Jézus az Emberiséghez

Ne feledjétek, a sátán, a test vágyai által ellenőrzi az embert, mint az élelmiszer, ruházat, szex, ingatlanok, autó, szabadság, luxusélet, zene, alkohol s híres személyek istenítése által.

Ne tégy úgy, mint aki nem tudja

2014. április 25. 20:16 - Andre Lowoa

Miért nincsenek az emberek a bőség helyén? Sok kereszténytől hallani: hú, hát én próbálom megtalálni Isten akaratát már évek óta, imádkozzatok értem. Ez így nem igaz. Az emberek szeretnék, ha ez így lenne. Ez körülbelül olyan, mint amikor valaki nem képes lefogyni. Az emberek inkább ráfogják, hogy ez valami rejtély. – Nem is ettem semmit ezen a héten, és tíz kilót híztam, mi történt? Nem tudom, senki nem érti. – Például én is egy picit fölszedtem, de bizony tudom, hogyan került föl rám az a pár kiló. Valaki azt mondta: hát nem értem, hogy történt, húsz kilót híztam, 3-4 hónap leforgása alatt, pedig nem eszek semmit szinte. A tested nem tud kitermelni 20 kiló zsírt, csak a puszta levegőből. Valamiből ki kellett termelnie azt a plusz 20 kilót.

Az egyik szolgálótársammal pár éve elmentünk együtt egy autó bemutatóra, vettünk sütiket, aztán csokis shaket, aztán hot-dogot, végül egy jó nagy hamburgert. És Phyllis is készített nekünk valami jó kis vacsorát. A barátom erre: hű, mennyire örülök ennek a vacsorának, egész nap szinte semmit nem ettünk, olyan éhes vagyok! Én pedig néztem, miről beszél ez? Egy álomvilágban él ez az ember, lenéz a hasára, és azt kérdi, hogyan került föl rám ez a pocak? És az emberek szeretik ezt tenni az életük minden területén. Valóban olyan rejtélyes ez?

Senki se tudja igazán, hogy miért? Hm… Miért olyan rossz az anyagi helyzetem? Ez is egy misztikum. Az ördög az mindig csak megtámad engem, és ez is egy titok. Én azon tűnődöm, vajon van-e köze ahhoz, hogy nem tudtál uralkodni magadon, és a hitelkártyáddal össze-vissza fizettél, és nem Istenre hallgattál, mindent összevásároltál. Az emberek szeretnék ráfogni, hogy ez valami titokzatos dolog, amit nem igazán érthetünk. Nem így van, mert a dolgok igen-igen egyszerűek, ha beismered a felelősségedet. Hogy ez része az engedetlenségnek és a lázadásnak.

Vannak olyan dolgok az életedben, amiket tudsz és látsz, de nem akarsz tudomásul venni. Isten foglalkozik veled valamivel kapcsolatban, és te tudod nagyon jól, hogy az Isten, de a hústested nem akarja meghallani, mert akkor meg kell változtatnod az életedet. Mert nem tehetsz többé a hústest kedvére. A hústestednek nagyon tetszik, hogy ezt teszed. Persze nem akarod ezt ilyen nyíltan kimondani: nem akarok, most nem fogok engedelmeskedni Istennek, inkább valahogy másképp fogalmazod meg, ugye? És abban a pillanatban kitártad az ajtót az ördög előtt, hogy megtévesszen. Ő pedig besiet azon az ajtón, és azt mondja neked: tényleg nem tudjuk, hogy mi ez! Mi ez? Nem tudjuk. De ez Isten? Nem! Nem, ez nem Isten, nem tudjuk igazából, hogy mi ez. Ez egy titok. És ez az állapot megengedi nekünk, hogy továbbra is megnyíljunk a hústestnek és azt mondjuk, hát nem tudjuk mi ez!

Egy idő után, pedig eljutsz arra a pontra, amikor már nem is zavar a dolog. Mert megtompítottad magadat. Megkeményítetted magadat, és innentől fogva a dolgok nagyon gyorsan rosszabbodnak. És azoknak, akik ezen a puszta helyen élnek nagyon-nagyon rejtélyes, hogy miért nem tudják megtalálni a bőség helyét. Ez egy nagyon komoly dolog. Keresztények milliói meggyőzték saját magukat arról, hogy nem tudják megtalálni Isten akaratát. – Megpróbáltam, imádkoztak értem, böjtöltem, és ha tudnám, hogy mi Isten akarata, megtenném. – Én ezt nem hiszem! Mert én ismerem Istent, Ő nem próbálja elrejteni az akaratát tőled, előled. Soha nem is akarta, és soha nem is fogja.

Az engedetlenek, puszta, sivár, száraz helyen lakoznak. Azok az emberek, akik megsüketítették saját magukat azért, hogy ne hallják meg Istent.

A Hóseás 4:6 azt mondja: “Elvész az én népem, (a héber eredeti szerint: levágatik, levágattatik az én népem) mivel, hogy tudomány nélkül való.” És az emberek itt megállnak, azt a benyomást keltik, hogy a probléma abban van, hogy nem tudjuk mi Isten akarata. Isten azt mondja: elvész az én népem, mivelhogy tudomány nélkül való. Mivelhogy te megvetetted a tudományt. Az angol úgy mondja: Visszautasítottad a tudást.

Ebben az országban is vannak emberek, akik soha nem hallották az Evangéliumot, és világszerte nagyon sok ember van, aki még nem hallotta. De nagyon sokan vannak olyanok, akik hallották. Hallották az Evangéliumot, eleget hallottak belőle ahhoz, hogy újjászülessenek. És miért nincsenek ott? Mert visszautasították. Olyan keresztényeknek a milliói is léteznek, akik hallották a Szellemmel való teljesség üzenetét. És nem tapasztalják meg azt, amit megtapasztalhatnának Istenben.

Annyival több erő lehetne az életükben, annyival több megnyilvánulása lehetne jelen Istennek az életükben. És miért nincs? Puszta tudatlanság lenne? Nem. Hanem, mi ez? Visszautasították, habár hallották. Keresztények milliói hallották az Evangéliumot a gyarapodásról, de mit tettek vele? Visszautasították. Azt mondták, hogy mi ebben nem hiszünk. Az a nyelveken való ima, az is ördögtől van. Ez nagyon komoly beszéd. Amikor a Szent Szellem munkáját az ördögnek tulajdonítod, az Istenkáromlás, a Szent Szellem káromlása, és Jézusnak igen-igen súlyos szava volt erről.

Mondd ki: Uram, én ezt nem akarom megtenni, segíts nekem, hogy ne tegyem meg, ha a Te Igédben van, akkor én azt elfogadom, még akkor is, ha gyökeresen más, mint amit én eddig hittem. Ha tudod, hogy az az Úr szava, akkor bizony hajlandónak kell lenned, igent mondani: Uram, taníts meg erre, és megváltozom. Ez a hajlandóság, ez a nyitottság, ez az alávetettség az, ami eljuttat és megtart téged azon a helyen, ahová Isten rendelt.

1Sámuel 15.  Ez az a történet, amikor Saul királlyá lett, és a Biblia azt mondja, hogy Saul nagyon kicsi volt saját szemében, amikor királlyá kenték. Annyira szelíd volt és bátortalan, hogy el is rejtőzött, úgy kellett elővonni, hogy meg tudják koronázni. De ez nem sokáig tartott. Mert aztán hozzászokott, hogy ott ül a trónján, hogy parancsokat ad, és mindenki nagyon gyorsan engedelmeskedik neki. Hozzászokott, hogy azt teszi mindig, amit ő akar.

Eljött hozzá Isten embere, és az Úr szavát hozta neki Sámuel: ezek Isten ellenségei, ezért te lemész oda, és ezt a csatát így fogod megharcolni, máshogy nem teheted, csakis így. És Saul lement oda, és úgy döntött, hogy nem lesz azzal gond, ha ő némi kis változtatást visz a dolgokba.

Mi ez? Van-e ebből körülöttünk is? Miért van ez így? Ez azért van, mert az emberek nem tisztelik eléggé azt, amit hallottak, úgy érzik, hogy szabadon változtathatnak a dolgokon. Úgy hiszik, hogy szabadok a saját szavaikat hozzá tenni. És persze szabadok feltételezni azt is, hogy habár az a személy azt mondta, de én úgy hiszem, hogy mégis ezt mondta ezzel. És tudod mi ez? Ez is lázadásnak egy formája.

Persze nem hívják annak, de ez lázadás, súlyos dolog. Amikor az Úr mond neked valamit, akkor nem szabad hozzátenned, sem abból elvenned. Te nem mondhatod azt, hogy az Úr igazából ezt értette ez alatt, hanem azt kell mondanod, amit Ő mondott és ezzel vége. Amikor azt kérdik: de mit értett az Úr ez alatt, nagyon sokszor azt kell mondanod, nem tudom, pontosan mit értett ez alatt, de ezt mondta. Az emberek túl szabadnak érzik magukat. Újra és újra találkoztam ilyen dolgokkal.

Volt úgy, hogy a fél éjszakát végig imádkoztam azért, hogy tudjam, hogy egy bizonyos dolgot hogyan kell megtenni, és aztán elmondtam valakinek, hogy ezt meg ezt tegye. Másnap meg azt láttam, hogy teljesen mást tett, mint amit én mondtam neki. Az ember ilyenkor elgondolkozik. Azt válaszolja neked a másik, hogy hát igen, ezt mondtad, de én mégis úgy gondoltam, hogy ez így jobb lenne.

Csakhogy én ezt nem saját elképzelésem szerint akartam megtenni, hanem az Úrtól hallottam, és úgy kellett volna megtenni. És én azt mondtam neked, és te megváltoztattad, és ez lázadás. Ez nem egy vétlen hiba. Mert amikor az emberek ezt mondják: ó, hát csak egy hibát követtünk el. Ez nem egy vétlen hiba, ez lázadás, komoly dolog. Tehát Saul ugyanígy döntött. Igen, tudom, hogy Sámuel azt mondta, hogy így meg így tegyem. De hát nem hajthatjuk el ezeket a jó kövér teheneket, és az a kecskenyáj ott? Az emberek nem örülnének, ha abból kaphatnának?

Saul úgy döntött, hogy ő jobban tudja Istennél! Ki mondta meg Sámuelnek, hogy mit mondjon Saulnak? Saul nem tudatosította, hogy mit tesz. Igazából úgy viselkedett mintha többet tudna Istennél. Ezért amikor Sámuel eljött hozzá, Saul azt mondta neki: „Áldott legyél te az Úrtól, megtettem azt, amit az Úr mondott.” Sámuel azt kérdezte: „Mi az, amit hallok, valamilyen állatokat hallok én itt, hogy bőgnek a tehenek.” (1Sám. 15,13-14)

Mit keresnek itt ezek a tehenek és a kecskék? Saul erre azt mondta: hát tudod, az emberek akartak belőlük, és én úgy gondoltam, hogy ez így rendben lenne, ha mégsem vágnánk le az összest. Szóval így döntöttem. Hallottad-e már, amint az emberek így beszélnek? Szóval én csak mentem és meghoztam a döntést magam. Mit tettél? Ez micsoda?

Félnek ezt kimondani, de ez lázadás, engedetlenség. Mit okoz az engedetlenség az életedben? Távol tart téged attól, hogy beléphess az áldás helyére; a lázadók, ezt mondja az angol fordítás: puszta sivár helyen lakoznak. Ez tart távol a helyedtől.

Sámuel erre azt mondta: nem, te nem azt tetted, amit mondtam neked, hogy az Úr mondott neked, hogy megtedd. Mit mondott az Úr? És te föllázadtál az Úr ellen, visszautasítottad az Ő parancsolatait, és Ő is visszautasított téged attól, hogy király legyél. (1Sám. 15,23) Ez komoly dolog! Több kijelentést kapunk még erről. Isten szemében a legparányibb lázadás is komoly dolog.

A gyermekeinkkel kapcsolatban is komolyan kell ezt vennünk. A legkönnyebb megtanulni ezeket a dolgokat, míg 2-3 évesek. Így halljuk a szülőket beszélni: ó, nézd csak, hogy szétszedik az egész házat a kis huncutok – de amikor majd a börtönből kell őket kihoznod, nem lesz ilyen vicces. Ha hallod ezt a hangnemet figyelj fel rá! Ez ördögi. Nem a gyermekeidben van ördög, hanem az ördög arra akarja őket rávenni, hogy megnyíljanak neki, és neked meg kell őket tanítanod arra, hogyan álljanak ellen neki. Egész kicsi koruktól fogva meg kell tanítanod őket arra, hogy ennek ne nyíljanak meg. Vagy, amikor kirohannak a szobából, aztán jól becsapják az ajtót, akkor a dolognak ott nincs vége, te még nem fejezted be. Mert ez az ő életükről szól.

Az, ami most történik, befolyásolhatja majd azt, hogyan mennek férjhez. Hányszor házasodnak, és hányszor válnak. Vagy, hogy tizenkétszer otthagyják azt az állást, amit Isten adott nekik, s mindenhonnan elmennek. Ez befolyásolja azt, hogy a gyerekeid megtalálják-e a helyüket, vagy pedig a puszta sivatagban élnek egész életükben. Ezek a dolgok itt dőlnek el.

Saul mit válaszolt? Azt mondta, hogy: de igen azt tettem, mentem és megtettem azt, amit az Úr mondott nekem. (1Sám. 15,20) Igaz, hogy hoztam magammal nyájat meg kecskéket, meg ezt-azt, de megtettem, amit az Úr mondott. Néhány fejezettel odébb ő és a fiai halottak. Levágattak. Miért? A lázadás miatt. Nem szabad egymást megítélnünk. Te is föllázadtál már, és én is föllázadtam már. A lényeg, hogy felismered-e a kezdetét.

 

- Keith Moore -

komment
süti beállítások módosítása