Jézus az Emberiséghez

Ne feledjétek, a sátán, a test vágyai által ellenőrzi az embert, mint az élelmiszer, ruházat, szex, ingatlanok, autó, szabadság, luxusélet, zene, alkohol s híres személyek istenítése által.

Mi a teendő kihasználatlan képességeinkkel?-Nevezd meg az értékeidet, aztán élj azok szerint!-Tedd próbára Istent az adakozásoddal

2018. augusztus 31. 10:20 - Andre Lowoa

 

Mi a teendő kihasználatlan képességeinkkel?

,,Áldott az a szolga, kit az Úr dolgozva talál eljövetelekor.” (Lukács 12:43 NCV fordítás)

Mindenkinek vannak kiaknázatlan képességei. Ám van három módja annak, hogy elkezd fejleszteni ezeket  a képességeket jó célra és Isten dicsőségére.

  1. Mérd fel a képességeidet.

Készíts számvetest az életedről és mérd fel képességeid. Írj listát arról, amiben jó vagy. Ha tanácsot adhatnék a fiataloknak a jövőjükre való felkészülés céljából, így szólna: 'Legyetek tisztában mind erősségeitekkel, mind pedig gyengeségeitekkel. Továbbá, fordítsatok figyelmet Istentől kapott természetes adottságaitokra.

A szülők feladata, hogy megértessék gyermekeikkel 'alkati adottságaikat' – kegyelmi ajándékok, érzelmek, képességek, személyiségjegyek és tapasztalatok. Gyermekeid jóval több képesség birtokában vannak, mint hinnék.

  1. Ajánld fel a képességeidet.

Bízd Istenre tálentumaidat, hogy Ő azután tervei szerint használja őket. A Róma 12:1b azt mondja: ,,Az Isten irgalmára kérlek tehát titeket, testvéreim, hogy bölcs istentiszteletként szánjátok oda testeteket élő és szent áldozatul, amely tetszik az Istennek;” (GNT fordítás) Mondd: ,,Istenem, visszaadom mindazt a sok jó tulajdonságot, amellyel megáldottál, hogy az általad kijelölt eredeti célra használhassam őket.”

  1. Fejleszd a képességeidet.

Ez azt jelenti, hogy gyakorold, bővítsd, pontosítsd, fejleszd azokat. Bármely képességed, amelyet Istentől kaptál gyarapodik, amennyiben használod azt. A Biblia azt mondja a Prédikátor 10:10-ben: ,,Ha kicsorbul a vas, és nem köszörülik meg, akkor több erőt kell kifejteni. A helyesen alkalmazott bölcsesség a hasznos!” (NIV fordítás).

Hogyan szerezhetsz készségeket? Gyakorlással. Isten szavai szerint, élesítened kell a baltád. A kicsorbult fejsze használata ugyanis több energiát igényel. Ő azt mondja, jól dolgozz, ne keményen. A képességeid tökéletesítése – rátermettséged és hozzáértésed – szellemi felelősség.

Isten rengeteget tett már érted!. Először is, megalkotott. Másodszor, felruházott lelki ajándékokkal és személyiséggel. Majd elküldte Jézust, aki meghalt érted a kereszten. Isten hihetetlenül sokat fordított már az életedre és megtérülést vár. Egy nap megkérdezi majd: ,,Mit kezdtél mindazzal, amit adtam neked? Miként éltél a képességeiddel, azért hogy dicsőíts engem, hogy szolgálj másokat, a megélhetésed érdekében, és hogy jó példaként járj elől? Hogyan használtad kvalitásaidat mások javára?”

A Lukács 12:43-ban Jézus azt mondja: ,,Áldott az a szolga, kit az Úr dolgozva talál eljövetelekor.” (NCV fordítás) Azt szeretném, ha részesülnétek ebben az áldásban. Azt szeretném, ha Isten azt látná, hogy úgy használod a képességeidet, ahogyan azt Ő eltervezte számodra.

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez

Imádság

Most szánj időt arra, hogy hálát adj Istennek. Köszönd meg a képességeket, amellyekkel megáldott. Mondd: ,,Istenem, még nem ismerem az összes jó tulajdonságom, de hálás vagyok Neked értük. Kérlek, segíts felfedeznem őket! Ma  felajánlom képességeimet, amelyeket szeretnék a Te céljaidra fordítanii. Fejleszteni szeretném őket, hogy jobbá váljak abban, amit csinálok. Szeretnélek dicsőíteni azáltal, hogy a lehető legjobbat hozom ki magamból. Szeretnék a rámbízott tálentumokkal elegendő pénzhez jutni, hogy azt megoszthassam a rászorulókkal, hogy ezáltal növekedhessen a gyülekezetem, s hogy az ige el tudjon érni másokat is. Kérlek, segíts mindezek megvalósításában! Jézus nevében imádkozom. Ámen.”

Nevezd meg az értékeidet, aztán élj azok szerint!


"[Mózes] nagyobbra tartotta a Krisztusért szenvedett szégyent, mint Egyiptom kincseit, mert a jutalomra tekintett." (Zsidókhoz írt levél 11:26, NIV fordítás)

Az első döntés: Válaszd azt, hogy azzá leszel, akivé Isten akarja, hogy legyél. A második döntés: Válaszd a rövidtávú fájdalmat, a hosszútávú nyereségért.

Aztán Mózes hozott egy harmadig életet átformáló döntést: Isten értékeit választotta, nem a világét. És ezért használta őt Isten!

A Zsidókhoz írt levél 11:26-ban azt olvassuk, hogy: "[Mózes] nagyobbra tartotta a Krisztusért szenvedett szégyent, mint Egyiptom kincseit, mert a jutalomra tekintett." (NIV fordítás)

Mózes megállapította, hogy mi számít értéknek. Tisztázta, hogy mi számít neki leginkább.

Hadd kérdezzek tőled valamit: Mi számít neked leginkább az életedben? Mi a három-négy legfontosabb érték az életedben? Könnyen meg tudod őket nevezni?

Ha engem kérdezel, nagyon egyszerűen elmondom neked, hogy mik számítanak értéknek nálam: becsületesség, alázatosság és nagylelkűség. Több, mint 30 éve eldöntöttem, hogy becsületességre, alázatosságra és nagylelkűségre akarom építeni az életem, mert ez a vezetői lét három csapdájának ellenszere.

Meg tudod nevezni a három legfontosabbnak tartott értéket az életedben most azonnal? Ha nem, akkor biztos, hogy nem ezek alapján élsz. Nem éled meg az értékeket, ha meg sem tudod nevezni őket. Mielőtt megélnél még egy napot, le kell ülnöd és megkérdezned: "Mi a legfontosabb nekem? Mik a legfontosabb értékek az életemben?". Le kell írnod őket, mert amíg nem tisztázod le az értékeidet, nem tudod megélni sem azokat.

Mózes Isten értékeit választotta a világ értékei helyett. Miért olyan fontos ez? Mert ha nem döntöd el, hogy mi a fontos neked az életben, akkor mások fogják eldönteni helyetted. Az ő mintájuk felé fognak téged is taszítani. És az ő értékeik szerint fogod élni az életed, nem a tieid szerint.

El kell döntened, mit a legfontosabb neked, és élj azok szerint az értékek szerint!

Beszéljetek róla

  • Mi a három legfontosabb érték az életedben?
  • Hogyan tudod őket megnevezni?
  • Hogyan tudod őket alkalmazni az életedben?

 




Tedd próbára Istent az adakozásoddal

“Hozzátok be a raktárba az egész tizedet, hadd legyen eleség a házamban, és így tegyetek próbára engem – mondja a Seregek Ura. Meglátjátok, hogy megnyitom az ég csatornáit, és bőséges áldást árasztok rátok.” (Malakiás 3,10 NIV ford.)

A Biblia azt mondja, hogy csak egy mód van arra, hogy próbára tedd Istent: az adakozás, és kifejezetten a tized beadása által.

A Malakiás 3: 9-10 azt mondja: „Átok alatt vagytok – egész nemzetetek – mert megloptok engem. Hozzátok be a raktárba az egész tizedet, hadd legyen eleség a házamban, és így tegyetek próbára engem – mondja a Seregek Ura. Meglátjátok, hogy megnyitom az ég csatornáit, és bőséges áldást árasztok rátok”.

Soha nem fogom elfelejteni az első alkalmat, amikor engedtem, hogy Isten próbára tegye a hitemet az adakozás által. 19 éves voltam, éppen főiskolán, és éppen adósságban. 500 dollárral tartoztam az iskolámnak, amit a hónap végére ki kellett volna fizetnem. 10 dollárral tartoztam egy barátomnak. És összesen 50 dollárom volt a bankban. Tudtam, hogy nem tudom kifizetni az adósságaimat, tehát azt gondoltam: „ Isten azt mondja, hogy tegyük próbára. Talán ki is próbálhatnám.”

Tehát kivettem az 50 dollárt a bankból és eldöntöttem, hogy elküldöm egy keresztény szervezetnek, nem is igazán számított melyiknek. Az Amerikai Biblia Társaságot választottam, amelyik Bibliákat nyomtat, és ajándékoz el. Egy kis üzenetet is mellékeltem, amin ez állt: „Akárki is bontja ki ezt az üzenetet, imádkozna értem? Szegény, éhező egyetemista vagyok, akinek adósságai vannak, amiket ki kell fizetnie. Bízom Istenben, hogy ha Őt helyezem az eslő helyre az életemben, akkor betölti minden szükségemet. Kérlek imádkozz értem!” Nem tudtam mi fog történni.

Körülbelül 3 héttel később meghívtak, hgoy beszéljek egy gyülekezetnél egy hétvégi ifjúsági rendezvényen. Vasárnap a pásztor azt mondta: „Van egy felajánlásunk a részedre, Rick.” Csak azért voltam ott, hogy segítsek és jól érezzem magam. Sosem gondoltam, hogy fizetni fognak érte! Vártam, míg visszan nem értem a kollégiumba, és kinyitottam. 561 dollár volt benne. 500 dollárt odaadtam az egyetemnek. Megadtam a barátomnak a 10 dollárt. A fennmaradó 51 dollárt visszaadtam az Úrnak, mint tizedet. Még mindig szegény voltam, de nem volt adósságom!

Azóta, százszor is megcsináltam ezt. Megcsináltam dollármilliókkal. 31 éve játszom ezt Istennel, amikor ezt mondta: „Rick, te adsz nekem, s én is adok neked, és meglátjuk kinek megy jobban.” Minden ilyen játékot elvesztettem.

Azt mondod, hogy bízol Istenben, a szabadításában és a megbocsátásában, bízol a szabadságodban és a mennybéli jövődben, de bízol benne a pénzügyeidben is? Ha nem, mi a logika ebben?

El kell döntened. Megbízol Istenben, hogy megtartja az ígéreteit?

Beszéljetek róla

  • Milyen módokon raboljuk meg Istent?
  • Mit gondolsz, Isten mit szeretne tanítani magáról a tizeden keresztül? Mit szeretne, hogy megtanulj magadról ezáltal?
  • Honnan tudhatjuk, hogy megbízhatunk Isten ígéreteiben?



komment
süti beállítások módosítása