lelki üzenetekkel, és Isten gondoskodó szeretetének valóságával, és mivel őket itt naponta körülveszi az Isten Igéjének a légköre, milyen nagy lehetőséget kaptak arra, hogy felragyogjon a megkopott, töredező cserépedényben az igazi kincs, Jézus Krisztus személye, a Szentlélek által.

Benedek Csilla

"Áldott az a férfi…, akinek bizodalma az Úr; Mert olyanná lesz, mint a víz mellé ültetett fa… és nem fél, ha hőség következik, és levele zöld marad…" (Jer.17,8)






"Íme, leteszek Sionban egy kiválasztott drága sarokkövet, és aki hisz benne, nem szégyenül meg."

(1Péter 2,6)


Az USA Indiana nevű államában valaki repülőgépen utazott, és panaszkodott a mellette ülőnek: "Jaj, ezek a mai fiatalok, szörnyűek!" Amikor megérkezett, megvásárolta az aznapi újságot, és belelapozott. Az újság címlapján bőrfejű fiatalok fényképe díszelgett. - Hát igen, ezek a mai fiatalok - gondolta, aztán elolvasta a cikket. A cikk arról szólt, hogy az egyik iskolában, abban a bizonyos kisvárosban, ahol utálták a bőrfejűeket, egy tizenöt éves fiú agydaganatot kapott, és a kemoterápia következtében elhullt a haja. Teljesen kopasz lett. Rettenetes érzés lehet ez egy tizenöt évesnek.

A fiú osztálytársai azonban összefogtak, és engedélyt kérték a szüleiktől, hogy levághassák a hajukat kopaszra. Mindezt szolidaritásból, Brian, a beteg fiú iránti szolidaritásból tették. Tervüket meg is valósították. Az újságban lévő fényképen éppen nyírták őket. Jaj, ezek a mai fiatalok!
Aki hisz, meg nem szégyenül. Bárhány évesek legyünk, nem attól félünk-e, hogy megszégyenülünk? Hogy oldotta meg Isten a szégyenkezéstől való félelmet? Úgy, hogy egy követ helyezett le, amelyik becses. De kinek becses? Ugyan, a kutyának sem kell! Csak egyedül Istennek volt becses!
Ez a kő az emberektől megvetett volt. Krisztus kigúnyolható, megvethető. Le lehet köpni. Aki hisz benne, olyanban hisz, aki megszégyenül.
Tudod, mi áll a hited útjába? A hiúságod, az, hogy többnek képzeled magad, mint aki vagy. Elhitted-e már, hogy ő tökéletes szabadító, hogy az ő vére minden bűnödre elég? Ne erőlködj, bízd reá magad Krisztusra.
Ugyanennek a fejezetnek a 12. versében ez áll: "a ti jó cselekedeteiteket látva, dicsőítsék Istent a meglátogatás napján." Mit mutat a gyakorlat? Azt, hogy nem nagyon jut eszébe a környezetünknek az Istent dicsérni, amikor Krisztust követjük. De Péter azt mondja, hogy majd a "meglátogatás napján". Amíg az Isten meg nem látogat, nem tudjuk őt dicsőíteni. Amíg kézbe nem vesz, meg nem szorongat egy kicsit, addig nem nyílik föl a szemünk. Miért csak akkor? Azért, hogy megtanuljuk a türelmet, a várakozást, hogy lemondjunk a hiúságunkról. Lehet, hogy gúnyolni fognak. De az Isten népe nem tehet annyit, mint a Brian osztálytársai, akik szolidarizáltak a barátjukkal, és nem törődtek azzal, hogy hogyan ítéli meg őket a világ? Nem vállalhatjuk a Krisztus gyalázatát így?
Kik nem szégyenülnek meg? Azok, akik nem szégyellik a miérettünk megszégyenítettet, a keresztfán kigúnyoltat.

(Horváth Levente)




„Ó, én nyomorult ember! Ki szabadít meg engem e halálnak testéből? Hála az Istennek, a mi Urunk Jézus Krisztus!” (Rm 7,24-25a)
komment
süti beállítások módosítása