Jézus az Emberiséghez

Ne feledjétek, a sátán, a test vágyai által ellenőrzi az embert, mint az élelmiszer, ruházat, szex, ingatlanok, autó, szabadság, luxusélet, zene, alkohol s híres személyek istenítése által.

Gondolkozz, mielőtt haragból beszélsz-Hogyan imádkozz amikor a válasz késik?

2018. november 25. 10:58 - Andre Lowoa



 

Gondolkozz, mielőtt haragból beszélsz


 „Az ostoba emberek nyíltan kifejezik a haragjukat, de a bölcsek türelmesek és visszatartják." (Péld 29,11 GNT fordítás)

A harag sok embert megkavar ma a világban. Egyszerűen nem tudjuk úgy kezelni a haragunkat, mint régen. A Biblia egyik legegyszerűbb, ugyanakkor legmélyebb válasza a haragra a Példabeszédek 29,11-ben van megírva: „Az ostoba emberek nyíltan kifejezik a haragjukat, de a bölcsek türelmesek és visszatartják." (Péld 29,11 GNT fordítás). 

Gondolkodj mielőtt beszélsz. A késleltetés hatalmas gyógyszere a haragnak. Nem kell örökké halogatnod, ha van egy probléma, amit meg kell oldani, akkor az nem maradhat rendezetlenül. Ha nagyon elhúzod a dolgot, a harag keserűséggé válik, ami még rosszabb. A keserűség mindig bűn, a harag nem. 

Ha hajlamos vagy impulzívan reagálni, akkor arra is, hogy dühből válaszolj. Ha viszont vársz mielőtt egy aktuális konfliktusról beszélnél, sokkal racionálisabb, ésszerűbb leszel. Minél tovább uralkodsz a dühödön, annál jobban tudsz reagálni. Adj időt magadnak gondolkodni!

Amikor konfliktus üti fel a fejét, gondolkodnod kell, de miről? Ezt az öt kérdést javaslom, hogy forgasd magadban:

  • Igaz amit mondani akarok, megfelel a valóságnak?
  • Segít valamit vagy csak megbántja majd a másik embert?
  • Inspirálni és építeni fog, vagy csak rombol?
  • Szükséges? Ha nem, miért kellene kimondanom?
  • Kedves?

Gondolkodj mielőtt beszélsz. Elmélkedj mielőtt válaszolsz. Ez minden alkalommal le fogja lassítani a dühödet.

Beszéljetek róla:

  • Gondolj vissza a legutóbbi vitádra. Segített volna az, ha több időt adsz magadnak, mielőtt válaszolsz?
  • Melyik kérdés segít neked leginkább, ha dühös vagy?
  • Mi jelenti a legnagyobb kihívást, amikor időt próbálsz adni magadnak a reagálásra, amikor dühös vagy?

 

Hogyan imádkozz amikor a válasz késik?

 „Higgyétek, hogy mindazt, amit imádságotokban kértek, megkapjátok, és megadatik nektek” (Mk 11:24)

Isten mindig pontosan időzít. Hajlamosak vagyunk sokszor azt gondolni, hogy késik, vagy elmarad a válasz, de Ő sosem késik el! Amikor Isten későn válaszol a kérésedre, az még nem jelent elutasítást. „Most még nem” nem egyenlő a „Nem”-mel!

Mit kell tenned akkor, amikor az imádságodra késik a válasz?

Folytasd az imádkozást mindaddig, ameddig az alábbi háromból valamelyik megtörténik.

  1. Megkapod a választ. Amikor megkapod, amit kértél, akkor természetesen nem kell tovább kérned imában.
  2. Megbizonyosodsz arról, hogy meg fogod kapni, amiért imádkozol. Néha Isten így is tesz. Azt mondja: „Megadom majd neked ezt” és biztos lehetsz benne, hogy megkapod. Ilyenkor már nem kell kérned Istentől, hanem hálát adsz neki, hogy megadta és elkezdesz cselekedni. A Márk 11:24 szerint „Higgyétek, hogy mindazt, amit imádságotokban kértek, megkapjátok, és megadatik nektek."

Amikor gimnazista voltam, egy napon levelet kaptam, hogy 4 éves ösztöndíjat kaptam az egyik egyetemen. Nem vártam míg megérkezik a pénz, hanem elkezdtem készülődni. Felkészültem rá. Új ruhát vásároltam és helyrepofoztam a kocsit. Miután mindezekkel készen voltam, elköszöntem a barátaimtól és elindultam. Biztos voltam a dolgomban. Tudtam, hogy a pénz megérkezik, így nem vártam addig, amíg a kezemben látom. Istenhez is hasonlóan viszonyulhatok: bizalommal lehetek, hogy ha megígért valamit, azt meg is kapom.

  1. Addig imádkozol, ameddig Isten világossá nem teszi számodra, hogy a kérésed nem egyezik az Ő akaratával. Amikor ezt felismered, kellemetlen lesz tovább is ezért imádkozni, így nem kéred többé imádban.

Ahhoz, hogy választ kapjál Istentől, el kell fogadd, hogy a maga idejében fogja elküldeni a válaszát. Ő megbízható és megtartja a szavát, hallja imádságodat és bizonyosan válaszolni fog!

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez

  • Gondolj egy olyan időre, amikor Isten így válaszolt: „Nincs még itt az idő”. Hogy reagáltál?
  • Amikor Isten megbizonyosított imád beteljesüléséről, hogy kell cselekedned?
  • Megengeded Istennek, hogy időben válaszoljon neked, hagysz rá időt? Hogyan történik ez a te életedben?



komment
süti beállítások módosítása