Jézus az Emberiséghez

Ne feledjétek, a sátán, a test vágyai által ellenőrzi az embert, mint az élelmiszer, ruházat, szex, ingatlanok, autó, szabadság, luxusélet, zene, alkohol s híres személyek istenítése által.

Eric Holmberg: A pokol harangjai

2013. július 18. 17:16 - Andre Lowoa

AZ OKKULT

Mint egy láthatatlan rákos daganat, mely elkerülhetetlenül halálhoz vezet, a rockzenében rejlő sátáni csírák az okkulttal való megszállottságban tetőznek. Egy generációval ezelőtt, az ördögre való rejtélyes utalások Robert Johnson, blues-énekes zenéjében, a Sátán és pokol nyílt imádásának adtak helyet, melyet a vallásokra jellemző szimbólumok, liturgiák, szertartások és a messiási személyiség megjelenése egészített ki. Ez már nem csak apró undergrund csoportok gyakorlata. Az okkult fiatalok millióit hajtotta gonosz uralma alá.

A sátáni vallás szimbólumai közül a legfontosabb a „pentagram”, egy fejjel lefelé fordított ötágú csillag, amely az okkult rituálék középpontjában áll. A következő a megszentségtelenített kereszt. Ez a két szimbólum a rock iparban legáltalánosabban használt jelkép. A Motley Crue, a Slayer*, a Bebop Deluxe, Metal Fatigue, Venom, Ebony Records, Sam Kenison, Suicidal Tendencies*, The Plasmatics, Blackie Lawless eredeti együttese a Sister, és az AC/DC, hogy csak egy pár példát említsünk azok közül az együttesek közül, akik a sátáni szimbólumokat használják.

A sátánizmus egy másik fontos jelképe az „Il Cornuto”, – Egy kézjel, mely magát az Ördögöt jelképezi. (A mutató és kisujj nyújtva van, míg a közép és gyűrűs ujjat a hüvelykujj szorítja le.) A pentagramhoz hasonlóan ez a szimbólum is lépten-nyomon feltűnik a rock iparban. Ozzy Ozbourne, Meatloaf, Rick James, Cheap Trick, Motley Crue, Frankie Goes to Hollywood, Coven, a Beatles, Kiss, Todd Rundgren és Dio csak néhány példa azok közül, akik a Sátán e jelképét használják.

Az Il Cornudo azonban leggyakrabban a rajongók körében tűnik fel. Kétségtelen, hogy a fiatalok többségének fogalma sincs róla, hogy mekkora jelentőséggel bír ez az egyszerű mozdulat. Ez azonban a legtöbb természetfeletti dologról elmondható. Mivel ezek a lelki erők láthatatlanok és transzcendensek, bárkire hatalmas befolyást gyakorolhatnak az áldozat tudta nélkül; főleg akkor, ha az illető a „tégy, amit akarsz” életfilozófiát vallja. Ezért annyira fontos megítélni ezen együttesek tetteit és zenéjük hatását.

Így betekintést nyerhetünk zenéjük lelki eredetébe. Mindenki, aki hajlamos a Sátán jeleit használni, valószínűleg szellemének befolyása alatt áll.

A következő sátáni szimbólum, a 666, a Bibliából származik. Jelenések könyvének 13. fejezete ezt a számot a „Fenevadnak”, az antikrisztusi diktátornak tulajdonítja, aki Isten ellen küzd. (Lásd: Jelenések 13:18) A „Fenevad száma” az Iron Maiden albumának címe is. Az Anvil, az RF7 és a Coven lemezein is vannak dalok, amelyek tartalmazzák a „666”-ot. A „Fenevad száma” a Black Sabbath és a Plasmatics együttes lemezborítóin, a Motley Crue színpadi díszletei között is megjelenik, és ott rejtőzik a Beastie Boys bestseller albumán, a „Licensed to Ill”-en is.

A rockzene a szimbólumok mellett hemzseg az okkult rituáléktól és filozófiáktól is. Kezdve a legközismertebbekkel, számos heavy metal együttes otrombán és gátat nem ismerve népszerűsíti a sátánizmust és a boszorkányságot zenéjében, lemezborítóin és koncertjein. Heavy metal együttesek százai mutatják be ezen dalok ezreit világszerte. Legtöbbjüket az elszánt, odaadó követőkön kívül csak kevesen hallják – és csak kevesen váltak népszerűvé. Akárhogy is, direkt, vagy indirekt módon, ez a típusú zene és az ezt létrehozó lelki erők nyomot hagytak a jelenkor kultúráján. Ami egykor elképzelhetetlen volt, arról most nemcsak énekelnek és gondolkodnak, hanem alkalmanként elfogadják, és e szerint cselekednek.

A heavy metal nem gyakorol egyeduralmat az istenkáromlás területén. A nyolcvanas években bukkant fel a rock egy hátborzongató formája, amely összevegyítette a punk, a New Wave és még a klasszikus zene elemeit is. Ezen műfaj művészei között szerepel a Cure, Bauhaus, Christian Death, Sister’s of Mercy, Diamanda Galas, Nick Cave, The Lords of the New Church (Az új egyház urai), és a Smiths. E műfaj okkult elemei még zavaróbbak, mint a heavy metalé, ugyanis intelligens és költői szenvedéllyel társulnak, ami az utóbbiban ritkán fedezhető fel. Például amikor a Bauhaus együttesben játszó Peter Murphy latinul énekli az „Atya, a Fiú és a Szent Lelket”, – a sátáni mise egyik dalát – a levegőt jól érezhetően baljóslatú sugallat tölti be.

A Propaganda Magazine a következőképpen írja le a dal felvételét: „Peter ebbe a pillanatba sűrítette minden erejét. Mintha hirtelen démonok szállták volna meg, az egész bűzös moslék hányadékként ömlött ki a száján… (Később) a szobát betöltő gonosz szellemek szó szerint kiűzték őket a sötét stúdióból. Idegesen nevetve vissza-vissza pillantottak, ahogy kitódultak az utcára.” (Propaganda Magazine, No. 11, 1989 tele)

Diamanda Galas hangját démoni megszállottság imitálására használták a „Serpent and the Rainbow” (A kígyó és a szivárvány) című filmben. „Divine Punishment” (Isteni büntetés) című lemezének borítóján említésre kerül, hogy egy nő öngyilkosságot követett el, miután meghallgatta a lemezt. (Forced Exposure Magazine, #15, 1989 nyara, 24.o.) A teljes előadás az ószövetségi Szentírás hátborzongató recitációja egyetlen sor kivételével, amikor Galas azt énekli: „Sono L’Antichristo” („Én vagyok az Antikrisztus”).

Vagy vessünk egy pillantást az angol Thrill Kill Kult-ra*. A 666, egy keresztre feszített démon és egy megszentségtelenített kereszt közepette dermesztő effektusokkal idézik meg a pokol látványait és hangjait. Az ehhez a műfajhoz tartozó művekhez hasonlóan és a heavy metal nyílt közönségességétől eltérően, az üzenetet ők is összekapcsolják a sátáni lázadás legveszélyesebb katalizátorával, a vallásos és költői transzcendencia sugallatával.

Ezzel a zenével kapcsolatban azonban még inkább említésre méltó, hogy míg a legtöbb együttes kész elismerni zenéjük nyílt lelki voltát, ezzel egy időben magukat „keresztény orientáltnak” tartják. Ennek azért van különös jelentősége, mert a Szentírás szerint az antikrisztusi szellem akkor a legfélrevezetőbb, amikor nem kívülről, hanem az (úgynevezett) kereszténységen belülről támad. Jézus figyelmeztetett, hogy a legragadozóbb farkasok gyakran báránybőrbe öltözve jelennek meg. (Lásd: Máté 7:15)

Anélkül, hogy túlságosan is mélyre ásnánk a részletekben, meg kell említenünk, hogy a Sátán a történelem során mindvégig a „gnoszticizmus”, ezen ősi és visszatérő eretnekség tanait hirdette. Ennek az eretnekségnek új formáját fedezhetjük fel ezen, és más rock művészek munkáiban. Ebben a vonatkozásban Júdás levelének szavai, amelyek évezredekkel ezelőtt kerültek lejegyzésre, napjainkban is igen helytállóak: „Hasonlóképen mégis ezek is álomba merülvén, a testet megfertőztetik, a hatalmasságot megvetik és a méltóságokat káromolják. Ezek pedig azokat káromolják, amiket nem tudnak; amiket pedig természet szerint tudnak, mint az oktalan állatok, azok által megromolnak.” (Júdás 8,10)

GNOSZTICIZMUS

A gnoszticizmus vallási és filozófiai mozgalom volt Európában és a közel-keleten. Körülbelül Kr.u. 100-tól virágzott a hétszázas évekig. Számos keresztény és nem keresztény gnosztikus szekta létezett. Mindnyájan hitték, hogy birtokában vannak az univerzum természetére, az emberiség eredetére és rendeltetésére vonatkozó titkos ismereteknek. Hitték, hogy az emberek a megváltást a gnózis megszerzésével érhetik el. A gnózis görög szó, mely tudást jelent. A legtöbb gnoszticista hitt egy ismeretlen, és távoli Legfőbb Lényben. Tanaik szerint a világot egy gonosz és alsóbbrendű természetfeletti lény, Demiurgosz teremtette. A gnosztikusok szerint egyes kiválasztott emberek materiális testébe isteni szikra van bezárva. A gnózison keresztül ez az isteni szikra kiszabadulhat ebből az alapvetően gonosz világból, és egyesülhet a Legfőbb Lénnyel.

A keresztény gnosztikusok legtöbbje Jézust isteni hírnöknek tartotta, aki elhozta a gnózist az egyszerű keresztények számára. Tanaik kihangsúlyozták, hogy Jézus csak átmenetileg lakozott az emberi testben. Így tehát tagadják kereszthalálát és feltámadását, amiről az Újszövetség számol be.

Számos filozófiai irányzat és vallás hozzájárult a gnoszticizmus eredetéhez. Olyan korai keresztény vezetők, mint Szent Ireneus támadták és eretneknek tartották a mozgalmat. Ezek a támadások hangsúlyozták a gnoszticizmus pogány elemeit, és Jézus mibenlétével kapcsolatos nem hithű nézeteit. – World Book Encyclopedia.

A VUDU

Nincs mit csodálkozni azon, hogy a rockban oly világosan nyilvánul meg az antikrisztusi szellem. Számtalan bizonyíték van arra, hogy a rock lényege bizonyos mértékben azokból a zenei formákból származik, melyeknek egyedüli célja a gonosz szellemi erők felidézése – és ez a vudu, vagy fekete mágia. A rituálék, mágiák ősi és igen kifejlett formája, a vudu Afrikából ered és évszázadokkal ezelőtt került Amerikába, a rabszolga kereskedelem útján. Itt fokozatosan beépült a jazzbe, a „rythm & blues”-ba, vég ül a rockba. Ez önmagában még nem tenné a zenei formát démonikussá, a rockzene azonban felkarolta, sőt magáévá tette a vudu lényegét, ezt minden más zenei irányzatnál egyedülállóbb módon sajátítva el.

Fleetwood Mac például nemcsak a ritmust vette át, beépítve azt a „World Turning” című slágerbe, hanem a koncerten a vudu ünnepi öltözetét is magára öltötte. Haiti vudu motívumokat hallhatunk a Rolling Stones „Goat’s Head Soup” című albumán is. A vudu vallással kapcsolatos ikonok és rituális test- és arcfestés a Pretty Poison, és Peter Gabriel videóin is megjelent.

Jimi Hendrix spiritizmus iránti érdeklődése a „Voodoo Chile” című dalt eredményezte. Egy ghánai faluból érkezett kongajátékos, Kwasi Dzidzornu, akinek az apja vudu pap volt, és aki gyakran játszott együtt Hendrixel, a következőket mondta: „Első kérdésem az volt, hogy hol tanulta Jimi ezt a vudu ritmust… az alap ritmusok nagy része, melyeket gitárján játszott, gyakran egy az egyben apám vudu ceremóniáinak ritmusai voltak. A stílus, ahogy Jimi ezekre a ritmuskora táncolt, azokra a táncokra emlékeztetett, melyeket apám Oxunnak, a mennydörgés és villámlás istenének bemutatott szertartásokon adott elő. Ezt a szertartást ‘Vudushi‘-nak hívják.” (Scues Me while I Kiss the Sky*, David Henderson, 251.o.)

Akár szándékos volt akár nem, Hendrix „vudushija” démoni hatást váltott ki. Két társa, Alan Douglas, – menedzser és producer – és Fayne Pridgon – barátnője – a rockzene olyan oldalát fedezték fel, melyről a rajongók ritkán hallanak.

Douglas: „Jimiben az volt a legfurább, hogy szilárdan hitte, szellemek szállták meg. Be kell vallanom, egy idő után már én is hittem neki.”

Pridgon: „Mindig valami ördögről beszélt nekem, ami benne élt és azt mondta, hogy nincs hatalma felette. Nem tudta, mi irányítja őt, és ki adja szájába a szavakat. A dalok csak úgy kibuggyantak belőle. Úgy tűnt, hogy szenvedett és valami gonosz megszállás alatt állt.” (Interjú a „Jimi Hendrix” című film hanganyagából, Warner Brothers, 1973.)

Hendrixhez hasonlóan, a Talking Heads David Byrne-jét is elbűvölte a vudu ritmus, amit zenéjébe is beépített. Erre igen jó példa Brian Enoval közösen felvett „My Life in the Bush of Ghosts” (Életem a szellemek bozótjában) című albuma, mely egy démoni megszállottságról szóló dalt is tartalmaz. Címe: „The Jezabel Spirit” (A Jezábel lélek). Byrne afrikai ritmusok, és vallások iránti csodálata eredményezte az „Alive from Off Center” (Élet a centertől távol) című  dokumentumfilm megszületését, mely a Candomble vallásról, a vuduizmus és a római katolicizmus démoni hibridjéről szól.

A dokumentumfilm kapcsán készült interjúban Byrne megjegyezte: „Ha visszatekintesz az amerikai popzene történetére, megtalálod a Joruba hatás rejtetett elemeit. Ott van a ritmusban és a szövegben is.” (Rolling Stone, 1989 július 13., 78.o.)

DEATH METAL

Egy tágra nyílt szemű, hosszú hajú fiatalember áll az őrjöngő, éljenző közönség előtt. Felkap egy vödör állatvért és a közönség első soraira önti. A rajongók nevetnek, magukra kenik a vért és húsdarabokkal dobálják egymást. A floridai „St. Petersburg Times” szerint ez a jelenet a Deicide együttes koncertjén játszódott le. Az együttes nevének jelentése „istenölés”. Ezt a fajta zenét death-, azaz halálmetálnak hívják és állítólag a heavy metál egyik legextrémebb formája. A Death együttes Scream Blody Goar című számának befutása óta ez a stílus nemzetközileg is népszerűvé vált.

A Deicide együttes vezetője egy sátánista, aki saját bevallása szerint azóta gyűlöli Istent, mióta egy autóbaleset során egy J alakú sebet szerzett. Állítása szerint a J Jézust jelent. Hangokat hall, melyek öngyilkosságra próbálják rávenni, és egy sátáni szimbólumot égetett a homlokába.

PÁN KULTUSZ

A vuduval közeli rokonságban áll az ősi Pán kultusz. A félig ember, félig kecske Pán, az Antikrisztus egyik legkitartóbb szimbóluma maradt. Isten emberben való megtestesülése helyett, – mint Jézus esetében – itt az ember az állattal kapcsolódik össze. Ez egyrészt a Sátán univerzális szimbóluma, másrészt az állati és szexuális szenvedély legalapvetőbb történelmi reprezentációja. A Pán szertartásában, a vuduhoz hasonlóan a zenét, és gyakran a kábítószereket használják a szellemek megidézésére és arra, hogy azok megszállják a rituálé résztvevőit. Említésre méltó, hogy a „pánik” szó a Pán által való megszállottságból ered, ami gyakran szexszel való megszállottságot eredményez.

Napjainkban nem csak az antikrisztusi szellem megnyilvánulásait láthatjuk a rockban, hanem számos világos utalást találunk magára Pánra is. A Rush „2112” című albumán hallhatjuk a „The Temples of Syrinx” (Syrinx templomai) című dalt, mely egy Pánnal kapcsolatba hozható görög szó. 1987-ben Elton John megbízást adott egy művésznek, hogy tervezze meg családja címerét. A grafika középpontjában Pán állt. Minden idők vitathatatlanul leghíresebb dala, a „Stairway to Heaven” (Lépcső a mennyországba) a Led Zeppelin-től, tisztán utal nem csak Pánra és sípjaira, hanem arra a képességére is, hogy lelki befolyást gyakoroljon azok felett, akiket megbűvöl. Robert Plant szövegíró és énekes a következő gondolattal kezdi: „A sípszó elvezet minket az okhoz” – aztán így énekel – „Fejedben zúg a dallam, de nem hallasz semmit a zajban. Ha tán még nem tudnád, a sípszó hívogat, indulj hát.”

Egy érdekes részlet: Marokkó távoli hegységeiben él egy kis csoport, amely még mindig szó szerinti értelemben gyakorolja a páni rítusokat. „A Joujouka mesterzenésze” – ahogyan ők hívják – egy misztikus világban lakik, ahol a zene a kulcs a természetfeletti világ megnyitásához. Ahogyan a rock művész és író Robert Palmer a Rolling Stone Magazinban megjelent egyik cikkében írta: „Amikor a zene és a lendület a csúcsára hágott, a törzstagok extatikus révületbe estek, szemük kifordult és ordítoztak, mintha meghasadt volna a mennybolt… Többször tanúja voltam annak a pillanatnak, amikor az erők a helyi pap testében gomolyogva sűrűsödtek össze, a pap remegni kezdett… aztán hirtelen eltűnt, és szemeiből, melyek úgy ragyogtak, mint egy rubinfényű lézer, valaki más nézett rám. Egy éjjel odalépett hozzám, kirántott a tömegből és én vele futottam. A máglyához ugrott, és benne voltam a tűzben. Sértetlenül álltam a lángok között. Aztán forogtam, mint egy búgócsiga, tovaforogtam a sötétségbe. ‘Láttunk téged a zenén át’- mondták (a pán imádók). ‘Most már közülünk való vagy.’” (Rolling Stone Magazine, 1989. március 23., 106.o.)

Nem Palmer az egyetlen, aki „közülük való” lett. A rock egyedülállóan áthidalta a szakadékot, – úgy földrajzilag, mint kulturálisan – mely elválasztja a Joujoukán kultuszt a világ többi részétől. E kultusz tanítványai között található David Bowie, Robert Plant és Patti Smith. A Rolling Stones alapítója Brian Jones hosszú időt töltött Joujoukában, amelyekből különböző, később megjelent felvételek is születtek. A Rolling Stones 1989-ben adta ki a „Steel Wheels”-t, amely magán viseli a vudu marokkói jegyeit. Talán az sem véletlen, hogy Patti Smith a Joujouka hatását leginkább magán hordozó albumának, a „Radio Etiópiának” jegyzetei akár Pánnak vagy Sátánnak az emberek szívéért és tudatáért folytatott zenei küzdelméről szóló összefoglalója lehetnének: „A rock and roll fennkölt hadviselés… csatamezőnk a világegyetem… fegyvereink a Fender és minden más gitár… – hősi katonáink a technikusok… az emberek pedig puhány barbárok… a cél az, hogy birtokába jussunk az ötödik zászlóalj kulcsának, és kiszabadítsuk Abaddon (a pokol) félelmetes és csatára kész angyalait.”

Smith próféciái jórészt valóra váltak. A minket körülvevő világban bőven találhatunk bizonyítékot, hogy Abaddon félelmetes és harcra kész angyalai kiszabadultak. A sátáni tervnek megfelelően Jézust semmibe veszik és tréfát űznek belőle. A keresztény erkölcsöt eltörölték és korunk új bálványai – szórakoztatóink – magukévá tesznek mindent, ami sátáni, mialatt a tömegek imádattal üvöltöznek.

A korai Rolling Stones például felkarolt egy okkult szektát, a „The Process”-t, és működési központot biztosított sátáni evangelizációik számára. (Contact America radio broadcast, 1986. szeptember 15.) Később Anita Pallenberg, törtető színésznő és gyakorló boszorkány Jagger, majd Keith Richards társa lett. 1979 júliusában Richards Connecticuti birtokán, Pallenberg ágyában fekve, egy 18 éves fiú agyonlőtte magát. A vizsgálatok során furcsa rituálékra és állatáldozatokra derült fény, melyek az öngyilkossághoz vezettek. (Rock and roll Babylon, Courage Books, 1982, Gary Hermann, 125.o.; The Rolling StonesThe First Twenty Years, Knopf, 1981, David Dalton, 148.o.)

A Stones egyik korai albumának címe „Their Satanic Majesties Request” (A sátáni felség kérése). Az együttes tagjai a borító fotóhoz boszorkánynak öltöztek. Egy Richards-Jagger kompozíció, a “Sympathy for the Devil” (Rokonszenv az ördög iránt) nem hivatalos sátáni himnusszá vált. Ebben a dalban maga Lucifer szólal meg, „udvariasságot”, és „szimpátiát” kérve azoktól, akikkel összehozza a sors.

A Rolling Stones hosszú ideig együtt dolgozott az okkult filmes és sátánista Kenneth Angerral. Jagger hangszerelte Anger filmjét az „Invocation of My Demon Brother”-t  (démontestvérem segítségül hívása), és Pallenberg szponzorálta a „Lucifer Rising”-ot (Lucifer felemelkedése), amely „bemutatta a ceremóniákat, melyekkel életre lehet kelteni Lucifert”. Nem véletlen, hogy a film sztárja a rockénekes Marianne Faithful, Mick Jagger egy másik ex-barátnője volt.

A CROWLEY KULTUSZ

Az okkult fontos szerepet játszott a heavy metál sztárbanda, a Led Zeppelin életében és zenéjében is. 1974-ben megalapították saját lemeztársaságukat, a Swan Song-ot. Nagy-Britanniában elsőként a „Silk Torpedo” jelent meg. A Led Zeppelin krónikása, Steven Davis szerint: „Az albumot egy istenkáromló Halloween parti vezeti be a Chiselhurst barlangban. Meztelen nők állnak a barlang mélyedéseiben, és a sátáni stílusú mise oltára előtt hódolnak.” (Hammer of the Gods*, William Morrow and Comp. 1985, Stephen Davis, 246.o.)

Bár a viselkedésforma sokkoló, mégsem annyira meglepő, ha figyelembe vesszük, hogy az együttes alapítója a rock-generáció egyik vezető okkultistája volt. Jimmy Page fekete mágia iránti érdeklődése annyira intenzív, hogy ő az Equinox, Anglia egyik legnagyobb okkult könyvesboltjának tulajdonosa és üzletvezetője. ( Creem Magazine, 1979 november) Aleister Crowley iránti rajongása pedig már vallásnak nevezhető. Crowley volt korunk egyik leggyalázatosabb sátánistája. A század első felében kifejlesztett egy mágikus gyakorlatot, amelyet a rock hírességéi számára legfontosabb elemekkel kombinált – a szexszel, a kábítószerekkel, a rituálékkal és egy olyan különleges tudásanyaggal, amely a résztvevőket hatalommal ruházza fel. A „világ leggonoszabb embereként” vált ismertté és magának követelte a „Nagy Fenevad – 666” címet. (Aleister Crowley jegyzetek, Samuel Weiser, Inc. 1988, Sandy Robertson.) Amikor Kenneth Anger, szintén Crowley rajongó, felkereste Page-et és megkérte, hogy írjon zenét a „Lucifer Rising”-hoz, Steven Davis szavaival élve „Crowley hagyatékának páratlan gyűjteményét találta nála – könyveket, első kiadásokat, kéziratokat, kalapokat, pálcákat, festményeket, még azokat a köpenyeket is, amelyekben Crowley a rituálékat vezette.” (Hammer of the Gods, 168.o.)

Mindezek tetejébe Page megvásárolta Boleskine-t, Crowley régi házát, mely a híres Loch Ness partján, Skóciában áll. (Hammer of the Gods, 123.o.; Led Zeppelin Special, Modern Day Periodicals, Inc., 1980, 46.o.) Később Page Charles Pierce, a közismert sátánista segítségével felújíttatta a házat. A következő pár évben Boleskine egyik gondnoka öngyilkos lett, egy másik megbolondult. (Hammer of the Gods, 291.o.)

Crowley nemcsak a Led Zeppelin-t bűvölte meg. Graham Bond, a rockzene egyik úttörője, akinek az együttesei a rock néhány legnagyobb művészének adtak alkalmat az érvényesülésre, meg volt győződve róla, hogy ő Crowley törvénytelen fia. Egyik későbbi együttesének az Aleister Crowley’s Holy Magic (Aleister Crowley szent mágiája) nevet adta. Ezek olyan zenét játszottak, amely Bond szavaival élve „segít a hallgatónak érintkezésbe lépni a magasabb erőkkel”. Bond számára ez sikerült is, nemsokára megőrült és később rejtélyes körülmények között meghalt. (Aleister Crowley jegyzetek, 117.o.)

David Bowie 1971-es albuma a „Hunky Dory” egyik dala, a „Futóhomok” Crowley szektájáról szól. Ennek egyik sora így hangzik: „Crowley jelképrendszerébe merülve”. 1975-ben Henry Edwards életrajzíró beszámolója szerint Bowie éppen ezt tette. A Crowley-i rituálék és mantrák hatására vizeletét a jégszekrényben tárolta a „Fenevad” tanácsát követve, és végül

boszorkányságba és ördögűző szertartásokba menekült, hogy megszabaduljon a gonosz szellemektől, amelyek életét kontrollálták. (Stardust – The David Bowie Story, McGrav-Hill Book Co.1986. Henry Edward and Tony Zanetta, 334, 335, 339. o.)

A Stiff Kittens egyik albumának borítóján Crowley-t szerepelteti. A Beatles a „Sergeant Pepper’s Lonely Hearts Club Band” című albumán, mely a kritikusok szerint a rock történet legjelentősebb albumává vált, ugyanezt teszi. Ha egy pillantást vethetnénk John Lennon könyvespolcára, nyilvánvalóvá válna, hogy ez nem csupán udvarias gesztus volt – a számmisztikától a mágiáig Lennon az okkult minden ága iránt érdeklődött. (Lennon érdeklődését az okkultizmus és a New Age típusú spiritizmus iránt részletesen taglalja a The Lives of John Lennon and The Beatles, Second Revised Edition, McGrav-Hill, 1985, Hunter Davies.)

Jim Morrison és a The Doors egyik albumának hátlapján Crowley miniatűr mellszobrai láthatóak. Az okkult iránti rajongás korán jelentkezett Morrison életében. Életének ilyen irányba való orientáltságát egy gyermekkori incidensnek tulajdonítja. Családjával utazva egy baleset színhelyére értek. Az úton amerikai indiánok holttestei hevertek. Morrison így írja le, hogy mi történt ezután:

„A halott indiánok lelkei rémülten rohangáltak körbe-körbe és néhány beugrott a lelkembe. És azóta is ott vannak.” (An American Prayer, Jim Morrison and The Doors, „Ghost Song”*)

Ezeknek a szellemeknek az uralma Morrison életét és művészetét a halállal és okkulttal való megszállottsághoz, és Isten elutasításához vezette.

1970-ben Morrison egy boszorkányt vett feleségül. A szertartáson Sátánt idézték meg és vért ittak. (No One Here Gets Out Alive*, Warner Books, 1980, Jerry Hopkins and Danny Sugerman, 327.o.) Egy évvel később a művész, aki önmagát „sámánnak” vagy boszorkánydoktornak tartotta meghalt.

Ozzy Osbourne egyik dalának címe „Mr. Crowley”. A Celtic Frost albumát „Mega Therion-nak, a Nagy Mágusnak” ajánlja, ezt a nevet Crowley adta magának. Daryl Hall szintén elismeri a sátánizmus iránti csodálatát. 1987-ben így nyilatkozott a Penthouse Magazinnak: „1974 körül kezdtem érdeklődni az okkultizmus iránt. Hat, vagy hét évet töltöttem a kabbala és a káldeus, a kelta és druida hagyományok tanulmányozásával… Aleister Crowley, a tizenkilencedik századi varázsló, aki szintén ezen hitek követője volt, azonban valósággal megigézett.” (Penthouse Magazine, 1987 március 60, 62.o.)

Három brit rock együttest kell még megemlítenünk: A „Thee Temple Ov Psychic Youth” – egy okkult szekta, mely Crowley-val, és gyakorlatilag minden más sátáni tannal rokon nézeteket vall – zenei szócsöve a Psychic TV. Tizenhárom albumuk közül a tizenegyediket például ezzel az ajánlással kezdik:

„Szeretnénk ezt a koncertet Alez Sandersnek ajánlani, aki ma halt meg és akit úgy ismertek, mint a ‘Boszorkányok Királyát’. Ő volt az, aki Angliában hosszú küzdelem után legálissá tette a boszorkányságot. Szeretnénk tehát, ha te is emlékeznél erre. A háború azonban folyik tovább!”

A Coil album is a Crowley-izmusból fakadó okkult filozófiát hirdet. Ez az album két témát foglal magába, mely közel áll a „Nagy Fenevad” szívéhez – a homoszexualitást, és Pán imádatát. Valószínű, hogy valamennyi közül a Current 93 a legelszántabb Crowley szekta. A „Crowley” című album és dal nevetségessé teszi Krisztust és születésnapját, és egy alternatívát javasol helyette: október 12-t („A Fenevad születésnapját”)! Az Itt jön az Antikrisztus („Here Comes Antichrist”) című album bizarr és rituális zenét tartalmaz, amely minden kétséget szertefoszlat azzal kapcsolatban, hogy az együttes igen komolyan veszi a sátánizmust. A lemezbe latinul, és angolul is belekarcolták: „Jön! Hamarosan itt lesz!”

Szintén Crowley öröksége él a szellemidézés gyakorlásában, a halottak szellemével való kommunikációban. Az Iron Maden kabala figurája, „Eddie” állítólag egy elveszett lélek akit az együttes zenéje hozott vissza az életbe. És végezetül két együttes, amelyek démonoktól kapták nevüket. Egy iowai hotelszobában, egy ouija-, vagy más néven boszorkánytáblán, – melyet sokan ártalmatlan játékszernek tartanak – egy okkulthoz szükséges eszközön való játék közben négy fiatalember döbbenten nézte, amint a tábla kibetűzte: C-H-E-A-P T-R-I-C-K (olcsó trükk). (Washington Times, Robin Florida intervew). Vincent Furnier pedig pontosan így vált Alice Cooper-ré. (Circus Magazine, 1987. december 17., 23.o.)

http://idokjelei.hu/2013/01/a-pokol-harangjai-2-resz/

komment
süti beállítások módosítása