Jézus az Emberiséghez

Ne feledjétek, a sátán, a test vágyai által ellenőrzi az embert, mint az élelmiszer, ruházat, szex, ingatlanok, autó, szabadság, luxusélet, zene, alkohol s híres személyek istenítése által.

Ami egy helyreállított kapcsolathoz szükséges-Isten azokat használja, akik megvallják a bűneiket-Isten hat lépésben növeli a hitedet- Jézus veled lesz nap mint nap

2019. április 24. 10:03 - Andre Lowoa

Ami egy helyreállított kapcsolathoz szükséges


„Azt pedig tudjuk, hogy akik Istent szeretik, azoknak minden javukra szolgál, azoknak, akiket elhatározása szerint elhívott.” (Róma 8:28)

A megbocsátás nem azt jelenti, hogy mindenféle változtatás nélkül újrakezdünk egy kapcsolatot. Megbocsátani, és újrakezdeni egy kapcsolatot két különböző dolog. A megbocsátás az, amit te megbántott félként gyakorolsz. A kapcsolat újrakezdése pedig az, amit a másik fél tesz annak érdekében, hogy visszaszerezze a bizalmadat. Pusztán annyit mondani, hogy „sajnálom”, nem elég.

A Biblia három dologról is beszél, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy egy megtört kapcsolatot újra lehessen kezdeni. Ezeket kell megtennie a hibás félnek.

  1. Egy kapcsolat újrakezdéséhez megbánásra van szükség. Másképp megfogalmazva: valóban bántania kell annak, amit tettél. És ez nem azt jelenti, hogy annyit mondasz, „sajnálom”. Ez azt jelenti, hogy azt mondod: „Hibáztam, kérlek, bocsáss meg!” Azt sajnálkozásod esetleg a rossz időjárásnak, vagy valami hasonló kaliberű dolognak szólhat. A megbánás azt jelenti, hogy beismered a hibádat és valóban bánod is azt.
  2. Egy kapcsolat újrakezdéséhez kárpótlásra van szükség. Van, amikor fizikai, vagy egyéb kézzel fogható kárpótlásra van szükség. Még ha meg is bocsátottak neked, ez nem jelenti azt, hogy kint vagy a slamasztikából. Meg kell fizetned az adósságodat a társadalomnak, vagy valaki másnak azért, amit tönkretettél a tetteiddel.
  3. Egy kapcsolat újrakezdéséhez a bizalom újraépítésére van szükség. Barátom, ez nagyon hosszú folyamat. Ha valaki megbánt téged, akkor azon nyomban meg kell neki bocsátanod. Azonban nem kell feltétlenül újra azonnal bíznod benne. A megbocsátás a kegyelemre épít és feltétel nélküli. A bizalmat újra kell építeni az idő múlásával.

A társadalmunk többnyire nem érti, mi a különbség egy kapcsolatban a megbocsátás és a bizalom újraépítése között. Amikor egy politikai vagy vallási vezető botrányba keveredik, mindig is lesznek olyan emberek, akik azt mondják: „Senki sem tökéletes. Mindannyian emberek vagyunk. Csak meg kell bocsátanunk neki, és folytatni mindent tovább.”

Ez nem így van! Meg kell bocsátanod azonnal, de nem kell újra bíznod benne. A Biblia azt mondja, hogy a bizalomhoz idő kell. A szavahihetőség az, amivel egy vezető vezet. Minden vezetőnek szüksége van a bizalomra, mert ebből élnek. Ha elveszted a bizalmat, akkor a vezetésre szóló jogot is elveszted abban a pillanatban. Lehet, hogy a címed megmarad, de amíg nem érdemled ki újra a bizalmat, nem vagy vezető. Ez pedig nem fog egyhamar bekövetkezni.

Beszéljetek róla:

  • Mire van szükség ahhoz, hogy valaki visszanyerje a bizalmadat? Te mit teszel azért, hogy más bizalmát visszaszerezd?
  • Mondj néhány olyan példát az életedből, amikor valamit sajnáltál, és amikor valamit igazán megbántál!
  • Ebben a három dologban, ami a kapcsolat újrakezdéséhez szükséges, mi a megbántott fél felelőssége?






Isten azokat használja, akik megvallják a bűneiket



„Ha tehát valaki megtisztítja magát ezektől, megbecsült, megszentelt edény lesz, az Úrnak is hasznos, és minden jó cselekedetre alkalmas.” (2.Timóteus 2:21)

Isten használ mindenféle edényt– nagy edényeket és kicsi edényeket, díszes edényeket és egyszerű edényeket, igen drága és egészen közönséges edényeket is. Van azonban egy dolog, amit Isten nem használ: piszkos edényt. Ha tehát azt szeretnéd, hogy Isten használjon, akkor meg kell tisztítanod magad!

Józsué azt mondta a népnek: „Szenteljétek meg magatokat, mert holnap csodákat tesz köztetek az ÚR.” (Józsué 3:5) A tény az, hogy Isten a te jövődben is valami nagyszerűt akar tenni. Azonban a múlt lezárásával kell kezdened. Meg kell tisztítanod a tegnapodat.

Hogyan teheted meg? A bűnvalláson keresztül. Agustinus mondta: „A rossz dolgok megvallása a jó dolgok kezdete.” A múltunkkal kell kezdenünk. A Biblia azt mondja: „Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz ő: megbocsátja bűneinket, és megtisztít minket minden gonoszságtól.” (1.János 1:9)

Sosem felejtem el, mikor először készítettem „bűn listát”. Úgy éreztem, mintha Isten millió mérföld távol lenne. Ő messze volt, én nem éreztem a hatalmát, sem a kegyelmét. Úgy éreztem, az imádságaim visszapattannak a mennyezetről. Egy éjjel aztán fogtam egy tömb sárga papírt, és azt mondtam, „Istenem, mutass meg minden bűnt, ami köztem és közted van, ami elválaszt tőled, és én egyenként, mindet le fogom írni, egyenként mindet meg fogom vallani. Kezdjünk el most, rögtön foglalkozni velük hogy félretegyük a bűnöket az útból!”

Aztán elkezdtem írni, és csak írtam és írtam. Azt gondoltam, hogy egy könyvet fogok írni, mint a „Célvezérelt bűnös”. Mintegy kilenc oldal után értem a végére. Hajnali 2 óra volt, mikor befejeztem. Megvallottam mindet Istennek, és mindegyik fölé írtam 1.János 1:9-et.

Azóta az éjszaka óta sokszor készítettem bűn listát, mert nagyon könnyű megengedni a dolgoknak, hogy közém és Isten közé kerüljenek.

Szükséged van rendszeresen bűn listát készíteni, mert tiszta edénynek kell lenned, hogy Istennek ajánlhasd magad használatra. Ha a szemetet csak havonta egyszer viszed ki a házadból, az bűzleni fog.

Gondold végig:

* Mikor volt utoljára, hogy konkrét bűnöket megvallottál Istennek?
* Amint a bűn listádat készíted, mi döbbent meg téged, az, hogy milyen bűnöket vagy mennyi sok bűnt idézel vissza emlékeidben?





Isten hat lépésben növeli a hitedet

"Minden lehetséges annak, akinek van hite." (Mk 9,23,  GNT ford.)
faith_1.jpg


A Biblia a Máté evangéliumában ezt írja: "Legyen a ti hitetek szerint" (9,29 NIV ford.) Ez a kulcs Jézus Krisztus követéséhez. Más szavakkal, Isten ezt mondja: "Rajtad múlik, hogy mennyire áldalak meg az életben. Te hiszel, én pedig megteszem. Te hiszel, én megáldalak."

A hit olyan, mint egy izom: fejlődik. Megerősödhet vagy elgyengülhet, attól függően, hogy mennyit használod. Hogyan építi tehát Isten a hitedet? Nagyon kiszámíthatóan és egyszerűen. Ha megérted, együttműködhetsz te is Ővele.

Először is, Isten egy álmot ad az életedre vonatkozóan.
Aztán döntést kell hoznod ezzel kapcsolatban.
A harmadik lépés a várakozás, amikor Istenre vársz, hogy Ő a megfelelő időpontban cselekedjen. 
A következő szakasz a nehézségek és próbák szakasza, amikor Isten majd megpróbál.
Lesz talán olyan szakasz, amikor úgy fogod érezni, hogy zsákutcába futottál, és fel akarod adni.
De végül Isten mindig megmutatja a szabadulás útját – és ez az utolsó lépcsőfok a hit útján.


Lelkipásztorként azt a kérdést teszik fel nekem talán legtöbbször, hogy "Miért velem történik meg ez? Nem értem!" Amikor nem érted ezt a hat lépcsőfokot, amelyen keresztül Isten a hitedet – és a jellemedet – fejleszti, elbátortalanodhatsz. Esetleg meg is sértődsz. De az biztos, hogy aggódsz majd. Lehet az is, hogy elönt a félelem a jövőddel kapcsolatban, vagy esetleg depressziós leszel. De a lényeg, hogy nem fogsz tudni együttműködni Istennel, ha nem érted azt a folyamatot, amin keresztülvisz. Ha azonban megérted a hited fejlődésének hat állomását, tudatosítani tudod majd magadban, hogy "Igen, most a 4. (vagy a 6. vagy a 2.) szakaszban vagyok". Jobban megérted, amit Isten tesz, és nem keseredsz el a nehéz időszakokban.

Márk evangéliumában ezt olvassuk: "Minden lehetséges annak, akinek van hite." (9,23 GNT ford.)

Szeretnél úgy járni Istennel, hogy erősebb a hited?Akkor először meg kell értened a hit fejlődésének hat szakaszát, amin Isten keresztül akar vezetni, hogy ne bátortalanodj el, amikor nem látod az eredményt vagy nem kapsz választ azonnal.

Beszéljetek róla

- Mit gondolsz, miért akarja Isten, hogy a szellemi fejlődésünk a mi erőfeszítéseinken is múljon?

- Mit gondolsz, a hit melyik lépcsőfokán akar most Isten téged keresztülvinni?

- Hogyan reagálsz arra, amit Isten most tanítani szeretne neked ezen a szinten, vagy ahogyan most "tesztel" téged?






Jézus veled lesz nap mint nap

"Az asszonyokat pedig így szólította meg az angyal: Ti ne féljetek! Mert tudom, hogy a megfeszített Jézust keresitek. Nincsen itt, mert feltámadt, amint megmondta. "Mt.28,5-6

(Jézus mondja:) "és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig. "Mt.28,20

Ahogyan már a héten említettük, Húsvétkor azt ünnepeljük, hogy Jézus legyőzte a halált, hogy mi szabadok lehessünk. Ő azt akarja, hogy te is vele légy a mennyben.

Hogyan lehetséges ez? Úgy, hogy elfogadod az ajándékot, amit adni akar neked: a megbocsátás és az élet ajándékát. Ezt akár már most is megteheted. Beszélhetsz Hozzá, és elmondhatod Neki, hogy: "Elfogadom, hogy megbocsátottál nekem, és elfogadom az élet ajándékát. Azt az életet akarom élni, amelyet Te készítettél nekem. Köszönöm, Jézus, hogy szeretsz."

Ez egy nagyon egyszerű ima, de mindent megváltoztat. Amikor azt mondod, hogy elfogadom a tényt, hogy Jézus a vérét adta azért, hogy én bocsánatot nyerjek, az mindent megváltoztat az életedben, megváltoztat téged, és örök életet nyersz.

Veled együtt, gondolatban én is imádkozom: "Jézus, magasztalunk Téged és azt, aki Te vagy. Dicsőítjük az irántunk való szeretetedet. Köszönjük Neked a Húsvét ünnepét, és hogy emlékeztetsz minket arra, hogy nem számít, mennyire volt csüggesztő az előző hetünk, Neked jó híreid vannak a jövőnkre nézve.

Nem számít, mások mit mondanak rólunk, ha Te azt mondod, hogy szeretsz minket. Nem számít, hogy mi történt eddig az életünkben, ha Te úgy fogadsz el minket, ahogy vagyunk. Köszönjük Neked, hogy megajándékozol minket a szereteteddel. Köszönjük Neked a szabadság ajándékát. A nevedben imádkozunk, Ámen."



komment
süti beállítások módosítása