Több száz éve nem történt olyan a katolikus egyház történetében, mint most szeptemberben. Hatvankét katolikus pap és tudós szerint ugyanis a katolikus egyházfő "eretnekségek terjedését" segítette elő, ezért úgynevezett "Hívő korrekciót" adtak ki.
A katolikus papok és hittudósok által aláírt és most nyilvánosságra hozott levélben az áll,
Az aláírók azt szeretnék elérni, hogy Ferenc pápa ítélje el azokat az eretnekségeket, melyeket "közvetlenül vagy közvetve" megerősített, és tanítsa a katolikus hitet annak teljességében.
Továbbá: nem adnak "semmilyen ítéletet" a pápa vétkességéről a levélben felsorolt hét eretnekség terjedésével kapcsolatban, mivel nem az ő feladatuk megítélni, hogy az eretnekség bűne elkövetésre került-e".
Végül a levél szerzői azt is hozzáteszik, hogy a korrekció semmilyen mértékben nem sérti meg a pápai tévedhetetlenség katolikus tanítását.
A katolikus egyházban korábban hatalmas vihart kavart Ferenc pápa Amoris Laetitia kezdetű apostoli buzdítása (A szeretet öröme - a szerk.), melyet a családról szóló vatikáni szinódust követően adott ki.
Az aláírók szerint a pápai dokumentumban rengeteg olyan bekezdés szerepel, melyek a "hét eretnek propozíció terjedését szolgálják".
Ezek közé tartozik például az, hogy Ferenc pápa nem volt hajlandó válaszolni a "dubiára".
Azt is kifogásolják, hogy Ferenc pápa állítólag erővel avatkozott be a családszinóduson, hogy annak zárójelentésbe kerüljenek bele azok a felvetések, melyek nem kaptak elég támogatottságot a szinódusi atyáktól. Ezek közé tartoznak: az elvált és újraházasodott hívek áldoztathatóak legyenek, a lelkipásztoroknak pedig "pozitív aspektusait" kellene hangsúlyoznia az Egyház által súlyosan bűnös életformáknak, mint amilyen a polgári úton történt újraházasodás, vagy a házasság előtti együttélés.
A katolikus egyházfő korábban támogatta a bécsi bíboros érsek - a buzdításhoz fűzött értelmezését -, amely szerint a házasságtörésben élők részesülhetnek az Oltáriszentségben.
A levélírók kifogásolják azt is, hogy Ferenc pápa megerősítette a Buenos Aires-i régió püspökeinek azon nyilatkozatát, mely engedélyezte a házasságtörésben élők áldoztatását, egyenesen kijelentve, hogy a buzdításnak "nincs más értelmezése".
A katolikus egyházfő állítólag befolyásos pozíciókba emelt olyan embereket, akik nyilvánosan szembehelyezkednek az Egyház szentségekkel kapcsolatos tanításával.
Azt sem tartják helyes döntésnek a levélírók, hogy a pápa engedélyezte a római egyházmegye számára olyan instrukciók kiadását a saját fennhatósága alatt, amelyek bizonyos körülmények között engedélyezik a házasságtörésben élők áldoztatását.
Végül a Szentatya nem javíttatta ki a Szentszék hivatalos lapja, a L’Osservatore Romano-ban megjelent cikket a máltai püspököktől, amelyben az Amoris Laetitiához fűzött értelmezésükben engedélyt adnak az elvált és újraházasodott párok áldoztatására.