Jézus az Emberiséghez

Ne feledjétek, a sátán, a test vágyai által ellenőrzi az embert, mint az élelmiszer, ruházat, szex, ingatlanok, autó, szabadság, luxusélet, zene, alkohol s híres személyek istenítése által.

A kemény szív

2010. július 25. 20:26 - Andre Lowoa

„Annak okáért, amint a Szent Szellem mondja: Ma, ha az Ő szavát halljátok, meg ne keményítsétek a ti szíveteket,…” (Zsidó 3.7) Isten nem akarja távol tartani tőlünk az akaratát, nem akarja elrejteni. De akkor miért nincsenek sokan a helyükön? Itt láthatod, hogy miért. Megkeményítik a szívüket. Sokan gondolják, hogy nem keményítenék meg soha a szívüket Isten felé. Az igazság az, hogy valószínűleg már te is megtetted, csak nem annak nevezted.

Ó, én soha nem lázadnék Isten ellen. - mondják ezt sokan. Követtél-e már el valaha bűnt? Ha igen, akkor ez megtörtént. A bűn azt jelenti, hogy megtagadod, amit Isten mondott, nem azt teszed, amit Isten mondott. Tudjuk igazából, hogy ez így van, de ez a probléma akkor is, amikor az emberek nem jutnak el arra a helyre, amit Isten tervezett a számukra. Nem azért, mert Isten akaratát olyan nehéz lenne megtalálni, nem azért, mert Isten el akarná rejteni előlünk. Hanem azért, mert az emberek hajlanak erre az ocsmány, ördögi dologra. Erről fogunk beszélni, mert ez fontos, sőt életbevágó.

Oda akarunk eljutni, hogy képes leszel magadban meghatározni, hogy felfigyelsz a lázadásra saját magadban is. Mert, ha ezt nem vagy hajlandó megtenni, akkor csak játszadozol. Azt se gondold magadban, hogy bárcsak ez meg ez itt lenne, hogy hallhatná ezt az üzenetet. Az Úr tudta, hogy ki lesz itt ezen az alkalmon, nem? És te vagy itt, és én vagyok itt. Ez a te hústested része, és az én hústestem része, és ha nem foglalkozunk vele, akkor tönkretesz minket. Ha nem uralod, és nem tartod kordában, akkor megront, tönkretesz. Még Pál apostol is, aki kapta azt a rengeteg kijelentést, és akit Isten olyan hatalmas módon használt, ő is azt mondta: alávetem a testemet, megsanyargatom. És nem egyszer, hanem állandó jelleggel ezt teszi, nehogy – úgymond – méltatlanná legyek, miközben másoknak prédikálok.

Nekünk prédikátoroknak pedig meg kell értenünk, hogy minket Isten arra kent fel, hogy tanítsuk és prédikáljuk ezeket, de nincs felkenetésünk arra, hogy ezt éljük. Nekünk is ugyanúgy élnünk kell ezt, mint mindenki másnak. Sokszor, amikor látnak egy prédikátort, aki elvéti, azt kérdezik, hogy történhetett ez meg vele? Az én kérdésem az, hogy veled hogyan történhetett meg. A legnagyobb probléma a szolgálókkal az, hogy ők ugyanolyan emberek, mint te. Bármelyik prédikátor, én magam, bármikor megnyílhatnék a hústestnek. Például ahelyett, hogy ma este idejöttem volna, mondhattam volna azt is, hogy ma én nem megyek a gyülekezetbe, inkább jól leiszom magam, jól belövöm magam valami droggal, vagy ezt teszem és azt teszem. Megtehettem volna, mert van szabad akaratom, ugye? De nem fogok bedőlni az ördögnek.

Az ördög egy nagyon szép képet fest le neked, de nem mutatja meg a következő oldalt. Ó, nagyon szép plakátot fest neked le, és azt mondja, hogy te vagy a nagyfiú. Két gyönyörű nő van egyik oldaladról meg a másik oldaladról, a nyakadban lóg az aranylánc, partizol, te vagy aztán a nagymenő, az életed a partizás, tele vagy pénzzel, … de nem mutatja meg neked a következő oldalt. Nem mutatja meg neked azt, hogy amikor elfogy a pénzed akkor a barátaid is elfogynak. Nem mutatja meg neked a magányt, hogy ott fekszel a kórházban egyedül, nincsenek barátaid, nincsen családod, és gyógyíthatatlan betegséged van. Az ördög nem mutatja soha ezt a részt. De az Úr áldása tesz téged gazdaggá, és nem gyarapít a fáradalom. Az angolban úgy van ez, hogy: Nem tesz hozzá szomorúságot. Tehát nem jár ezzel az áldással, ezzel a gazdagsággal szomorúság. Minden jó ebből, minden áldás.

Meg kell tanulnod, hogy az ördög szórakozik veled és megkísért. Még Isten legszentebb szentjét is. Volt úgy velük is, hogy jöttek hozzánk ilyen gondolatok, nem éppen a legszentebb gondolatok, esetleg mocskos gondolatok. De ez nem azt jelenti, hogy valami bűnt követtél el. Mert Jézus megkísértetett, de nem adta át magát a kísértésnek. Ha azonban valami vonz téged, édesget vagy megkísért, ez még nem azt jelenti, hogy ott ücsöröghetsz egész nap és fantáziálgathatsz, forgatod az elmédben ezeket a gondolatokat. Mert ha ezt teszed, akkor bizony elvétetted, és átadtad magad azoknak a gondolatoknak. És ha folytonosan ezeken időzöl, akkor előbb vagy utóbb meg is teszed. Hogyha elég hosszú ideig időzöl valamin, akkor előbb vagy utóbb megteszed.

Néhány évvel ezelőtt hallottam valamit. Valaki fönt volt egy felhőkarcolónak a tetején, az egyik barátja fölvitte, hogy lássa onnan a kilátást. Nem tudom hány emeletes volt az épület, de egy kicsi balkon volt ott, kilépett rá, és mesélte, hogy letekintve igen picinek tűntek az autók és az emberek is. Ott állt és nézett lefelé, és jött hozzá a gondolat, csak úgy a derült égből: miért nem ugrasz le? Ő erre azt válaszolta: Ugorj le te, én nem vagyok ostoba. Amikor ezt hallottam, azt gondoltam, ez nagyszerű; ő felismerte a forrását ennek a gondolatnak. Ez a gondolat nem a bensőjéből jött, hanem a külső világból. Áldott legyen a szívük, olyan sok keresztény nem érti ezt. – Ó, miért gondolkozok én arról, hogy leugrok innen? És az ördög azt mondja, hogy azért, mert öngyilkos akarsz lenni. – Én nem, vagy igen, tényleg hajlamos vagyok öngyilkosságra? – Ó, az öngyilkosság szelleme van benned, – mondja az ördög. – Ó, nem gondoltam, hogy tényleg ez lenne a problémám. De hát arról gondolkozol, hogy leugrasz, nem? – Igen, úgy gondolom. – Akkor ezt minek hívnád? – Ó, Uram öngyilkos hajlamok vannak bennem.

Látod, miről beszélek? Olyan sok keresztényt ilyen könnyen rászed az ördög. Jön a gondolat, hogy ó, homoszexuális vagyok, ó bizony leszbikus vagyok, ó házasságtörő vagyok, tolvaj vagyok. Nem. Amikor jön hozzád ilyen gondolat, jön hozzád egy érzés, vagy egy javaslat, akkor mit teszel? Lerontod ezeket a magaslatokat, minden magaslatot, ami Isten ismerete ellen emeltetett, és foglyul ejtesz minden gondolatot, MINDEN gondolatot. És mit mondasz, amikor jön egy ilyen gondolat? – Te csináld, én nem vagyok ostoba! Annyi problémától megszabadít, ha ezt tudod! Azt mondod ilyenkor: Ez nem a bensőmből jön, ez nem a Szent Szellemtől van. Mert a lelked ellenségétől jön, kívülről. És nem kell magadat kárhoztatnod. Nem te produkáltad ezt a gondolatot. És hogyha ezerszer jön hozzád egy nap, akkor ezerszer azt mondod, hogy: NEM! És ha 98-szor nemet mondasz és 99-ikre meg igent mondasz, mert az ördög arra számít, hogy jól kifáraszt és egyszer csak beadod a derekadat?

Mindegyikünket megkísértette már az ördög, Jézust is megkísértette. Az életünk minden területén, ugyanúgy ahogy Jézust is. De Jézus nem követett el bűnt, nem nyílt meg neki. És ez bizonyítja számunkra, hogy nekünk sem kell. Voltak, akik ültek velem szemben és siránkoztak, valakivel viszonyt folytattak vagy akármi, és azt mondták: ó, Keith testvér ez a dolog egyszerűen hatalmasabb volt mindkettőnknél, egyszer csak ráeszméltem arra, hogy már megtörtént. Ezt nem veszem be, se ma, se holnap. Miért?

Mit mond a Biblia? Azt írja, hogy: „nem egyéb mint emberi kísértés esett rajtatok, de hű az Isten, Aki nem hagyja, hogy azon felül legyetek megkísértve, mint amit elszenvedhettek.” Tehát Isten soha nem fogja megengedni, hogy hozzád olyan kísértés jöjjön, ami teljesen leural. Soha nem engedi meg. Tehát, ha jön a kísértés, akkor tudod, hogy ellene tudsz állni. Nem kell beadnod a derekadat. Az ördög azt mondja neked: elég gyenge vagy, nem tudsz megállni, és te azt mondod, hogy fogd be ördög. Hogyha túl nagy dolog lenne ez nekem, akkor nem lenne itt: „Nagyobb Ő, Aki bennem van, mint az, aki ebben a világban van.” Nem engedem meg, hogy az ördög kihúzzon erről a helyről, hanem bekerülök az áldásom helyére, és ott is maradok. Nem engedem meg a bűnnek, sem a kísértésnek, hogy kihúzzanak engem erről a helyről. Nem!

A Zsidó 3,7-tel kezdtük, és most fejezzük is be ezzel. „Annakokáért, amint a Szent Szellem mondja: Ma, ha az Ő szavát halljátok, meg ne keményítsétek a ti szíveteket.” Meg ne keményítsétek a ti szíveteket. (Még egyszer): Meg ne keményítsétek a ti szíveteket. Azért hangsúlyozom ki ennyire, mert az emberek így vétik el. Így lépnek ki arról a helyről, amit Isten eltervezett a számukra. Azért mert keménnyé válnak, taníthatatlanná válnak, és lázadók, engedetlenek. Saját magadat egy olyan helyre juttatod el, ahol Isten nem tud neked segíteni. Tudom, hogy ez egy nagyon erős állítás, de ezt így is értem, és igenis ezt mondtam. Isten ugyanis soha nem fogja felülírni a te akaratodat, soha nem fog kényszeríteni, hogy valamit megtegyél.

Ezért, ha te megkeményíted magadat Istennel szemben és engedetlen vagy, lázadsz, akkor Isten nem tud téged segíteni. Nem arról van szó, hogy ne lenne elég erős ahhoz, hogy neked segítsen, hanem arról, hogy jogszerűen képtelen neked segíteni. És amikor olyan helyen vagy, ahol Isten nem tud rajtad segíteni, akkor nagyon rossz helyen vagy. Isten nem fog téged rávenni, hogy engedelmeskedj, nem fog kényszeríteni. De ez egy olyan hely, ahol elvétjük Isten akaratát. Miért? Mert nem vagyunk hajlandók meghallani. Miért vagyunk olyan biztosak abban, hogy igenis sikerrel végezzük, azért mert Isten megmutatja nekünk, Isten megtanít minket. Isten kiigazít minket, de mi itt a lényeg? Mi a legfontosabb? Az, hogy ez akkor fog megtörténni, hogyha hallgatunk Istenre. És mi van akkor, ha eljutunk arra a helyre, ahol nem vagyunk hajlandók hallani Istentől? Minden rosszá válik, és minél tovább mész ezen az úton, annál rosszabb lesz a helyzet, mert az elégedetlenség helyén vagy. A zsidók is így kerültek a pusztaságba, negyven évre.

- Keith Moore -

komment
süti beállítások módosítása